...endnu en battle-report

Started by Kloen, 29 June, 2012, 00:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

.. Jeg tog hjem til Henrik her til aften, og vi havde aftalt 100, 500 og 300SA

Jeg fejldisponerede og fik smidt en bunke X-Force-tropper sammen, selv om jeg burde have kunnet regne ud at jeg ville komme mod heavy-hitting Asgardians hvor mit STOPP-fattige X-Force-hold ikke ville komme langt.

X-Force:
WS Wolverine 105
WS Wolfsbane 65
WS Warpath 70
GX LE Archangel 86
GX Cable 140
GX Deadpool 140
Psylocke 74
Elixir 51
GX Siryn 94
GX Domino 69
MM e Domino 46
gauntlet med power og time gems på Cable 25
11xATA 33
998

Asgardians:
HT Thor's Mighty Chariot 500
AVM Loki 220
HT Valkyrie 38
HT Valkyrie 38
HT Valkyrie 38
AVM FCBD r Thor 150
984

Jeg vandt map roll og valgte "The Garden" fra IG pga. alt det hindering:

Jeg rykkede drastisk ud og ville egentlig køre Deadpool og Cable op langs hver sin side som skytter - hver med en Domino til at PC'e (sammen med mine 8 theme team probs(!))

Men den der hårdføre chariots transporter-ability bragte hurtigt kampen til mit dørtrin

Og uden outwits eller nok slagstyrke i mine relativt svage figurer var jeg hurtigt prisgivet

Jeg fik dog skadet Loki lidt og Thor en del - men lige lidt hjælper det når Valkyrierne kan support'e derudaf.
Stille og roligt samlede mine tropper sig om chariot'en og Loki

Men uden outwits hjalp mine voldmange PC'er ikke meget, og Henrik kunne stille og roligt slagte mine figurer en for en.

Dog fik jeg forhindret et æg ved at dræbe en Valkyrie.
Mens Henrik begræd dette spilændrende tab gjorde han kål på resten af mine figurer og tog klart sejren. 1-0 Henrik

Vi gik nu til 500 hvor det var mine Defenders:
GG Silver Surfer 236
GG Namor 120
GG Hulk 124
Gauntlet med Power og Time gems på Silver Surfer 20
500

Mod Henriks farveblinde lanterns:
BB Kal-L 254
BN  The Flash 140
AN Saint Walker 95
489

Henrik vandt Map roll og valgte det nye Arkham Asylum-map:
Silver Surfer hev både Hulk og Namor direkte med ind i kampen, og fik det første skud sat ind på Kal-L med en, for Henrik, uventet skydevinkel

Og da Flash HSSede ned og joinede kampen kunne Silver Surfer stå og slå løs på ham og Kal-L, mens Hulk og Namor gjorde deres ting mod Saint Walker og Flash (de gange han var indenfor rækkevidde)
Ka-L kunne dog med 2x Enhancement  skyde Hulk ihjel

Silver Surfer fik endelig ram på den godt tyggede Kal-L og pludselig var det mine Namor og Silver Surfer mod de Defend-udvekslende Blue Lanterns

Og da Namor så endelig fik nosset sig sammen til at flyve over og få ram på Saint Walker så det hele bedre ud:

Og Silver Surfer kunne, godt hjulpet af Gauntlet'en,  koncentrere sig om Flash og tog da også livet af ham, hvorefter Namor tog håbet fra Saint Walker.
Sejr mig, og udligning til 1-1

Nu skulle vi have et lidt hurtigere 300-spil
Mit Martial Artist-hold
DKR Catwoman 75
FF:GX Wolverine 75
AVM Hawkeye 65
GG Gamora 79
294

mod Henriks Gotham City-tropper:
AA Harvey Dent 67
DKR sgt. Gordon 50
DKR Batman 100
AN Batman 77
294

Henrik valgte det nye bank-map, og her tænkte jeg at jeg ville stille den Avengers Initiative-TA-skydende Hawkeye frem så han kunne kontrollere brættet lidt mens mine close combat-typer rykkede op til kamp

Men problemet er at han ikke selv har stealth - og derfor blev hans ES/D hurtigt fjernet af Harvey, og han blev efterfølgende skudt væk fra sine effektive click.
Resten af tropperne mødtes i de hindering terrain-bordraækker langs midten af map'et:

AN Batman rykkede langsomt men sikkert frem via sin smoke clod maneuver og kontrollerede da også brættet effektivt med røgen ved at fange Gamora og stealthe sig selv og sine kumpaner
Wolverine kom bagom og tog fusen på Henrik:

Men lige lidt hjalp det da først Hawkeye og så Gamora røg:

sejr, og æg, til Henrik, som altså endte aftenen med 2-1
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Belial

Priceless at se Hulk på lokum.  ;D

Spændende læsning for øvrigt.

MVH

Belial

Bartok

hva faen, Henrik, har du også fået Kal-L! Jeg troede, at Emil og jeg var de eneste blandt os, der havde den :=)

Sporh

Nu er det kun dig og mig, der har den :)

Jeg byttede min Ice cap til den - så nu er spørgsmålet bare, hvad mere han skal have for den, men det ser vi på.

Det er en fed figur, som jeg nok kun kommer til at spille, hvis jeg mixer mine hold mere op.

Det var frustrerende ikke at give et æg i et 1000 point spil (sry, Søren). Vi regnede begge med, jeg var out-action'd og out-prob'd, da vi startede. Men når Thors chariot får lov at folde sig ud, giver den 5-9 skade 2 ud af 3 runder. Med heavy object og charge giver den 7. Det gør ondt :)

Loki er også en vild figur med 18 def super senses og shape change. Det frustrerede vist også søren en del!

Men når alt kommer til alt, så var det Thors chariots 18 defend, der gjorde det hele umuligt. Jeg stod i hindering, så han skulle ramme valkyrier med 19 def - good times!

Kloen

Quote from: Bartok on 29 June, 2012, 09:26:30
hva faen, Henrik, har du også fået Kal-L! Jeg troede, at Emil og jeg var de eneste blandt os, der havde den :=)

Hør hov.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Kloen

Quote from: Sporh on 29 June, 2012, 10:38:39

Men når alt kommer til alt, så var det Thors chariots 18 defend, der gjorde det hele umuligt. Jeg stod i hindering, så han skulle ramme valkyrier med 19 def - good times!

QFT!

Og uden outwit kunne jeg ikke gøre meget.