Imperial Guard Blog "521st Cadian" 1500pt fra box til bord, afsluttet

Started by Da Monstar, 24 July, 2012, 10:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Da Monstar

En kammerat fik hevet mig tilbage til warhammer efter et par års pause. Udfordringen lød simpel; en 1500pt hær som skal stå komplet færdig inden året er omme.

Jeg besluttede mig på en Imperial Guard hær, bygget primært fra Cadian kits. Jeg ville have både en god del versatil Firepower på en gunline, men så mig samtidig nødsaget til at medbringe units med til at claime objectives udenfor min egen deployment zone.

Den overordnede ide til min liste blev derfor:

QuoteCompany Command Squad 127pt
Commander: Boltgun
4 Veterans: 3 Grenade Launchers
2 Bodyguards: Laspistol, Close Combat weapons
1 Master of Ordnance: Lastpistol, Close combat weapons

Platoon I "grenadiers" Total 572pt
command squad 47pt
Commander: Bolter
4 Guardsmen: 2 Grenade Launchers, 1 vox

3x Infantry squad I 3x65pt
grenade Launcher, Autocannon

2x Heavy Weapon squad 2x105pt
3 Lascannons

2x Heavy Weapon Squad 2x60pt
3 Mortars

Platoon II "Assault" Total 260pt
Command Squad 40pt
Commander: Las pistol, Chainsword
4 Guardsmen: 2 Flamers

4x Infantry Squad 4x55pt
Flamer

Veteran Squad 180pt
Gunnery Serg. Harker, 1 Plasma Gun, 1 Flamer, 1 Grenade Launcher,
Forward Sentries (snaremines, Camo Cloaks)  ,

Scout Sentinel Squadron 120pt
3 sentinels w. Autocannon

Leman Russ Battle Tank 170pt
Battle cannon, sponson Heavy bolters, hull heavy Bolter

Total 1429pt

De resterende 71pt gemmer jeg til senere justeringer af hæren. Ideer jeg har til det er en aegis defense line med quad Gun, et ekstra infantry squad til enten min gunline eller objective grapper. eller eventuelt en Chimera til min objective grapper command squad samt opgradering til plasma våben.

Da Monstar

Til start, ville jeg starte på mit første platoon
jeg bestilte og modtog følgende i fredags

Udover dette, havde jeg bestilt Bionic Arms til enkelte modeller, samt sandsække til min Heavy Weapons fra Ebay.
Ingen af dem var nået frem til min weekend samling.

Planen gik så på at få samlet dette om lørdagen og søndagen. og endte søndag aften ud med dette resultat

Da jeg sad og samlede den, tænkte jeg på at en scout sentinel jo skal ud uanset vejret, men hvis det regner bliver cockpittet
omdannet til en vandbalje. jeg har derfor skåret taget til fra den tunge sentinel og sat det på.

Planen var så at bruge 1. uge til at få smidt sand på baserne samt grundet det hele med en chaos Black. Yderligere skal først infantry squad være færdigmalet til søndag aften.

King_Cuttuk

2 ting;

1) insane, jeg ville aldrig kunne gaber over så meget uden at dø halvvejs.
2) kæmpe skulderklap herfra hvis du kan gøre det. Glæder mig til slutresultatet.

Da Monstar

Damn havde skrevet en wall of text om hærens fluff etc. da browseren crashede... jeg har sagt til min arbejdsgiver at jeg ville bruge mindre tid på nettet i arbejdstiden, hvis bare jeg kunne få admin rettigheder til at installere noget andet end Internet Explorer.

nå, billederne skal i ikke snydes for. vi er halvvejs i ugen, og jeg får vidst en travl weekend.

det er en autocannon, men gunnen er løs så jeg nemmere kan male figuren.

Da Monstar

WEEK 1 - Primary Objective Complete

Blev færdig som planlagt søndag formiddag og her er resultatet af Infantry Squad 101 (med undtagelse af en satans spirrevip af en grenade launcher der har snydt sig ind i starten, opdage ham først da jeg gik igang med armor)

kæresten tager på eftermiddagsvagt i den her uge, så jeg har skovlet nogle figurer op på skrivebordet og fundet min Alien dvd boks og starshipper troopers frem og ser hvad jeg kan bruge den her uge til.

Week 2
Primary Objective: 2 Infantry Squads (102th and 103th infantry)
Secondary Objective: Command Squad

Wizz

Fornemt arbejde!
Hvor er den mekaniske arm fra? (sidste billede)
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Da Monstar

armene fandt jeg på ebay da jeg indkøbte bits til hæren.
http://viewitem.eim.ebay.dk/Four-4-Small-Bionic-Arms--Multipose-40k-Imperial-Guard-scale/251113196310/item
4stk for 62kr inklusiv levering. De er kanonfede multipose, eneste minus er at man selv skal finde hænder til dem, jeg havde heldigvis et gammelt Marine battleforce liggende som jeg har hugget chainswords og lignende af. Grenade launcheren holder en granat (som jeg kan se jeg har glemt at male), og er ved at miste sin arm for anden gang, hans sergeant forsøger at redde situationen

Wizz

Hold da op, de er jo rørende billige hvis ikke det var for fragten. Tak for tippet! De ryger til UK kontoret snarest muligt ;)

Da Monstar

mandag forløb forholdsvis godt. Havde håbet på at jeg kunne være blevet helt færdig med tøjet.
Baserne er færdige (med undtagelse af grå ruin og sten stykker der skal males grå til sidst)
Tøjet manglet Karak Stone highlights efterfulgt af Ushabti Bone ekstrem highlights

Planen for idag er at færdiggøre tøjet og få
Malet rustning (Caliban Green, Abaddon Black wash, Castellan Green Drybrush, Castellan Green Layering, Elysian Green Highlights)

Tempoet på de gamle dage er åbenbart gået ned, så jeg tror at det er alt jeg kan nå på 27 guards for idag.

Jeg har forresten samlet og malet en missile launcher jeg overvejer at smide i mit command squad istedet for 2 guard med vox.
jeg kan se jeg manglede noget mere anti tank med de nye vehicle regler, så jeg fjerner Harker fra mit Veteran squad, og opgradere mine 2 mortar squads til Missile Launchers.

yderligere kom min pakke fra GW idag med 3 Dreadnought baser og 3 Eldar Walker baser (begge på 60mm med noget ruin på, jeg er ikke så meget for resin baser) jeg vil bruge dem til at lave mine næste 6 heavy weapons først 2 missile launchers med de reservedele jeg har liggende fra battleforcet

og selvfølgelig billeder fra igår aftes så posten ikke bare er ren gibber-gabber

merlin

You go girl, godt arbejde.

Da Monstar

har ikke andet end dårlige undskyldninger, men status på Week II er nu at tøjet er færdigmalet, og halvdelen har fået grundet deres deres armor Dark Angels Green.

Jeg tror jeg tager Command Squad'et fra nu, og så fokuserer på de 2 infantry squads. På trods af at det tager 5 gange så lang tid at male en figur som jeg husker det gjorde i gamle dage, regner jeg med at kunne overholde en deadline der siger mandag morgen.

Kæresten har indvilget i at hjælpe mig med at male da hun mente det mindede meget om at ligge neglelak. DOG med det forbehold at hun selv kunne bestemme farver (og jeg så hvordan hun kiggede hårdt på min Tentacle Pink bøtte)
Hun tager på nattevagt iaften, så planen for iaften er at Male fra kl 21 til 03. Jeg forventer armor bliver færdig med highlight og hele baduljen, men jeg skal ha fundet en ny drybrush pensel.

Billeder følger imorgen formiddag!

Da Monstar

fik klattet noget maling på figurerne i løbet af natten, desværre ikke så meget som jeg havde håbet.

Jeg nåede at grunde dark angels green samt washe med en fortyndet abaddon black (for nærig til at købe rigtig wash) på alle

efter følgende fik jeg drybrushed de to infantry squads med caliban green, for derefter at layer highlighte med caliban green på det ene squad. Det ene squad blev derefter highlightet med Elysian Green, grundet imperial Eagles med grå og grundet hudfarven med dark flesh.

Katten var hyggeligt selskab så længe den efterlignede de døde troopers i Hamburger Hill

Regner med at få gjort squadet færdigt i løbet af dagen, imorgen kan jeg nå enkelte farver på det næste squad medmindre jeg finder lidt ekstra timer.

Da Monstar

Week II status - Primary Objective failed, Secondary Objective Complete

Infantry squad 102th blev færdigmalet søndag, da jeg havde malet alle mine 25 modeler i grundfarverne, besluttede jeg mig for at jeg kunne nå at gøre mit command squad færdigt også.

Da jeg kun har tirsdag og torsdag aften ledig til at male i denne uge, udskyder jeg Week III til næste uge og poster søndag hvad opgaven bliver.
Som additional har jeg fået bestilt endnu et battleforce, og catachans dele til at samle mine veterans. Til mine vets har jeg også bestilt våben fra anvil industries til at erstatte deres lasguns.

Nå, men billeder så der også er lidt til underholdningsværdi

Jeg er lidt utilfreds med Tallern Flesh som hudfarve, og overvejer at gå tilbage til Dwarf Flesh. Tallarn er en bedre farve til cadian, men jeg kan simpelthen ikke opnå samme kvalitet som jeg får med dwarf flesh på mine fantasy figurer.

Wizz

Jeg synes de er fine. :)
Også hudfarven.

VSH

Hold op de er fine!

Keep 'em comming  :)

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

King_Cuttuk

Rigtig flot. Jeg kan foreslå, bare lige som en ekstra detalje at du lige tager en rød wash, fortynder den og lægger lige på kanten af ar eller knoer.

Da Monstar

Tak for comments

@king_cuttuk
lyder som en god ide, jeg syntes også selv arene var blevet en andelse kedelige. som de er nu er det bare en lilla wash der smit henover et brunt underlag.

Rhiadan

Solidt arbejde, må man sige. Held og lykke med at holde dampen oppe. Der er mange modeller, der skal males  :)
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

Dalamar

Det ser bar super godt ud! Rigtig god hudfarve og flot farveskema, godt og solidt arbejde. Min eneste kritik er, at jeg synes øjnene er for store

Da Monstar

En status update.

103th infantry squad er halvvejs færdigt, regner med at kunne presse en sentinel eller en aegis defense line på malerbordet i denne uge også.
Mandag morgen vil blive opdateret med billeder af: 103th infantry, samt den færdigtmalet hær so far (command squad+3 squads)

Min bestilling fra Kelzor bestående af : Battleforce, 1x snap fit guards, 1x catachan command squad, 1x catachan jungle fighters og 1 ny medium drybrush pensel. Lader stadig vente på sig, men forventet levering bliver en gang på fredag eller mandag.
jeg har i løbet af ugen modtaget 5 plasma pistoler jeg havde bestilt fra ebay, samt min ordre fra anvilindustries indeholdene våben til mine vets. og
samt nogle scopes.

Jeg har brugt sidste uge og denne på at skulke rundt på diverse forummer og hjemmesider i en quest på at finde fede alternative poses til mine guards, og er sprængfuld af ideer. Så næste batch af walking lasguns kommer til at blive offer for hobbykniv, kitbashes og grønt stads.
Planen for næste levering er følgende:
10 veterans
1 command squad(1 plasma pistol, 2 flamers, 2 ccw & laspistols)
3 Sergeants
18 guards w. Lasguns
3 guards w. Flamers

oveni i det har jeg 3 Misile launchers jeg har lavet ud af resterne fra sidste box, jeg smider dem ind i mine 3 objective grapper units så de kan bruge tur 1 til at knalde raketter afsted imod fjendens tanks, og bagefter bliver de bare snap fired med Kraks imens tropperne bevæger sig fremad.

Da Monstar

Modtog i fredags mine Cadians fra kelzor samt div. malegrej fra Dragons Lair, jeg endte dog samme dag med en togtur til O'ense for at besøge et par kammerater, og var først hjemme lørdag aften. Dog fik jeg brugt noget af tiden på at få klippet mine bitz ud af moulding sprues. Mit Modelling set bestående af noget grønt stads og 4 forskellige tools er stadig ikke dukket op endnu (skal bruges til dynamiske pose conversion på objective grabber infantry squads)
Jeg har dog fået malet infantry squadet, og hæren boaster nu 35 færdigmalede figurer. Da jeg blev færdig, var klokken dog så mange at jeg ikke kunne nå at få taget nogle ordentlige billeder grundet belysningen i stuen.

Jeg fået limet Tufts på resten af de færdigmalede figurer også, og må sige at jeg er yderst tilfreds med resultat. Klart bedre end GW's egen flock (det var et skulderklap til jer drenge ovre fra The Army Painter)

Jeg fik også lige klistret min Vets sammen, hulleri våben bliver Drillet når de kommer på malerbordet

Jeg forsøger at nå et par billeder af de færdigmalede figurer når jeg kommer hjem, så der er et samlet billede over hvad den sidste måned er gået med.

uhhhh, og yderligere kan jeg sige at der er ankommet plastik til et andet projekt jeg er startet på, men det bliver en helt anden blog ;)

Da Monstar

billeder af det færdigmalede so far

Min Tank og sentinel er røget ud af listen til fordel for noget mere infantry, sad to say glædede jeg mig faktisk til at male noget andet end fodtropper, men jeg tror min Leman russ eller de 3 av10 sentinels kommer til at dø i første tur da de er det eneste interresante target for anti-tank weapons, så valget stod på at smide flere tanks eller transports, eller fjerne de få der var for at negate dette.

Da Monstar

Så har jeg fået samlet plastikken fra del 2 af hæren. Det kom til at indeholde: 1 veteran squad, 3 infantry squads w. missile launcher & Flamer, 1 Command Squad, 3 Snipers(fungerer som ratling snipers)

Checklisten for de kommende uger kommer til at hedde:

• Green Stuff
    • Flock Baser
    • Mal Command Squad
    • Mal Veteran Squad
    • Mal infantry squad 201th
    • Mal Lascannon Team 551th
    • Mal Sniper Team
  • Mal Blood red prikker på Lasguns og hjelme på gamle figurer
  • Mal Balthasar Gold efterfulgt af Gehenna's Gold på imperial Eagle drikke-dunke på gamle figurer

Det burde kunne nås på 7 uger, men jeg runder op til 8 og tager højde for en uges pause.

dvs. jeg har en deadline dato på del 2 der hedder søn d. 21/10, det giver mig resterende 10 uger til 3. og sidste del der kommer til at hedde:
Indkøb: 1x Heavy Weapon team, 1x Battleforce, 2xCadian Shock troops 1050kr på Kelzor.
ud af det skal jeg have bygget: 1 HQ command Squad, 1 Infantry squad w. Autocannon, 1 infantry squad w. Missile Launcher, 1 Special Weapon Squad w.  3 Plasma, 1 special weapon squad w. Melta, 3 Lascannon teams, 6 Missile Launcher teams(ud af reservedele fra de foregående teams)

Det er 8 units, plus en uge til at fjerne moulding lines, lime og flocke, så kan jeg holde endnu en friuge i denne del og være færdig med hæren søn d. 30/12

Jeg regner med at få smidt billeder op søndag fomiddag af de færdigsamlede figurer i del 2 når de har fået green stuff på.

edited, streger løbende checklisten af på denne side

King_Cuttuk

Du skal da med i "mal en handske"! :D

Da Monstar

Jeg har luret på det, men syntes at det ville blive for sent med en tilmelding i den sidste del af året.

Det er muligt jeg deltager i 2013 med mit næste projekt "Future of the Dead" som jeg har indkøbt størstedelen af figurerne til, men nok udskyder til Januar, da jeg bliver nød til at prioriterer de 1500pt cadians først.