News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

40k ETC holdet 2013

Started by gertinc, 20 August, 2012, 22:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

princelarming

Quote from: Stephan on 06 September, 2012, 01:16:34
Jeg har aldrig opfordret nogen til at skrive tråde på andre fora'er. Jeg/vi har sagt til Charif at hvis vi kommer til at afholde ETC kval, så skal en Wm/H turnering være velkommen. Men som Charif også skriver er og har det aldrig været hemmeligt.

Det er vist det stik modsatte han har skrevet - med mindre du tillægger sms'en værdi... Der er juryen stadigvæk ude og votere, indtil Stephan siger til eller fra...

Jeg er enig i at det ikke er en fed situation, men at kræve at det andet hold trækker deres forslag tilbage, fordi man som OP i en tråd ikke kunne regne konsekvenserne af en lukket afstemning ud, det er i mine øjne at spille hellig...

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

gertinc

Fair nok, din vurdering. Det ændrer intet.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

princelarming

Det ændrer vel lige så meget som din vurdering?? Med mindre du, af uransagelige årsager, er mere værd i en hemmelig afstemning end mig...
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

gertinc

Næ, min mening er faktisk rimelig ligegyldig her, jeg anerkender bare ikke længere det andet forslags legimitet, og kan derfor forvente enten rimelighed fra dem af (de trækker sig), eller at ETC kaptajnen tager en beslutning.

Jeg har så den ekstra kommunikationsmulighed at jeg kan fremtvinge en reaktion fordi jeg tilfældigvis er potentiel arrangør.

mvh
Jens

princelarming

Den eneste reaktion du kan fremtvinge som potentiel arrangør er vel at trække dit eget forslag tilbage??
- og så skrive stolpe op og stolpe ned om integritet og at administrere ting og sager og at der i hvert fald ikke kommer flere afsteminger...

Din backing til Aarhus-arrangørernes forslag er trukket tilbage - I get it.

Jeppe Sejer

Quote from: gertinc on 06 September, 2012, 10:02:25
Han har ansvaret for ikke at gribe ind, og Stephan har tilsyneladende direkte opfordret til det. Ganske enkelt.

I mine øjne er du desværre bare ikke i en situation, hvor du kan garantere overfor mig, at en eller flere der ville ha' en 5-mandsturnering ikke opfordrede til samme. De ekstra stemmer kom også et sted fra - fra nogle som blev spurgt om de ville stemme på en bestemt måde. Og det kan godt være det ikke var fra dig, men du har garanteret også medansvarlige til den turnering. Og måske var det dem - eller måske var det ikke.

FAKTUM
1: Der er kommet ekstra stemmer på begge jeres turneringer.
2: Charif har opfordret til ekstra stemmer.
3: Andre har også hvervet ekstra stemmer, men vi kan ikke definitivt afgøre hvem.
4: Folk har løjet under den her afstemning, og det gør svært at afgøre, hvis ord man kan tage for gode varer. 
5: INGEN snød rent faktisk ud fra afstemningens regler.

Når der sker lort på begge sider, og der er løgne i spil, så bliver begge sider svinet til. Især når ingen har sagt klart fra, før det løb helt af sporet.
Samlet set mener jeg, at begge sider har integritetsproblemer. Selvom jeg vil være enig i, at Aarhus har de største.

PS:
Quote from: gertinc on 06 September, 2012, 10:02:25
Han har ansvaret for ikke at gribe ind,
Jamen han greb heller ikke ind.  ;D  Jeg synes bare det er en dejlig formulering. Jeg ved hvad du mener. Det er måske totalt upassende at grine lidt her, men jeg kan fanme ikke lade være.  :)
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

gertinc

Jamen, jeg _ved_ at nogen forsøgte at skrabe stemmer til København. Og at der nok blev stemt på den måde.

Derfor skrev jeg i går eftermiddag at afstemningen ikke længere kunne bruges. Samtidigt bad jeg dem der forsøgte at skrabe stemmer sammen om at stoppe.

mvh
Jens

Nanayaah

Der er ikke foregået snyd i forhold til hvem der må stemme.

Men (jeg gentager mig selv) der er brugt metoder som intelligente individer som Morten og Stephan BURDE havde forudset ville skabe dårlig stemning, frustration og skade deres troværdighed. Det er ikke snyd, det er mangel på dømmekraft.

Der er foregået en form for "snyd" eller urent trav i forhold til hvad der blev stemt om.
Forstået på den måde at der har været elementer i afstemningen som ikke har været tydelige for alle. En skjult Warmachine turnering som intet har med ETC at gøre. Det faktum alene invaliderer resultatet.

Mvh.
Christian

Jeppe Sejer

Quote from: gertinc on 06 September, 2012, 10:27:56
Jamen, jeg _ved_ at nogen forsøgte at skrabe stemmer til København. Og at der nok blev stemt på den måde.

Derfor skrev jeg i går eftermiddag at afstemningen ikke længere kunne bruges. Samtidigt bad jeg dem der forsøgte at skrabe stemmer sammen om at stoppe.

Det er rigtigt, men før linket til Charifs forumpost kom op, så stod resultatet stadig uafklaret, men med overvejende mange der mente det skulle bruges og så skulle afstemningsformen ændres til næste gang. Der var altså sagt fra overfor afstemningsformen, men ikke hvad man var nået frem til.
Det er desuden også for sent at opfordre til at stoppe indsamling af stemmer på daværende tid - det er jo sket der, og hvis resultatet i nogen grad stadig blev accepteret, så var det jo endnu mere ligegyldigt. 

Da der så dukkede et bevis op, for noget vi allerede vidste, så var resultatet ikke godt nok.
Og jeg kan jo ikke se hvad der er foregået bag denne her debat. Så jeg ved virkelig ikke hvor meget folk har været klar over, eller hvor meget de reelt har kæmpet imod/for dette her på sjællandssiden eller Aarhussiden for den sags skyld.
Det er i min optik nået så langt ud, at den dårlige stemning har ramt begge arrangørteams. Det er jo nået dertil, at jeg ikke ved om du siger fra, fordi det først på det tidspunkt går op for dig, hvor langt det her er kørt af sporet - eller fordi du er kommunikativt god til spin.
Jeg hader faktisk, at ha' fået tanken om mistillid til en random fyr (dig gertinc), som virker cool nok - men det giver måske et billede på, hvor meget jeg mener, det her er gledet af sporet.

Og det er sørgelig i mine øjne - rigtig sørgeligt.

På trods af det - ingen snød rent faktisk. RAW!

Oh ja - lad os gøre det her til en RAW vs RAI debat!

Quote from: Nanayaah on 06 September, 2012, 10:36:57
der har været elementer i afstemningen som ikke har været tydelige for alle. En skjult Warmachine turnering som intet har med ETC at gøre.

Det er til gengæld svært at snige sig udenom.
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

gertinc

Haha, skal vi ikke også snakke om AS samtidigt .-)

Det er fandme dobbelt ærgerligt hvis det andet arrangørholds fejl pludseligt smitter af på mig - jeg har gjort _alt_ jeg kan for at få dette til at fungere, inkl at forsvare dem længere end rimeligt, og hvis belønningen er tilsmudsning...hmm...

Nu står den vist rimeligt fast: Århus må melde ud (fra), ellers ligger det hos ETC kaptajnen.

mvh
Jens

princelarming

Jeg kan ikke se hvorfor det er Aarhus der melde fra... Er det ikke lidt ligesom at holde vejret for at få sin vilje??

Skanque

Quote from: gertinc on 06 September, 2012, 10:53:04

inkl at forsvare dem længere end rimeligt, og hvis belønningen er tilsmudsning...hmm...

Synes også du tog det rigtig pænt og var meget sportslig i den sammenhæng. Forstår godt din fustration nu, jeg ville også føle mig ført bag lyste i dine sko.

Føler stadig at du har din fulde integritet og mere til.
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

Nanayaah

Det er meget simpelt.

De har kompromiteret tilliden til deres arrangement. Ved ikke at spille med åbne kort omkring hvad deres arrangement reelt indebar, og dermed også hvem der havde interesse i at stemme for det (warmachine turnering).

Jens påpeger også at hvis ikke de trækker der forslag så er det op til ETC kaptajnen at afgøre fremgangsmåden, efter foreskrevne ETC regler.

Iøvrigt synes jeg at det er langt ude at angribe Jens integritet i denne her sag. Jens har AKTIVT forsøgt at holde afstemningen på sporet under hele processen. Respekteret spillereglerne, og sagde først fra da det blev tydeligt at resultatet intet havde med ETC at gøre længere, men med andre på det tidspunkt ukendte faktorer (warmachine spillere der ønskede en turnering i Århus viste det sig efterfølgende).

Mvh.
Christian

Jeppe Sejer

Det var faktisk ikke for at specifikt angribe, Jens. Så undskyld, hvis det har virket for kraftigt i den retning.
Det var mere for at sige, at den her debat her tiltrukket et stort publikum, og har givet et negativt billede af flere sider af ETC-miljøet. Det er jo værd at tage med, at det er et lille miljø, så det går nok relativt hurtigt over.
Men det er stadig blevet noget værre rod, uanset hvem der har skoddet mest i det, og det er da skide ærgerligt.

Skanque

Quote from: Jeppe Sejer on 06 September, 2012, 11:13:51
Det var faktisk ikke for at angribe, Jens. Så undskyld, hvis det har virket for kraftigt i den retning.
Det var mere for at sige, at den her debat her tiltrukket et stort publikum, og har givet et negativt billede af flere sider af ETC-miljøet. Det er jo værd at tage med, at det er et lille miljø, så det går nok relativt hurtigt over.
Men det er stadig blevet noget værre rod, uanset hvem der har skoddet mest i det, og det er da skide ærgerligt.

Synes stadig det virker som at du gerne vil have at arrangørerne er "lige gode om det".
Hvor til jeg ikke synes det er berettiged overfor Jens.
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

Jeppe Sejer

Quote from: Skanque on 06 September, 2012, 11:19:39
Synes stadig det virker som at du gerne vil have at arrangørerne er "lige gode om det".

Jeg har flere gange pointeret, at ud fra min synspunkt, så har Aarhus mistet mest integritet på det her område, samt gjort opmærksom på at jeg ikke ville forsvare dem. Så det er altså ikke rigtigt, det du skriver der.

Skanque

Quote from: Jeppe Sejer on 06 September, 2012, 11:21:34
Quote from: Skanque on 06 September, 2012, 11:19:39

Jeg har flere gange pointeret, at ud fra min synspunkt, så har Aarhus mistet mest integritet på det her område, så det er altså ikke rigtigt, det du skriver der.

Så ved at du siger mistet mest integritet, insinuere du stadig at Jens også har mistet noget. Hvilket jeg ikke kan se hvorfor ?

gertinc

Argh, stop det .-)

mvh
Jens

Jeppe Sejer

Nej ok. Det synes jeg så, at jeg har brugt rigtig meget plads på at forklare ovenfor, så jeg vil med al respekt ikke gentage det samme en gang til. Det er vel egentlig også lidt off-topic.

Det er jo også bare min mening. Du behøver ikke være enig.

Jeg synes bare afstemningen skal tages igen, med klarere retningslinjer for hvem der må stemme, og hvor Aarhus måske trækker deres Warmachineturnering væk fra bordet. Lur mig om Sjællandsturneringen ikke vinder overlegent efter det her.

corky

Hej Drenge

Nu er det med runde baser, normalt ikke mit domæne og jeg har derfor kun fuldt debatten fra sidelinjen. Jeg synes dog bare i skal få startet en ny afstemning om det hele og lade være med at svine hinanden mere end højest nødvendigt. Overvej dog følgende:

1.   I har fået 80+ tilkendegivelser om en interesse i arrangementet, på den ene eller den anden måde, det er fandme flot, om det så er folk der vil på holdet eller folk der vil spille i en sideevent eller hvad ved jeg er i denne sammenhæng underordnet for interessen.

2.   I har skabt et synligt ETC-40k hvilket jo også er positivt.
3.   I  har skabt et ønske om en ændret debat og afstemningsmetode... hvilket også er en sund processuel udvikling(ja jeg er organisationsnørd)

Der hvor det her kammer over for mig som læser er imidlertid, de angreb på Aarhus folkene og deres arrangement som værende ikke-legitimt, i (måske Gertinc især) bør holde følgende for øje:

1.   Du(Gertinc) startede selv afstemningen på et åbent forum, uden ret mange retningslinjer for hvad der skulle stemmes om og hvordan afstemningen skulle forløbe. Dette var de præmisser du selv opsatte og de er blevet fulgt... der er fordele og ulemper ved dette.

2.   Som jeg ser Charifs indblanden er den for egen(og WM/miljøets)regning, ud fra de præmisser som er opstillet er det da oplagt at få byens lokale miljø til at stemme, lur mig om ikke også der er sket lignende opfordringer rundt omkring. – ligesom der er snak i krogene når andre betydende værtsskaber fordeles.

Lad derfor venligst være med at kalde andre for snydere og nedgøre deres forslag til et arrangement, når du(Gertinc) selv har opstillet præmisserne for afstemningen, og det for øvrigt ikke har noget som helst at gøre med om Aarhus kan afholde et godt event, men i stedet udelukkende handler om afstemningsprocedurer. Du kan meget vel have haft den sobre tilgang du udviste på de første mange sider, hele vejen igennem, men at gøre sig selv hellig i denne proces kan du ikke.

Det skal siges at jeg hverken kender Gertinc, Kaltenberg eller Stephan, men på den måde at nedgøre andres måde at agere i et system man selv har opstillet er sku ulækkert, især når deres indblanden i det urene vel stadig er tvivlsom og når det direkte bliver personangreb så bør i sku tage det over en telefonsamtale, og holde jer for gode til at smide det online, især når det foregår ud til hele miljøet.

/Rasmus
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

gertinc

Da jeg tilsyneladende ikke kan kommunikere særligt godt, henviser jeg til Christians kølige opsummering:

Quote from: Nanayaah on 06 September, 2012, 10:36:57
Der er ikke foregået snyd i forhold til hvem der må stemme.

Men (jeg gentager mig selv) der er brugt metoder som intelligente individer som Morten og Stephan BURDE havde forudset ville skabe dårlig stemning, frustration og skade deres troværdighed. Det er ikke snyd, det er mangel på dømmekraft.

Der er foregået en form for "snyd" eller urent trav i forhold til hvad der blev stemt om.
Forstået på den måde at der har været elementer i afstemningen som ikke har været tydelige for alle. En skjult Warmachine turnering som intet har med ETC at gøre. Det faktum alene invaliderer resultatet.

Mvh.
Christian

mvh
Jens

Patrick Glikmann

@Corky:

Der er netop ikke blevet skabt mere (positiv) interesse over for 40k ETC da de 80 stemmer du snakker om jo i stor del bare er folk der er rekrutteret til at stemme og som reelt set ingen interesse har til 40k ETC miljøet.

Det hele handler om at der er blevet brugt en unfair mekanisme og direkte opfordret til brugen af denne for at skaffe opbakning til et arrangement og at man hele tiden har påstået at det ikke har været tilfældet selvom det nu er bevist at det er. Og i dette tilfælde er det Århus lejren som (bevidst) har brugt denne mekanisme, og derfor er deres integritet til at holde arrangementet bare ikke til stede mere.

mvh Patrick

edit: rettet gramma
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Tun

Som nuværende kaptajn for det danske ETC 40k landshold er jeg trådt ind i diskussionen på PM form med de foreslåede arrangører. Jeg har fremlagt et tilbud som vil blive diskureret hos Team Århus i aften og de vil melde tilbage til mig imorgen eller i aften. Lad os prøve at tage den lidt med ro indtil da. Vi prøver på at finde bedst mulige løsning.

corky

Quote from: Patrick Glikmann on 06 September, 2012, 12:06:33
@Corky:

Der er netop ikke blevet skabt mere (positiv) interesse over for 40k ETC da de 80 stemmer du snakker om jo i stor del bare er folk der er rekrutteret til at stemme og som reelt set ingen interesse har til 40k ETC miljøet.

Det hele handler om at der er blevet brugt en unfair mekanisme og direkte opfordret til brugen af denne for at skaffe opbakning til et arrangement og at man hele tiden har påstået at det ikke har været tilfældet selvom det nu er bevist at det er. Og i dette tilfælde er det Århus lejren som (bevidst) har brugt denne mekanisme, og derfor er deres integritet til at holde arrangementet bare ikke til stede mere.

mvh Patrick

edit: rettet gramma

Som udeforstående synes jeg da det var enormt positivt med 80 tilkendegivelser indtil i begyndte at kaste med mudder efter hinanden, jeg tvivler også på at "en stor del" er stemmekvæg...en ligeså stor del er nok bare tilfældigt forbipasserende.

Til din anden kommentar, vil jeg bare sige at du antager at Charifs handling er dikteret af Aarhus-folkene, hvilket du vel reelt set kun har det belæg for, at de før har arrangeret turneringer sammen... hvis det gør dem skyldige, ja så har mange af os begået mord.
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

El Rey

gertinc jeg synes du skader din egen sag ved den opførelse du ligger for døren. Du kan da ikke kræve at Århus skal trække deres forslag tilbage og at du så er barnlig og ikke vil holde noget hvis de ikke gør, kan jeg kun ryste på hovedet af. Faktum er Århus har vundet efter de regler der var sat op. Faktum er at afstemning afspejler ikke 40K (ETC) miljøet, da den var dårligt sat op. Derfor lave en ny afstemning der er fair, i stedet for at være tøsefornærmet.

Jeg har svært ved at se hvorfor Århus ikke skulle kunne holde en ligeså fin turnering som andre, bare fordi nogen har "udnyttet" et hul i systemmet. Det har da ikke noget med selve turneringen at gøre.