News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

40k ETC holdet 2013

Started by gertinc, 20 August, 2012, 22:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stephan

Men der hvor den skiller mellem runde 3 og 4, er hvis vi kommer over 8 hold. Og eftersom vi ønsker et lige antal hold, er det ved 10-12 hold

Giver det mening?
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

gertinc

Gode overvejelser - jeg har selv tænkt i samme baner, men da vi jo ikke er herrer over hvor mange (3- eller 5mands) hold der kommer, skal vi være forberedte på at der kan blive tale om mange færre.

Min egen holdning er at at tilmelder der sig mindre end 6 hold må vi tage diskussionen sammen, evt. bare spille mod samme hold mere end en gang.

For mig at se er det vigtige ikke at holde en holdturnering, men at holde etc-kvalifikation. Det er ETC holdet det handler om, og jeg er sikker på at alle der er interresserede i dét kan blive enige om noget fornuftigt .-)

Jeg tror også at 3mand hold både bliver lidt kedeligt, og ikke løser nogle reelle problemer

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Omalley69

Men blev billetterne ikke revet væk sidste år?

Hvorfor er folk urolige for at der ikke bliver udsolgt?
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

gertinc

Egentlig er jeg ligeglad om der bliver fyldt op, bare alle ETC-interesserede dukker op, og vi får udvalgt en håndfuld til at sætte holdet.

Om vi så er 5 eller 50 er underordnet.

mvh
Jens

Tun

Jeg synes, fokus skal ligge på "ETC" delen af navnet "ETC kval". 3-mands hold er alt for små til at lave ETC-style matchmakings, og det ligger kraftigt op til at alle hold bruger de (næsten) samme 3 dexer.. Det er ikke så fa'ens ETC venligt. Der er et stort problem med 4-mands hold, såvidt er jeg enig. Ergo skal der flere spillere på hvert hold, ikke færre. 5 er et godt kompromis, da 6-8 på et hold nok er urealistisk. Desuden, det er jo ligegyldigt hvor mange runder du vil spille, før det bliver afgjort, det vil jo være den samme vinder alligevel. Hvis man fortjener at vinde, så vinder man. Flere kampe (uanset modstander) burde jo bare cementere det..

Stephan

Uden at tage diskutionen op som vi havde fra sidste år, så vil jeg mene at en ETC kval også bør fokusere på at få flere til at blive interesseret i ETC.

gertinc

Er jeres 3mands hold ufravigeligt?

Hvad vil pointcap i givet fald blive?

mvh
Jens

Stephan

Som udgangspunkt ja

Vi har ikke besluttet os for hvor pointcap skal være endnu.

Tun

Hvis folk skal blive interesserede i ETC, skal oplægget vel også lægge sig så tæt op ad "the real thing" som muligt.

gertinc

Ok, skal vi lige tage et par dages diskussion og så starte en afstemning fx mandag og en uge frem? Er der andre der tænker på at komme med oplæg?

Jeg vil lige tænke lidt over om mit forslag bliver pillet ned, men mener at tremandshold er en tilpas stor ulempe til at det ikke er optimalt .-)

mvh
Jens

Stephan

Altså vi kan jo ligeså godt holde os til det aftalte med at starte afstemning den 1/9 :)

Mvh Stephan

Ni

Jeg er måske lidt en party pooper, men jeg synes virkelig det vil være synd at det århusianske forslag kun er med 3 spillere pr hold... Der er et helt enormt stort aspekt der falder helt ud, counterhæren. Hvis jeg ender som kaptajn, så tør jeg i hvert fald ikke have en dedikeret counterhær med. Men igen, vi kommer til at se sygt mange necrons, ulve og grå riddere, så man ved vel hvad man skal kunne counter. En gigantisk del af ETC er matchups og det kommer ikke rigtigt i spil med kun 3 spillere. Hvis de 2 forslag står uændret, så vil jeg stemme på københavn, hvilket virkelig går mig imod eftersom det vil koste mig 6-7 timers ekstra transport og jeg enormt gerne have et meget mere aktivt miljø i Aarhus. Det kan sagtens være et godt oplæg til en turnering, det er bare ikke det rigtige forslag når vi snakker ETC-kvalifikation.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

ButterBoy

Hvorfor er det lige Allies er tilladt i oplægget. Det bliver jo helt sikkert ikke tilladt til ETC, da ideen med ETC er at have forskellige codecii og ikke bare 8 versioner af de samme allies

Heimer

Så vil jeg også melde mig ind i koret af undrende stemmer over 3-mandshold.

På samme måde som Ni vil det i hvert fald få mig til at foretrække det københavnske arrangement, og så må jeg jo tage de ekstra timers transport med i hatten.

Ni

Det der snakkes om med allies på ETC-captains forum lige nu er at allies skal tillades, men hvis du har taget et codex med, så kan det ikke bruges som allies. Folk virker ret begejstrede for det, så lur mig om det ikke ender med at være sådan det bliver. Det er faktisk ikke helt dumt imo.

Kaltenberg

Lad mig fortælle en smule om hvad det er vi har tænkt bag beslutningen om at lave 3-mandshold.

Vi har også vendt de ulemper i nævner.
-Matchuppet bliver mindre afgørende
-Det bliver færre folk der i sidste ende skal vælge holdet.
-Det ligner ETC mindre end sidste år.
-Nogle af de samme codex'er vil optræde igen og igen. (omend jeg faktisk anser dette som mindre sandsyndligt. Især med Allies)

For mig personligt vejer det bare tungere at lave en turnering som tiltrækker så mange som muligt til måden at spille ETC på.
Hvis det kun bliver 5-6 hold af 5 spillere, så vil det efter min mening være en ligegyldig turnering. Forstået på den måde at der ikke bliver nogle nye deltagere som "lige" skraber et hold samme og gør sig bemærket. Det er min frygt at det så kun bliver "eliten" som deltager, hvilket ligger i stik modsat retning af min ambition med ETC kval.
ETC kval skal for mig være en turnering hvis format er tilgængelig for øvede såvel som nye, og som forhåbentligt i længden vil være en attraktiv turnering i dk.
Det er min klare opfattelse at et format med 5 deltagere vil være så utilgængeligt at vi ikke vil se nye spillere og ikke tiltrække den brede del af 40k miljøet i dk.

Overvej realistisk hvor mange hold i hver især tror der vil dukke op (ligegyldigt om det er i århus elelr KHB) til en kval med 5 deltagere er hold. Min mave fornemmelse fortæller mit at vi vil gå fra 3 århusianske hold til 1 måske på en god dag 2.
På landsplan finder jeg det derfor meget usandsynligt at vi vil komme op på mere end 5-6 hold med 5 deltagere.
med 3 deltager per hold, så tror jeg vi vil kunne ramme de 50-60 deltagere som vi har plads til, og som vil kunne gøre eventet helt unikt og fedt.  8)

Jens/gertinc: Ser frem til hvad du kommer op med.
Thor/Butterboy: Jeg tror det er for tidligt at konkludere at allies ikke kommer med. Min fornemmelse siger mig at det bliver en fast del af 40k ligesom biler var det i 5th. :D Også til ETC, selvom der måske godt kan gå lidt tid inden det bliver accepteret.
Under alle omstændigheder så følger vi et eventuelt oplæg fra ETC hvis de når at komme med det i tide inden turneringen. 

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Tun

Jeg synes, Århus oplægget minder for meget om "bare endnu en turnering". Ambitionen med at både nye og garvede skal kunne stille op er fint nok, men det er stadigvæk en kvalifikation til landsholdet. Jeres mål om at ramme 50-60 deltagere er ærværdigt, men hvis det kommer på bekostning af ETC præmisser, så er det i mine øjne ligegyldigt. Fair nok, folk møder op og spiller med, men hvis de bare stiller op til en turnering med 3-mands hold under dækket "ETC-style", så bliver de da grueligt snydt..

Det skal på lang sigt være en populær turnering i Danmark, fair nok, det er vel altid målet for en turnering, men med 3-mands hold lander vi så ikke på et mærkeligt "no mans land" udenfor ETC-regi og udenfor "normalt" turnerings regi? Jeg synes 3-mands hold rammer forbi begge dele. At skabe en "unik og fed" turnering i Århus kunne være cool, specielt efter Aroscon floppede, men jeg synes ikke, at ETC kval skal agere testdukke. I kan jo lave en ny Aroscon til den del. Endemålet med ETC kval er vel at få sendt det mest kvalificerede ETC hold af sted næste år.

Belial

Quote from: Ni on 25 August, 2012, 17:30:29
Det der snakkes om med allies på ETC-captains forum lige nu er at allies skal tillades, men hvis du har taget et codex med, så kan det ikke bruges som allies. Folk virker ret begejstrede for det, så lur mig om det ikke ender med at være sådan det bliver. Det er faktisk ikke helt dumt imo.

Lyder ikke helt tosset. Det gælder vel også at allies ikke må gå igen i de forskellige hære?

Hypotetisk:

SW m. Eldar
GK m. Eldar
BA m. Eldar

Ikke at det nødvendigvis vil være den bedste kombo men alligevel...

MVH

Belial

Tun

Hvis man tager et codex, enten som primary eller allies, så er det brugt. Sådan er forslaget pt :)

Der er også 16 dexer alt i alt, så der er jo mulighed for alt og alle!

Belial

"Synes om dette". :)

MVH

Belial

EFA

TUD synes om 3-mandshold 8)

Sune Krarup

Super fedt at der er så stor interesse for at afholde ETC kval, at vi ligefrem skal "slås" om at få lov :)

Jeg må desværre tilslutte mig dem som ikke bryder sig om 3 mands hold. Jeg vil ikke nævne alle argumenteren igen, da de allerede er postet her.
Det er bare ikke "ETC like" nok.

Mvh

ps: I øvrigt syntes jeg det er dejligt at tonen i denne tråd er så venlig og konstruktiv :) rart for en gang skyld
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Belial

Quote from: EFA on 25 August, 2012, 20:16:57
TUD synes om 3-mandshold 8)

Siger du at easyrider, gammelpot og du hellere så en 3 mands turnering end en 5 mands turnering?

Eller?

MVH

Belial

EFA

Det bare gas. Vi tager hvad der kommer.

Ni

Nu kaster jeg bare noget derud, jeg har ingen venue og jeg har ingen interesse i at hoste det, så hvad siger i til følgende:

version 1:

1-mands turnering
der afholdes mellem 3(?) heats
vinderen er på holdet og med til at sætte resten
der afholdes 1 i aarhus, 1 i københavn og 1 i odense/dukkelogens hule?

version 2:

1-mands turnering
der afholdes 2 heats
top 2 fra hvert heat er på holdet og med til at sætte resten
der afholdes 1 i aarhus og 1 i københavn

Vi kommer alligevel ikke ret tæt på med de teamforslag der foreligger nu, så kan vi lige så godt bare gå efter dem der kan flytte de bedste dukker og lave den bedste liste. Skid hul i malekrav, det skal bare være wysiwyg - ikke noget pis med papirlapper.