News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Weekendtanke

Started by Deadman, 22 August, 2012, 20:18:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deadman

Spilleweekend hvor der er mange der kommer og spiller. Man kan skrive sig op til mellem 1 & 5 kampe. Arrangøren forsøger at finde en modspiller.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Uther

Lidt ligesom de gør det i Horsens, virker fint.
Thomas Paulsen

Ygg

Det lyder fedt Benny.  :) Jeg tror da godt vi kunne finde på at deltage. Er det et tidspunkt i tankerne?
Det er vigtigere at være et godt menneske end altid at have ret..!

Deadman

Quote from: Ygg on 23 August, 2012, 21:30:18
Det lyder fedt Benny.  :) Jeg tror da godt vi kunne finde på at deltage. Er det et tidspunkt i tankerne?

Nej det hele er blot en strø-tanke. Overvejer at søge om lov til at holde det i Hernings rollespilsklub Nexus. Der vil være mulighed for 3-6 borde og så tænker jeg at man bare kommer og spiller de antal spil som man nu har lyst til. Det "skriver man sig op til" altså f.eks 1 spil fredag og 2 spil lørdag.
Som arrangør så prøver jeg at få matchet spillerne således at de ikke spiller mod de samme konstant. Jeg tænker at SMÅ konkurrencer kunne være muligt. F.eks en konkurrence om hvem der slår flest 1'ere på cover saves eller måske noget mere "konkurrenceagtigt" såsom hvem der score flest pts gennemsnitligt i kampene og så bliver der måske lagt x% oveni for at have været med i 3+ kampe.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Kreon

Super ide! Har du ikke plads i garagen, hvis vi kommer et par stykker med borde og terræn?

Kreon

Deadman

Quote from: Kreon on 31 August, 2012, 09:48:51
Super ide! Har du ikke plads i garagen, hvis vi kommer et par stykker med borde og terræn?

Kreon

Kæresten flytter i lejlighed pr. 15-09.2012. Garagen er derfor "lukket" :)

Deadman

Tag-team konceptet: Flere tanker.

Der er ikke malekrav for at kunne deltage.

F.eks. kunne der være et område, hvor der med whiteboard og/eller pc ville blive talt om taktikker. F.eks. "Flyers in 6th. How to make them work for you" m. Andy som foredragsholder. "Sådan laver du en hygge-weekend for dig og venner" m. Benny som foredragsholder. "Orker - gennemgang af codex" af Stephan osv osv. Så vil der være noget for nybegyndere og for de øvede.

Male undervisning: Ansigter kl. 10.30 - 11.30. Speedpaint kl. 15.00 - 16.00. der imellem gives der råd og vejledning og assistance til at få dine figurer malet. Laust og Frederik.

Conversions: How to make greenstuff work for you. eller "Conversions basics" Frederik gi'r den gas

Magneter: sådan gør du - Laust tegner og fortæller og hjælper dig med at få dine figurer "magnetiseret"

Andre forslag, emner? De navne jeg nævner er teoretisk. Har ikke spurgt nogen, men sidder bare og "brainstormer".

Deadman

Jeg er pt. medlem af Nexus, i Herning, og har lavet denne henvendelse til dem, for at få fundet ud af om det mon er muligt at få arrangementet til at være der. Nexus har nogle fine lokaler, beregnet til at man kan være ca. 10 mand der spiller og så et male/conversions bord og et "foredragsområde". Jeg tænker at første arrangement skal være stille og roligt, for at få en fornemmelse af interessen.

Quote...
Formålet med arrangementet: At fremme hyggen i 40k miljøet samt at højne både den taktiske og den visuelle del af spillet.

Deltager antal: mellem 10 og 50, afhængig af interesse. Det er dog ikke sikkert at der vil være mere end 10-20 personer til stede af gangen, hvorfor jeg vil vurdere at Nexus lokaler er passende.
Tidsrum: Fredag eftermiddag til søndag middag/eftermiddag.
Hvad skal der bruges: Spilleborde, terræn, whiteboard (noget at skrive på whiteboard med), borde og stole til maling/conversion og lignende.

Beskrivelse af projektet:
Den enkelte deltager vil kunne tilmelde sig weekenden og skrive sig op til 1 eller flere spil. Deltager gebyr deles op i "Fredag" "Lørdag" eller "Fredag-Søndag". Det koster ikke penge at spille, men det koster "adgangsgebyr" da der er foredrag og lignende. Der vil derfor skulle være en ansvarlig for at folk har "billetter"/"adgangskort": Her tænker jeg at et adgangskort til at sætte på tøjet kunne være fint.
Det foregår som til en almindelig turnering ved at der er arrangeret spil ca. hver 4 timer. Deltagerne kan så skrive sig op til at spille på de tidspunkter der er. Det er ikke en konkurrence for flest points sammenlagt, men jeg overvejer pt. om der måske skal være en konkurrence for flest gennemsnitlige pts pr kamp og præmien er så f.eks. gavekort på 100 kr. Ikke mere end det.

Sideløbende med spillene er der så "workshops". Disse "bemandes" af frivillige.
Conversion-workshop: her lærer man at convertere sine figurer. Der er hjælp at finde mellem foredragene og der vil i løbet af weekenden (fredag og lørdag) blive afholdt 2-3 fordrag, f.eks. Conversions Basics, Conversion: how to miks bits and pieces, Conversion: Eksempel på hvordan man laver en conversion. Mellem foredragene er der samlet "workshop" med de andre emner.
Male-Workshop: Her kan der f.eks. være fordrag om "how to speedpaint", "how to make faces" og hele weekenden (fredag og lørdag) er det muligt at få hjælp til at få dine figurer malet, hvis "underviseren" har tid og lyst.
Magneter: Sådan gør du.
Taktik-workshop: "Gennemgang af ork-codex v. Stephan", "Gennemgang af Chaos codex v. Bjarne", "Flyers i 6th: how to make them work", "Grey areas: What to look out for in 6th v. Andy" osv. osv. Det afhænger af hvilke frivillige jeg kan få med til at lave oplæg og diskussioner, demonstrationer osv.

...

Forløbet kører til og med søndag. Jeg tænker mest at søndag skal bruges på rengøring og oprydning, sende folk hjem, hvis de kommer langvejs fra.

Folk sørger selv for overnatning, men der opfordres til 40k spillere i Herning og omegn at sige til, hvis de kan have en eller to overnattende gæster.
...

Deadman

Ville du deltage?

Hvorfor og i hvad?
Hvorfor ikke?

Caruncula

QuoteMale undervisning: Ansigter kl. 10.30 - 11.30. Speedpaint kl. 15.00 - 16.00.

På denne opfordring afholder jeg gerne kursus i følgende:

"Maleundervisning: Undgå at make-up'en skaller", "Speedpaint: Lakér dine negle på få minutter (med demonstrationer)", "Læg læbestiften korrekt i første forsøg (med workshop)".
Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

Zagar

For at svare på spørgsmålet om hvorvidt man har lyst til at deltage, og i hvad må jeg svare at jeg er frisk på spille, male, lytte til foredrag osv. osv. Jeg er ret vild med hobbyen som helhed, men specielt male-delen. Det kunne være fedt med en magnet/convertion workshop for os der godt kunne tænke os at gøre den slags. Og at spille er nu altid hyggeligt. Specielt når det er med hygge som udgangspunkt.
For at gøre en lang historie kort, deltager jeg gerne hvis jeg har tid, og vil gerne være med til det hele :) Hvis jeg fandt et kompertanse område kunne jeg da også fortælle om det.. men det er mest fordi jeg elsker at høre mig selv snakke :D

/Z

Kaltenberg

Quote from: Deadman on 31 August, 2012, 12:22:32
Ville du deltage?

Hvorfor og i hvad?
Hvorfor ikke?
Jada :D Hvis altså jeg kan finde tid til det, de der heldags arrangementer er svæer at få plads til, men dette koncept gør måske mulighed for at man ikke ikke er nødt til at være afsted hele dagen.
Jeg ved godt jeg er lidt ekstrem på det punkt, men for mig vil det hjælpe hvis der var ca. 3 md. varsel indendet løb af staplen.

JEg ville gerne deltage i 40k spil, måske lidt maling.
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Deadman

Jeg har selv brug for 3-6 måneders varsel ;) så det er helt fint.

Uther

Hvis arbejdet og det familiære tillader,så ville jeg også dukke op til sådant et arrangement  :)
Thomas Paulsen

Charif

Skidegod ide, jeg tror dog der er en ting man skal være opmærksom på.

For at det kan svare sig med fordrag, skal der være nogle der gider. Der vil altid være en del der ikke gider et givent fordrag, derfor skal man op på en del deltagerer før det kan svare sig. Der er selvføgelig nogle der er mere interessante end andre, og man kan jo høre blandt deltagerne hvad de vil høre om. Men jeg tror bare at for at der er gang i den i det omfang jeg læser ud af det du skriver skal vi op på i hvert fald 20 deltagerer, det er bare noget man skal overveje.

Men jeg er selvfølgelig totalt frisk, og står gerne med workshoppen "Warmachine/Hordes, Hvad er det og hvordan kommer jeg igang, med dertilhørende introspil"  :)
Press Ganger
Medlem af Frob, forum her

Deadman

20 deltagere til eventet eller til foretaget?

Ygg

Jeg ville deltage!! Specielt male og conversion delen har min interesse :). Evt et foredrag og taktik og strategi. Dette tilsat to til tre spil kunne være en FED weekend :D.
Det er en rigtig god ide med arrangementet på denne måde. Lidt "let" at deltage i og udvælge sig de godbidder der passer til ens eget kram! God tanke Benny, ros herfra ;).

Iøvrigt en rigtig god ide med et varsel på nogle mdr. Jeg ville ærge mig hvis jeg blev forhindret...
Det er vigtigere at være et godt menneske end altid at have ret..!

Spiky Norman

Quote from: Deadman on 31 August, 2012, 12:22:32
Ville du deltage?

Hvorfor og i hvad?
Hvorfor ikke?
Jeg ville klart være interesseret i at komme til noget Conversion workshop/greenstuff undervisning.
Måske også med noget 'bits-bytte' undervejs.

Mht. at spille så måske noget mere uformelt, lav point antal 40k - 1000pts eller lignende.

Deadman

Så har jeg fået grønt lys fra Nexus til at bruge lokalerne.

Så skal jeg så småt til at i gang. Når Nifcon er færdig vil jeg begynde at lede efter folk der kan og vil holde foredrag for 1-20 personer.

Så hvis du, som f.eks. Spikey her i tråden, har noget du gerne vil dele og/eller have debat om med de øvrige deltagere, så er du velkommen til at skrive dig på her. Jeg vil senere lave flere tråde under denne "sub"-division af min blog. Når så det hele er klart, så vil jeg smide det op som "officielt".

Glæder mig meget til at se om dette er noget for "folket". :)

Fortsæt endelig med kommentarer og forslag. Har fået et i dag, som går på at oplæg osv laves som var det en del af Tactica Imperialis eller hvad det er den der håndbog for IG'er hedder. :)

Keep 'em comming.. men plz lad være med at blive fornærmet hvis jeg vælger din ide fra :D

Deadman

Frederik er klar.

Hans styrker ligger i weathering af figurer/køretøjer, basic airbrush'ing og terrain making (kurset kan hedde: "Akrylfugemassen; svaret på alle jeres problemer!) ;D

Deadman

Stephan og Charif er klar til foredrag.