News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

40k etc 2013 afstemning

Started by gertinc, 01 September, 2012, 10:22:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilket forslag skal bruges?

Gertinc - København
34 (43.6%)
Stephan/Kaltenberg - Århus
44 (56.4%)

Total Members Voted: 78

Asger

Det handler ikke direkte om snyd, det handler om at det er en elendig metode til at legitimere beslutninger når der så nemt kan snydes. Uanset om det er gjort eller ej.

Vil man stemme er det en rigtig fin ting at man rent faktisk skal turde stå ved sit valg. Et enkelt klik er for nemt.

Asger

ButterBoy

Johan B.

Kan vi ikke bare lave en ny afstemning hvor man bare skriver hvem man er og hvad man stemmer på? eller er det bare vildt langt ude?

Så slipper man får snakken i krogene, og hvis alt er gået fair til så ender det jo nok med det samme resultat :)

/Johan B.
Johan B.

Deadman

Quote from: Johan B. on 05 September, 2012, 14:09:53
Kan vi ikke bare lave en ny afstemning hvor man bare skriver hvem man er og hvad man stemmer på? eller er det bare vildt langt ude?

Så slipper man får snakken i krogene, og hvis alt er gået fair til så ender det jo nok med det samme resultat :)

/Johan B.
Snakken i krogene om hvad? Og hvis resultatet alligevel er det samme, hvorfor så stemme igen? Se den anden tråd for at fortsætte den samtale.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Asger

Hvorfor ikke stemme igen, hvis der kan være den mindste tvivl? Du kan gentage det spørgsmål så mange gange du vil, men det giver ikke mere mening af den grund.

Asger

Aqwe

I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

Patrick Glikmann

Enig med Asger og Johan, lad os nu bare få lavet en åben afstemning så vi er 100% på at alle stemmerne er fra folk der rent faktisk er interesserede i at deltage.

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Deadman

Quote from: Asger on 05 September, 2012, 14:42:34
Hvorfor ikke stemme igen, hvis der kan være den mindste tvivl? Du kan gentage det spørgsmål så mange gange du vil, men det giver ikke mere mening af den grund.

Asger

Fordi i det øjeblik jeg acceptere en ny omgang acceptere jeg også at der kan være noget om at folk har snydt, samt at ved et omvalg falder nogle stemmer fra, andre bliver kuet osv osv. Det er ikke den rette måde at gøre tingene på.

Gentagelse forøger indlæring, Asger. Det betyder at i sidste ende vil selv du forstå det ;)
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Gabriel

Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Ni

Deadman har fat i noget, jeg kan forestille mig at der er rigtigt mange der ikke vil stemme åbent efter en omgang som den her.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Asger

Quote from: Ni on 05 September, 2012, 15:28:16
Deadman har fat i noget, jeg kan forestille mig at der er rigtigt mange der ikke vil stemme åbent efter en omgang som den her.

Jeg mener, helt oprigtigt, ikke at en stemme er noget værd hvis ikke man vil stå ved den :) I får det til at lyde som om der bliver drevet heksejagt hvis man stemmer det ene eller det andet, og det har jg endnu ikke set.

Asger

ButterBoy

Hvis folk ikke vil stemme anden gang, så er de sku nok alligevel ikke interesseret i arrangementet. Og hvis man ikke er interesseret i ETC hvorfor så stemme? (dette er ikke det samme som at man ikke kan melde sig til turneringen)

Johan B.

Ved at gå med til en ny afstemning går man ikke med til at der er blevet snydt, man lukker bare munden på dem der siger det. Tror mere man giver ammunition til dem der råber snyd ved ikke at gå med til det. Hurtig process, ny afstemning også behøver vi ikke hører mere på dem der tuder ;) Når resultatet er blevet det samme så er jeres trone og krone bare så meget mere awesome!

Jeg er ikke helt med på folk ikke tør stemme hvis man skal sætte navn på? Det er bare en afstemning om en kval turnering, det er ikke valg til folketinget, det er ikke store politiske holdninger. Der kommer ikke et tæskehold og banker dem der ikke stemmer på det "rigtige" vel?

/Johan B.
Johan B.

Deadman

Quote from: Asger on 05 September, 2012, 15:40:27
Quote from: Ni on 05 September, 2012, 15:28:16

Jeg mener, helt oprigtigt, ikke at en stemme er noget værd hvis ikke man vil stå ved den :) I får det til at lyde som om der bliver drevet heksejagt hvis man stemmer det ene eller det andet, og det har jg endnu ikke set.

Asger

Har du bemærket diskussionen i den her og den anden tråd? Hvordan skal man føle at det er ok at stemme anonymt? Det er fint at din mening er at man skal stå ved sin stemme, respekt for det. Men jeg mener at det skal være legalt at stemme anonymt. Deri er vores uenighed.

Quote from: Johan B. on 05 September, 2012, 15:43:20
Ved at gå med til en ny afstemning går man ikke med til at der er blevet snydt, man lukker bare munden på dem der siger det. Tror mere man giver ammunition til dem der råber snyd ved ikke at gå med til det. Hurtig process, ny afstemning også behøver vi ikke hører mere på dem der tuder ;) Når resultatet er blevet det samme så er jeres trone og krone bare så meget mere awesome!

...

Så hvis jeg, ved en ny afstemning, siger at der er nogen der snyder, så går i med til endnu en ommer, bare for at vise at jeg ikke har ret?

Ni

Heksejagt eller ej, uanset hvad så er det da en rimeligt heftig debat, hvilket kan kvæle lysten til at deltage hos de mindre frembrusende. At folk der er kendt for at debattere på knivens æg siger at det ikke skræmmer nogen væk giver jeg mildest talt ikke en fis for. Hvis bare én der havde en hemmelig lyst til at prøve at skrabe et hold sammen og deltage undlader at stemme i en ny afstemning, så er det i mine øjne et nederlag for processen og et tab for det man gerne vil bygge op.

Jeg tror vi har sagt hvad der kan siges, om der skal en ny afstemning til bør vi overlade til de 2 potentielle arrangører. Hvis de ikke kan blive indbyrdes enige, så har vi en ny situation. Jeg vil i hvert fald prøve at holde kæft nu :)
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Tun

Quote from: Deadman on 05 September, 2012, 15:49:39
Så hvis jeg, ved en ny afstemning, siger at der er nogen der snyder, så går i med til endnu en ommer, bare for at vise at jeg ikke har ret?

Hvordan skal man kunne snyde ved en åben afstemning? Der står dit navn (well, brugernavn) og din stemme. Så er vi ude i identitetstyveri, og det er vist ikke helt sandsynligt...

Det er vist dét, der er pointen.

Stephan

Hvordan kan man snyde ved en lukket afstemning?
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Asger

Quote from: Tun on 05 September, 2012, 15:52:24
Quote from: Deadman on 05 September, 2012, 15:49:39

Hvordan skal man kunne snyde ved en åben afstemning? Der står dit navn (well, brugernavn) og din stemme. Så er vi ude i identitetstyveri, og det er vist ikke helt sandsynligt...

Det er vist dét, der er pointen.

Ja jeg forstår det heller ikke. I fantasy skriver vi forresten også vores rigtige navn.

Hvis man vil tages seriøst og have indflydelse på landsholdet, så mener jeg ikke det er særlig meget at forlange at man skriver hvad man hedder og hvad man stemmer. Men jeg skal ikke afgøre hvad andre kan leve med mistanken om, det er op til dem selv.

Asger

Deadman

Quote from: Ni on 05 September, 2012, 15:50:26
Heksejagt eller ej, uanset hvad så er det da en rimeligt heftig debat, hvilket kan kvæle lysten til at deltage hos de mindre frembrusende. At folk der er kendt for at debattere på knivens æg siger at det ikke skræmmer nogen væk giver jeg mildest talt ikke en fis for. Hvis bare én der havde en hemmelig lyst til at prøve at skrabe et hold sammen og deltage undlader at stemme i en ny afstemning, så er det i mine øjne et nederlag for processen og et tab for det man gerne vil bygge op.

Jeg tror vi har sagt hvad der kan siges, om der skal en ny afstemning til bør vi overlade til de 2 potentielle arrangører. Hvis de ikke kan blive indbyrdes enige, så har vi en ny situation. Jeg vil i hvert fald prøve at holde kæft nu :)

Jeg støtter og tier.

Ghostdog

Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Asger

Quote from: Stephan on 05 September, 2012, 15:55:27

Stephan du skylder måske en forklaring på hvorfor du så markant har ændret mening om hvordan afstemninger bør foregå. Per det link du selv gav mig fremgår det jo tydeligt at det faktisk var dig, ene og alene, der ytrede ønsket om de åbne afstemninger. Du lavede endda selv sammenligningen til fantasy.

Det er åbenlyst hvordan man kan snyde:
- Man kan oprette nye profiler (uanset at det ikke er sket nu).
- Man kan overtale venner til at stemme, selvom de ingen interesse eller forstand har på ETC. Det kan man stadig med de åbne afstemninger, men det er så meget sværere når man ikke kan gemme sig bag anonymitet. Og jeg mener det er fuldt ud legitimt, hvis disse "uvidende" så vil stå ved deres stemme.

Asger

Ghostdog

Man kan jo bare slette sine cookies og stemme igen.  :-\

Jeg synes I burde lave det sådan, at det kun er dem der stiller op, der kan stemme.
Og så vil det også være overskueligt, at gøre i en tråd, hvor folk står ved deres stemme og hvem de er.

Karsten
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Asger

Quote from: Ghostdog on 05 September, 2012, 16:05:41

Hvad kan man?

Hvis det er sandt, må det da være dråben, som ingen kan erklære sig uenig i afgør en omafstemning. Selv ikke ham den stædige Deadman der skal have tingene at vide mange gange...  :P

Asger

gertinc

Man kan ikke slette cookies og genstemme, det er kontobaseret.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Stephan

Quote from: Ghostdog on 05 September, 2012, 16:05:41

Jeg synes I burde lave det sådan, at det kun er dem der stiller op, der kan stemme.
Og så vil det også være overskueligt, at gøre i en tråd, hvor folk står ved deres stemme og hvem de er.

Karsten

Undersøg venligst lige tingene inden du skriver noget. Nej, man kan ej.

EDIT: slået af Jens
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)