News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kvalifikationen til ETC 40k 2013

Started by Tun, 07 September, 2012, 11:35:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tun

Hey drenge

Som kaptajn for det danske ETC 40k landshold anno 2012 har jeg den noget tvivlsomme ære at fungere som bøddel i den meget uheldige situation, vi er endt i. Det er ikke en fed opgave, lad mig understrege det først og fremmest. Uanset mit valg, så taber vi alle. Vi har sådan set allerede tabt, i og med at vores afstemning og diskussion degenerede på den måde, den gjorde. Vi skal stramme op på opførslen og den medmenneskelige respekt. Der er også et par af jer gamle ETC gutter, som skal øve jer i at snakke til andre mennesker. I repræsenterer en institution (whether you like it or not), som vi prøver at skabe interesse for.

Her er fakta fra sagen:

• Århus holdet brugte tvivlsomme metoder til at få flere stemmer
  • En Københavner (ikke Jens) brugte ligegledes en tvivlsom metode til at få flere stemmer (jeg ved godt hvem det er og hvor det er posted, men jeg ser ingen grund til at hænge ham ud)
  • Det er ikke en mulighed at afholde begge turneringer
  • Afstemningen er ubrugelig. Må guderne vide, hvem der egentlig stemte

Det er i mine øjne nyttesløst at lave en ny afstemning i år - åben eller ej. Linjerne er trukket alt for klare op, og det er ikke længere en debat, om at få den bedste ETC kval for ETC landsholdet. Det er morfet til noget andet, mere dystert og mere nederdrægtigt. Næste år skal vi have den åbne afstemning, ingen tvivl. I år har vi smidt det privilegium på gulvet.

Jeg synes, det er en utroligt vigtig pointe at prøve at fremtidssikre ETC holdet. Der skal nyt blod til, således at de nuværende bærende kræfter kan gå på pension uden at de facto nedlægge holdet. Det er en nobel sag, som vi alle kan støtte op om på et eller andet niveau.

Jeg skrev følgende til Jens, Stephan og Kaltenberg:

Hej Stephan, Kaltenberg og Jens

Eftersom ETC charter dikterer, det er kaptajnen, som afgører hvilket hold, der skal sendes af sted i tvivlstilfælde må det tilfalde min bror og jeg at vælge venue til vores ETC kval.

Jeg synes, det ville være en enorm skam, hvis lyset blev helt slukket i Århus for turneringsarrangering. Jeg synes, Århus oplægget er bedre praktisk end København oplægget, og jeg kender Stephan og Kaltenberg, og ved, de lægger kræfter i arbejdet.

Vi bliver nødt til at blive enige om, at afstemningen er slået fallit. Det bliver vi nødt til for at komme videre.

Mit forslag er derfor følgende:

Vi afholder ETC kval i Århus, men med det Københavnske regeloplæg.

Hvad siger I til den løsning? Det er et forsøg på en middelvej.

//Martin og Michael

Ud fra det skete følgende: Jens var enig, Århus teamet var ikke. Århus har sidenhen åbnet en dør en smule på klem for at ville afholde ovenstående model alligevel, men det er under de halv-utopiske præmisser at de vil garanteres 40-50 menneskers deltagelse. Hvordan skal man nogensinde kunne garantere det? Jeg så personligt helst turneringen afholdt af Århus, fordi de vil afholde en praktisk bedre turnering. Regeloplægget kan altid diskuteres, men alt det praktiske omkring turneringen vil være bedre i Århus. Jeg har bare svært ved at forsvare at placere kval i Århus, når de sådan set ikke gider samarbejde.

Der er følgende valgmuligheder for mig:

• Århus med 3-mands hold
  • Århus med 5-mands hold
  • København med 5-mands hold

Den første mulighed skal smides ud, ellers bliver for mange for sure. Den sidste skal ligeledes smides ud, af samme grund. Det kan ikke legitimeres at København bare får lov at trumfe helt igennem. Det var trods alt ikke KUN Århus holdet, der skævvred afstemningen, selvom stakkels Jens ikke havde noget at gøre med dén del personligt.

Jeg kan ikke se nogen reel mulighed ud over, at afholde turneringen i Århus med 5-mands hold.

Vi må som kollektiv gøre, hvad vi kan, for at støtte op om projektet. Det SKAL være en succes. Vi må gøre alt, hvad vi kan, for at få interesserede spillere til at dukke op. Alt det rent praktiske kan jeg ikke på stående fod udtale mig om, men vi ved, interessen er til stede i miljøet. Vi må have gang i noget dating-service til hold o.l. Husk, at denne valgmulighed ikke er populær hos Århus arrangørerne, så det er MEGET vigtigt, at miljøet kommer til at fungere som garant for deltagerantallet. Lad os samles om projektet i stedet for at slås om det.

Med håb om en bedre fremtid!

//Martin Bræmer Nielsen

Fodnote: Michael (Ni) er co-captain og har været med i forløbet løbende. Det har ikke været let at skulle beslutte ovenstående alene, så jeg har været glad for at kunne få hjælp.

gertinc

Tak Martin for din kølige tone og overblik.

Jeg tilslutter mig helhjertet. Og vil det nuværende arrangørhold ikke lege med, giver jeg gerne en hånd med!

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Ni

Jeg vil som med-kaptain bare sige at jeg er fuldstændigt enig i hvert et komma der er skrevet Martin. Så lad os for pokker da bare få en masse folk til at dukke op og spille en hel masse warhammer! Det er jo for sjov vi spiller.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

AlexBware

Det forslag er jeg også helt med på. Det virker som et rigtigt godt kompromis.

/Alexander

princelarming

Man kan tænke sig at al polemikken om denne proces har været med til at tiltrække opmærksomhed fra folk der ikke nødvendigvis havde den store interesse for ETC indtil nu (mig selv inkluderet) som herefter vil overveje ganske nøje om det ikke er noget der burde støttes op om...

Et godt kompromis stiller ingen tilfreds
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Troels S

Selvom jeg på ingen måde er ETC spiller og nok aldrig bliver det, vil jeg alligevel tilkendegive den respekt, du aftvinger hos mig, ved at agerer som du gør Martin (har fulgt det hele lidt fra sidelinjen).

Synes det er en flot måde, hvorpå du håndterer en vanskelig og uheldig situation.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Rune Hilbert

Jeg vil også gerne tilslutte mig, at jeg synes dette er en god og sober beslutning af Martin og Michael.

Mvh
Rune

Sune Krarup

Helt enig med ovensående. Jeg tilslutter mig helhjertet det nye format.

Mvh
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

ollism

Godt at i fik styr på det, kudos til Tun og Ni, jeg glæder mig til turneringen. Jeg må dog indrømme at man bliver lidt skuffet at se folk, der er dobbelt så gamle som en selv, opføre en måde der ikke er helt respektfuld, især når det kun gælder om nogle plastikdukker... Håber at det forbedres i fremtiden! :)
MVH Oliver
The Swede

Unforgiven

@Tun: Well played sir, i tip my hat.........

Jeg skal nok prøve at skrabe et hold sammen, så vi kan få endnu en fantastisk ETC kval.

Hvis der er noget jeg kan gøre for at hjælpe, så sig til. Jeg stiller gerne op.

Mvh.
Chaplain
"Stand up for what you believe in, even if it means standing alone." - Unknown
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.
EP på PF: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=271.0

Ghost

Kaltenberg

Hej Martin (Tun)

Den var ikke pænt Martin. Du gennemgår på en sober måde din opfattelse af hvordan det er sket op opridser de muligheder som du her under ser der er at vælge imellem.
Men der er noget vi ikke helt forstår.

Du skriver blandt andet:
Quote from: Tun on 07 September, 2012, 11:35:30
  • Det er ikke en mulighed at afholde begge turneringer
Angiveligt af den grund at jens ikke vil afholde en turnering ved siden af os i Århus.
Derefter skriver du, 3 timer efter at jeg har postet:
At vi skal afholdes en 5 mands turnering i Århus.

Det forstår vi ikke.
Vi har lige afvist forslaget, det er bestemt ikke noget vi er gået med til. Dette vidste du FØR du postede dit oplæg, nøjagtigt som du vidste at Jens(gertinc) ikke vil være med til at vi afholdt to turneringer.

Her vil jeg gerne gentage de begrundelser vi har brugt en gang.  Vi ser det ikke muligt at gå så meget på kompromi med det formål vi selv har skitseret for ETC kvallen. Det kan vi ikke stå indenfor, og vi kan ikke være det bekendt overfor alle dem som rent faktisk har stemt på os.

Du har taget ansvar for at beslutte hvad der nu skal ske på vegne af alle dem som har stemt og deltaget i debatten. Tag en god beslutning Martin.
Men overvej den grundigt.
Beslutningen er din, ikke vores.

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Tun

Dog vil vi gerne åbne en lille mulighed: Vi vil gerne afholde en turnering med 5 mandshold i århus hvis vi kan få garanteret at der kommer andre end lad os kalde det "ETC eliten." Dvs hvis vi kan være sikre på at der kommer 8 eller flere hold. Så mange kan vi ikke tælle til lige nu når vi indregner dem vi formoder vil deltager fra powerfist. Hvis i kan tælle så langt, så er vi villige til at gå på kompromi, da vi så antager at de ikke kun er "Eliten" som deltager.

Ovenstående er dine egne ord. Hvis jeg ikke kunne bruge dem til noget, så skulle du ikke have skrevet dem.

Hvis det eneste kompromispunkt i Jeres svar er ubrugeligt, så rykker kval til København. Miljøet skal ikke holdes gidsel af den ene arrangør fordi denne ikke vil arbejde sammen med resten. I fremfører ét punkt, hvor I er villige til at gå på kompromis, men trækker det retur nu. Det forstår jeg ikke. Det er absurd dårlig stil at køre fra Jeres side. Vis nu lidt samarbejdsvillighed, ellers formulér Jeres standpunkt på en utvetydig facon. I prøver effektivt at tvinge Jeres oplæg igennem nu, fordi I ved, at Jeres turnering vil have bedre praktiske rammer. Det får I under ingen omstændigheder lov til at gøre.

I får det ikke 100% på Jeres måde, med Jeres oplæg og Jeres lokation. Det er utopi at tro, efter den debat vi har været igennem.

Jeg vil meget gerne have en 100% klar udmelding fra Jeres side. Så skal jeg nok genoverveje, hvad jeg har skrevet.

Asger

Hvad er det egentlig der gør de praktiske rammer i Århus bedre?

Asger

Tun

Parkering, forplejning, mulighed for overnatning og pris.

Terræn, borde osv. må man gå ud fra er ens.

Belial

Jeg støtter 100% op om ETC-kaptajnens valg. Good call.

MVH

Belial

Kaltenberg

Jeg forstår ikke helt dit problem Martin.

Lad mig prøve at starte forfra med det vi tænker så.

Vi vil gerne have at alle skal kunne være med. Derfor vælger vi at gå ind for et 3 mand hold oplæg.
Det er i den henseende ikke vigtigt for os HVOR det er.
Men når nu vi gerne vil have lov at afvikle turneringen, så lave vi naturligvis et oplag med 3 mand per hold.
Jens lavede et oplæg med et andet formål 5 - mandshold. Herefter havde vi en afstemning om det.
Det gik ikke så godt.

Herefter beder du os som kompomi om at ændre vores oplæg (hvilket er det vigtige for os.) og derefter for vi så lokationen (som ikke er så vigtig for os.)
Er det svært at forstå at vi ikke vil være med til det?

Det svare meget godt til at du havde bedt Jens holde turnering med 3 mandshold. Det tror jeg ikke han vil være med til. Hvilket jeg respekt for.
Med andre ord, du har endu ikke foreslået noget som rent faktisk er et kompromi i mine øjne. Det har mere haft karakter af diktat.

Hvis du skal have et standpunkt så kommer det her:
Vi vil ikke være med til at der afholdes en 5-mands turnering.
Hermindre der altså dukker nok op, mindst 8 hold. Men dette er alle tilsyneladende enige om ikke er opnåeligt.
Det er det standpunkt som hele tiden har været det vigtigeste for os.

Hvis vi ser bort fra lokation, så lad mig stiksere de muligheder der hidstil er blevet afvist. 
Jens(gertinc) vil gerne holde en 5 mands tuenring. Det vil vi ikke.
Vi vil gerne holde en 3 mandsturnering. Dette formoder jeg jens vil afvise at gøre.
Vi kan forsætte med en ny afsteming. Det har du personligt afvist.
Vi kan afvikle begge turneringer. Dette har jens afvist.

Hvilke muligheder der så er tilbage vil jeg lade være op til dig. Men jeg synes ikke du har grund til at anklage os for at være mere usammarbejdsvillige end den anden side har været.
Mens det virker som om du har lagt langt mere pres på os for at ændre synspunkt end på Jens.

Morten
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Heimer

Quote from: Kaltenberg on 07 September, 2012, 22:32:54Hvis du skal have et standpunkt så kommer det her:
Vi vil ikke være med til at der afholdes en 5-mands turnering.
Hermindre der altså dukker nok op, mindst 8 hold. Men dette er alle tilsyneladende enige om ikke er opnåeligt.

Hvem er "alle" i dette tilfælde? For jeg har ikke oplevet en bred konsensus omkring umuligheden af dette. Ovenfor skriver Tun endda:

Quote from: Tun on 07 September, 2012, 11:35:30Vi må som kollektiv gøre, hvad vi kan, for at støtte op om projektet. Det SKAL være en succes. Vi må gøre alt, hvad vi kan, for at få interesserede spillere til at dukke op. Alt det rent praktiske kan jeg ikke på stående fod udtale mig om, men vi ved, interessen er til stede i miljøet. Vi må have gang i noget dating-service til hold o.l. Husk, at denne valgmulighed ikke er populær hos Århus arrangørerne, så det er MEGET vigtigt, at miljøet kommer til at fungere som garant for deltagerantallet. Lad os samles om projektet i stedet for at slås om det.

Sidste år var der 48 deltagere til ETC-kval. Hvorfor skulle der så ikke kunne samles 40 i år? Fordi der er 5 mand pr. hold istedet for 4? For så må vi jo bare, som Tun udtrykker det, i gang med noget "dating-service" ;)
Lad os da få noget samling om projektet i stedet for at skille vandene endnu mere, og så er jeg overbevist om, at det kan lade sig gøre.

gertinc

Lidt hurtig fingerregning viser at der sagtens kunne komme mindst tre hold fra kbh, (måske fire).

Derudover TUD og et fra Odense? Hillerød?

Det er 5-6 hold uden nogen jyske.

Det synes jeg bestemt ikke ser umuligt ud.

mvh
Jens

Belial

Dukkelogen stiller et 5 mands hold.

Så er vi da lidt tættere på otte.

MVH

Belial

Uther

Horsens stillede to hold sidste år, mon ikke der skulle kunne lokkes et enkelt i år også  :). Vil ihvertfald gerne gøre mit til det.
Thomas Paulsen

Tun

Når du, Kaltenberg, skriver, at I gerne vil afholde en turnering, hvis der møder mindst 8 hold op, så går jeg ud fra, det er en mulighed, at I vil afholde turneringen. Er det forkert? Det var min logik, da jeg traf min beslutning. Det var den eneste måde, hvor vi kunne opnå konsensus. Hvis ingen bøjer sig, så skal vi enten bruge en 3. lokation og afholde turneringen der (jeg har allerede modtaget et tilbud), ellers må holdet fra 2012 simpelthen bare gå videre til i år.

Vi står i en situation, hvor afstemningen blev saboteret. Først fra Århus' side, siden også fra den Københavnske. Faktum er, at I fra Århus hårdnakket blev ved med at sige nej til en omstemning. Havde I sagt ja til en omstemning var vi ikke, hvor vi er nu. I ødelagde muligheden for en ny afstemning fordi I ødelagde Jeres egen legimitet.

Hvis I føler Jer dårligt behandlet, så undskylder jeg. Det var aldrig hensigten. Der skal ikke skabes mere splid eller flere sårede følelser. Det gavner ikke noget.

I må enten stille op til at arrangere turneringen ud fra det præmis, at der kommer mindst 8 hold, hvilket jeg tror er mere end muligt, ellers må I melde ud, at I kun vil arrangere en turnering på Jeres egne præmisser, i hvilket tilfælde vi bliver nødt til at afholde kval et andet sted. Nu bruger jeg udelukkelsesmetoden og spørger først og fremmest Jer om I har lyst til at deltage i projektet overhovedet. Jeg ser helst, at vi undgår at afholde kval i Århus med Århus oplæg eller kval i KBH med KBH oplæg. Det skal meget gerne ende som et kompromis, der forsøger at samle miljøet. Det skal ikke være den ene side, som sejrer, og det skal slet ikke kunne tolkes som sådan. Som sagt før, så har vi allerede tabt alle sammen.

Derfor kan det KUN ske, hvis I vælger at sige ja til at afholde kval med KBH oplæg. Jens har meldt ud, at han ikke vil arrangere en turnering med Jeres oplæg.

Det kan godt være, det ikke er fair i Jeres øjne, men det er vitterligt det eneste, vi kan gøre. Hvis I siger nej til det, så må jeg gå i tænkeboks igen. Jeg gik bare ud fra, at et tilbud fra Jeres side faktisk gjaldt.

ollism

Jeg tror også at os fra Aalborg kan skrabe et hold sammen. Så er vi da næsten oppe på 8 :)
MVH Oliver
The Swede

gertinc

Det ender jo med at der bliver rift om pladserne.

mvh
jens

Ni

Jeg fristes til at spørge Stephan og Morten: gider i overhovedet afholde den omtalte turnering?

Jeg fatter simpelthen ikke at i står så meget på bagbenene  når der bliver stukket en olivengren på størrelse med en bus ud til jer. Jeg kan som med-kaptajn love at det bliver over mit døde lig at i får jeres vilje fuldt ud. Så jeg vil fanme hellere pege på en tilfældig turnering i årets løb og så sige at top 4 fra den sætter holdet.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013