News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Jeg bruger en livlinje og spørger publikum...

Started by JacobFrandsen, 29 September, 2012, 18:19:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvilken type IG hær skal jeg tage med til GF?

WWII russerstil: Masser af fodtusser, artilleri, tanks og fly. Langsomt, men massivt
5 (35.7%)
Mech: En kerne af mech.inf. støttet af andet stads med motor. mere sårbarhed, mere mobilitet
2 (14.3%)
Tanklegion:Super heavy tanks med tank-drys. Monohær, men sjældent set.
5 (35.7%)
Tag dog en titan-legion eller marines med...
2 (14.3%)
Noget andet...
0 (0%)

Total Members Voted: 14

Voting closed: 02 October, 2012, 18:19:38

JacobFrandsen

Jeg er i 7.000 sind, kan ikke beslutte mig og dagen nærmer sig.

/Jacob

Speaker to Machines

Jeg synes du skal tage titaner med - jeg har ikke mødt dem på den anden side af bordet endnu.

PS: Du skal måske lige give nogen retningslinjer for hvilke lister der kan bruges til GF.
Stephan Dahl

elThyge

Jeg gik personligt efter netop en mobilhær i Rommel-stil, men jeg ser gerne forsøget med en dialektisk russer-hær: Hvor mange blyanter kan du knække, og hvor mange tændstikker kan du brænde inden sejren er i hus.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 29 September, 2012, 18:44:11
Jeg synes du skal tage titaner med - jeg har ikke mødt dem på den anden side af bordet endnu.

Hmmm...det vil kræve, at jeg tager min imperator med, og det vil måske give nogle lidt mærkelige spil, fordi den er så dominerende i listen. Det er fristende, men vil være et sats. Med en af de andre hære ved jeg, at jeg ikke kommer til at give modstanderen eller mig selv et kedeligt spil.

PS: Du skal måske lige give nogen retningslinjer for hvilke lister der kan bruges til GF.

Hov, hov sømand. Tøv en kende. Det er det første der står i turneringsreglerne (dog med usædvanligt mange typos...jeg bklaeger fjelene):

"You may use the army lists in the NetEA 2012 compendium, which you will find
here:
http://www.taccmd.tacticalwargames.net/viewtopic.php?f=69&t=22512

You may use other lists they can be approved by the organiser prior to the tournament."

Der er nogenlunde frit valg på alle hylder.

Quote from: elThyge on 29 September, 2012, 18:58:45
Jeg gik personligt efter netop en mobilhær i Rommel-stil, men jeg ser gerne forsøget med en dialektisk russer-hær: Hvor mange blyanter kan du knække, og hvor mange tændstikker kan du brænde inden sejren er i hus.

Jeg har en indbygget svaghed for russerhæren. Jeg prøvede den i det seneste spil mod StM, hvor infanteribølgen faktisk klarede sig godt (back-up enhederne fejlede miserabelt, men det er jo en anden sag). De væltede frem og angreb i klumper med stor succes. Der er simpelthen bare så mange FF+5 angreb i de små fyre, og de kan tage ugudeligt mange tab. Meget episk og meget stemningsfuldt.

Rommel-udgaven har jeg dog også haft megen sjov ud af. Den er mere mobil, og der er faktisk rigtig mange units med i. Dertil kommer, at mændene får inf.cover saves ad libitum, når de går frem i dækning af bilerne. Hæren kan spilles mere aggressivt end fodudgaven, men er måske ikke helt så karakterfuld. Men den er også sjov at spille...deraf dilemaet.

/Jacob

kpl.blutch

Havde tyskerne ikke tabt krigen

havde vi sparet 50 års kold krig i Europa

Synes klart du skal tage Rommel med, og tæske nogle røde grise  :D

Mvh  Christoffer

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 29 September, 2012, 21:05:36

Hmmm...det vil kræve, at jeg tager min imperator med, og det vil måske give nogle lidt mærkelige spil, fordi den er så dominerende i listen. Det er fristende, men vil være et sats. Med en af de andre hære ved jeg, at jeg ikke kommer til at give modstanderen eller mig selv et kedeligt spil.
Jaeh, Imperatoren er nok sjovere i store slag.  Jeg troede du havde fået flere titaner, lige pludselig.

Hov, hov sømand. Tøv en kende. Det er det første der står i turneringsreglerne (dog med usædvanligt mange typos...jeg bklaeger fjelene):

"You may use the army lists in the NetEA 2012 compendium, which you will find
here:
http://www.taccmd.tacticalwargames.net/viewtopic.php?f=69&t=22512

You may use other lists they can be approved by the organiser prior to the tournament."

Der er nogenlunde frit valg på alle hylder.
Øh, også Developmental og Experimental?  Der er nogen af dem der ikke er helt færdigbagt...

Jeg har en indbygget svaghed for russerhæren. Jeg prøvede den i det seneste spil mod StM, hvor infanteribølgen faktisk klarede sig godt (back-up enhederne fejlede miserabelt, men det er jo en anden sag). De væltede frem og angreb i klumper med stor succes. Der er simpelthen bare så mange FF+5 angreb i de små fyre, og de kan tage ugudeligt mange tab. Meget episk og meget stemningsfuldt.
Must ... have ... more ... barrages!
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 29 September, 2012, 21:56:16
Øh, også Developmental og Experimental?  Der er nogen af dem der ikke er helt færdigbagt...

Jeg ved det. Men jeg tager gerne chancen, hvis det betyder, at jeg kan se noget nyt. Mon ikke vi alligevel ender med at spille med kendte lister?

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 29 September, 2012, 22:37:41

Jeg ved det. Men jeg tager gerne chancen, hvis det betyder, at jeg kan se noget nyt. Mon ikke vi alligevel ender med at spille med kendte lister?

Ooh, så skulle jeg have valgt Fir Iolarion alligevel!  Eldar Titan godt, mange Eldar Titaner bedre  ;D
Stephan Dahl

Jonz

Sidder og skærer mig i armene over at jeg ikke er med til den turneringsdag...

Var jeg med ville jeg synes russerhæren var spændende. Det er lidt frustrerende godt at kunne nedkæmpe en fjendtlig formation og der så står to mere klar. Tror faktisk den ville være en sværere modstander for mine chaos-drenge end MecInf som jeg har besejret nogle gange.
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 30 September, 2012, 00:31:40
Quote from: JacobFrandsen on 29 September, 2012, 22:37:41

Ooh, så skulle jeg have valgt Fir Iolarion alligevel!  Eldar Titan godt, mange Eldar Titaner bedre  ;D

Fir Iolarion....det er da det mest fesne navn jeg længe har set. Rumdansere og wraithboneindendørsarkitekter til hobe.

Har dog en eller anden svag erindring om en af de små fimser, som havde en eller anden forstørret hårtørrer, som skød min uberørte Imperator ned med et skud...må have været noget jeg har drømt.

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 01 October, 2012, 09:19:09
Har dog en eller anden svag erindring om en af de små fimser, som havde en eller anden forstørret hårtørrer, som skød min uberørte Imperator ned med et skud...må have været noget jeg har drømt.
Det var også en slatten Imperator, kunne ikke en gang tåle TK(24) ...

Indrømmet, den var lidt heldig - mod en Imperator, på sustain, scorer den i gennemsnit "kun" 14 TK hits.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 01 October, 2012, 13:57:22
Quote from: JacobFrandsen on 01 October, 2012, 09:19:09
Det var også en slatten Imperator, kunne ikke en gang tåle TK(24) ...

Indrømmet, den var lidt heldig - mod en Imperator, på sustain, scorer den i gennemsnit "kun" 14 TK hits.

Det er jo så også kun lige så meget som 17 Shadowswords.

Jonz

Det er 14 i dammage han mener. Det kan 5 Shadowswords klare, men i snit leverer én knap 3 point i Damage (ink. den 1 af 6 der ikke rammer). Eldar-djævelen er dog vist endnu mere sej, da man ikke skal pille skjoldene ned først før at give skade (!). Længe leve TK barrage våben!

/Jonz

Speaker to Machines

Shadowswords giver 1.667 TK hits per skud, i gennemsnit.  Også mod f.eks. Warhounds, hvor D-Cannons (på sustain) kun giver 2,33 TK hits per skud.  Det er det der er deres unikke charme, at skaden skalerer med målets størrelse :)

Void shields virker også mod D-Cannons, det er derfor det var heldigt at jeg gav 24 hits. Havde jeg kun givet 14, havde den jo stået endnu...
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 01 October, 2012, 16:22:56
Shadowswords giver 1.667 TK hits per skud, i gennemsnit.  Også mod f.eks. Warhounds, hvor D-Cannons (på sustain) kun giver 2,33 TK hits per skud.  Det er det der er deres unikke charmeeldar snyd, at skaden skalerer med målets størrelse :)

Void shields virker også mod D-Cannons, det er derfor det var heldigt at jeg gav 24 hits. Havde jeg kun givet 14, havde den jo stået endnu...

Jonz

My bad, men man må jo kunne forvente at blive out-nerded på detaljerne i et forum som dette.

Næste gang må min Chaos horde have D-cannons med... Jeg kalder det bare Eldar-snyd at jeg har dem, og så bliver modstanderen frustreret men kapitulerer.
/Jonz

JacobFrandsen

Afstemningen er afsluttet (sådan da).

Der var desværre ingen klar vinder, da favoritten Russerstil efter at have haft den gule førertrøje de første dage måtte se sig indhentet på målstregen af den nye udfordrer, Tanklegion. Begge kom i mål med 5 stemmer.

Mechinf, der er den liste jeg mest har spillet for nyligt, sluttede med to stemmer, hvilket var det samme som Marines/titanlegion.

Summa sumarum: Livlinjen gav adgang til et publikum, der kollektivt var lige så vægelsindet som mig selv.

I dag og i morgen skal der læses i kaffegrums og dyreindvolde i et desperat forsøg på at skaffe afklaring. Bevidsthedsudvidende stoffer vil blive inddraget efter behov (til dem, der måtte blive utrygge, kan jeg berolige med, at i mit småborgerlige forstadsliv, bruges der ikke andre bevidsthedsudvidende stoffer end kaffe og en stor frokost).

Det Endelige Resultat vil blive fremvist lørdag morgen.

Fortsættes...

/Jacob

PS: Indspark og ideer er fortsat meget velkomne, og jeg har åbnet poll'en igen, så også sofavælgerne kan få en sidste chance for at få indflydelse. [Det kunne jeg desværre ikke finde ud af