News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

GF15

Started by Jamand, 01 October, 2012, 18:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

Så er der en uge til GF15, og jeg må hellere tilslutte mig koret af stressede malere :)

WH har ikke været noget der har fyldt meget i mit liv de sidste par måneder, hvilket den lave aktivitet herinde på boardet også antyder. Jeg har skrevet speciale, hvilket ledte direkte over i en fastansættelse som har slugt al min tid. Da jeg derudover gerne vil prioritere træning, mine venner og min kæreste over dukkelege, så er WH røget derud hvor der slet ikke har været mulighed.

Jeg glæder mig nu virkelig meget til GF15. Desværre har jeg slet ikke fået øvet mig, så alle ambitioner er skruet i bund :) Jeg når at få to spil inden for vesten fredag aften med Bom, og thats it. Så må det briste eller bære.

Jeg havde gået længe og overvejet hvilken hær jeg skulle nuppe. Både WoC, DoC og BoC har jeg skiftet ivrigt frem og tilbage mellem oven i skallen på mig selv. Selvom WoC er nerfet fra sidste år kan man stadig lave nogle rigtig solide ting, og 2 x 40 marauders i core er bare fristende. Jeg droppede dog woc her til sidst som en reel mulighed, da det simpelthen ville tage for meget maletid. Så stod overvejelsen mellem demons og boc. Jeg hældte dog til boc af to årsager. For det første spillede jeg demons sidste år, og for det andet så tror jeg simpelthen ikke at demons med sine 20 mands blokke, kan stå distancen. Det var også min erfaring sidste år, at de kære dæmoner er for bløde. Med flamers ude af gamet, og mournfangs + demi + mange kanoner inde, så synes jeg bare ikke dæmonerne går.

Så nu er valget altså faldet på boc. Jeg har lavet en liste der både er stærk, og så i god tråd med hvad jeg har klar. Derfor er mit male + samle-stres begrænset til:

Herdstone
3 bannere
2 chariots
1 tryller
4-5 movement trays.

Det synes jeg nu også er ganske meget, siden jeg knap nok har 2-3 halve aftner i denne uge til at gøre det. Men det bliver spændende at få det færdigt, så jeg også har 2 fuldt malede hære. Hvis jeg får overskud til det smider jeg nogle billeder op undervejs. Ellers må i nøjes med det store moneyshot når hele holdet er færdigt.

Vi ses på lørdag  ;D

Belerophon709

Hvis malingen ikke nås, og du er ligeglad med malerpoints, så giv lyd, så kan jeg (pånær én chariot) supplere... :)

Marcus

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 01 October, 2012, 19:17:32
Hvis malingen ikke nås, og du er ligeglad med malerpoints, så giv lyd, så kan jeg (pånær én chariot) supplere... :)

Marcus

Tak :) Jeg skal nok sige til.

Endte du med at tage med?

Belerophon709

Jazz_

Hvis du skulle have lyst til at spille med marauders kan jeg fremtrylle omkring 50 malet med tray...

Møller

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 01 October, 2012, 22:13:13
Rotter.

Marcus

Jeg spurgte nu "om" du endte med at tage med, men jeg tager det som et ja, og som om at du skal spille skaven :)

Quote from: Jazz_ on 02 October, 2012, 00:28:25
Hvis du skulle have lyst til at spille med marauders kan jeg fremtrylle omkring 50 malet med tray...

Møller

Tak! Men jeg tror nu jeg når det. Jeg fik bygget og grundet begge chariots, min herdstone og min tryller igår, og regner med at få malet herdstonen i aften. Det skal nok gå. Jeg glæder mig sgu til at få luftet min helt færdigt malede boc hær.

Du skulle med ikke Morten? Og du spiller hvad... dwarfs? Eller woc uden rauders?  :P

Belerophon709

Haha!

Hér troede jeg, at du bare havde glemt et ord... ;) Men ja, skal med og spiller rotter. Det er minimalt hvad der skal laves dér - skal gennemgå baserne og se om der er nogen, jeg ikke har fået limet græs på - og så skal jeg lave fronten på 4 bittesmå movement trays. :)

Marcus

ticks.ego

Og øjne Marcus. Glem ikke øjnene.
Could Jesus microwave a burrito so hot that he himself could not eat it?

Belerophon709

For helvede nej... Det er projektet til næste år... ;)

Marcus

Jamand

Bare rolig. Enhver forestilling om, at man mangler detaljer etc på sine dukker blegner, når jeg kommer med mit læs speedpaint :)

Jazz_

Quote from: Jamand on 02 October, 2012, 08:45:28
Du skulle med ikke Morten? Og du spiller hvad... dwarfs? Eller woc uden rauders?  :P

Jeg skal med, ja! Skal spille en WoC liste som Breaker the system. Uden er røbe formeget kan jeg sige at jeg har fået lov at stille 2x deamon princes. Har spillet pænt mange spil med listen pt og er stadig ikke blevet træt af den hvilket er et kæmpe +. Sidste år var jeg træt af DW allerede efter første spil...

Møller

kpl.blutch

Quote from: Jazz_ on 02 October, 2012, 16:01:29
Quote from: Jamand on 02 October, 2012, 08:45:28

Jeg skal med, ja! Skal spille en WoC liste som Breaker the system. Uden er røbe formeget kan jeg sige at jeg har fået lov at stille 2x deamon princes. Har spillet pænt mange spil med listen pt og er stadig ikke blevet træt af den hvilket er et kæmpe +. Sidste år var jeg træt af DW allerede efter første spil...

Møller

Er det den hær du har spillet med til opvarmnings-turneringerne ?

Den er nemlig temmelig alternativ ... og temmelig tør :P

Tror sq på den har en ok chance

skal i hvert fald op og se

Christoffer

Jamand

Dværgefortet er også bare...  ::)

Men det lyder da interessant! Jeg håber ikke mine umobile bæster løber ind i den slags flyveri

Jazz_

Quote from: kpl.blutch on 02 October, 2012, 19:53:07
Er det den hær du har spillet med til opvarmnings-turneringerne ?

Den er nemlig temmelig alternativ ... og temmelig tør :P

Tror sq på den har en ok chance

skal i hvert fald op og se

Christoffer

Jeps det er den.

Jamand

Så er GF15 (vel)overstået, og jeg er faktisk ret tilfreds med resultatet. Det blev til 53 point ud af 5 kampe, hvilket jo giver lige lidt over middel. Det er 2 point dårligere end sidste år. Men taget den totale mangel på træning og forberedelse i betragtning, så er jeg faktisk overrasket over at jeg alligevel endte med et snit lidt over 10p. Listen var ikke optimeret, og jeg lavede massere af større eller mindre fodfejl - så human factor betød rigtig meget for mit resultat. Der var faktisk kun et spil hvor jeg følte at dårlige terninger virkelig ødelagde det for mig. Ellers var det overvejende dårlige matchups, dårligt spil fra min side og godt fra mine modstanderes, som definerede resultatet.

Jeg vil selvfølgelig uploade battlereports fra alle 5 kampe i min boc blog, samt evaluere på listen og alt det der.