Mini-mini-turnering i Herning (Projekt Nexus) 19-20 oktober

Started by Deadman, 01 October, 2012, 19:37:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deadman

Da Nifcon nu blev aflyst og jeg har fået "friweekend" fra børn og kæreste, så har jeg fået lov til at holde et mindre arrangement i Nexus, hvor dem, der har lyst kan komme og spille fredag/lørdag. Jeg skal til barnedåb søndag, så derfor er der ikke noget spil der.

Hvis der er nogen, der har lyst til at deltage i et arrangement i Herning den 19-20 oktober, så skriv jer op her. Jeg laver oplæg i løbet af i aften og ændrer i denne post.

Det bliver 2000 pts fuldt malede hære, dog kun med enkelt FOC. Allies (også kun enkelt FOC) og IA og NC/SC/UC er alle velkomne, bare de er malede og WYSIWYG.

Der bliver ingen dommer eller præmie, men jeg vil gerne sørge for at du ikke kommer til at møde den samme modstander to gange, så vidt det er muligt.

Det er op til den enkelte deltager at vurdere om han/hun ønsker at deltage i samtlige spil eller i nogle af spillene. For mit eget vedkommende kan jeg ikke holde til at spille så mange spil, så jeg spiller nok kun 1-2 spil.

Tidsplanen ser ud som følger:

Fredag den 19-10-2012:
kl 17.00 åbner dørene i Nexus.
Kl 17.30 1. Spillerunde.
Kl. 21.30 2. Spillerunde

Lørdag den 20-10-2012:
Kl. 09.00 Åbner dørene i Nexus
Kl 09.30 3. Spillerunde
Kl 13.30 4. Spillerunde
Kl 18.00 5 Spillerunde
Kl. 22.00 Afslutning på weekenden.

Deltagergebyr er på 30 kr for ikke medlemmer af Nexus. Ellers intet gebyr eller forplejning eller andet. Medlemmer fra Nexus anmodes om at tage mod logerende og giver mig besked, såfremt de kan have overnattende. Normalt vil jeg selv kunne tage mod overnattende, men pga barnedåben, så er alt booket op ved dem jeg kender i Herning og omegn.

Der er gode muligheder for mad meget tæt på. Der er gode overnatningsmuligheder i Herning. Jeg anbefaler at google "overnatning Herning" og vælge f.eks. Herning Guidens hjemmeside. Jeg fandt overnatning 15 km fra klubben for 450 kr pr person med 150 kr for ekstra opredning. Herning er en messeby, og jeg mener ikke der er nogle messer i de her dage, så der er gode muligheder for at finde billige B&B (husk at checke om prisen er inkl. morgenmad).

Som "test" til mit weekend arrangement næste år, så vil jeg forsøge at få fat i en "gæsteoptræden" hvor en eller to foredragsholdere kommer og giver deres bud på f.eks. Chaos dex'ets muligheder og synergier eller Ork codex'et "How to beat an ork army with a tournament army" eller måske et andet emne. Skriv gerne her hvis der er emner i ønsker, så vil jeg forsøge at kontakte en der kan afholde et mindre foredrag på ca. 1 times tid og skrive ind i tidsplanen hvornår det bliver. Det er også muligt at der bliver mulighed for at tale med en repræsentant for Warmachine og/eller FOW, så hvis du har hørt om de spil, men ikke har prøvet dem eller har fordomme/bekymringer om det, så kan du måske få muligheden for at høre lidt om det om lørdagen.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Deadman

Missioner til Nifcon 18 Mini-mini-turnering.

Regarding objectives: You control an objective if there is at least one model from one of your scoring units, and no models from enemy denial units, within 3" of it.

Mission 1:
Purge The Alien (p. 127). Follow the description in the Rulebook. The players who have destroyed the most enemy units win primary objective. Ignore secondary objectives from the book, and add secondary and tertiary objectives from the description below.
Deployment is "Dawn of War" (p 119)
Roll off to determine player side. Highest roll selects table half.
Set up fortifications
Starting with the player who chose table half, determine Warlord Traits.
Roll off to determine deployment. Winner chooses who starts to deploy (this player will also have first turn unless Seized (p. 122))
Primary Mission: W10VP / D: 5VP / L: 0VP.
Secondary mission is objectives: Starting with the player who chose table half, place 2 objectives, 1 each, deployed within the player's own deployment zone (two words). W:6VP / D: 3VP / L: 0VP
Tertiary mission: Table Quarters. Control more table quarters than your opponent. It is possible to contest with denial units. Troops count for 2, while denial units count for 1 when determining control of a table quarter. W: 4VP / D: 2VP / L: 0VP
Special Rules: Night Fight, Reserves
Game length: Variable p. 122

Mission 2:
Caruncula's Sense of Snow
Deployment is Dawn of War (p 119)
Place 3 objectives in the centre of the table, 1 in the middle, and 1 objective on each "side" 24" apart from the one in the middle.
Roll off to determine player side. Highest roll selects table half
Roll off to determine deployment. Winner chooses who starts to deploy (this player will also have first turn unless Seized (p. 122))
Primary mission: Objectives: W10VP / D: 5VP / L: 0VP.
Secondary mission is kill points (see how to find out about those in Purge the Alien p 127. The players who have destroyed the most enemy units win secondary objective). W:6VP / D: 3VP / L: 0VP
Tertiary mission: Table Quarters. Control more table quarters than your opponent. It is possible to contest with denial units. Troops count for 2, while denial units count for 1 when determining control of a table quarter. W: 4VP / D: 2VP / L: 0VP

Mission 3
Another one Bites the Dust!
Deployment is Spearhead (5th edition). Find the centre of the table. The table is then divided into 4 equally sized quarters. Units may not be deployed within 12" of the centre.
Roll off to determine player side. Highest roll selects table quarter. The opponent deployes his/her army in the opposite table quarter. Table edge is defined as the edges of the table in your deployment zone. Outflanking units enter on the short table edges as if your deployment was Dawn of War.
Primary mission is Kill Points: W10VP / D: 5VP / L: 0VP.
Secondary mission is objectives: Starting with the player who chose table half, place 2 objectives, 1 each, deployed within the players own deployment zone. W:6VP / D: 3VP / L: 0VP
Tertiary mission: Most Scoring Units on other player's table half. W: 4VP / D: 2VP / L: 0VP

Mission 4
Big Guns Never Tire! Follow the description of the book, ignore secondary objectives from the book, and add secondary and tertiary objectives from the description below.
Deployment is Vanguard (p. 119)
Roll off to determine who begins placing objectives, then place D3+2 objectives according to the rules (remember new rules!) p. 121
Roll off to determine player side. Highest roll selects table edge.
Primary mission: Most objectives! W10VP / D: 5VP / L: 0VP. - REMEMBER TO CHECK THE "SCORING UNITS" PART OF THE MISSION IN THE RULEBOOK!!!!
Secondary mission is kill points (see how to find out about those in Purge the Alien p 127). W:6VP / D: 3VP / L: 0VP
Tertiary mission: Most Scoring Units on other player's half. W: 4VP / D: 2VP / L: 0VP
Special Rules: Night Fight, Mysterious objectives, Reserves

Mission 5
When the Going Gets Tough... Deadman starts walking!
Deployment is Vanguard (p. 119)
Roll off to determine who begins placing objectives, then place 5 objectives according to the rules (remember new rules!) p. 121 and remember to place the Leprechaun also!
Roll off to determine player side. Highest roll selects table edge.
Primary mission: Control most objectives! W10VP / D: 5VP / L: 0VP.
Secondary mission is kill points (see how to find out about those in Purge the Heretic p 127). W:6VP / D: 3VP / L: 0VP
Tertiary mission: Kill the Leprechaun
Special Rules: Night Fight, Mysterious objectives, Reserves

Regarding "Kill the Leprechaun":

In war it is essential to bring down enemy morale by taking away their totems.

Each player places his leprechaun 12" from his table edge in the middle of his
deployment zone.

Each wound caused to the enemy leprechaun is worth 1 'mission point'.
If you kill the enemy leprechaun you immediately have to chose if you want to
consume the leprechaun. Doing so earns you 1 'mission point'. Failing to complete
consummation within 2 minutes earns your opponent 2 'mission points'.

By the end of the game. If you successfully defended your leprechaun you
immediately have to chose if you want to consume the leprechaun. Doing so earns
you 1 'mission point'. Failing to complete consummation within 2 minutes earns your
opponent 2 'mission points'.

Leprechaun stats:
The leprechaun is a stationary unit. It has no defenses other than it's impressive stats
and an invulnerable save.
WS 10, T 8, Wo 8, I 10, Ld 10
Invulnerable save 4+
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Uther

Er der mulighed for at kun deltage om fredagen Benny ?
Thomas Paulsen

Deadman

Quote from: Uther on 01 October, 2012, 22:30:48
Er der mulighed for at kun deltage om fredagen Benny ?

Ja, og du kan selv bestemme om du spiller en eller to kampe. ;)
Det koster dog stadig 30 kr. Håber du kan finde råd til det ;)

Edit: vil lige sikre mig at det er 100% klart at det er helt frit om man vil spille en dag eller to og hvor mange spil man vil spille.

Uther

Thomas Paulsen

Deadman

Deltagere:

Fredag
1. spillerunde:

• Uther vs Benny *Grudge Match*
  • Kristian vs Ole (Nexus)
Kristian og Ole har spillet en del mod hinanden, så jeg foreslår vi tager en hurtig 2vs2 kamp i stedet.

2. spillerunde:

• Uther vs Ole (Nexus)
  • Kristian vs Rune (Zagar)

Lørdag
3. spillerunde

• Charif vs Kristian
  • Kenni vs Stephan
  • Michael vs Benny

4. spillerunde

• Charif vs Michael
  • Rune Z vs Kenni
  • Kristian vs Stephan

5. spillerunde

• Charif vs Kenni
  • Kristian vs Michael
  • Stephan vs Benny   *Grudge Match*

Deadman

Hvis ikke der kommer ret mange tilmeldte, så tænker jeg vi kan lave kæmpeslag/apocalypse eller andet hygge! :D

Zagar

Jeg vil også gerne deltage. Men jeg skal lige have overblik over hvor mange af mine ulve der skal smøres maling på.

Deadman

Quote from: Zagar on 04 October, 2012, 00:10:43
Jeg vil også gerne deltage. Men jeg skal lige have overblik over hvor mange af mine ulve der skal smøres maling på.

Super. Hvilke kampe vil du være med i?

Jeg har besluttet at frafalde malekravet. Der er så kort varsel at det er urealistisk. Jeg vil derfor i stedet implementere "I'm So Pretty" reglen (Benny version 1.0):

I kampene får de enheder (et choice - f.eks. en hel ig platoon eller et squad tactical marines) der er malet og er godkendt af Benny lov til at rerolle 1'ere på "to hit" slaget. 1 gang i hver fase. Dvs 1 gang i skyde fasen og 1 gang i nærkampsfasen, men KUN mod de enheder, der IKKE er malet+godkendt. Inden kampen går i gang får man mig til at se på de enheder man selv "nominere" og så godkender jeg dem eller også gør jeg ikke. Ingen diskussion eller debat eller begrundelse. Det er der ikke tid til. Vi kan diskutere evt. uenigheder efter kampene :)

Uther

Thomas Paulsen

Deadman

Deadman

Så er Rune også meldt til. :)

Vi får svar på om Kenni og Stephan kan komme i løbet af weekenden.. :)

Deadman

Deadman

Michael og Stephan og Kenni deltager lørdag. Hvis der er mulighed for overnatning i Herning, så tager de også med fredag.

Deadman

I det omfang der mangles en spiller, eller er en for meget, så vil jeg enten hoppe til/fra eller også se om der kan arrangeres 2vs2 spil.

Glæder mig meget til at vi skal rulle terninger og hygge :)

Deadman

Så er der plads til 1 overnattende gæst ved en af de lokale i Herning.

Any takers??!! Først til mølle.

Zagar

Deadman

Her er - sådan til generel info - den liste jeg regner med at stille.

2000 Pts - Imperial Guard Roster - Erstatningsturnering 2k

Total Roster Cost: 2000

HQ: Company Command Squad (5#, 65 pts)
2 Company Command Squad, 19 pts = 2 * 6 (base cost 6) + Vox Caster 5 + w/Autocannon 22
   1 Veteran Heavy Weapon Team, 20 pts = (base cost 10 + Autocannon 10)
   1 Company Commander, 26 pts

Elite: Ratling Squad (3#, 30 pts)
3 Ratling Squad, 30 pts = 3 * 10

Troops: Infantry Platoon (46#, 385 pts)
1 Infantry Platoon, 0 pts
   4 Platoon Command Squad, 39 pts = 4 * 6 (base cost 6) + Vox Caster 5 + Flamer x2 10
      1 Platoon Commander, 6 pts
   7 Infantry Squad, 45 pts = 7 * 5 (base cost 5) + Vox Caster 5 + Flamer x1 5
      1 Heavy Weapons Team, 20 pts = (base cost 10 + Heavy Bolter 10)
      1 Commissar, 45 pts = (base cost 35 + Power Weapon 10)
      1 Sergeant, 5 pts
   7 Infantry Squad, 40 pts = 7 * 5 (base cost 5) + Flamer x1 5
      1 Sergeant, 15 pts = (base cost 5 + Power Weapon 10)

Troops: Infantry Platoon (46#, 385 pts)
1 Infantry Platoon, 0 pts
   4 Platoon Command Squad, 39 pts = 4 * 6 (base cost 6) + Vox Caster 5 + Flamer x2 10
      1 Platoon Commander, 6 pts
   7 Infantry Squad, 45 pts = 7 * 5 (base cost 5) + Vox Caster 5 + Flamer x1 5
      1 Heavy Weapons Team, 20 pts = (base cost 10 + Autocannon 10)
      1 Commissar, 45 pts = (base cost 35 + Power Weapon 10)
      1 Sergeant, 5 pts

Troops: Veteran Squad (10#, 160 pts)
9 Veteran Squad, 100 pts = 9 * 7 (base cost 7) + Meltagun x3 30 + Sergeant Bastonne 67
   1 Sergeant Bastonne, 60 pts

Fast Attack: Hellhound Squadron (1#, 145 pts)
1 Hellhound Squadron, 0 pts
   1 Devil Dog, 145 pts = (base cost 120 + Multi-melta 15 + Dozer Blade 10)

Fast Attack: Hellhound Squadron (1#, 145 pts)
1 Hellhound Squadron, 0 pts
   1 Devil Dog, 145 pts = (base cost 120 + Multi-melta 15 + Dozer Blade 10)

Fast Attack: Vendetta Gunship Squadron (1#, 130 pts)
1 Vendetta Gunship Squadron, 0 pts
   1 Vendetta, 130 pts

Heavy Support: Leman Russ Squadron (1#, 175 pts)
1 Leman Russ Squadron, 0 pts
   1 Leman Russ Demolisher, 175 pts = (base cost 165 + Dozer Blade 10)

Heavy Support: Leman Russ Squadron (1#, 190 pts)
   1 Leman Russ Demolisher, 190 pts = (base cost 165 + Lascannon 15 + Dozer Blade 10)

Heavy Support: Leman Russ Squadron (1#, 190 pts)
   1 Leman Russ Demolisher, 190 pts = (base cost 165 + Lascannon 15 + Dozer Blade 10)

Validation Report:
c-1. File Version: 1.07 For Bug Reports/www.ab40k.org; 1. Guard Regiments: Imperial Guard (5th); b-1. Roster Options: Named or Special Characters; a-1. Scenario: Normal Mission; b-2. Levels of Alliance: Battle Brothers
Roster satisfies all enforced validation rules

Composition Report:
HQ: 1 (1 - 2)
Elite: 1 (0 - 3)
Troops: 3 (2 - 6)
Fast: 3 (0 - 3)
Heavy: 3 (0 - 3)
Fort: 0 (0 - 1)

Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com

Deadman

Så er det ved at være. Fredag og Lørdag går det løs :) Glæder mig!

Charif

QuoteDet bliver 2000 pts fuldt malede hære, dog kun med enkelt FOC

Øh, den var droppet igen right? Jeg er da overbevidst om jeg mente jeg ikke havde travlt med at male op....

(skulle lige se hvor mange points det var da jeg faldt over malekravet)
Press Ganger
Medlem af Frob, forum her

Zagar

Yup yup Charif :) Han har smidt "I'm so pretty"-husreglen i spil i stedet. Så det er jo meget sjovt :)

Deadman

Quote from: Charif on 15 October, 2012, 12:15:05
QuoteDet bliver 2000 pts fuldt malede hære, dog kun med enkelt FOC

Øh, den var droppet igen right? Jeg er da overbevidst om jeg mente jeg ikke havde travlt med at male op....

(skulle lige se hvor mange points det var da jeg faldt over malekravet)

Sorry, troede sku jeg havde postet et svar til dig spørgsmål. Men som Rune skriver, så er der intet malekrav. I'm so pretty er indført i stedet.

Deadman

Jeg har lige ændret lidt i kampopstillingen, så folk kan nu se hvem de skal spille mod. Såfremt der kommer nye tilmeldte så vil dette ændre sig, men jeg forventer ikke der kommer flere nu.

Deadman

Det er muligt at få arrangeret "Grudge Match". Altså en kamp, hvor det handler om æren eller hævn for æreskrænkelse eller lignende.

Uther og jeg, samt Stephan og jeg har grudge matches, så i kan se hvordan det ser ud.

Skriv her i tråden, hvis i vil have en grudge match sat ud for jeres kamp. Det kan være det får en betydning ;) ;)

Uther

Thomas Paulsen