News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Imperial gaurd - Steel legion - Iron cross!

Started by random_hero, 20 November, 2012, 12:39:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

random_hero

tror jeg ikke, men der stadig en del veteraner.. Ved ikke om der burde være den klassiske platoon.
Ammertime Podcast! Rasmus Koldby

Omalley69

Du er desperate allies med Necron, så du skal passe på med at necron modeller for tæt på dine vendettaer. Jeg har mistet et fly til desperate allies reglen.  :-[
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

random_hero

ok, men er det ikke rimelig nemt at spille uden om, når det drejer sig om 2 fly, og en barge?

Eller fortæller erfaringer noget andet?

Omalley69

Bare vær opmærksom på det, også hvis du skal bruge 2 gange 5 necron warriors som screen.
(????)?????*(???

Imarco

Kunne det her ikke være en fed allierede til guard:

Priest, runic armour, 20, axe 120, Storm caller, Jaws
Raider 250, MM =260
8 Grey hunters 120, banner 10, flamer = 130
Wolf guard: 18, combi flamer 5, Axe 15 = 38

= 548

Priest giver en kæmpe dispel scroll radius fra raideren, og har 2+ med reroll armour, som går meget godt hånd i hånd. Jeg kan huske du talte om at du gerne ville have noget mere str 7+ på bordet fra tur 1, og der er ikke mange som gider at komme hen til dig, når den stadigvæk står der.
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

Tun

Imarco

In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

random_hero

Syntes måske også en raider er lidt dyr, med mindre der er en eller anden super smart plan med den. tænkte mere på grey hunters i rhino, runepreist som dækker ret meget selvom han bare er til fods, evt i 20 gaurdsmen. Hertil kunne man add. long fangs, og/eller lone wolf for CC.

Imarco

Quick fix:

Priest, runic armour, 20, axe 120, Storm caller, Jaws
Raider 250, MM =260
8 Grey hunters 120, banner 10, flamer = 130
Wolf guard: 18, combi flamer 5, Axe 15 = 38
3x Wolf guard: 54, 3x combi plasma 15, Rhino 35 = 104

= 652

These are their stories.

Imarco

Synes bare jeg er begyndt at se mange lister med meget lidt til intet melta, men et ton af str 7. Især necrons er gode til det. Jeg kan også meget godt lide tanken om at have et sted at gemme en manticore hver gang.
These are their stories.

random_hero

de skal også have en del for at skyde en landraider, tænker du skal bruge 24 hits, dvs 36 skud med bs 4.

Jeg frygter mere for den der haywire launcher, eller hva den hedder assault 4, haywire. hopper ud af en night sycthe og popper en raider

Omalley69

(????)?????*(???

Omalley69

Quote from: Imarco on 26 November, 2012, 16:06:18
Synes bare jeg er begyndt at se mange lister med meget lidt til intet melta, men et ton af str 7. Især necrons er gode til det. Jeg kan også meget godt lide tanken om at have et sted at gemme en manticore hver gang.

Return of the monolith!  8)
(????)?????*(???

random_hero

Skal spille imod Andy (Imarco) idag, har valgt at bruge følgende liste;

HQ:
Company command sqaud (50), 2 plasma guns (30) chimera (55) =   135

Troop:
Veteran sqaud (70), 3 plasma guns (45), chimera (55) =         170
PLC (30), 3 melta (30) = 60
Infantry sqaud (50), flamer (5) = 55
Infantry sqaud (50) = 50

Fast:
Vendetta (130) =                        130

Heavy:
Manticore (160) =                     160

Total =                           1850

Kan ikke se hvilke allies jeg gerne vil have med, hvor jeg syntes hæren står stærkere end eksempel vis denne, og man af allies hærene kommer hurtigt i min øjne til at handle om den der IG blob, måske jeg skulle teste lidt mere med ig blob

Imarco

Den ser rigtig fed ud! Det glæder jeg mig til at prøve at spille imod. Jeg synes heller ikke den har brug for allies. Det eneste som jeg kan sætte en finger på skulle være at jeg synes den er lidt light på troops. Du kunne ikke overveje den platoon med 25 nøgne mænd som bare skal sidde i vendettas? Det ville være ret godt for objective grabbing, som ellers kunne halte lidt.
These are their stories.

Omalley69

Psyker battle for at counte demoner?

Bye bye fatie og så håbe at det er tids nok til at bolle screamers.
(????)?????*(???

Imarco

Tror sku stadigvæk den taber til demoner selv med et psyker battle squad. Jeg har svært ved at se den håndtere alle de screamers. Jeg kan godt gå med til at den taber lidt mindre, men den taber nok stadigvæk.
These are their stories.

random_hero

Andy for første tur, og stiller bredt op med hans 6 razorbacks med ass. cannon og 2 rifle dreads, her også en ravn i reserve.
Jeg stiller alt lidt over 36' tommer væk, med platoon i vendettas. Han stunner en manticore med hans dreads, og razors vælter frem. Jeg kører frem på 12' med 2 chimera og har 3 lige bagved. jeg skyder 4 razors, 3 mand fra et sqaud, 2 sqauds er stunned. Hans ravn kommer ind og skyder en manticore sammen med dreads, resten af hæren kan ikke rigtig gøre så meget, spillet slutter, win!

Omalley69

Quote from: Imarco on 19 December, 2012, 15:40:31
Tror sku stadigvæk den taber til demoner selv med et psyker battle squad. Jeg har svært ved at se den håndtere alle de screamers. Jeg kan godt gå med til at den taber lidt mindre, men den taber nok stadigvæk.

Mjah, kan godt være.
(????)?????*(???

random_hero

har overvejet:

Libi - null zone - Curse of the machine god 100
5 scouts - sniper rifles 75
Thunderfire cannon 100

har ikke lige tænk på hva jeg ville fjerne for at få plads, ud over et vet sqaud

Omalley69

Det kan være du snart lige skal knække min 20-0 streak med min USAS-17 liste?
(????)?????*(???

random_hero

Bring it! Meet the mighty imperial gaurd mass producktion tactics!

Plasmaguns ordered - building in progress

Omalley69

hehe usas-17 ser en plasmagun som en lasgun der wounder på 2+ :P
(????)?????*(???

random_hero