News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Sculpting W.I.P

Started by Medusa, 22 November, 2012, 20:06:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Medusa

Jeg har kastet mig ud i at sculp lidt igen efter ork præsidenten jeg lavet for godt et år siden.
Da der var stor ballade om copyright da jeg støbte den, har jeg lavet det ork hoved helt fra bunden af med sølvpapir og ståltråd.
Nu er det første gang, jeg har brugt green stuff og milliput blandet sammen og synes det meget nemmer at arbejde med i for hold til bare green stuff så det kan klart anbefales

Har planer om at lave den til en tyk mek, skal så bare i gang med krop arme og ben. Hovedet er ca. samme størrelse som en warboss

Lidt andre ting jeg er i gang med, nogle ork hoveder på størrelse med nobz og en grot.

Jaa, undskyld de dårlige billeder.

Hvad synes i om det?
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

carstone

Nice, det er en rigtig fin begyndelse :)

Glæder mig til at følge mere :)

Medusa

Glædelig jul til alle :D

Fik lige taget et bedre billede så i kan se dejtalerne :)

Har osse fået laver lidt videre på groten, den har fået større føder og lavet et næsten nyt hoved. Armene skal det arbejdes noget mere på.

Hva synes i om den end til nu?

Marc's Maleblog

Tore Bolhøj

oooh det ser godt ud! Send den til mig som julegave ;)
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Medusa

Har lavet lidt videre på min grot

Tre forskellige arme.

Alle dele lavet indtil nu, så mangler der bare hænder og nogle våben.

Marc's Maleblog

Sheldorin

Ser godt nok vildt fedt ud. Jeg gad godt selv at kunne gøre det der med green stuff. Men ved hverken hvor eller hvordan man skal starte :)

salun

Punkt 1 - køb noget green stuff
Punkt 2 - køb nogle sculpting tools
Punkt 3 - kast dig ud i det ;)
Punkt 4 - købe mere green stuff...

Jeg har selv, efter mange år, netop passeret pkt. 2, så nu lurer 3-eren lige om hjørnet. Men jeg forventer i den grad at det tager noget tid før jeg er bare nogenlunde i nærheden af hvad vi ser her, eller i andre blogs her på PF (tænker på en vis stak GS-trolde/jætter og nogle mandelgaver ;))

Medusa

Quote from: salun on 03 January, 2013, 11:25:08
Punkt 1 - køb noget green stuff
Punkt 2 - køb nogle sculpting tools
Punkt 3 - kast dig ud i det ;)
Punkt 4 - købe mere green stuff...

+1 Kunne ikke være mere enig, bare kast dig ud i det og se hvordan det bliver.

Hvis man skal lave store ting vil jeg anbefale at bruge nået sølvpapir eller ståltråd så man hurtig har nået at moduler om.

Synes bare det er lidt irriterende når man laver de små ting, så kan man ikke lave så meget på det, da man kan komme til at ramme det man lige har modulet.   

Marc's Maleblog

Sheldorin

Tak tak ;) Jeg er dog selv nået til og med punkt 3, men nej nej hvor er det svært ;) Og da mit lager af gs næppe slipper op det næste lange stykke tid, så går der lige lidt endnu før jeg når punkt 4 :)

@Medusa:
Altså metoden er, at man ligesom laver formen først, og når man så har noget der ligner det væsen man nu vil lave, så lader man det tørre og så påfører man GS senere og laver detaljer. Er det korrekt? Sådan overordnet set.. :)

Medusa

Quote from: Sheldorin on 03 January, 2013, 19:02:21
@Medusa:
Altså metoden er, at man ligesom laver formen først, og når man så har noget der ligner det væsen man nu vil lave, så lader man det tørre og så påfører man GS senere og laver detaljer. Er det korrekt? Sådan overordnet set.. :)

Jep, sådan plejer jeg at gøre.

Marc's Maleblog

Sheldorin

Super, så må der bare mere øvelse til :) Tak for det..

Medusa

Nå er kommet lidt i gang igen med modellere og er begyndt på en krop til det hoved jeg lavede tidligere.

Ved godt det ikke er det bedste billede, men det skal nok komme når jeg kommer lidt længere.

Marc's Maleblog

Dalamar

Super godt lavet, og virkelig et fedt projekt! Må selv prøve at kaste mig ud i noget mere greenstuff sjov, man bliver da hvert fald inspireret

Medusa

Quote from: Dalamar on 03 September, 2013, 21:20:23
Super godt lavet, og virkelig et fedt projekt! Må selv prøve at kaste mig ud i noget mere greenstuff sjov, man bliver da hvert fald inspireret

Tak, synes bare du skal komme i gang.

Marc's Maleblog

rubber

Super fedt ork hoved. De bliver spændende at følge med i dit projekt.

Mvh.

Medusa

Tak

Jeg har fået lavet lidt på armene men er ikke helt tilfreds med hvordan det ser ud, så jeg tager et billede senere i dag og så vil jeg meget gerne hører jeres mening.

Marc's Maleblog

Medusa

Tror at armene skal af og lave nogle nye, men hva siger i?

Marc's Maleblog

rubber

Tjoe, det kunne godt være at armene kunne bruge lidt mere kærlighed. Den højre (på billedet) virker som om den stikker lidt for meget ud fra skulderen.

Mvh.

Medusa

Quote from: rubber on 15 September, 2013, 20:41:45
Tjoe, det kunne godt være at armene kunne bruge lidt mere kærlighed. Den højre (på billedet) virker som om den stikker lidt for meget ud fra skulderen.

Mvh.

ja, det gør de begge. ved ikke lige hvad jeg tænkte på da jeg lavede dem.

Marc's Maleblog