News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hvis man nu var kaptajn for et ETC hold :)

Started by random_hero, 28 November, 2012, 15:18:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

random_hero

Jeg tænkte på at debatere lidt hvilke hære der ville være bedst at vælge hvis man var kaptajn for etc hold og skulle vælge alle hære, her også builds;

Åbenlyse hær:
Grey knight - måske noget razorback spam + 2 storm ravens + Corteaz
Deamons - 27 flamers - 27 screamers - mascue - horrors som troopn (ved ikke lige hvor mange det er)
Necrons - 3 annilation barge - dobblet courd 4 flamers 4 hay wire - 4 night sytche - immortals osv

Måske hære:
Space wolf - her gerne med noget allies evt IG
Imperial gaurd - her evt som min mech hær i den anden post
Blood angels - armour 13 muren

tvivlsomme hære:
Eldar - Harliestar - Der rigtig mange der ikke ved hvordan de skal spille imod denne liste, og man kan derfor tage røven på nogle, men det er ikke en liste der går ud og laver 20 - 0 imod særlig mange lister, men kan også holde på pointene pånær imod GK stormraven
Orc's - ved ikke lige hva der holder i den nye edition
Evt space marine med Null Zone og masser af dakka til at counter deamons, og ellers agere defender, her spille draw imod andre lister

Kan self også være der kommer nogle fede chaos space marine lister, og når den nye dark angels bog kommer.

Hva tænker i?
Ammertime Podcast! Rasmus Koldby

Omalley69

Nid monster spam

CSM 30 biker press

BA tl ass spam med ravens
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

random_hero

Er der nogen der har spillet 30 csm bikers endnu?

Asger

Det afhænger af om man gerne ville have metal med hjem, som kaptajn.

I så fald skulle man nok starte med at vælge nogen fantasy hære  :P

Asger

PS En lille, ikke særlig dybfølt, undskyldning for afsporingen er på sin plads!

Belial

Tjah. Det er jo heller ikke et vanvittigt populært spil i forhold til 40K internationalt, så måske er det en del lettere at begå sig der.

Det er også typisk dansk at finde en god lille niché, hvor man kan klare sig. F.eks. kvindehåndbold og Fantasy, hvilket dybest set også næsten er det samme.

princelarming

Quote from: Omalley69 on 28 November, 2012, 15:34:30
Nid monster spam

Gider du lige smide et par ord om tankerne bagved denne her?? Med alt det skydning og plasma som 6th præsterer, er det så ikke lidt op ad bakke??
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Omalley69

Quote from: Belial on 28 November, 2012, 19:25:21
Tjah. Det er jo heller ikke et vanvittigt populært spil i forhold til 40K internationalt, så måske er det en del lettere at begå sig der.

Det er også typisk dansk at finde en god lille niché, hvor man kan klare sig. F.eks. kvindehåndbold og Fantasy, hvilket dybest set også næsten er det samme.

OWNAGE!  ;D

Quote from: princelarming on 28 November, 2012, 21:34:22
Quote from: Omalley69 on 28 November, 2012, 15:34:30
Nid monster spam

Gider du lige smide et par ord om tankerne bagved denne her?? Med alt det skydning og plasma som 6th præsterer, er det så ikke lidt op ad bakke??

Kirsted kom top 3 til GF med en monster spam liste.

Ideen: Bytte alt til biomancy, håbe på så mange iron arm, enduance og "+D3 ini og A". Charge med dual flying hive tyrant og harpi(er) i tur 2. Spamme tl devourers så fly ikke er lige så stor en udfordring som de kan være for nids, og derfra ellers bare spamme fearless gaunts der skal grindes ned i cc. De nye fearless regler gør at 3 hold på 7-13 gaunts kan tage en krig for mange hære at komme igennem i cc. Imellem tiden har monstrene lettere spil til at gøre noget nas.
Old avesary booster gaunts mm gevaldigt med de nye prefered enemy regler.
(????)?????*(???

rynkebabz

Quote from: Omalley69 on 29 November, 2012, 10:07:19

Kirsted kom top 3 til GF med en monster spam liste.

Ideen: Bytte alt til biomancy, håbe på så mange iron arm, enduance og "+D3 ini og A". Charge med dual flying hive tyrant og harpi(er) i tur 2. Spamme tl devourers så fly ikke er lige så stor en udfordring som de kan være for nids, og derfra ellers bare spamme fearless gaunts der skal grindes ned i cc. De nye fearless regler gør at 3 hold på 7-13 gaunts kan tage en krig for mange hære at komme igennem i cc. Imellem tiden har monstrene lettere spil til at gøre noget nas.
Old avesary booster gaunts mm gevaldigt med de nye prefered enemy regler.

Og det der  er så sandt, som det kan siges .. Man bliver seriøst kvalt af småt og stort. Har et par venner der spiller det regelmæssigt.
Husk nu har mounstrous creatures også coversave for, at røre ved et stykke cover. Det gør intet bedre OVERHOVEDET!

- Jesper

Omalley69

Til gengæld prøvede jeg et spil hvor jeg fik lutter lortet biomancy powers, og primarils poweren er ikke just the shit. Så føler man sig ret røvrent når man har købt dual tl devourers og kun har witchfires, og ikke en gang life leech på tyrants.
(????)?????*(???

random_hero

Quote from: Belial on 28 November, 2012, 19:25:21

nice :)

Har også hørt om Tyranid monster spam er klaret sig godt til nogle amerikanske lister, men må sige at på papiret har jeg min tvivl. Men vil gerne se den i aktion. :), og spørgsmålet er om det er alle hære der kan slæbe nok plasma med?, eller om det kun er ig, og eller andre hære hvor man virkelig har spammet.

Omalley69

Mange bliver overrasket over hvor vildt det ser ud på bordet. Der er virkelgit ale om press. Jeg måtte stille mig i et hjørne og kæmpe mig frem af med necrons. Man blvier nemt presset langt væk pga fearless gaunts og in face elementer man gerne lige vil skyde lidt på først.
(????)?????*(???

Michael C

Monster spam er bare rigtigt hidsigt at se på, jeg har en bette demons hær med 2 bloodthirsters samt 3 flyvende prinser.. Folk panikker ret meget når de regner ned om ørene.. Så tanken om nidder og flyrants med dakka og harpyer... *mmmmm* :D

Og hidsig-gaunts er mega rart, og ja old advesary gør dem bare bomben..
9k Gaming

random_hero

står den hær ikke ret godt imod deamons?, tænker 5 flyvende monstre de ikke rigtig kan rører som bare skyder indtil det ser fornuftigt ud af charge.

Omalley69

Det kunne meget vel være.
De har ingen mulighed for at lukke ned for biomancy, samt nids kan fylde utroligt meget på bordet i tur 1.

Tilbage i crusher dagene kunne deamons slet ikke fjerne gaunt screens og det har næppe ændret sig sønderligt meget.
(????)?????*(???

random_hero

hmm Screamer "attack turbo boost move" 27 models = 54 hits = 36 wounds (så siger vi cover = 5+ tror jeg er rimelig realistisk) = 24 kills.

Så er nogle af dem ihverfald taget ud, ved ikke hvor mange tervigons man har med hvis man også 5 flyvende monstre, men kunne være et interresant spil.

Nogen der har taget spillet, som har lyst til at kommentere på vores (min) math-hammer?

Omalley69

Nid spilleren fra sons of sanguinious spiller denne her:

Tyrant -wings, Devs, OA
Tyrant - wings, Devs
Doom - Pod
2 x 2 Hive Guard
10x Terms
10x Terms
2 x Tervigon - TS,AG, 2 Powers, Cluster Spines
Harpy - TL Stranglethorn Cannon, Cluster Spines, Spore Bombs
Harpy - TL Stranglethorn Cannon, Cluster Spines, Spore Bombs
20 x Gargoyles - AG, TS
1845 points (5 point til eng aunt eller talons på en tervigon.

Jeg savner dog tl devourer carnier. Til gengæld er ejg vild med de 20 gargs. Old advesary booster dem jævnt hårdt.
(????)?????*(???