News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Battle Report: 3K Luna Wolves (Horus Heresy) vs Black Legion

Started by Speaker to Machines, 04 December, 2012, 22:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Så er det tirsdag, og tid til Battle Report.  Jeg spillede Horus Heresy Legion v0.3, fra Taccmd, efter bedste evne i Luna Wolves stil, mod Christians Black Legion.  Såeh, ja, det var et what if spil, OK?  Jeg ville gerne teste HH listen, og Christian var flink og lade mig prøvekøre den.

Battle Report her
Stephan Dahl

Jonz

Endnu en fin rapport. Lærerigt som altid, og sjovt at kunne følge med. Jeg følte jeg kunne følge dine overvejelser flere gange, især omkring de store assaults.

Truet af Terminators var det interessant at se dig prioritere den Decimator, hvor du trods uheld som forventet kan breake den. Nok det rette valg. At du så ikke får flere tab fra Terminators ser ud til at skyldes både støtte fra Speederes, og så Christian der vælger at angribe uden at lægge BM først? De to points forskel kostede vel to Terminators livet, men tegningerne var vist også med dig, at dømme ud fra de ringe tab i egne rækker.

"Del og hersk" virkede også godt - alt dit i samme side, og hans mere spredt.

De meget store marine-formationer var vist i øvrigt pengene værd...
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

Speaker to Machines

Quote from: Jonz on 05 December, 2012, 14:35:25
Endnu en fin rapport. Lærerigt som altid, og sjovt at kunne følge med. Jeg følte jeg kunne følge dine overvejelser flere gange, især omkring de store assaults.
Mange tak :)
Truet af Terminators var det interessant at se dig prioritere den Decimator, hvor du trods uheld som forventet kan breake den. Nok det rette valg.
Yah. Hvis der er én ting Astartes i tætpakkede formationer er kede af, så er det MW Barrages.  Plus, jeg ville gerne se Horus Lupercal stå og tage imod og dele tæv ud...
At du så ikke får flere tab fra Terminators ser ud til at skyldes både støtte fra Speederes, og så Christian der vælger at angribe uden at lægge BM først? De to points forskel kostede vel to Terminators livet, men tegningerne var vist også med dig, at dømme ud fra de ringe tab i egne rækker.
Ja, BM's er vigtige, og støtteilden gjorde en forskel.  Horus+venner var også langt flere end Chaos-banditterne (2x efter casualties).  Angrebet illustrerer fint hvor vigtigt det er at have støtte til sine assaults.
"Del og hersk" virkede også godt - alt dit i samme side, og hans mere spredt.
Kært barn har mange navne - "Concentration of Force" og "Refused Flank" dækker samme koncept.
De meget store marine-formationer var vist i øvrigt pengene værd...
Yep.  De koster også 520 og 450 point, så de skal helst være gode.  Den oplagte counter til den her slags angreb er i øvrigt at have nogle ordentlige barrage angreb inden for rækkevidde (bombere, artillery, decimators/ferals i nærheden osv).  Det var lidt derfor jeg gik så fokuseret efter Decimatoren, selv om den lå langt ude på den ene flanke.  Den ville ellers have været en alvorlig trussel mod at de to objektiver jeg ellers planlagde at tage.

Og selv med fokus lykkedes det kun lige at lægge en enkelt damage på den; De er hårdføre, de bæster.
Stephan Dahl