Online clix: Groot er en hård nød at få ned

Started by Bartok, 05 December, 2012, 10:38:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Jeg har taget et par spil på Heroclix Online i løbet af ugen. Havde lige fået Groot gratis og ville prøve ham af. Jeg havde i forvejen den fysiske udgave af Groot, men har ikke spillet den ret mange gange. Havde aldrig fået ham på de der vilde click, hvor han bliver colossal og har AV 13, DV 19, DMG 6 og Impervious, men ikke kan bevæge sig. Jeg spillede ham med ATA, så han ikke kunne outwittes - nice! - og teamede ham up med Fenris Wolf (som jeg aldrig har spillet med). Det er nyt for mig, det at giants kan carry andre giants, og en af Groots store svagheder fra start fra slut er hans langsomhed: ikke en eneste move-and-attack power, og langsom speed value. Så kunne Fenris slæbe rundt på sin barkede ven. I nat mødte jeg et hold med 2 x Tony Stark 50, Beta Ray Bill 150 og Steel 50, hvor de to Tony'er hver især gav +1 til defense på Beta og Steel. Min erfaring er, at det tit kan betale sig at starte med at nakke modstanderens support-figurer, så Groot oneshottede den ene Tony hurtigt, efter at Beta og en Tony vovede sig i nærkamp - det var første gang i spillet, at giant reach var en fordel. Groot har en rigtig vild healing power på en del af sine click, så han kan heale op til click 2, hvis han står i hindering eller water terrain og får tiden til det - og det fik han! Det var først, da jeg hoppede i fælden og fulgte efter de flygtende fjender - der havde indset, at de ikke kunne Groot ned - så han pludselig stod i clear terrain og ikke kunne heale. Samtidig var mine terningerul meget ringe, efter lidt tid ville jeg breake away for at heale i hindering, og skulle slå 3-6 på en d6, men slog 2 begge gange jeg prøvede. Steel og den ene Tony var KO'et, Beta Ray teleportede væk, da Groot kom på sine colossal-clicks, men min modstander havde overset, at Groot fik 4 i range, så Beta blev lige smasket for 6 dmg. Så stod Tony - som havde alter ego'et sig til AVM Iron Man - alene med Groot, og breakede away. Groot kunne så ikke rykke sig en tomme, Iron Man skulle slå 10 for at ramme Groot. Så pushede Iron Man og kom på AV 10 og DMG 2 + Ranged Combat Expert. I fire omgange - og efter rigtig rigtige mange rul - lykkedes det for Iron Man at vinde. Han lavede tre critical hits, hvorefter Groot regenerede op til colossal clicksne igen, men til sidst regenerede Iron Man op til sit topclick, hvor han havde Psychic Blast og dermed kunne ignore Impervious.

Fed match. Men næsten gang vil jeg ha' noget TK med til at få mine fjender i nærkamp!

Kloen

trak ham i sin tid, men har ALDRIG spillet ham.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Kloen

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Jeg tror godt, man kunne lave nogle sjove Guardians of the Galaxy hold. Figurer som Adam Warlock, Hollywood, Drax, Cosmo og Rocket Raccoon er ikke så dårlige. ATA'en gør ikke deres keyword mindre attraktivt.

Kloen

Jeg har længe haft et godt øje til Hollywood. Mellem hans indomitable og en 4 points ATA har han pludselig en slags Power Cosmic. Sammen med Cosmo og en shooter kunne det sagtens være interessant

Kloen

F.eks. Star-Lord til 90
Så ender man på 292 og kan evt. smide et special object på. En tank turret eller en gamma bomb.could be fun

Bartok

Klart. Og glem ikke, at de bevarer deres team ability, så Star-Lord kommer op på defense 20 (18+2) i close combat.