News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

ETC-kvalificeringsturnering i Århus

Started by Hjarl, 24 January, 2013, 10:18:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hjarl

Den 2 feb. er der etc kvalificerings turnering i Århus og jeg skal med:D Sammen med 4 brave og flinke gutter (Jacob, Oliver, Lars og Klaus) fra 9k gaming i Aalborg, drager jeg afsted for at uddele og, med overvældende sandsynlighed modtage, en masse prygl i 40k ;D

Heldigvis er der malekrav til denne turnering! Det lægger et sundt pres på for at få færdigmalet nogle dukker. Lige pt har jeg 9 dage tilbage til at få malet følgende:

3 biovores (samlet og grundet)
9 sporemines (samlet og grundet)
1 tervigon, ca. 1/3 færdig....

puha det bliver en travl weekend :D

Hjarl

Oooog done....

Så fik de sidste 4 dukker (tervigon + 3 biovores) lavet baser.

Håber det bliver en sjov weekend og jeg får husket at tage billeder:)

Hjarl

#2
Naaaarj en fed 40k weekend!

Generelt 100% uflinke hærer (måske lige på nær min runde 5), men hele vejen gennem alle 5 runder, 110% rare og behagelige med/modspillere :D Alle 5 spil, uden undtagelse, rigtig gode spil med en afslappet stemning selv om det er en "hård" turnering.

Jeg spillede med følgende liste:

HQ1 : The Swarmlord [280 pts] warlord
HQ2 : Hive Tyrant (170), wings (60), 2 twin-linked devourers (30), hive commander (25). [285 pts]
HQ1a : Tyrant guard. [60 pts]
Elite1 : 3 Hive guards [150 pts]
Elite2 : 3 Hive guards [150 pts]
Elite 3 : The doom of malantai, transport 3. [90 pts]
Troop 1 : 10 termagants (50), 10 devoureres (50), transport 1. [100 pts]
Troop 2 : 10 termagants (50), 10 devoureres (50), transport 2. [100 pts]
Troop 3 : Tervigon (160), crushing claws (25). [185 pts]
Troop 4 : Tervigon (160), crushing claws (25), toxin sacs (10). [195 pts]
HS1: 3 Biovores, [135 pts]
Transport1 : Mycetic spore, troop 1 [40 pts]
Transport2 : Mycetic spore, troop 2 [40 pts]
Transport3 : Mycetic spore, elite 3 [40 pts]


Runde 1 kom vi (Team Dreadsock) op imod team TUD, som også i år endte med at vinde turneringen. Jeg fik et matchup fra helvede og skulle spille mod Martin "Tun" Nielsens strikesquad Grey Knights. Martin var sgu hyggelig at spille med:) Godt spil. Martin vandt (selvfølgelig :D) MEN lille moralsk sejr for mig, fik jeg taget 6 point fra ham så det "kun" blev et 6-14 nederlag. Samlet tabte vores hold 31-69
Og btw: hot damn! 2 ravens med mindstrike missiles er bare ikke en god dag på kontoret for tyranid monstre der er psykers :D

Runde 2 var mod team Surströmming der var taget hele vejen fra broderlandet for at skubbe med dukker. Jeg kom imod en necron scarab farm liste blandet med en hård destroyer lord med max toolet wraiths og 3 fly. Min svenske modstander hed Lennart. Lennart tog det pænt at hans held ikke lige var det bedste den dag. Også en god kamp. Jeg vandt en komfortabel 16-4 sejr. Det kunne ha været en 20-0 men da lennart havde sidste tur, kunne jeg ikke gøre det store for at stoppe en flyver fra at flyve 36, smide folk af, og de så kunne løbe 1 inch og conteste et object, og der var ikke tid til en tur 6. Oh well 16-4 er også ret godt. Vi vandt også stort samlet set. 74-26.

Runde 3 skulle vi hilse på team Top. Jeg spillede med Alexander og hans CSM med Necron allies. Huuuuha den er ikke kommet for at danse, tænkte jeg da jeg så den liste:) Jeg var ret nervøs for dette matcup. Jeg har meget få ting der for alvor kan gøre noget ved 4 fly (3 nightscythes og en Heldrake). Der skete dog det, at specielt mine 2 Tervigons og Doom of Malantai gik helt amok. Så selv om de 4 fly havde stort set frit spil (fik skudt 1 nightscythe), så var det ikke nok til at forhindre endnu en 16-4 sejr til mig. Til trods denne, for mig lidt overraskende ret store sejr, tabte vi samlet set 43-57. Lidt ærgerligt da jeg sagtens tror det kunne være gået den anden vej.

Runde 4. Dreadsock vs. Hold Kæft! Jeg fik den tvivlsomme fornøjelse af at være i den modtagende ende af en Vulkan/sternguard dropliste. Jeg tænkte fint, jeg skal bare ha tur 1 så jeg nå at buffe med biomancy så skal det nok gå:) Jeg fik ikke tur 1..... alligevel lykkedes det med lidt snedig ekstra reserves at begrænse tab i første tur til 1 tervigon, 2 biovores og et par wounds på nogle hive guards. MEGET billigt sluppet. Jeg havde stille tervigon langt nok væk til at mine 2 hiveguard units kunne lave "go to ground" og rede sig et 3+ cover save. Starten af min tur 2 hvor der kom reserves vendte skuden dog. Doom kom ind og spiste sig mæt og glad i sternguardsjæle :D Det endte med en lille 11-9 sejr til mig. Princelarming, aka Asbjørn, leverede weekendens nok bedste spil:D Rigtig god stemning og et rigtig tæt og spændende spil, så bliver det bare ikke bedre! Samlet vandt vi 56-44.

Runde 5 var det Team Blank. Jeg spillede med "Doktorevil", aka Peter. Peter havde holdets, "mildeste" liste, og Peter er/var relativt ny i 40k, så det ikke noget let matchup for ham. Han havde noget i retning af en libby, 2 rifledreads, 2 vindicators, en håndfuld th/ss termies, 1 flyver, samt blandet tacticals i twin-las razorbacks. Det var op af bakke for de gode Astartes, ingen tvivl om det, og det endte også med en 18-2 sejr til mig. Men Peter tog nederlaget som en chef og gik fra kampen med, om ikke så mange point, så i hvert fald nogle gode erfaringer. 


Vi endte på en samlet 5 plads ud af de 12 hold hvilket var langt bedre end vi havde håbet:) Personligt var det 4-1, med eneste nederlag til Matin "Tun" og hans GK. Og det endda "kun" 6-14.

Mvp i min liste må samlet set være Swarmlord og hans sidekick. De var bare rock hard! I alle 5 spil kunne de holde stand mid-field og tvinge mine modstandere til at bruge helt enorme ressourcer på at få dem væk. A+++ til ham. (sjovt nok var jeg den eneste der havde ham med da alle de andre tyranid spillere havde valgt at gå med dual dakka flyrant.

Mega tak for gode spil til Peter, Asbjørn, Alexander, Lennart og Martin. I er sgu gentlemen alle som en:D

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]