News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Næste projekt....

Started by Hjarl, 01 March, 2013, 22:11:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hjarl

Efter sidste weekends enormt hyggelige EC13 turnering i kbh, har jeg besluttet at der skal skub i mit næste hobby projekt. Projektet har ligget i tankerne siden Dark Vengeance startsættet udkom. Bedre blev det ikke da de første billeder af det nye Deathwing kit blev leaket. Jeg må have mig en ren Deathwinghær :D

Ok, siden da har jeg været til mine første turneringer i et godt stykke tid. Nærmere bestemt ETC kvalifikationsturneringen i Århus samt EC13 i kbh. Specielt EC13 fik mig til at overveje hvad det egentlig er jeg vil med min næste hær til 40k. Jeg har jo efterhånden en ret anseelig mængde malede Tyranidder (nærmere bestemt omkring 3000 point fuldt malet). De er malede i hvad jeg vil kalde "pænt" tabletop niveau. Hvilket til EC13 resulterede i en flad 5´er i malevurdering. (lidt til den lave side efter min mening, når man kigger på dem der ellers fik 5, men det er en anden snak :D). Anyway det fik mig til at tænke at det kan jeg sgu gøre bedre! Og hvilken bedre mulighed for at kræse lidt ekstra om hæren, end en hær der ved de 1500-2000 point består af mellem 25 og 30 dukker. Dette bringer os videre til mine 3 målsætninger med mit kommende projekt.

Målsætninger:
1. Der må ikke gås på kompromis med konceptet. Det skal være ren deathwing. Det kan lokke at smide lidt greenwing eller motorcykler ind af powermæssige årsager. En ren deathwinghær er sgu ikke ligefrem det vildeste der kan stilles. Så få dukker har det med at kæmpe ret meget op af bakke i mange sammenhænge. Til gengæld syntes jeg at temaet er så stærkt, at det er den lidt svagere hær værd.

2. Jeg skal prøve noget nyt mht maleteknik. Hvis ikke man udfordre sig selv udvikler man sig heller ikke. For mig betyder det, at denne kommende hær i stort omfang skal air-brushes. For noget tid siden købte jeg halvpart i en airbrush men har stort set ikke brugt den siden. Det skal der ændres ved. Jeg faldt over denne airbrush guide til at male deathwing med airbrush og det er godt nok nogle pæne dukker efter min mening :D http://www.youtube.com/watch?v=D0hshj4VLxE

3. Den sidste men næsten den vigtigste målsætning. Der må ikke gås på kompromis med maleniveauet! Den her hær skal være så flot at den kan konkurrerer med de bedst malede til en EC (på en god dag 8)) Jeg ved jeg kan gøre det hvis jeg holder fast i målsætningen, og ikke lader mig gå på af at det godt kan tage en hel aften (eller mere) at male en enkelt dukke. Det kan måske lyde som en lidt selvfed målsætning, men mest af alt vil jeg bare gerne bevise over for mig selv at jeg altså godt kan producere noget der er pænere end mine tabletop nidder...

Hvor langt er jeg så nået? Ikke så langt  ;D

Lige pt er jeg på sidste del af indkøbsstadiet og første del af samlestadiet. Dvs jeg har anskaffet mig 15 dark vengeance terminators (3 hele squads) og indkøbt 3 æsker med de "nye" deathwing command squads/knights. 30 TDA modeller i alt. 2 af de 30 skal der bygges nogle IC´er  af. Jeg skal bruge en Belial og en Librarian og der er godt nok mange bits i de nye kits, så det må kunne lade sig gøre :D Jeg har også købt en ny venerable dreadnought. Jeg syntes en venerable dreadnought er pisse deathwing agtig og så har den endda gotiske buer i sit design! win! Sidst men ikke mindst er der er deathwing land raider crusader/redeemer (med FW deathwing dører). Til alle disse dukker har jeg indkøbt en håndfuld resin baser fra microarts. Valget faldt på disse "shrine" baser. Igen, de har design elementer jeg syntes passer virkelig godt til deathwing ridder temaet (gotiske buer).   



Så er det bare med at komme igang. Landraideren er samlet og de første 15 terminators er renset for moldlines. Der er laaaaaaaa.........aaaaaaaang vej endnu  ;D


Hjarl

Der er blevet klippet, skåret, limet og renset et par timer i løbet af i dag. Jeg har fået bygget en, syntes jeg selv, ret fed magnetiseret Belial, så han både kan ha standard gear og th/ss. Så mange awesome bits og stumper der er i DW command squad kittet, så er det da vist et lille mirakel hver gang der reelt bliver solgt en "rigtig" Belial figur  ::)

Jeg har også bygget lidt om på min company bannerfører. Jeg syntes det ser dumt ud med banneret siddende på nakken af ham, så han har fået bygget et rigtig flag han kan holde i sin stolte næve!

Det bliver det mest toolede, overcosted og ineffektive command squad nogensinde :D Men fuck jeg tror det kommer til at se godt ud  8)

Skilkoff

Så skal du da lige smide nogen billeder så vi kan se hvor fed de blev.

Hjarl

Quote from: Skilkof on 03 March, 2013, 02:45:43
Så skal du da lige smide nogen billeder så vi kan se hvor fed de blev.

De er jo kun på klippe klistre stadiet. De mangler jo det vigtigste, aka maling :)

Skilkoff

nogen gange er det fedt af se hvordan modelen er blivet før man maler den.  ;D


men OK jeg kan/må vente.

Hjarl

Ok til ære for Skilkof kommer her 3 wip billeder af min Belial og min company standard bearer :)







Der mangler stadig lidt greenstuff hist og her specielt på banneret og på Belails th/ss udstyr (magneter :D)

zacret

Hej Anders

Fede figure, men ser et problem for dig at du har lavet ham med banneren i hånden, hvilket for mig også er dybt fluff mæssigt ukorrekt(men det er selvfølgelig kun min mening). Du vil i flest tilfælde helst have en SS/TH guy som banner carry, men hvordan kan du det når han holder banneren? ;). Hvis du går med shooty approch, vil du nok helst have SS/TH alligevel bare på banner guy.

Glæder mig til at se mere !

Hjarl

Hehe tja måske er det ufluffet? Har ikke lige stødt på noget omkring bannerets placering andet end selve GW modellen. Anyhow i min bog er cool-faktor det vigtigste og jeg syntes det ser sejere ud med et håndholdt flag :D

mht th/ss til manden med flaget. Det har du ret i...det vil man gerne. Men så heldig er ham her gutten bare ikke  ;)

zacret

Quote from: Hjarl on 03 March, 2013, 15:55:49
Hehe tja måske er det ufluffet? Har ikke lige stødt på noget omkring bannerets placering andet end selve GW modellen. Anyhow i min bog er cool-faktor det vigtigste og jeg syntes det ser sejere ud med et håndholdt flag :D

mht th/ss til manden med flaget. Det har du ret i...det vil man gerne. Men så heldig er ham her gutten bare ikke  ;)

Nej tænker jeg bare på at det ikke giver mening at man går med en banner i hånden, når man kan have begge hænder fulde af våben;). Virker meget spild i mit hovede, men det er kun min mening igen. Hvis det giver mening for dig med baner ihånd så er det sådan det skal være.

Skilkoff

Quote from: Hjarl on 03 March, 2013, 15:55:49
Hehe tja måske er det ufluffet? Har ikke lige stødt på noget omkring bannerets placering andet end selve GW modellen. Anyhow i min bog er cool-faktor det vigtigste og jeg syntes det ser sejere ud med et håndholdt flag :D

mht th/ss til manden med flaget. Det har du ret i...det vil man gerne. Men så heldig er ham her gutten bare ikke  ;)

Hell yer sådan skal det lyde.

Og jeg er vild med Belial modelen du har fådet lavet der, meget fed af se på og blader sig mere ind i terminator unit i forhold til GWs ejen..

Zacret jeg kan godt føgle dig i det med Hammer og shield. men det Banner som Hjarl har fådet samlet der slår jo som en Thunderhammer  ;D

Tc

More like Thunderbanner.  :P

Bliver spændende at se dem med noget maling på.
Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

Ghost

Cool projekt - det bliver spændende at følge :)
Jeg synes det er fedt, at du smider nogle ambitioner op for projektet!

Hjarl

Så kom der en fin lille pakke fra polen :D


Omalley69

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Hjarl

Jeg har i mellemtiden købt et hus og haft eksamensperiode... Så der har lige været en lang 40k/male pause ;) MEN vi flytter i løbet af de næste par uger og eksamen er vel overstået pr i dag, så mon ikke der snart sker noget igen med de terminators.

Hjarl

#15
Der er sket lidt mere med mine DW. Alle termies er bygget og grundet. Jeg mangler bare at få startet på den personlige ridder landraider :D

Jeg har også fået spillet to 1500 point spil med dem. Begge spil vs. csm i 9k´s igangværende campaign. Som forventet er ren Deathwing ikke just nogen power vinder hær ;D Der er simpelthen alt for få modeller på bordet. Første spil blev jeg simpelthen tablet, primært pga bevinget Black Mace udstyret nurgle deamon Prince, der nærmest tævede hele hæren alene (næsten ;))

Andet spil gik lidt bedre og blev en snæver 8-6 sejr i en kill points mission. I andet spil fik jeg også prøvet deathwing knights. De er super awesome.....aldrig igen afsted uden dem:)

ps. Der kommer lidt flere billeder i løbet af weekenden.

pps. Der er også kommet en deadline på projektet. Der er efterhånden mange rygter der peger på et nyt Tyranid codex (min store kærlighed) om ca. 6 måneder. DW hæren skal være færdig inden da, ellers tror jeg den strander... 

Ghost

Quote from: Hjarl on 12 July, 2013, 12:13:37
ps. Der kommer lidt flere billeder i løbet af weekenden.

pps. Der er også kommet en deadline på projektet. Der er efterhånden mange rygter der peger på et nyt Tyranid codex (min store kærlighed) om ca. 6 måneder. DW hæren skal være færdig inden da, ellers tror jeg den strander...

Er spændt på at følge fremskridtene :)

Hjarl

#17
Ja ok billeder blev det ikke lige til i forgangne weekend. Til gengæld kan jeg berette at jeg er kommet et skridt videre med min land raider. Min gamle blå land raider blev splittet ad og er nu samlet igen med forgeworld DW stumper. I den sammenhæng; er der nogen der har et godt bud på hvordan man laver et smart magnet setup til at skifte mellem redeemer og crusader? Jeg syntes det er lidt bøvlet pga brændstof-tønnerne til flamestorm skyderen.

yeah yeah i know...pics or it didnt happen  ;D

Hjarl

Ok to WIP billeder af riddernes personlige land raider... Næsten klar til et møde med en airbrush.




Ilithien

Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Belial

Fiks idé med de skjolde. :)

Hjarl

Så nåede jeg en milepæl. Hele hæren er nu samlet, grundet og har fået første lag i vejen hen mod den ben-farvede deathwing armor. I alt er det blevet til; Belial, en librarian, 1 command squad, 1 knight squad, 3 alm deathwing squads, 1 landraider og 1 deathwing dreadnought. Setup mht udstyr er alt andet end optimeret men til gengæld syntes jeg det er fluffet, med mange blandede våben osv. Der er samlet set ca. 2000 point.

Her er et par dårlige mobil billeder  ;D 












Ilithien

Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Hjarl

Shit jeg har travlt....der er lige pludselig mange rygter der peger på nidder allerede til november. Denne hær SKAL være færdig inden da....

Hjarl

Jeg fik taget et rigtig godt ryk med air-brushen i dag. Billeder i morgen....

I betragtning af hvor let det gik med alle de mange lag, er jeg ganske fortrøstningsfuld med at blive færdig med de 2000 point til november :)