News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Battle Report: Iyanden vs Hive Fleet Onachus 4K

Started by Speaker to Machines, 06 March, 2013, 20:45:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Spil i mandags mod Jonz' voksende sværm:

http://sdahl.net/~sdahl/whepic/20130304/

En rigtig grudge match, Iyanden og Tyraniderne har en lang historie sammen.

Det er første gang jeg er i marken med mine Eldar i "Unliving Host" formation, med Iyanden listen.  Jeg synes den virkede fint, og illustrerede også godt hvor hårde Eldar wraith constructs er.  Jeg har altid været en stor fan af Wraithguards i mine guardian hosts, og i større flokke (og mounted i Wave Serpents eller Raiders) er de bare endnu mere bissenasty.

Det var en hård dag på arbejdet for Tyraniderne, de blev ramt både af massiv Eldar supporting fire, og af voldsomme tab på interminglede formationer (combat res på over 10, to gange, av, av). Jeg har en fornemmelse af at Tyranider skal spilles helt anderledes end de mere almindelige hære, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad der skal gøres anderledes.  Jeg glæder mig til at prøve med mine egne, når de er klækket...
Stephan Dahl

soerenov

Argh! Sikke en gang ELDARSNYD  ;)
Den enorme terrorindgydende Tyranid-invasion reduceret til en gang slagger på ingen tid. Det må være proxyernes skyld  :D

Speaker to Machines

The report actually spawned a lengthy discussion on Taccom, which also includes good advice on countering Iyanden.  There does seem to be a consensus that Iyanden Wraithguard are overpowered, a point of view I'm inclined to agree with.
Stephan Dahl

Jonz

Én af to ting kommer til at ske som konsekves, men hvor lang tid det tager er uvist:
1) Jeg holder op med at intermingle (jeg forstår ikke hvorfor det overhovedet er tilladt, jeg taber spillet straks jeg bliver tager i det, hver gang..)
2) Jeg indser at jeg er dømt til at tabe, og holder op med at spille Epic  :P

Men noget af det er også vilde stats. Med 4+MW, så slår WraithGuard 0,5 fjende ihjel pr. model, mens der kun dør 1 WraithGuard pr. 12 fjender med FF5+...

/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

Frede

Lad vær med at intermingle. Der kommer aldrig noget godt ud af det.

Du kan også bare lade være med at spille mod Eldar, det er dem som udnytter det grovest.

- F -

Jonz

Ja, du har ret, i begge dele.

Det giver lidt pladsproblemer for hære med mange modeller og formationer, at de ikke må intermingle, men du har helt ret - det er noget fanden har skabt for at få skidtet overstået hurtigt....
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

Sg. Apone

Man kan også sige mere direkte, at lige præcis den regel i den grad favoriserer små elite tropper, og gør det grimme mod horde hære/formationer. Havde eller i tankerne at prøve en 'Uge Warband af, men valget virker tåbeligt. Et Clipping angreb og 30-40 ork stands løber skrigende bort...

Nuff whining, time to start da clubbering ladz!
"Every meal's a banquet. Every paycheck a fortune! Every formation a parade. I LOVE the Corps! "

Speaker to Machines

Det er altid smertefuldt at lære om intermingle; Jeg husker stadig en dag i 2010...

Quote from: Jonz on 11 March, 2013, 19:56:45
Én af to ting kommer til at ske som konsekves, men hvor lang tid det tager er uvist:
1) Jeg holder op med at intermingle (jeg forstår ikke hvorfor det overhovedet er tilladt, jeg taber spillet straks jeg bliver tager i det, hver gang..)
Der er (sjældne) situationer hvor det er taktisk smart at intermingle - f.eks. hvis man er ved at sætte op til et commander-anført combined engage, eller hvis man har en formation med gode hurtige CC enheder inden i en skrøbeligere formation, der kan forhindre/afskrække CC engagements.

2) Jeg indser at jeg er dømt til at tabe, og holder op med at spille Epic  :P
Det håber jeg da ikke!

Men noget af det er også vilde stats. Med 4+MW, så slår WraithGuard 0,5 fjende ihjel pr. model, mens der kun dør 1 WraithGuard pr. 12 fjender med FF5+...
De er en smule bedre en Terminators i Land Raiders, og Biel-Tan Aspect hosts, men så er det heller ikke vildere.  Jeg ville personligt
1) Sætte dem til 450 pts for 6, eller
2) Reducere deres armour save til 3+, eller
3) Reducere formationen til 4 for 300 pts
Det vil jeg dog lade være op til liste-maintaineren, jeg har rigeligt med variant-lister. 

Jeg tror mine Iyanden får lov til at stå på hylden indtil en modstander specifikt spørger efter dem.  Der er mange andre Eldar-varianter der endnu ikke er prøvet.
Stephan Dahl