News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Base størrelser

Started by El Rey, 07 March, 2013, 17:37:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Gwii2510

True, men en Manticore tæller som monster og monstre står på 100x50 ... Siger ikke jeg har 100% ret, men det kan i hvertfald argumenteres ;-)

El Rey

Nej. Monsters har ikke en fast base. Der er da fx mange monster der har 50x50mm baser.

Gwii2510

Min fejl så. Var overbevist om alt det på 50x50 var MB.

thefatpunk

Jeg vil mene WoC's Steed of Slaanesh er en 50/50mm base no? Det er i hvert fald den base der tilhører chaos lord on steed of slaanesh. :)
I have been chosen for greatness by the dark gods themselves.

Længe leve Krigsmaskinen! RIP

Belerophon709

"Chaos Lord on Steed of Slaanesh"-modellen hedder nu "Lord of Slaanesh on Daemonic Mount" - Steed of Slaanesh er et andet bæst nu, end det var da modellen udkom. Steed of Slaanesh er nu de dyr som Hellstriders rider på.

Marcus

thefatpunk

Aha, tak for opklaringen. :)
I have been chosen for greatness by the dark gods themselves.

Længe leve Krigsmaskinen! RIP

random_hero

Super fedt, dette burde man indfører til alle turneringer, der kan godt være lidt uklarhed om hvor stor en war machine er, fx når der charges, kastes med pit osv
Ammertime Podcast! Rasmus Koldby

Gehrcke

King Of the Ice Lions.

Olsen

Der er en fejl i skemaet på dropbox under OnG.

Cave squig, som den kaldes i skemaet er ikke på 50mm. Der er på 40mm base.

Derudover er den store edderkop ikke på en chariot base. Den er større

El Rey

Ah havde ikke lige fået det ændre under mounts.

Waaargh

Thumbs up.

Når du får tid vil det være godt hvis hærene kan komme i alfabetisk rækkefølge for hurtigere overskuelighed af listen.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Lord Nielson

Skal OK hunter ikke på 50x50?

El Rey

Quote from: Lord Nielson on 21 May, 2013, 07:10:00
Skal OK hunter ikke på 50x50?
Quote from: casper h on 21 May, 2013, 01:22:41
Pump Wagon skal på 50x100 ;)

Nu ved jeg ikke hvor I har kigget, men det er begge også i min chart. :)

DonTooth

Lige til info, så er HE griffon og Great eagle ikke samme base størrelse - ikke når du for dem originalt. Sidder på arbejde, men mener det er følgende:

Great Eagle: 40x40
Griffon: 50x50 (denne er i hvert fald større end great eagle).

El Rey

Ikke mere. Men den var engang 40x40mm for en eagle.

Farquaad

Quote from: El Rey on 21 May, 2013, 10:01:10
Er den ikke det mere?

DonTooth

Quote from: Farquaad on 21 May, 2013, 14:03:47
Quote from: El Rey on 21 May, 2013, 10:01:10
Er den ikke det mere?

Ja, kan godt være det har ændret sig, årsagen til jeg skrev det var, at jeg har fået 4 fra GW i december i julegave. Og der var de på 40x40 baser.

Ville også give mening at der var forskel på baserne, da den ene er et MO og det andet er et MB.

El Rey

Ok, der står desværre ikke på GWs hjemmeside hvad base de kommer med. Men det er nu flere år siden det blev lavet om, da der nok for 5 år siden var en base size chart lavet af GW. :)

Hammerz

Hey El Rey,

Super cool arbejde der til dig og de andre.
Jeg vil lige høre om jeg må bruge din PDF på vores campaign-site?

El Rey

Ja det må du da godt. Der kan dog godt komme små ændre, fx med war machines runde base størrelser.

Hammerz

Quote from: El Rey on 21 May, 2013, 23:23:36
Ja det må du da godt. Der kan dog godt komme små ændre, fx med war machines runde base størrelser.

Super :) - og det er helt fint.
Vi takker og bukker herfra.

maldir

Først vil jeg lige sige super godt arbejde er stor fan af runde baser til warmachines.

Jeg har dog et lille problem, ikke nødvendigvis med listen men mere med at skaffe en 4" base til flame cannon
Jeg vil helst have nogle "rigtige" baser, og GW så vidt jeg kan se ikke laver dem, jeg kunne selvfølgelig godt lave en hjemme lavet men det vil jeg helst undgå.
Så er der nogen der ved hvor man kunne finde en 4" base?

MvH Maldir

El Rey

Nej ikke lige, men tror også det med 4" bliver droppet. Men GW har fx heller ikke lavet 3" baser. Og de vil nok blive brugt.

Api

vil dværgenes flame cannon og grudge thrower samt OnG's doom diver ikke passe bedre på en 75*50?
and it's gone.