News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Base størrelser

Started by El Rey, 07 March, 2013, 17:37:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

maldir

Jeg kom til at tænke på følgende spørgsmål, og jeg kunne ikke finde svar på det i tråden da jeg lige hurtigt kiggede den igennem men hvis der er svaret på det så beklager jeg på forhånd. :)
Hvordan skal disse base størrelser bruges? Jeg tænker mest på warmachines, er det udelukkende til at afgøre charge distance til dem eller måles diverse skud også fra base kanten (i stedet fra f.eks kanon munding eller lign) og hvis dette er tilfældet hvordan afgøres syns vinklen?

MvH Maldir

Norrnur

Med hensyn til Warmachines så har de ingen baser. Nogle spillere vælger at sætte dem på en passende base af forskellige årsager men dette ændrer dog ikke på hvordan de skal spilles.

Skud måles fra mundingen af maskinen. Charges, shooting og magic måles til selve maskinen(en vilkårlig del af den dog tæller crew aldrig med).

Kan ikke komme i tanke om hvor facing skulle have en betydning da Warmachines ikke har en flank eller rear. Men du kan altid pivotte din warmachine sådan at den 'facer' derhen den skal skyde.

-Norrnur

maldir

Hele meningen med denne tråd er jo at fastsætte base størrelser, også på warmachines.
Hvis det ingen praktisk betydning har hvilke baser warmachines har hvorfor så overhovedet fastsætte en størrelse?
Jeg går ud fra at El Reys tanke var at lave nogle standart regler for baser så de kunne bruges til ETC og ikke at diktere hvordan folk skal "pynte" deres warmachines.
Jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Med hensyn til front så var det bare en tanketorsk, da man jo som du siger bare pivotter før man skyder.

MvH Maldir

Belerophon709

Den rent fysiske styrelse på Warmachines kan variere en del - både indenfor GWs egne modeller (forskellige editions), men også hvis man vælger at bruge alternative modeller.

Størrelsen på ens warmachines kan have betydning ift. hvor tæt du f.eks. kan pakke dig i et hjørne og lege "Fort Dværg" f.eks.
Derudover fjerner brugen af runde baser dumme situationer, hvor en warmachines, der er drejet på en vis måde måske ikke kunne rammes, alt efter om den ene skrue på højre side tæller med, fordi den tilfældigvis lige er den nærmeste del, eller tilsvarende...
Med en rund base er "omfanget" af warmachinen det samme, uanset hvordan du vender og drejer den, da man i den situation (situationen: at man har sat sin warmachine på en base) netop ikke længere betragter selve WM-modellen som "omfanget", men basens areal.

Det fjerner en hel del tvivlsspørgsmål, forhindrer en stor del "misbrug" og burde have været indført fra GWs side til at starte med. :)

Visse (Skaven) Warmachines er begyndt at få baser (omend de er firkantede, hvilket er lidt dumt).

Marcus

Flarg

Super fedt initiv vil jeg lige sige  :)

Der er en ting jeg har underede mig over.
Folk der sidder på en pegasus er monstrous cavalry.
Hvorfor er de ikke på en 50x75 base ligesom andet monstrous cavalry?
Er det så en hero på pegasus ikke har samme base størrelse som demigriff knights?
Eller er det bare fordi de alle dage har været på 40x40 og det gider GW ikke lave om på?
Only the insane have strength enough to prosper.
Only those who prosper may truly judge what is sane.

El Rey

Jeg vil tro at de kommer på sådan når der kommer nye modeller til pesasi. I chaos hæren har helte dog kun 50 50mm baser.  Så ikke alle MC har det.

TheAndz

Side kommentar til HE delen...

De nye phoneix fugle står ikk på, og de står i 50x100
Plus sisters of avalyn står som alt andet 20x20
Skycutters står også som andre chariots 50x100

peace out...
"Always Outnumbered - Never Outgunned"
"A Wolf is Nothing Without The Pack "Andz"

Flarg

Empire Hellblaster bør være på samme base størrelse som great cannon.
Og ligeledes med Hellstorm Raket dimsen.
Only the insane have strength enough to prosper.
Only those who prosper may truly judge what is sane.

armstrong

Hej, lagde bare lige maerke til en enkelt base size jeg ikke selv har kunnet finde nogle steder (ej heller i denne traad)

Goblin doom diver, den goblin man sender afsted skulle eftersigende have en base size, da det er den man skyder med, og bedoemmer og noget er ramt eller ej.

Nu har jeg en MEGET gammel DD og der fulgte ingen base med, er der nogen der ved hvilken size man spiller med? Indtil videre har jeg bare brugt en fanatic's runde base.

Armstrong

El Rey

Quote from: Flarg on 09 August, 2013, 14:54:14
Empire Hellblaster bør være på samme base størrelse som great cannon.
Og ligeledes med Hellstorm Raket dimsen.

Hvorfor?

Doomdiver flyver base/template er 30mm rund base.

Wesser

Hvad gør med de forskellige Wood Elf kreaturer?

Den eneste Forest Dragon figur kommer på en ret lille base, og bøvlet kommer hvis man vil lave en en forest dragon med en anden figur.

Jeg kan også høre, at der er lidt forvirring on Great eagles er 40 el. 50.

Det værste er dog med Unicorns, hvor jeg ikke rigtig kan hitte ud af om det 40, 50 el. cavalry ståplader

Fey enchantress er på 50x50, men det er en SC og størrelsen skyldes udelukkende, at hun ellers ikke ville kunne joine knight units. Så er der nogen gamle modeller på cavalry ståplader også....

Nettet har intet ordentligt konsensus, så hvad gør man med ovenstående, hvis man skulle lukkes ind til turneringer her i huset?

El Rey

Følger hvad der står i denne her base chart, så burde man ikke få problemer nogle steder.  8)

Wesser

Jeg kan bare ikke lige finde Woodies endnu.

"Under Udvikling"?

Daniel

Det fremgår ellers klart af EL RAAAAYS link: (med undtagelse af special characters)
https://www.dropbox.com/s/82gbt5z20btzjdd/Warhammer%20base%20size%20chart.pdf

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Wesser

Hmm, den havde jeg ikke set.

Pokkers. Har eagles på 40x40...

Og Unicorn på 50x50...hmm så passer hverken unicorn eller stag i treekin...det var ærgerligt...så tror jeg, at jeg dropper de conversions..

andse

Er der nogle forslag til arcane creatures?

Sarke

Har lige anskaffet mig en Great Unclean One fra forgeworld, men til den med fulgte kun en oval monster baser til 40k.
Skal jeg så ud og skaffe den store firkantede monster base til fantasy, eller er det fint at bruge den på den ovale base?
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Belerophon709

Den skal på firkantet til WHFB.

Marcus

El Rey

Har opdateret med de nye Lizardmen.

El Rey

Er der nogen der har købt dem nye Cauldron of Blood / Bloodwrack Shrine og kan fortælle hvad base den er på. Er det 60x100 mm?

Gwii2510

Jep 60x100 ligesom klokken og furnace ;-)

Mr. Burns

Medusa til fods er på en 40x40 base
Battle Brother
Castellan
Emperor's Pride

El Rey

Ok, er der da sådan en base med også til COB eller hvor har du det fra?

Anholm

QuoteThere is a spare monster base included which allows you to build the Bloodwrack Medusa on foot (or tail) should you wish.

Fra GWs hjemmeside. Så basen burde være med, men er monsterbaser ikke 50x50?
Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier
Billeder af mine figurer: Instagram

Mr. Burns

Quote from: El Rey on 22 October, 2013, 11:47:48
Ok, er der da sådan en base med også til COB eller hvor har du det fra?

Der er en med i sættet... skal nok lige måle den en ekstra gang når jeg kommer hjem, men mener helt bestemt at den passer med 2 stk normale DE baser, altså 40x40
Battle Brother
Castellan
Emperor's Pride