News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Restriktioner

Started by VonPanne, 22 March, 2013, 00:31:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Okay, ja det er rimelig relevant, jeg troede man kunne vælge begge. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Ib

Hej
Jeg har et par små spørgsmål omring restriktionerne til TK, både fordi i den version jeg har står der de ikke er færdige, men også bare for at være helt sikker ;)

Chariots er altid core(også med tomb prince), så I behøver ikke skrive det.
- chariots koster krigsmaskiner point, er det hele unit cost(dvs. inkl command group) som der skal bruge  krigsmaskiner point på? Og hvis man sætter en hero i en chariot er det så hele heroens cost som der skal bruges  krigsmaskiner point på eller bare det som chariot koster?
- Det er ikke meningen der kommer noget reduktion af monster point på ushabti, som der er på minotaurer og kroxigors(ved godt der ikke er samme "bonus" på dem, men kender ikke de nuværende hær godt nok selv)? Som sagt vil bare lige være sikker,  for at vide hvad jeg har af muligheder.
- I skriver at casket koster dobbelt krigsmaskiner point, den koster standard 135. Dvs hvis man vil have en med skal man bruge 2 len med ekstra krigsmaskiner point, det virker usandsynligt så er det ikke nemmere bare at sige I ikke vil se den(hvis det er tilfældet)?
- og til sidst; kan det passe at "war beast" ikke tæller som et monster(i monster point henseende), for TK er carrions og skelton steeds "war beasts"?

\Ib
We didn't underestimate them, they were just a lot better than we thought!

Pf Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=46952.0

Lasse

Quote from: VonPanne on 27 March, 2013, 20:12:25
Quote from: Honsou on 27 March, 2013, 18:06:38
Så WoC må heller ikke tage de 25 pts chaos gifts til deres helt(e)?

Jeg vil tro nej, men Lasse / okkel må lige bekræfte.
Hermed bekræftet.
Når tilmeldingen er slut, og holdene er lavet, så får hvert hold et antat len (med bonus) og et antal navngivne magiske genstande/gifts/powers/mutations, som kan fordeles på holdet som man nu kan blive enige om. Nogle items vil være velkendte, og andre er Lethian specifikke. Men du skal nok ikke sætte næsen op efter en crown of command  :)
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Lasse

Quote from: Ib on 28 March, 2013, 10:42:15
Hej
Jeg har et par små spørgsmål omring restriktionerne til TK, både fordi i den version jeg har står der de ikke er færdige, men også bare for at være helt sikker ;)
Hej Ib
Spørg endelig. TK restriktionerne var egentligt tænkt færdige, så jeg ved ikke, hvorfor vi ikke fik slettet "ikke færdig". Men dine mange gode spørgsmål, giver os lidt at tænke over :)

Chariots er altid core(også med tomb prince), så I behøver ikke skrive det.
Korrekt. Det var et lævn fra sidste bog.

- chariots koster krigsmaskiner point, er det hele unit cost(dvs. inkl command group) som der skal bruge  krigsmaskiner point på? Og hvis man sætter en hero i en chariot er det så hele heroens cost som der skal bruges  krigsmaskiner point på eller bare det som chariot koster?
Ja, det er hele uniten inklussiv upgrades. For characters gælder det, at det kun er deres "mount" der koster krigsmaskine points. Med 100+100 krigsmaskine points til at starte med, er der altså ikke råd til både at have en unit på 3 chariots (3x55 pts) + en chariot til en karakter (55 pts). Men, så må man håbe på, at holdet kan undværer et krigsmaskine len :)

- Det er ikke meningen der kommer noget reduktion af monster point på ushabti, som der er på minotaurer og kroxigors(ved godt der ikke er samme "bonus" på dem, men kender ikke de nuværende hær godt nok selv)? Som sagt vil bare lige være sikker,  for at vide hvad jeg har af muligheder.
Det er korrekt. Rabatten på minos og kroxér er noget helt særligt, som ikke gælder i andre hære.

- I skriver at casket koster dobbelt krigsmaskiner point, den koster standard 135. Dvs hvis man vil have en med skal man bruge 2 len med ekstra krigsmaskiner point, det virker usandsynligt så er det ikke nemmere bare at sige I ikke vil se den(hvis det er tilfældet)?
Jo, der er flere ting som er gjort usandsynlige at se til Lethian men ikke direkte forbudt.
Tanken er, at hvis hele holdet går sammen om det, så er det måske muligt, men det bliver så på bekostning af de andre spillere.
Det er noget man får lov at diskutere på de lukkede hold boards, når holdene bliver offentliggjort.

- og til sidst; kan det passe at "war beast" ikke tæller som et monster(i monster point henseende), for TK er carrions og skelton steeds "war beasts"?

\Ib
Det er korrekt forstået.
Men jeg troede egentligt, at carrions var monstrous beasts.
Der bliver snarligt sat en maks grænse på deres unit size.

Ib

Okay, tak så skulle der være styr på det hele :)

Tænkte det med casket måske også var et levn fra gamle dag, hvor den ramte alt ;)

Må man evt. bruge den som unitfiller, ikke fordi det er nødvendigt det er bare en fed figur?

\Ib
We didn't underestimate them, they were just a lot better than we thought!

Pf Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=46952.0

Omegon

Quote from: Ib on 28 March, 2013, 11:23:53

Tænkte det med casket måske også var et levn fra gamle dag, hvor den ramte alt ;)

Må man evt. bruge den som unitfiller, ikke fordi det er nødvendigt det er bare en fed figur?

\Ib

Uden at have været med til lethian før, så ville jeg som spiller ikke synes det var i orden, da det vil kunne skabe forvirring om hvad du har med i hæren. Går ud fra det er derfor der er WYSIWYG reglerne.

Bastian
"You are not allowed to repeat anything you hear. You have to say what you didn't hear even if it is hearsay.
And you can't say what you see. So you have to say what you see without saying what you saw. Do you see?"

Morsing

Hey gutter.

Hvad regnes skavens Plague Furnace som? Krigsmaskine eller monster?

okkel

Quote from: Morsing on 31 March, 2013, 12:21:31
Hey gutter.

"• Plague furnace inkl. plague priest koster krigsmaskine points."

Så krigsmaskine. Igen en ting vi næppe kommer til at se medmindre et helt hold beslutter sig for at spare sammen til den. Vær også opmærksom på at da en karakter ikke må koste over 250 point så er det ikke muligt at købe nogle upgrades til ens præst, hvis han står på en furnace.

okkel

Quote from: Ib on 28 March, 2013, 11:23:53

\Ib

Som udgangspunkt har vi ikke noget problem med unit fillers men de skal helst ikke forvire modstanderen, og få enhedden til at ligne noget, den ikke er. Dette er nok et af de tilfælde hvor en meget stor klods, der plejer at være noget helt andet mest ville være forvirrende. Jeg kan naturligvis godt forstå at du gerne ville have haft en fed model med men du kan trøste dig med at der ikke er point for maling til Lethian.  :)

Morsing

Quote from: okkel on 31 March, 2013, 16:01:51
Quote from: Morsing on 31 March, 2013, 12:21:31
Hey gutter.

"• Plague furnace inkl. plague priest koster krigsmaskine points."

Så krigsmaskine. Igen en ting vi næppe kommer til at se medmindre et helt hold beslutter sig for at spare sammen til den. Vær også opmærksom på at da en karakter ikke må koste over 250 point så er det ikke muligt at købe nogle upgrades til ens præst, hvis han står på en furnace.

Jeg undskylder jeg havde overset den :(

Og nu kan de ikke købe vildt mange upgrades, så det gør nok ikke det store :P

Norrnur

Lige en lille ting som slog mig:
Under afsnittet 2.3 Oprustning står der at en hær er lovlig hvis den indeholder mindst én karakter og 3 ikke-karakter enheder.

Hvis min hær er lovlig kan jeg marchere videre og altså deltage i et slag.
Jeg har ved kampagnens start en lovlig armylist med en BSB og en General.
Men jeg er uheldig at miste min general i først slag men vinder stadig slaget.
Min hær er stadig lovlig men hvad sker der når jeg nu bliver angrebet/selv angriber?
Min BSB kan pr. BRB ikke være general. Bliver han så general uden at være BSB eller er han begge på samme tid.

En anden ting, jeg går ud fra at lore of vampires hex og direct dmg spells stadig kan bruges på enheder som ikke er undead:D

okkel

Quote from: Norrnur on 06 April, 2013, 10:52:58
Under afsnittet 2.3 Oprustning står der at en hær er lovlig hvis den indeholder mindst én karakter og 3 ikke-karakter enheder.

Min hær er stadig lovlig men hvad sker der når jeg nu bliver angrebet/selv angriber?
Min BSB kan pr. BRB ikke være general. Bliver han så general uden at være BSB eller er han begge på samme tid.

Hmm godt spørgsmål. Som det står nu har du en hær uden general, hvilket blandt andet gør bottletest til en ubehagelig størrelse.

En anden ting, jeg går ud fra at lore of vampires hex og direct dmg spells stadig kan bruges på enheder som ikke er undead:D

Hehe ja naturligvis, den må vi lige få rettet.

Fredo

Hvordan fungerer WYSIWYG med tematisererede hære? Jeg spørger da jeg overvejer om jeg kan bruge mine beastmen, som er Nurgle themed - nogle af dem er bare 'marked' - dvs. Grønt 'tøj', Nurgle symboler etc, men ej nogle mutations - np!
Men andre er mere eller mindre præget af Nurgle deamons - units bestående af halvt beast halvt deamon conversions, og så de "pure" Nurgle - Plaguebearers som Gors, Nurgle fluer (uden rytter) som Razorgors og sådan.

Spørgsmålet er så, kan jeg bruge denne hær, eller skal jeg finde noget andet frem?

Fredo

Lasse

BSB kan ikke være general. Jeg vil sige, at du kan smide banneret og fortsætte med din hær som lovlig.

Lasse

Quote from: Fredo on 06 April, 2013, 12:54:50
Hvordan fungerer WYSIWYG med tematisererede hære? Jeg spørger da jeg overvejer om jeg kan bruge mine beastmen, som er Nurgle themed - nogle af dem er bare 'marked' - dvs. Grønt 'tøj', Nurgle symboler etc, men ej nogle mutations - np!
Men andre er mere eller mindre præget af Nurgle deamons - units bestående af halvt beast halvt deamon conversions, og så de "pure" Nurgle - Plaguebearers som Gors, Nurgle fluer (uden rytter) som Razorgors og sådan.

Spørgsmålet er så, kan jeg bruge denne hær, eller skal jeg finde noget andet frem?

Fredo

Naturligvis kan du bruge den. Det glæder jeg mig til at se :)

VonPanne

Quote from: okkel on 06 April, 2013, 11:27:57
Hmm godt spørgsmål. Som det står nu har du en hær uden general, hvilket blandt andet gør bottletest til en ubehagelig størrelse.
Quote from: Lasse on 06 April, 2013, 16:54:45
BSB kan ikke være general. Jeg vil sige, at du kan smide banneret og fortsætte med din hær som lovlig.

Vi taler lige sammen i dommergruppen og kommer med et endeligt svar :)

Morsing

Er Doomwheel Krigsmonstre eller Krigsmaskine?

Lasse

Er det ikke en chariot? Det er en krigsmaskine.

Morsing

Quote from: Lasse on 09 April, 2013, 12:46:21
Er det ikke en chariot? Det er en krigsmaskine.

Nej, den er Unique :) - men fint nok, var også det jeg gik ud fra den ville være :)

Pille

HVordan fungerer Empire knights og opgraderinger til IC knights i forhold til basisenheder? Skal man have to basisenheder med, hvis man vil stille med en unit knights og en unit IC knights?

okkel

Som udganspunkt er et choise stadig det samme (og kan altså tælle som dublet) selvom man har opgradere det - lige meget om det er med udstyr, command group, netters, mark, Inner circle eller hvad man ellers kan finde på. Jeg vil dog ikke helt udelukke at der kan forekomme tilfælde hvor dette ikke giver mening og vi indføre en specialregel om noget andet. Spørg hvis i tror i har fundet sådan et sted.

Så ja man skal have to basisenhedder med for at have normale ig IC knights.

Glitter

Tæller skjold også som en upgrade hvilket udelukker unit'en fra at være basisenhed? Konkret tænker jeg på orker, der er født med et hand weapon, og kan vælge add. hw, spear og/eller shield for 1 pt.

okkel

Nej, med mindre andet er nævnt specifikt (fx som nightgoblins og buer) så ændre upgrades ikke på om en enhed er en basisenhed eller ej.

Glitter

Så altså (bare for at være 100%): en unit (common) orc big'uns kan også være basic unit?

Glitter

Og lige to ting mere (mest til reglerne): 1) er bottle test på generealens unmodified Ld, eller tæller bonuser med?

2) mere bottle test: "Dør generalen tages testen p ?a Ld for hærens standard core tropper" - er det basic units? Altså 7 for orker, 5 for night goblins?