News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Vigtigste ændringer

Started by okkel, 22 March, 2013, 13:30:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

okkel

Dette er ikke en total liste over ændringer siden sidste gang. Du bør stadig læse reglerne for at få styr på det. Det er blot en opsummering af de vigtigste så du kan se om du overhovedet gider læse reglerne :) :

-Vi har forsøgt at lave restriktionerne nemmere at holde styr på for spillerne. Vigtigst er at reglen om at en enhed incl karakterer maks måtte koste 300 point ændret til at en enhed maks må koste 250 point excl. karakterer og maks må joines af en enkelt karakter.
På same måde har vi indført basisenhedder, i steder for vores gamle min 1/3 ikke skydende infanteri modeller.

-Vi afprøver også et system, hvor man opruster til 800 point eller fuld hær i faste tidsintervaller frem for de gamle 100/200 point pr. 5 minutter for at gøre det nemmere for spillerne.

-Der er indført scenarier. Det er langt fra alle spil, der bliver med scenarier og mange i mange scenarie spil kan scenariet i princippet ignoreres. fx kan der være tale om at angriberen kan stjæle noget guld fra forsvareren for hvert hus på slagmarken han får sendt en enhed ind i, eller at spilleren, der ved slagets slutning kontrollerer et tårn får nogle ekstra kampagnepoint. Altså kan man spille slaget som normalt og vinde slaget men tabe krigen eller prøve at tage højde for scenariet undervejs. Nogle scenarier har dog direkte indflydelse på spillet.

-Reglerne om guld er ændret en del: Man kan ikke længere leje tropper når man vil men købe bestemte lejesvende på auktioner. Det er også her man køber magic items og altså ikke tilbud fra bestemte len. Desuden kan guld bruges på diverse små former for hjælp undervejs. Guld er også blevet nogle håndgribelige penge, som spillerne kan handle med og have på lommen frem for kun at eksistere i vores computerprogram. Endeligt får de to hold med mest guld til sidst ekstra kampagnepoint.

-Etherals er blevet tilladt men woundes på 5+ af ikke magiske våben.

-Armour saves fejles altid på 1 og 2 for at modvirke de få krigsmaskiner, magic items og monstre.

-Man får nu lidt flere kampagnepoint for vundne slag sammenlignet med at eje len.

-Hver hold har fået lov at medbringe et stykke terræn, de kan sætte på et af deres len. Det vil derefter være med i alle slag på dette len.

diverse små tweak her og der.

Asger

Det lyder, som super gode ændringer!

Asger

okkel

1 ændring jeg havde glemt igen tilføjet på opfordring.  :)

Shark

Vejrtabellen er væk! :P

Meget interessant ide med den nye måde at opruste på, jeg tror det kommer til at gøre en del forskel at folk ikke længere kan "klatopruste" men er nødt til at spille videre med hvad de har tilbage.
We trust everybody would agree that it's one of those rare cases that are obviously too wrong to apply RAW.

VonPanne

Var vejrtabellen ikke også væk sidste gang? Eller husker jeg bare forkert  ::)

Og ja, den nye oprustningsregel er primært for at lette administrationen for spillerne, men jeg er også nysgerrig for hvordan det kommer til at gå. Situationen hvor en hær taber og løber væk, og vinderen følger efter så taberen lige har 5 min. oprustning virker ikke mere. Der må man spille med det man har eller løbe væk. Men hvis man tilgengæld har 15 min. (vinderen overtager lenet og følger så efter) kan man spekulere i at opruste til en fuld hær ved at brænde noget guld af (antaget man har mindst 800 point), og vinderen må nøjes med at spille med den hær han har. Derudover er oprustningstiden fra 0 blevet kortere, så man kan også nemmere lave sin hær helt om hvis man vil.

Lasse

Hej alle spillere.

Der er godt gang i de 5 hold boards, og der er også mange, der har lagt deres armybuilds op og tænkt over tingene.
Det er dog kun fulde hære der bliver diskuteret. Pga. nedenstående ændring, vil jeg anbefale jer også at overveje, hvordan en 800 pts. hær kunne se ud for jer. Hvis en spiller bliver udslettet, så er det også en 800 pts. hær, man ryger ind i spillet med igen,(som i så måske kan nå at opruste). Erfaringen siger, at det sker nok for et par stykker, og så er det rart at have den alternative armyliste
Quote from: okkel on 22 March, 2013, 13:30:32
-Vi afprøver også et system, hvor man opruster til 800 point eller fuld hær i faste tidsintervaller frem for de gamle 100/200 point pr. 5 minutter for at gøre det nemmere for spillerne.
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Lasse

Quote from: VonPanne on 05 April, 2013, 10:45:14
Var vejrtabellen ikke også væk sidste gang? Eller husker jeg bare forkert  ::)

Vejrtabellen er ikke heeelt væk i år, men den er gemt godt *dom* *dom* *dooooommmm*...  :D

Lasse

Quote from: okkel on 22 March, 2013, 13:30:32
-Hver hold har fået lov at medbringe et stykke terræn, de kan sætte på et af deres len. Det vil derefter være med i alle slag på dette len.

Endnu et opråb, til den uopmærksomme læser :P

I skal senest samtidigt med, at i melder tilbage til Carsten om placering af hære, start march ordre og alliancer også melde tilbage, om i ønsker at placere et mystisk monument, og hvor i vil placere det. I kan som udgangspunkt vælge frit fra BRB. I skal blot være opmærksomme på, at holdet selv skal medbringe et stykke terræn der passer godt til beskrivelsen, og i skal kunne tåle at andre spiller med terrænnet, hvis i mister lenet.

Det er ikke et krav, at man har et monument med - blot en ekstra valgmulighed for holdet!