News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Dr. Evil's maleblog, 40k, SM, terræn og spas

Started by Doktorevil, 18 April, 2013, 16:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doktorevil

Ovenfor er en status efter 1,5 år i denne fantastiske hobby! Jeg måtte lige se hvad jeg havde fået malet og hvor der manglede. Jeg kan se, og har skrevet tidligere, hvad jeg skal have ordnet :) Stormtalon, Imperial S, 3 techmarines og mange centurions er købt :) Så de kommer snart.

Jeg har også en god del der ikke er i billedet. Det er enten ikke malet, for grimt eller bare lidt gammelt.

Desuden har jeg nogle allied forces jeg igang med :) Jeg ejer en omgang Tau; Broads m. drones, Riptide, Commander, Kroots, Firewarriors mv. Derudover har jeg 6 set AOTBR orkks xD. Mine IG er done lige p.t. men skal nok udvides en del når de får nyt codex.

Ud over det der ses er der også en masse færdigt terræn, men det er lånt ud til fastaval :)

SMF

Det er satme iorden det der!
Imponerende samling må man sige :-) Og kun 1,5 år??

Og bare en lille smule misundelig herfra..! ;-)

Doktorevil

Lige en bette terræn update :D!! Jeg har siden sidst gået og arbejdet med terræn der matcher vores GW bord. Jeg har for under 100 kr.- erhvervet mig det, som jeg bruger til materialer. Det klart dyreste er flok buskene :)

Ideen er, at vi skal lave noget "planet strike" terræn som hovedmål, men så kunne bruge det til alm. kampe. Med planet strike mener jeg costum missioner, hvor der spilles på det lange led og man forsvarer et vist antal obj. fra en indvaderende swarm. Altså skal følgende terræn laves:

En omgang hegn til den indre "compound" med vigtige obj.
En omgang brysthøje barrikader til "the outter perimiter"
En omgang LOS hegn til lidt længere ude
En omgang area terræn til vores bygninger (ikke nødvendigvis PS nødvendig)

Jeg vil løbende opdatere mit terræn projekt herind :)

Her ses hvad terrænet består af. Lidt kompakte plader som er gode at arbejde med og lidt pind + trælim.

Terrænet flokkes og grundes med akryl maling (så det binder flokket)

Hegn laves af tyl som males sølv (grundes sort). Det ligner rigtig godt og er rigtig billigt

Der males med de samme akryl farver som med bordet. Akryl er billigt, holder på flok og ser godt ud. Basen får Sort, orcard brown og en hvid highlight. Materialerne får sort, plain grey og hvid highlight

Der pyntes med buske

De færdige resultater i en alm. 7th ed. tactical obj. kamp (tyranid mod eldar, tyranid sejer med 16 to 12:

Som sagt opdaterer jeg løbende. Herunder kan i se de nuværende projekter:

Front gate til vores compound. Jeg ved ikke om der skal port i, eller om det bare skal være hegn:

Vi har planer om, at male nogle termagaunts som skal ligge døde ved hegnet. Nogen skal have været på vej igennem og andre skal bare være skudt i smadder. Desuden skal der nok noget pigtråd på toppen af alt hegn :)

Doktorevil

Der er ikke så mange billeder endnu, men der kommer flere når jeg begynder at kunne fylde bordet ;) Der er lavet også lavet pigtrådshegn (bryst højde) som er dangerous terræn for alle inf. :) Det gør spillet lidt sjovt med andet end 5+ og 4+ cover saves! Så lidt 6+ som kan gøre avs og lidt 5+ LOS hegn hvor vi spiller med, at man kan snapfire igennem det mod folk man ikke kan se :)

Lige så folk kan forstå hele konceptet med planet strike spillet:

Mine udkast til missionen (det er ikke meningen at begge det skal være balanceret, det er meningen at man kan spille det med forskellige folk der forsvarer, og så hvem der er bedst ;D)

Deployment:
Så tyraniderne starter til højre og deployer kun 12" inde på bordet. SM/IG/what ever starter til venstre og må deploy helt ud til de Chest High walls.

Tyranids 2500 points (2 FOC) + 250 points backup (deep striker ved array uanset hvad det er)
Defenders 2000 points (2 FOC)

Obj:
Det er tyranidernes mission at hapse så mange obj. som mulig inden der er gået 7 runder. For hver obj. taget må tyraniderne genoplive en unit/model (af alle typer), som kommer som alm. reserve.
Det er defenderens mission at overleve så lang tid som mulig, simpel as that

Special rules:
No outflanking
No infiltration
Scout move allowed
Altid nightfight tur 1
Kun deepstrike op til sidst taget obj.

The swarm is endless:
Tyranid Troops genopliver som reserves
Defender har 2 x "Reinforcements have arrived". Altså kan de genoplive to forskellige units/modeller, dog til et maks af 250 points per. stk. (dog aldrig HQ)

Communications array:
Hvis overtaget af tyraniderne tillader denne array at der indkaldes backup enheden (når denne enhed dør er den død for altid)
For hver runde defenderen har denne array, så må de nedkalde 2 x Orbital bombardments, alm. regler gældende

City gate:
Porten er forsynet med 3 searchlights. Disse searchlights giver splitfire til den model der bemander dem.
Porten er også forsynet med en quadcannon

Medic:
Defenders har en medic til rådighed. Han kan heale 1 wound per runde på en 4+, men skal forblive i ruinerne ved byen.

Its now or never:
Når anden sidste obj. fra venstre er taget, så går der sgu bloodlust i defenderne. Defenders får alle +1 S og T, +2 A og +1 BS og WS. Armour saves bliver til invul saves.

Tror der er plads til noget spas i denne opsætning. Det kan altid justeres undervejs hvis det er HELT urimeligt :) Men som sagt, så er ideen, at defenders ikke bør nå tur 7 uden at være presset ;)

TeiHar

Er ked af at sige det men jeg kan altså ikke se billederne

Teis
Grimfostre, Ulvemætter og Ravneføder - 12.145 pts SpaceWolves

Min traderprofil - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70953.0

Skilkoff

Doktorevil

Jeg tror i lyver!

(måske det bare var mig der ikke vidste hvordan internettet virker. Det var min første dropbox upload, og så troede jeg de var "Uploaded" til PF, og slettede dem fra min Dropbox xD)

Nogen der kan bekræfte om de kan ses igen nu :D?

TeiHar

De kan ses, og det ser godt ud.
Kan godt lide dine hegn og gate - er selv ved at lave noget ligende, så jeg holder lige øje med dig  ;)

Teis
Grimfostre, Ulvemætter og Ravneføder - 12.145 pts SpaceWolves

Min traderprofil - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70953.0

Doktorevil

"så jeg holder lige øje med dig"  :O!

Takker! Jeg har bare haft alt materialet liggende så længe, så nu tænker jeg "TERRÆN"! og så har jeg kun lavet terræn lige siden ;)!

otasolgryn

også et vildt lækkert spille bord i har jeg der.

så det var da en god ide

Doktorevil

Quote from: otasolgryn on 16 June, 2014, 09:23:04
også et vildt lækkert spille bord i har jeg der.

så det var da en god ide

Tak Tak :) Det er et GW citadel bord med flok fra DL (pris 160 kr.- x( Ville ønske vi havde købt en pose sand i stedet) og maling fra Tiger til 80 kr.- :)

Sort (en masse)
Hvid (et stk)
Red (2 stk)
Brun (2 stk)

Game WAS EASY :D

Doktorevil

Det er nu blevet besluttet at hænge propaganda på både træ- og trådhegn. Der kommer en masse gode plakater op printet ned til scala 28 størrelse :)

De skal hænges op med purity seals.. OFC :D

Her er nogle af dem vi har i tankerne:

tgjensen

Doktorevil

Lige en bette opdatering.

Jeg gik længe og var irriteret over, at når jeg lægger mystical obj. dice ved et obj. så går der 2 sekunder får en tager de terninger til at rulle med. Desuden syntes jeg, at aktiv VP tracking ville være lækker. Jeg lavede derfor disse to dimser til at holde øje med VP og hvad obj. bliver identified som. Desuden er der en round die som kan holde står på det :)

Så man sætter hver en "aggressiv" model der står og ser truende ud. Så ved man hvem har hvilken terning :) Der skal nok tilføjes lidt gøgl a la ammo crates eller andet. Men det kommer :D

Næste projekt er en til Warlord Traits (en terning med hvilken chart man har rullet på og en til hvilken trait), samt en omgang til psykers og de spells de fik :)

Dragten

Doktorevil

Så er der update!

Info:
Vi er taget 4 gutter i sommerhus! Eventen bliver årlig. Da vi ligger i forhandlinger om at overtage ejerskabet af huset fra næste år :) Vi bor I en dejlig hytte med en stor terrasse og 13 sovepladser! Vi spiller udenfor og bliver solbrændte, men forsøger at glemme smerterne fra det røde hud gennem konstant indtagelse af øl. I år har vi Eldar, Eldar, Tyranids og SM med! Dagene er foregået som følger:

Fredag:
Vi ankom kl. 18.00, tog en svømmetur og handlede ind. Ulrik og jeg havde været forbi torsdag og smækket et "planet strike" bord op. Om aftenen tog vi en voldsom omgang planet strike hvor de 2 eldar og den ene SM måtte beskytte en by mod tyraniderne.
Trods de grumme udsigter lykkes det at holde stand. Men også kun lige på...

Lørdag:
Vi startede dagen med lækker morgenmad. Herefter tog vi en dukkert og fik købt ind. Hele dagen er gået med en 2v2 1250 points mens vi skyder med luftgevær i haven :) Tyranids + Sm mod Eldar x 2. Vi blev uafgjort i tur 5, men havde det varet længere var vi (SM + tyranids) blevet nakket hårdt :)

NU:
Vi skal se Kung Pow mens vi spiser. Herefter står den på "Beer Hammer" hvor øl ikke bare er med, men ligefrem påkrævet!!
Så maler vi lidt og hygger :D Måske nøgenbadning i fuldmånen ;)

Søndag:
Imorgen skal vi spille turnering i 1v1. Måske en til 2v2 i stedet. Det kommer an på hvornår Henrik (eldar #1) skal skride :P!

Mandag:
Pakke sammen og måske besøge SMF på vejen hjem!

Billeder i følgende post!

Doktorevil

Aftensmad fredag er ikke komplet uden skyderi. Der blev dræbt tomme dåser, plastflasker og frisbees:

Aktion shot. Målet er dog gemt fra syne:

Planet Strike påbegyndes:

Turen efter dette billede ville disse marines forære First Blood til nidderne :(

Døde dåser jages fra morgnen lørdag:

Vi gør klar til 2v2. Tyranids + SM mod Eldar x 2:

Eldar medbringer 5 x Wave Serpents, 1 x Fire Prism, 1 x Warp Hunter, 1 x Wraithknight, 3 x ?? Warp Spiders og nogle psykers.

Tyranids har 1 x Tyrano, 1 x Terva, 1 x Flyvrant, 2 x 15 gargs og lidt mere.

SM har 4 x 5 marines med Melta, 1 x vindi, 2 x stormtalon, 1 x bikes med det hele og CM

By udkant med compound og lidt defence:

Deploy

Vi beskytter vores blege kroppe mod solen :) I tur i fjorden hver anden/tredje time gør godt!

Her efter er vi fulde og glemte billeder :P Hehe! Vi tager flere senere ;)!

Indtil da! Hyg!

Doktorevil

Næste år satser vi på at være 10 mand :) og så være her en uge! For vi skal både nå mande udfordringer og masser af hammer!

Waaargh

So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

SMF

Ser super godt ud dit arrangement, er super ærgelig over at jeg ikke havde tid til at være med...!

Fedt at i lige stak hovedet ind forbi på vejen tilbage også :-)

Når du lige får tid, synes jeg du skal smide nogle billeder op herinde af din nye bygning/bygninger, som du fik kreeret! Det var super blæret synes jeg!! :-)

PS, Hammer fredag aften er ikke umuligt herfra!

Doktorevil

Quote from: SMF on 16 July, 2014, 08:25:46
Når du lige får tid, synes jeg du skal smide nogle billeder op herinde af din nye bygning/bygninger, som du fik kreeret! Det var super blæret synes jeg!! :-)

PS, Hammer fredag aften er ikke umuligt herfra!

Skal jeg nok :P!

Hammer fredag lyder realistisk!

hund

helt fantastisk weekend ! - kunne sagtens have taget et par dage mere ;D

Doktorevil

Det var skønt! Så fik jeg også lige rettet de 2 kæmpe billeder til :D!

Doktorevil

Lige lidt flere billeder fra sommerhus:

Der hygges om aftenen med bygnings samling, maling og Kung Pow. Ulrick og jeg syntes det var væsentligt sjovere end de andre deltagere :P

Vi fik samlet vores Imperial Sector #3. Denne gang er det tydeligt, at erfaringen giver federe terræn! Der er masser af battle damage og mange detaljer! Samtidig er bygningen bygget, så den er bestående af 4 underbygninger. Dette gør hele omgangen utrolig fleksibel og man kan lave rigtig mange kombinationer! Bygningerne er bygget som LOS bygninger, da vi har manglet nogle gode LOS blokker! Nu skal den bare males!

Men før den males skulle den lige tages i brug! Den fungerede enormt godt! Lækkert Eldar + SM vs Eldar + Tyranids. Hvem vandt? Ham med flest Wave Serpents selvfølgelig ;) Eldar + Tyranids vandt hvis det kom an på kill points og havde generelt MEGET mere på bordet end os. Men vi vandt på VP i maelstrom missions, 18 til 7 (fik den der giver 3+d3 VP hvis man har alle obj. Selvfølgelig gav den 6 total ;D)

Andet i mit liv:

Jeg er blevet Ingeniør med speciale i Miljøteknik:

Jeg har købt mig en bil: