News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Dr. Evil's maleblog, 40k, SM, terræn og spas

Started by Doktorevil, 18 April, 2013, 16:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Doktorevil

Så kom der en bætte opdatering. Der er sket mange ting siden sidst :)!

Privaten
Jeg er kommet godt ind i mit nye job som ingeniør. De ekstra penge giver god plads til 40k hobbien, og der er faktisk også investeret i hus, som vi overtager til januar! (med plads til gamerrum).

Jeg render til hverdag og arbejder med mange forskellige ting. Lige p.t. er det helt nye under solen randzoner, som er zonerne omkring marker og landbrug, som bruges i kampen imod næringsstoffer som forurener vandløbene. Det var aldrig det jeg troede jeg skulle arbejde med, men ikke desto mindre er jeg glad for det.

På billedet ses mit først projekt. Et minivådområde som optager og bundfælder fosforen og nitarten fra vandløbet. Uha.

Senere har jeg designet og udarbejdet et anlæg ved Spjald, som for en uge siden blev vist i nyhederne (dog TVmidtVest):)!

Mit job giver mig også mulighed for at nyde vejret når jeg er på tilsyn! Det er sgu lækkert at hive sensommersolen hjem den 1. november!

Sidenhen har jeg været på familie weekend med hele min mors familie. Vi lejede et lækkert sommerhus på Nord Djurs, hvor vi kunne svømme i havet om morgen og hygge.
Vi mænd tog til vinsmagning om lørdagen, Ebeltoft vinsmagning for at være præcis.

Her kom jeg så til at købe mig fattig i gode vine og panger ;)!

Men det endte så også med, at jeg blev smidt i bagagerummet på vej hjem, da de ikke ville have opkast i bilen ;D

Vi havde nemlig forinden afhentning besøgt "Det Skæve Hus", som er Ebeltofts lokale værtshus. Her delte 6 mand 2 flasker Fernabranca og 1 flaske gajol.
Heldigvis kom jeg sikkert hjem uden at kaste op eller lave andre ulykker. Min bror derimod tømte maven ud over forsæddet, gulvet og døren i en BMW GT 2014 x(.

HOBBIEN!
Så er der kommet status på mine Spayz Marainz. Jeg har kun medtaget alt der er malet og samlet. Mine halve projekter er ikke inkluderet og IG har desuden været nødt til at vige pladsen, da jeg simpelthen ikke kunne få plads til det hele. Senere laver jeg en update med IG og Tau :)!

Der er en god slant folk. Men ikke så mange som jeg troede.... Jeg har dog 2 x Stormravens, 3 centurions, 20 jumppack marines og lidt mere på vej :)!
Så det bliver skam sjovt nok det hele ;)!

Horus

Imponerende hær Peter. Det er sgu en ordenlig en af slagsen.

Og tillykke med den nye matrikel.  8)

Hjarl

Ja det ser sgu godt ud med sådan en stor malet hær :) +1 på imponerende.

Waaargh

Det er godt at høre at det går godt for dig. Men pas nu på med det dér RL.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Doktorevil

Laranor

Det ligner et Battle Company med støtte enheder. Det ser da godt, men hvorfor ligner det at din librarian ikke har noget ansigt?
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

MaRV

Der er altså noget over så stor en samling space marines, det fedt med en hær, men helt kompagni er noget helt for sig selv  :)

Tillykke med den, livet og den nye bopæl.

Mvh Uffe

Doktorevil

@Laranor, Da jeg skulle male min Lib kiggede jeg i codexet. Der var en lib. Han havde intet ansigt. Så malede jeg ham således.

Senere opdagede jeg, at trods hans blå armour, så var han en Salamander lib, hvorfor hans hud rent fluffmæssigt er sort. Jeg har aldrig fået det fikset. Din kommentar vil holde mig vågen hver nat indtil jeg får det gjort :(

@MaRV, takker mange gange :) Er også glad for samlingen, men den mangler 2 x Stormraven (færdige), 3 x Cents, 3 x Ironclad dreads, flere speeders, flere alting! Og en knight :)!

Laranor

Fair nok. Lidt lyse brune highlights på librarian'ens ansigt, så er han af afrikansk afstamning. Der er jo ingen der siger at Ultramarines og andre Chapters kun rekrutterer blandt kaukasiske folk.

Hvor mange forskellige enheder kan du stille?

Doktorevil

Hvad mener du med enheder :)? Altså Sterns, Vanguards mv? Eller antal :P?

Laranor

Med enheder mener jeg Unit Entries fra Codexet, og antallet af figurer i enhederne.

Eksempelvis, X Tactical Squad(s) á 10 mand (hver).

Doktorevil

Quote from: Laranor on 16 November, 2014, 21:09:18
Med enheder mener jeg Unit Entries fra Codexet, og antallet af figurer i enhederne.

Eksempelvis, X Tactical Squad(s) á 10 mand (hver).

Har ikke lige lavet et spreadsheet på det endnu, men det kommer :)

Laranor

Fair nok. Det ligner at du kan stille cirka det samme som min kæreste og jeg tilsammen (halvandet Battle Company, et halvt 1st Company og støtte enheder. Og. Nej, der er ikke billeder af det endnu, nogle af figurerne står nemlig i depot hos min kære mor).

Raktus

Faldt lige over den her tråd. Det er altså nogle lækre ting du har fået lavet her. Subscribe activated!
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Doktorevil

Jeg takker! Har tit overvejet om der var nogen der reelt fik noget ud af min blog :) Men er glad for at vide, at der er! Det betyder mere aktiv mig!

Lille update:
Jeg har startet en Liga i Aarhus for 40k. Den har opstart med første spil i december! Glæder mig virkelig meget til at komme igang! Mine lister og batreps vil være her på siden :D!

Endnu en update:
Min Tau hær købt på commission er snart færdig :) Skal arrangere afhentning i KBH! Glæder mig!

Raktus

Er det en fluff hær eller en bisse hær du har bestilt?
Medlem af EP

Doktorevil

Quote from: Raktus on 18 November, 2014, 21:06:42
Er det en fluff hær eller en bisse hær du har bestilt?

Har bestilt maling af følgende:

1 commander

48 firewarriors
16 kroot

3 broadsides

2 riptides

1 skyray/hammerhead

bunker af drones

Følgende vi jeg se om der kan udvides med følgende:

3 crisis suits

2 skyray/hammerhead

1 riptide

1 ethereal

3 broadsides

2 piranias

36 kroot

12-16 pathfinders

Men det bliver hen i det nye år :)

sååååååå.. biss :) Men generelt vil jeg bare gerne have alt tau, så jeg kan lave lidt af hvert ;)!

Raktus

nice nice, glæder mig til at se billeder :-)
Medlem af EP

Doktorevil

Så er der lige lidt update! Længe ventet, grundet tilblivelsen af en nurgling.

Synderen der begrænser farmands 40k tid, ser således ud:

Han er nu meget dejlig, men da konen har haft et par eksamener oveni, har jeg far en meget træt og slidt mand. Heldigvis kunne konen se dette, og valgte at tage et smut i det mørke jylland, og efterlade mig alene fra torsdag til søndag :)!

Torsdag blev brugt i den lokale spilleklub, hvor vi spillede 1250 CSM mod AM, 4 teh lulz! Det var dog en hård aften, da jeg havde lidt ondt i ryggen:

Jeg formåede at ødelægge mig chefs trampolin, da vi var til firmafest. Han undskyldte, at de ikke havde smidt så gammel en sag ud, men at der altså havde været 3 teenagere på den dagen forinden, samtidig, så han troede den var OK. Altså er slankekuren nu påbegyndt. Initialvejningen viste 124 kg, så det er masser at tage af!

Nu til det alle vigtigste:

Vi siger farvel til et ekstremt velskrevet codex, og siger goddag til et powerboost og all-around justering. De modeller der før var ubrugelig, er nu blevet the shit, men kun fordi de SKAL indgå i de OP formations :) Smart tænkte af GW! Desuden får SM adgang til umådelig mange vehicles, så jeg må hellere få tegnebogen igang og svinge dankortet.

Generelt et rigtig lækkert codex.
Techmarines har fået 2W, hvilket gør dem playable. Men gør TFC endnu mere OP
TFC kommer nu i units af 3, hvilket gør dem endnu mere OP
Vindicators, Whirlwinds, preds, dreads og stalker/hunter kommer nu i units af 3, hvilket gør dem til et fornuftigt valg.
Termis er blevet billigere, hvilket betyder de stadigvæk er for dyre/sårbar (i andet end et AS setup).
Calgar er blevet LoW. Dette gør ham nok lidt mere playable, men med 275 points, så er han umådeligt dyr.
Tigurius er blevet buffed gennem den nye Warlord trait (giv en unit inden for 12" Rending). Jeg tænker det nye trait kan bruge på rapidfire marines, 3 x dakka dreads, 3 x TFC eller andet. 3 x dakka dreads = 48" Heavy 12 TL, S7 AP4, Rending (perfect timing??). Pew Pew! 3 x TFC = 60" Heavy 12, blast, S5 ap6, Ignore Cover, Rending, Barrage. Lolz

Nu må vi se, om det giver mening at spille andet end formations. Personligt har jeg dog lavet to sjove spam lister:

HQ: LIB

Troop: 2 x Scouts w. snipers, camo + ML

HEavy:
3 x 3 TFC in pods

ALlied:

HQ: Lib

Troops: 1 x scouts.. bla bla

Heavy:
2 x TFC in pods

1848

11 pods, 11 TFC, 44 blasts, all are T7 AV 2+/3+  8)

Her kan man så bytte TFC+pod ud med Dakkadread, Preds eller Vindicators. Så har man umådeligt meget pew pew :) 11 x vindicator skud i turen virker ret godt i min bog. Især fordi de har AV13 foran :)! Så skal man bare se at få ignore stun /shaken, men mon ikke man kan det med formations ;)!

ANYHOW!
Efter torsdags turen i kredsen kom vi til fredag. her skulle der males, for fuld udblæsning! Jeg påtog mig opgaven at gå amok med speedpainting og satte mig selv et relativt armbisøst mål:

4 devas, 9 assault marines, 7 characters, 5 terminators og 1 dread. (Fik ikke assaultmarines med på billederne, da de var ved at blive flokket)

Da dagen var omme nåede jeg alt, med undtagelse af dreaden. Den manglede detaljearbejde på 3 arme. Alt i alt et godt resultat :)!

Jeg har dog også udvidet min hær med følgende: 1 Imperial Knight, 2 Landraiders, 1 Hunter/stalker, 10 scout og 2 razorbacks. Men disse havde jeg ikke med til den store male dag, da de var færdige  8) Billeder kommer senere :D!

Herefter tog vi i byen og blev smadret fulde. Jeg brugte desværre en halv Warlord Titan på dyre drikkevare og spændende danserinder. Øv! Men syg fed bytur, dog gerne til 1/4 af prisen næste gang!

Lørdag var der stor spille dag, men da jeg havde mistet mine nøgler til huset i byen, så måtte det desværre aflyses. Desuden havde både jeg og min medarrangør ALT for mange tømmermænd, så den var slet ikke gået. 

Der er apoc i den lokale på søndag. Tænker jeg skal have en MASSE billeder herfra og smide dem op på bloggen :D!

Fuzze

Er vild med TFC så det er kun fedt man kan ha flere af den, men er der ikke noget med hvis man har mere end 1 i et unit så kan den ikke bruge droppod? :)

(og fine dukker, de kunne bare godt bruge lidt bedre lys.) :)

Doktorevil

Quote from: Fuzze on 22 June, 2015, 09:20:23
Er vild med TFC så det er kun fedt man kan ha flere af den, men er der ikke noget med hvis man har mere end 1 i et unit så kan den ikke bruge droppod? :)

(og fine dukker, de kunne bare godt bruge lidt bedre lys.) :)

Det kan sgu sagtens være :) Har faktisk ikke tjekket mere op på det! Må jeg hellere gøre. Ideen var bare at vise, hvor meget man faktisk kan presse ind :D

Bedre lys, ja tak! Vi var hos min kammerat, og han har 2 rådne lamper, thats it... Skal nok få taget nogle bedre billeder en dag :D!

Nu mangler jeg blot følgende for at have alle Space Marine HQs (gotta catch em all):

Calgar i Powerarmour
Telion
Shrike
Evt. Khan til fods (whats the point lol, bike is better!)

og selvfølgelig de der Black Templar folk, men dem gider jeg ikke :D

Egnarts

QuoteLørdag var der stor spille dag, men da jeg havde mistet mine nøgler til huset i byen, så måtte det desværre aflyses. Desuden havde både jeg og min medarrangør ALT for mange tømmermænd, så den var slet ikke gået. 

Der er apoc i den lokale på søndag. Tænker jeg skal have en MASSE billeder herfra og smide dem op på bloggen :D!

For fanden Peter :D

Apoc bliver fucking hyl, glæder mig sygt :D
Eyes closed, head first, can't lose.

Doktorevil

Så skal vi igang igen!!

Denne lille satan har hold mig ude af hobbien på groveste vis.

Men nu lysner det! Konen har givet tilladelse til, at jeg må deltage i GF2015! WOOP WOOP!

Dertil har jeg fået 4 dropppods i fødselsdagsgave, da folk godt vidste mit liv er lort lige p.t. :P

Jeg har længe gået og arbejdet på listen til GF. SM har begrænsningen, at de ikke må have mere end 5 cents og 0 formations.

Dette lægger kraftigt op til centstar spillet, med 5 cents, tiggy, draigo, 2 x gk libs og nogle dreadknights. Men det pis gider jeg ikke!!!. For længe har Cents domineret banen for space marines! Det gider jeg ikke mere!

Derfor tager jeg det næst-klammeste i brug, navnligt droppods og grav devas.

All right! Jeg er ikke kommet særlig langt væk centstar universet, men så alligevel, jo!

For listen er bygget op om bunker af wounds, masser af vehicles og hit'n'run taktikken :)

Listen er som følger:

Primary detachment (Space Marines)
Chapter tactics: White Scar

HQ:
Lib, lvl 2, termi armour, force axe, storm shield, auspex, warlord
Lib, lvl 2, termi armour, force axe, auspex

Troops:
5 x tactical marines, meltagun, combi-melta, pod

FA:
3 x bikes
Drop pod

Heavy:
5 x devastators, 4 x gravcannon + amp, pod

Allied detachment (Officium Assassinoirum)

Culexus assassin

Concept:

LIBS: Der er 1 lib i 2/3 deva squads. Ud over at slå igennem i CC (inden de flygter), så tager de alle de spells fra divination de kan. Mine prioriteter er som følgende: Perfect timing => Forwarning => Prigocnition => Forboding => Prescience => Gaze.

Alt afhængigt af hvilken modstander jeg har, så vil perfect timing tage de fleste af mine terninger, og dernæst forwarning. Jeg vælter mig ikke i Power Dice, så jeg forventer ikke mere end 1-2 spells per tur (om nogen!?!?).

Mine Libs har dog begge en Auspex. De kan således fjerne -1 cover fra en unit de skyder på, hvis jeg ikke får PT af.

TACTICAS: Mine tac marines er primært screening units, som dog også står for at dræbe armour :) Med deres Hit n' Run kan de skride fra CC, pløkke med meltas og charge igen, hvilket er ret sejt :) Hvis jeg havde modellerne til det, så ville jeg give dem chainswords + boltpistols, men det har jeg ikke :(

De og deres pods er Obj. Sec., hvilket giver en god "kerne" vehicles og modeller midt på bordet.

BIKES: Ideen er, at bikes bliver placeret på obj. i backfield. De kan tonse frem og tilbage m. flatout og score obj. i gennem spillet.

DEVAS: Når deva'erne lander har de hver 12 skud per enhed, altså 36 grav-cannon skud m. amp. PEW PEW MOTHER FUCKER. Næste tur (hvis de er i live), så er vi oppe på 60 grav-cannon skud ? De kombineres med assassin for at have bedst mulig resultat :D

ASSASS: Min culexus er primært med til at counter evt. Stars. Han fjerner invs. Mv og pløkker ret hårdt lige i fjæset på modstanderen. Det er dog kritisk, at han kkombineres med de hårdt slående devas.

First turn:

Har modstanderen en starunit og den IKKE er placeret på bordet, så smides der primært melta marines og måske en enkelt deva pod (dog kun hvis det virkeligt giver mening).

Har modstanderen en starunit og den ER placeret på bordet, så smides der 3 x deva, 1 x assassin og 1 x screening tacticals.

Med 3 x devas og 1 x tactical, så kan enhver stjerne fjernes fra bordet på 1 omgang skydning, hvis culexus har fjernet invis. mv :)

Ellers tonses der bare rundt og scores obj. Mens jeg forsøger at udrydde alt med mine devas :D!

Alternativer
Der kan som alternativt til bikes tages 5 x scouts med cloaks. MEEEN, de kan ikke rigtig bevæge sig imellem obj. Med særlig effektiv hastighed. De har bedre cover, men dårligere armour og toughness. Da bikesene er white scar, så ignorerer de jo terræn, samt har en S5 HoW :D!

Jeg har overvejet en CM el. 2 x Tech marines i stedet for 2 x libs. Da 2 x libs nok ikke får synderligt mange spells afsted. Libene kan dog tanke lidt med deres termi armour (og muligvis precog/reroll saves). Men 2 libs beskytter bedre end 1 CM (tror jeg). Så mon ikke de kan være lidt heldige og give mig en winning chance :D?

Flamers, plasma og grav. Mine tacs kunne godt være udstyret anderledes. Men med risikoen for, at de fleste har 1+ knight med, så tør jeg ikke andet (tror da knights er tilladt??).

Generelt ser jeg hæret som ret stærk. Den kan skyde hårdt, men samtidig er den næsten umulig at boarde, når man har 9 pods :D!

princelarming

5 grav cannons?

Tacs med BP/CS?

Hvilket codex spiller du med?  ;)

Tillykke med pods - selvom det jo ikke ligefrem er en titan...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]