Dr. Evil's maleblog, 40k, SM, terræn og spas

Started by Doktorevil, 18 April, 2013, 16:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Corran_dk

Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

vejby

Lige i forlængelse af din post om GS molds:

Er formen ordentligt smurt kan du sagtens åbne den ad flere omgange og skrabe overskydende GS væk.

Gentager du ovenstående nogle gange kan du reducere dine mold lines ret markant, især hvis kanten på din form også er nogenlunde skarp.

GS er lidt blød i det, også efter hærdning. Har du nogle længere, tynde dele, kan du med fordel lægge et stykke pinning wire ind i din form under støbning. Det gøres ved at fylde din form halvt, lægge wire i og derefter fylde resten af den krævede mængde GS i og formen lukkes.

Du kan sagtens lave vents i en støbeform af GS og presse overskydende materiale ud, såfremt formen er solid nok.
Maling 2023: 28/41 modeller

Doktorevil

Werge

Jeg tror jeg skal til at lege lidt med støbeforme :)
Tak for gode husråd og overskuelige gennemgange!
(fin blog, i øvrigt!)
/Søren Werge
Billed- og malenørd

Min maleblog - Space Marines, maleudfordringer, terræn og andet: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=63812.0

Doktorevil

UPDATE MARTS 2016 MOTHERFUCKER

Jeg blev anbefalet (valgte næsten selv), at lave en army post! Så her får I den!

Disclaimer: Min søn har lungebetændelse, så jeg måtte skynde mig. Fik ikke fundet 100% af de magnetiseret bits og sådan. Jeg har valgt at stille de ting frem som er "færdige", med et par enkelte undtagelser som er 80-90% færdige :)!

Håber I kan acceptere den sjuskede baggrund og det krøllede lagen. (Det er ikke kryllet pga af gode sager)

Doktorevil

Nu fik jeg lige 5 minutter til at gøre dette indlæg færdig! Hurra!

1. Sørg for at konen er væk når du laver dit overbliksbillede! De kan meget hurtigt se, at der er for markant mere end 10.000 kr.- (et beløb som i første omgang chokerede hende).

2. Sørg for at du sætter tingene tæt nok! Det er tydeligt hvilke squads og vehicles jeg satte først. Jeg var mere gavmild først end da de sidste troops skulle på.

3. Hav et korset så du ikke brækker ryggen!

Jeg har nok ca. 1/5 mere, som ikke er malet og/eller samlet. Men glæder mig til at skulle igang med det. For det første er der meget panser, men også en god mængde bikes og troops :D!

Mine fremtidige forhåbninger er, at jeg får udvidet mit DA lidt. Får suppleret med lidt SW. Får mange flere SM alm. mariner og nok nogle flere special weapons. (har blandt andet 20 grav cannon mariner i støbeskeen!).

Men alt i alt er jeg ganske tilfreds.... Jeg glæder mig dog bestemt ikke til, at de alle skal ombases til 32 mm -.- Er dog igang! Har fået kork på baserne og givet dem vandfortyndet lim :D!

Så opdatering følger snart!

Doktorevil

Og lige til de 2 herrer, SMF og Bimse, JA! Der er helt 100% et battle company deri. I hvert fald er der over 120 mariner og en del devas. Så ved jeg faktisk ikke rigtig hvad et battle company ellers består af :P

Laursen85

Ultra Nice

Fårking endelig kom du med nye updates på din blog din SLACKER!!!

Ja der er ldit vej for min necrons til at nå samme størrelse

Gorlak

Fuck det ser godt ud Peter! Kææææmpe like!
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Doktorevil

Fandt lige 20 SM bikes i skum -.- Nå.. De kommer med i næste update :D!

Men nåååå jo!! Jeg vil gerne have 2 flere knights. og gerne en titan af valgfri størrelse :D!

vejby

Quote from: Doktorevil on 16 March, 2016, 18:49:11

Men nåååå jo!! Jeg vil gerne have 2 flere knights. og gerne en titan af valgfri størrelse :D!
Hvordan lister du den forbi din prisbevidste kone?
Maling 2023: 28/41 modeller

Doktorevil

En gave fra kredsen :D? Præmier fra en turnering jeg "vandt"?

Raktus

Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Sigmaril

Quote from: Doktorevil on 16 March, 2016, 18:58:56
En gave fra kredsen :D? Præmier fra en turnering jeg "vandt"?
Min kone tror jeg køber alting billigt i Kina. Så kan jeg bare finde på en pris. 2-300,- for en stor titan ville hun sikkert synes er acceptabelt :D

Doktorevil

HahahaHAHAHHAhahah! Genialt! Den bruger jeg :D!

SMF

Det var en anstændig samling, for at sige det på godt jydsk ;)

Ser sgu godt ud!

Spiky Norman

Det er fanme dedikeret arbejde. Virkeligt imponerende! :)

Alustriel

Det er en dejlig seriøs samling marines! Og de er malede endda! For fanden det er frækt arbejde!

Horus

Imponerende med en malet hær af den størrelse.

You're doing it right.

Doktorevil

Så er vi i gang igen! Længe siden, men nu igen!

Hæren:
Siden jeg sidst fik taget hærfoto, så har malearbejdet haltet lidt. Det virker til, at jeg kun rigtig får malet, når der er en turnering på vej. Jeg har dog fået fikset mig 40+ assault mariner (som originalt skulle bruges til en PE-kampagne), og 5 x Libs på bikes. Jeg går og tænker på at købe 2 flere knights, som kan støtte mine mariner på bordet og give smæk til Apoc spillene!

Turneringer:
Jeg deltog igen i år i ETC-kvallen. Jeg stillede med SM/Sister/SM Conclav setup, som klarede sig ganske fornuftigt! Holdet endte på en 4. plads, og var derved det absolut bedste Kredsen (Spejderspillerne) hold overhovedet. De andre Kredsen hold fik 2 wins og 1 draw, mens vi i team Get Together trak 3 wins ?! Sådan er det jo, nogen mennesker er bedre end andre, og i dette tilfælde er de bedre mennesker Team Get Together, og de er meget bedre end Team Hold Kæft og Ulvestemning. Altså, vi snakker banelængder.
Men andet kan vel ikke forventes. Vi forstod bare meget bedre, hvordan der skulle spilles i en sådan turnering. Jeg tror på, at Team Hold Kæft og Ulvestemning nok skal kunne give os modstand næste år, hvis de altså får øvet sig lidt mere! Come on guys!

Listen var som følger:
CM, Shield Etern, Bike, PF, Artificer
CM, Gorgons, Bike, PF, Artificer
Command Squad, 4 x PF, 4 x Shield, Apoth, Bikes
Scouts
Scouts
Scouts

Pod
Pod
Pod

Sisters of Battle
Celestine
Priest x 2, Faith relic
5 x Søstre

Lib Conclave, 5 x lvl2 Libs, Bikes, 4 x Force Axe, 1 x Force Sword

Listen er rigtig stærk, fordi den generelt er en 3++ med 4+ FnP (3+ på CM med Gorgons). Listen kræver ingen spells for at overleve, men spells giver den mere punch og mindre mormor! Endvidere er det fede ved listen, at de spells man ruller efter afhænger af modstanderen.

Nogle spil gik jeg hårdt efter invis og +1 til inv. Save, og andre var det dmg-output (hammerhand og swap!).

Listen fungerer rigtigt godt, og trækker man mit møde med dracmann fra, så gav den kun 11 points væk ?!
Havde jeg været lidt klogere, så kunne den godt have trukket nogle points fra Dracmann. Han fik kun præcis de 20 points, så en smule bedre spil havde givet godt.

Battle reps incoming!

princelarming

Quote from: Doktorevil on 17 November, 2016, 09:36:29
Turneringer:
Jeg deltog igen i år i ETC-kvallen. Jeg stillede med SM/Sister/SM Conclav setup, som klarede sig ganske fornuftigt! Holdet endte på en 4. plads, og var derved det absolut bedste Kredsen (Spejderspillerne) hold overhovedet. De andre Kredsen hold fik 2 wins og 1 draw, mens vi i team Get Together trak 3 wins ?! Sådan er det jo, nogen mennesker er bedre end andre, og i dette tilfælde er de bedre mennesker Team Get Together, og de er meget bedre end Team Hold Kæft og Ulvestemning. Altså, vi snakker banelængder.
Men andet kan vel ikke forventes. Vi forstod bare meget bedre, hvordan der skulle spilles i en sådan turnering. Jeg tror på, at Team Hold Kæft og Ulvestemning nok skal kunne give os modstand næste år, hvis de altså får øvet sig lidt mere! Come on guys!

Det er fint med mig at du hævder dig selv og dit holds placering, som unægteligt var bedre end de andre hold fra Aarhus. (Om Team Get Together så er et kreds-hold, er et emne til en anden post...)

Jeg synes dog ikke om at du ikke helt forstår hvad "Team" og "Hold" betyder... det er det fucking samme!

At sige "Team Hold Kæft" er lige som at sige "VIP personer"... det er redundant... med andre ord: learn 2 english, Noob! ;)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Gorlak

Derudover er du i bad standing efter din upassende opførsel lørdag! Tænk at du kunne finde på det. Men glæder mig til næste år når I ikke spiller imod dubletter hele tiden :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Doktorevil

Quote from: princelarming on 17 November, 2016, 09:56:00
Det er fint med mig at du hævder dig selv og dit holds placering, som unægteligt var bedre end de andre hold fra Aarhus. (Om Team Get Together så er et kreds-hold, er et emne til en anden post...)

Jeg synes dog ikke om at du ikke helt forstår hvad "Team" og "Hold" betyder... det er det fucking samme!

At sige "Team Hold Kæft" er lige som at sige "VIP personer"... det er redundant... med andre ord: learn 2 english, Noob! ;)

True dat, vi er ikke et Kredsen hold, kun 2/5 :P Men det er jer vi målsætter os efter :D!

Team Hold Kæft? Gjorde det dig sur og irritable... ØV! Det var bare OVERHOVEDET ikke meningen :)

princelarming

Nej nej, jeg var hverken sur eller irritabel... men man må godt fortælle børn at de gør noget forkert, når de med vilje spiser sand i børnehaven, og så tænkte jeg at det samme måtte gælde for den måde du brugte ordene "Team" og "Hold"...

Nogle gange skal man gentage noget flere gange, før trodsige mindre begavelser retter ind...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Doktorevil

Men det hele hviler på, om hvor vidt I bevidst har valgt at lave et ordspil :) Og det er jo kun jer der kan sige det.

Fx. Hvis et firma (Vice Internet Presidents), så vil deres ansatte være VIP Personer :) Så det er jo en gråzone.

Men som jeg fortæller dem over på afdeling for insektbid, "Prikker man til en hvepserede, så kommer hvepsene og spammer PowerFist". Eller noget