News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Uddrag fra de høje haller

Started by VonPanne, 21 April, 2013, 17:13:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VonPanne

- "Kong Skrammelborg, de dårlige nyheder er uden ende! Meteornedslaget har voldt mere skade end først antaget. Ikke nok med at det har kostet tusinder af elverne i syd livet. Rystelserne har også genåbnet gamle huler under landet, og rottefolket har udnyttet det til et overraskelsesangreb på de svækkede elvere."

- "Send straks forstærkninger af sted! Det er vigtigt at de ikke føler sig svigtet i nødens stund, og de vender sig mod os."

- "Men Deres Højhed, vi kan ikke undvære nogen. Vores spejdere rapporterer at Bigboss Volsenmort ikke har snakket om andet hele vinteren end at hævne det nederlag du tilføjede ham sidste år, og horder af bæstmænd er trængt ind over grænserne med onde krigere - selv de døde har rejst sig imod os!"

- "Nuvel, forsvaret af Alsborg har højeste prioritet. Så må elverne og de vestlige dværge klare sig selv."

- "Deres Højhed... jeg er bange for at det stadig ikke er nok... Vi bliver nok nødt til at... kontakte din fætter."

- "Sir Arthur? Jamen, han er jo rejst over det store hav i jagt på Priers forsvundne krone."

- "Øhm... ikke den fætter, Deres Højhed."

- "Jeg synes jeg har gjort det klart at jeg IKKE vil høre halvorken nævnt ved hoffet!"

- "Men, Deres Højhed, vi har brug for alle de tropper vi kan samle og han er trods alt din fætter. Måske han kan bestikkes til at hjælpe os..."

Asger

Jeg fornemmer et episk mytteri under opsejling! :P

Asger

Olsen

Volsenmort sad i sin hal og gryntede grumt. Meteornedslaget havde ramt Lethian, som hans shamaner havde forudset. Nu var det tid til at starte Ragnarork over den del af verdenen.
Volsenmort havde ingen intentioner om selv at deltage i slaget pga. det hans spejdere havde rapporteret. Ikke en værdig modstander befandt sig i den del af verden. Ikke en værdig general, til at miste hoved ved Volsenmorts økse. Ikke en værdig kriger, til at få sit våben ind i Volsenmorts trone. End ikke en trop, der er en orc værdig at kæmpe imod.

Lethian... et svagt land, der er ledet af en svag "konge" Skrammelborg... Selv en goblin kan overtag den verden og det kongedomme.  Så hvorfor ofre så meget som en orc på det.

DaBossakaHånden

Ol' Borrg Snott'Ead hørte braget fra nedslaget og råbte højt til sine druk/slås kammerater og dem de tævede ofte.

Efter som vi lærte en lille Goblin Warboss og Skrammelborg tidligere, hvem der styrer her på denne Ø!!
Nu er tiden kommet til at drage over til Øen Lethian for at plyndre og smadre alt hva vi kan komme i nærheden af!

Kom drenge, nu skal vi....

I det samme kom en hætteklædt person ind i lejren og...
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

Den store aben

Lad det hermed blive kendt
Kronen giver ingen støtte til reparation af landbrugs redskaber eller ejendomme der er blevet ødelagt af meteornedslag.
Ej heller erstatning for bortløbene skræmte heste eller slaver.
Dog vil kronen pålægge skat på 50% på al indtjening der har relation til meteornedslaget.
Dette er pga. revner i marmoret på paladset.
Deres majestæt Kong Skrammelborg
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

PopKhorne

Jeg har hørt fra en vens kusine at kong Skrammelborg muligvis har en forhudsindsnævring.

Jeg siger det bare.

- Lord Fumle
Hold Grøn Brun HVID er STØRST!

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

andse

Jeg må på det kraftigste protestere imod at rigets sparsomme marmorforsyning bruges på Paladsets gulv, når Sigmartemplets smukke marmorvægge lider så frygteligt af revner!
Bertrand Bhulrebass, "Warriorpriest of Sigmar"
NB: Og for øvrigt mener jeg, at vi bør udrydde Skavens!

PopKhorne

For mig virker det helt tydeligt, at Kong Skrammelborg og det blodrøde hold smeder luskede rænker.
Dette billede fra det hemmelige råd siger vidst alt. Kongen har allieret sig med rotter, udøde og det som er meget værre. Enhver Lethianer må gøre op med sig selv, om dette kan fortsætte!

-Lord Fumle
Hold Grøn Brun HVID er STØRST!

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Den store aben

Den store aben

Den kongelige herold standsede sin hest mit på markeds pladsen, blæste i sin trompet og begyndte at råbe følgende:

"Lad det hermed blive kendt. Baronen Fumle er hermed frataget sin titel og jorde. Han er fra nu af lovløs og skal skydes  på stedet, som den hund han er.
Ydere mere, kongen har ingen problemer med sin forhud. Bare spørg de yndige malkepiger omkring Alsborg."

Herolden rullede pergamentet som han havde læs op fra sammen og red ud fra markedspladsen, alt imens han tænkte på rygterne om at den tidligere baron Fumle så ofte han kunne lå med sine heste.

Olsen

Lord Snusk var dybt bekymret efter Volsenmort havde givet ham missionen. Ikke om han kunne klare den. Mere om meteornedslaget havde ødelagt for meget af Alsborg, så glæde med at brænde byen ned ville mindskes for meget.
Og gad vide, hvor mange døde der var på forhånd. Ville der være nok levende tilbage til festen med voldtægt, tortur og henrettelser kunne blive storslående nok eller skulle der hentes fange ind fra de nærliggende len, for at tilfredsstille Mork eller Gork ?

Gad vide om man skulle dele glæde med andre krigsherre og invitere dem til en alliance. Lord Snusk følte et eller andet sted i sit goblin hjerte en følelse af egoisme. Var han for egoistisk, hvis han ikke delte nedslagtningen med andre ? Ville jo egentlig ikke koste ham det store at dele glæde med f.eks. ex-baron Fumle. Han skulle eftersigne kun være interesseret i Skrammelborgs hest. Så voldtægten af Skrammelborgs afsskårende hovede kunne Lord Snusk havde for sig selv.

Eller hvad med nogle af de andre stammer. Bertrand Bhulbrass kunne man også invitere. Han vil genopbygge Sigmartemplet, hvilket bare ville forøge morskaben, når det skulle brændes ned.

Arg.... Alle de beslutninger. Lord Snusk fik helt ondt i hovede.

Olsen

Borgerne i Alsborg vågnende til en hel del råb. Overalt i gaderne væltede det rundt med snotlinger, der alle råbte det samme: "Royalisten Lord Snusk og Kong Skrammelborg har indgået en alliance, så frygt ej længere oprørerne efter meteornedslaget. Lord Snusk vil beskytte jer og hjælpe med genopbygningen af riget", imen de svingende deres bannere, med teksten: Lord Snusk, Kong Skrammelborg nye ridder og beskytter. Hill Kong Skrammelborg.

De borgere, der havde udsigt udover Alsborgs mure, kunne i det fjerne se, at 4 store kæmper med store marmorblokke i hænderne nærmede sig byens porte. Henover deres bryst hang et banner:

Entreprenør Snusk, Kongelig Hofleverandør af marmorgulve og vedligeholdelse af paladser.

Er de træt af sikkerhedskrav for stilladser, Så brug Snusk's kæmper.

Den store aben

Kong skrammelborg var på vej tilbage tilbage fra en af sine jævnlige ture ud på landet for at inspicere malkepigerne.

"Hvad det dog for en larm i min bys gader?"  Råbte kongen blandt konger.

"Jeg tror det er lord snusks snotlinger der marcherer i gaderne for at vise hans loyalitet" sagde en af landets bedste riddere.

"Det er fint med loyalitet, men kan i ikke få de snotlinger til at marchere en tur i voldgraven" sagde den eneste sande konge af Lethian.

"Men hvad med Lort Snusk? Skal vi gøre noget ved ham?" Spurgte landets bedste ridder, der ind imellem havde en talefejl.

"Send besked til ham om at hans loyalitet er værdsat, at hans alliance med kronen i denne svære tid er den bedste beslutning han har taget i livet og at kongen forventer at marmoret til paladset er gratis" svarede Lethians mest retfærdige konge nogensinde.

Olsen

Lord Snusk stod klar i skovkanten nær Alsborgmurer og grinte hånligt. Anden del af hans plan udspillede sig for hans øjne og snart var det tid til at brænde Alsborg ned.
Oppe ved byporten havde de fire giants sluppet deres store marmorblokke ,idet de tråde ind af porten og var gået til angreb på de paniske vagter, der havde indset, at de var gået i en fælde. Vagterne havde febrilsk prøvet, at lukke porten, for de store horde, der i det samme væltede frem i hele horisonten. Men intet kunne de stille op. Porten kunne ikke lukkes for de strategisk placeret marmorblokke.
Samtidig var folket og byens vagtværn lykkeligt uvidende om det i gangværende angreb. Alle var beskæftiget med at fange alle de larmende snotlinger, som Lord Snusk havde fyldt byen med, hvilket også betød man havde fjernet vagter fra byens murer, for at støtte indfangelsen af snotlinger.