News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Lure of the Warp

Started by Sigmaril, 21 April, 2013, 21:16:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sigmaril

Så var det at jeg tænkte at det her blog noget lige skal prøves ad.

Jeg er 35 år med base i Aalborg, og som så mange andre havde jeg min wargaming begyndelse i teenageårene, efterfulgt af en laaaaang pause. Min pause sluttede så lige før julen 2012, hvor jeg købte 5 Chaos Cultists og CSM Codex, og så var jeg ilssom igang.

Hæren er vokset og er efterhånden rimeligt veludrustet, men der er endnu ikke en eneste figur, der er malet 100% færdig. Det skyldes dels at jeg er perfid perfektionist, og i takt med at jeg bliver bedre til at male, vender jeg hele tiden tilbage til ældre modeller og opdaterer dem, og dels at jeg er frygtelig nem at distrahere, så hver gang en ny figur dumper ind ad brevsprækken smider jeg hvad jeg har i hænderne og kaster mig frådende over det skinnende nye stykke legetøj.

I sidste uge fandt jeg så ud af at en af mine gamle venner også (gen)startede hobbyen i 2012, og er kommet ca. ligeså langt med sin figurmaling som jeg er. Vi har derfor aftalt at begynde at spille mod hinanden, med kun malede figurer.

Vi starter med 400pts efter disse regler: http://www.adepticon.org/wpfiles/2012/2012CP3.pdf

Jeg er kommet frem til følgende liste, som jeg har tænkt mig at bruge imod hans Death Korps of Krieg IG's.

Troop
Chaos Space Marines (75) - Combi-bolter (3) - Flamer (5) (83)
Chaos Space Marines (75) - Combi-bolter (3) - Flamer (5) (83)

Fast Attack
Chaos Bikers (70) - 1 extra bike (20) - Mark of Nurgle (24) (114)

Heavy Support
Havocs (75)(Warlord Unit) - 2 x Heavy Bolter (20) - Autocannon (10) - Missile launcher (15) (120

Sigmaril

Ja okay. De 400 point bliver ikke færdig til deres første kamp, men et par Work in Progress billeder skal der da lige være plads til, når nu man har lavet såen en blog her.

On a side note, OMG mit kamera stinker (eller også gør jeg til at bruge det).

En biker. Farverne er ikke endelige. Cyklen bliver i det blå, men armour skifter til den samme røde som resten af tropperne.

Chaos Marines. Ikke nogle særlige detaljer at vise frem endnu, og hvis der var ville jeg alligevel ikke kunne få kameraaet til at fokusere på det :-( Der er 7 mere i samme tilstand.

Havocs. Heavy Bolter, Autocannon, heavy Bolter og Missile Launcher.

Med hensyn til kamera. Jeg bruger http://komputer.dk/test/kameraer/canon-powershot-sx200-is.
Hvis nogen kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for at tage et godt, detaljeret billede med dette kamera vil jeg blive meget taknememlig...

King_Cuttuk

Dit kamera kan godt lide at fokusere på din mus :D

Evs tag et stykke karton eller papir bag ved dine figurer.

Sigmaril

Quote from: King_Cuttuk on 24 April, 2013, 10:50:36

Kan det bare være det??? Okay, så føler jeg mig lidt dummere end jeg normalt gør  ???
Det skal prøves når jeg kommer hjem!

King_Cuttuk

Quote from: Sigmaril on 24 April, 2013, 15:53:07
Quote from: King_Cuttuk on 24 April, 2013, 10:50:36

Kan det bare være det??? Okay, så føler jeg mig lidt dummere end jeg normalt gør  ???
Det skal prøves når jeg kommer hjem!

Det vigtigste er selvfølgelig at dit kamera har en macro funktion. Dog, hvis der er noget i baggrunden som passer bedre på den focus, så vil den skifte dertil i stedet for at stille skarpt på figurerne i forgrunden.

Et stykke neutralt farvet papir vil i mange tilfælde løse dette problem. Held og lykke.

Sigmaril

Okay. Here we go again. Takket være chrjensen's guide: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=64870.0 har jeg vist styr på kameraindstillingerne nu. Så mangler jeg bare at få investeret i en lampe eller to :-)

WIP af havocs igen.

WIP af Chaos Space Marine.

Og så skal de selvfølgelig også have en chef. Det er indtil videre blevet en Lord of Khorne på en Juggernaut.

Han mangler stadig highlights på sin rustning og sin ganger, og så skal jeg have fundet ud af hvordan jeg får øjnene til at lyse lidt mere op. Det er første gang jeg har prøvet wet-blending (fra sort til rød på ben og økse) og er egentlig ret godt tilfreds med resultatet.

Ris, ros og/eller kommentarer modtages gerne :-)

Sigmaril

Så fik jeg endelig, for første gang nogensinde, gjort en figur helt færdig!!! Store sager.

Presenting 1 styk Khorne Lord på Juggernaut. Kommentarer er meget velkomne.

Og hvad gør man så når man har malet noget færdigt? Jeg havde købt en Army Painter Matt Varnish spray, og tænkte at det da var oplagt lige at få prøvet den. Så den blev taget med i køkkenvasken og fik en shake, efterfulgt af et sprøjt....

Nu står jeg så, temmelig grædefærdig, med en figur dækket af et et lag hvid, klistret lak, der får figuren til at se ud som om han lige har været ude i en snestorm :-(  Er der nogen der ved om det kan reddes?

Sigmaril

Her er lige en lille teaser til hvad jeg p.t. sidder og maler på. Det tager en evighed at male den, selv uden blending, så jeg er ikke helt sikker på at det er umagen værd, og om jeg kan holde gejsten. Time will tell...

Sigmaril

Her kommer lige endnu et WIP billede. Denne gang af min Nurgle Daemon Prince. Nøj, hvor jeg glæder mig til at sætte ham på bordet når han er færdig :-)

Sigmaril

Lidt mere WIP. Hovedet er vist så småt ved at være færdigt. Rygbeholdertingesten er helt færdig. Vingerne mangler at få ulækkerificeret diverse vorter/bumser, at få malet kloen, og lavet en lysere nuance i tentakkel-huden.

Jaja, hvem sagde det skulle gå hurtigt :-)

King_Cuttuk

Flot. Glæder mig til at se den færdige.

Protonic

Kan godt forstå du glæder dig - han ligner en rigtig ballademager. Hvor meget af den Demon prince har du selv bygget?
40K Aarhus
Plus gange plus giver MEGET MERE PLUS!

Sigmaril

Quote from: Protonic on 17 May, 2013, 13:53:53
Kan godt forstå du glæder dig - han ligner en rigtig ballademager. Hvor meget af den Demon prince har du selv bygget?
Jeg kan desværre ikke tage æren for ham. Han er straight from the box. Han hedder Gluttony, fra firmaet Raging Heroes. Den eneste modifikation jeg har tænkt mig at lave er at klippe hans cleaver af og sætte en mace på, lavet fra en ork trukk wrecking ball.

Protonic

Ah ja - det er nu en fed figur alligevel :)

Jeg glæder mig til at se ham færdigmalet!
40K Aarhus
Plus gange plus giver MEGET MERE PLUS!

Sigmaril

Der er ved at være lys for enden af tunnelen, så jeg er ved at være fortrøstningsfuld for at jeg nok skal få ham gjort færdig :-)
Projektet bliver presset lidt af at jeg har meldt mig til en 400pts turnering, hvor WYSIWYG og maling er et krav, så jeg skal lige have en portion tropper klar til 1/6 også.

Anyways, her er hvad jeg kunne finde på som en Sort Kølle, der uværgerligt vil være det våben, der finder hans hånd oftest.

Sigmaril

Okay, hurtigt gik det ikke, men færdig, det blev han... ENDELIG :-)

Jeg er selv overmådeligt tilfreds med resultatet, så nu kommer han ned i 9K og stå lidt, og afvente 9K's konkurrence, så han kan indtage sin faste plads i spidsen af kaos kohorterne.

Sigmaril

...

Sigmaril

Så rullede den her lige ind ad døren:
http://www.mrdandy.com/display/ShowImage?imageUrl=/storage/wargamma/LB_Dark_ancients_walls_sculpt.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1369377438077
En ond Aegis Defense Line. Nu skal jeg bare lige finde ud af, hvad jeg skal gøre med den :P

Belial

Den Daemon Prince er da ellers blevet rigtig sweet. Fede conversions. :)

Sigmaril

Turneringstid!!!
Er netop hjemvendt fra en fed turnering i 9K i Aalborg, og det var, ganske som forventet, en super oplevelse. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville opsummere min oplevelse.

Listen:
Primary Detachment: Chaos Space Marines
HQ1: Chaos Lord - Terminator armour;Axe of Blind Fury;Mark of Khorne: [150]
HQ2: Daemon Prince of Nurgle - The Black Mace;Wings;Power armour: [265]
Troops1: Chaos Cultists [50]
Troops2: Khorne Berzerkers [105]
Fast attack1: Heldrake - Baleflamer [170]
Heavy support1: Maulerfiend [125]
Heavy support2: Obliterators - +1 model;Veterans of the Long War;Mark of Nurgle [158]
Heavy support3: Chaos Land Raider [230]

Secondary Detachment: Black Legion
HQ: Sorcerer - Force Sword;Mastery Level 3;Last Memory of the Yuranthos;Bike;Spell Familiar;Veteran of the Long War [180]
Troops: Chaos Cultists [50]
Fast attack: Chaos Spawn - Mark of Nurgle [36]
Heavy support: Chaos Land Raider [230]

Første kamp var imod Sisters of Battle allieret med Imperial Guard. Det var en spændende kamp, der gik fra en 5-0 føring til et 7-11 nederlag på kun to ture.
Anden kamp var imod Eldar. Det var en noget utraditionel liste med 6 Bright Lances, og da min liste er temmelig afhængig af de to landraiders overlevelse, var jeg i begyndelsen ret nervøs. Det viste sig dog at være ubegrundet, da terningguderne besluttede sig til at gøre dette til den mest ensidede kamp jeg har spillet i meget lang tid. Jeg mistede sammenlagt 2 modeller, og i tur 5 løb vi tør for Eldars.
Tredje kamp var også imod Eldar, og det så egentlig ret godt ud på papiret. En enkelt Wraithknight var det eneste, der kunne skade mine landraiders, og det endda kun i nærkamp. Jeg havde desværre opbrugt det meste held i forrige spil, så min Maulerfiend blev immobilised før den nåede at bevæge sig, og min Heldrake eksploderede på den allerførste kugle, der blev fyret efter den. Derudover spillede min modstander temmeligt godt, og det er jo overhovedet ikke fair!

Set i bakspejlet lavede jeg mange, rigtigt dumme fejl løbende. I spil 1 glemte jeg at flytte min Maulerfiend en hel runde, og jeg glemte to runder at kaste Invisibility med sorcereren. I spil 3 var missionen Relic, og jeg kunne sagtens have kørt en Landraider frem, droppet kultisterne ud, samlet relic op, smuttet tilbage i raideren, og drønet tilbage til min baglinie. Så ville jeg formodentligt godt kunne have holdt det. Det kom jeg dog først i tanke om i tur 5, og der var det lige en smule for sent...

Til gengæld var jeg MEGET positivt overrasket over min Black legion sorcerer. 2d6 cover ignoring, blinding bolter hits til alle fjender indenfor 18", der ikke kræver line of sight er ret vildt, og blev vist undervurderet af alle mine modstandere, indtil han fik fyret op for den første gang. Særligt det første spil brillierede han ved at rulle dobbelt 6 på begge units indenfor range. nice :)

Waaargh

Man kan ikke transportere relic i vehicle. Og det er nok meget godt.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Sigmaril

QuoteMoving with the kelic
The Relic is fragile, and swift movement will likely damage
it, so the model carrying the Relic cannot Run and can never
move more than 6" in anyphase. If it is forced to do so, the
Relic is immediately dropped. A model with the Relic can
embark a Transport vehicle, but that vehicle cannot move
more than 6" per phase whilst the Relic is on board
(so don't
put it on a Flyer, as the Flyer will automatically crash next
time it Zooms).

Sigmaril

Og så videre til noget helt andet. Den lokale klub har netop startet en 40k Escalation League op.
Den første måned er med følgende AS: 500points - Min. 1 HQ + 1 Troop, ingen "Tank & "Monstrous & flyvers/FMC" og max 3 wounds, max 33 armor(quantum shielding tæller).
Vi starter på onsdag, med 20 spillere og fuldt malerkrav/wysiwyg. det bliver godt :)

Med tiden er det min plan at min liste skal baseres på Slaanesh, men da mine Noise Marines ikke er kommet hjem fra games Day endnu, så har jeg valgt at kaste mig over Khorne i stedet.

HQ - Sorcerer; Terminator Armour; Force Stave; Mastery Level 3
Troops - 5 x Chaos Space Marines
Elite - 6 x Chaos Terminators; Mark of Khorne; Icon of Wrath
  -Champion: Power Axe; Power Sword
  -Terminator: Power Fist; Combi-Melta
  -Terminator: 2 x Lightning Claw
  -Terminator: Power Maul; Combi-Flamer
  -Terminator: Power Axe; Combi-Melta
  -Terminator: Power Fist; Heavy Flamer

Sigmaril

Nå. Det går ikke så godt for de 500pts Khornedrenge, som jeg havde håbet på...

Kamp 1: Vs Tau.
Min modstander stillede her med ikke mindre end 64 modeller. En god blanding af Fire Warriors og Kroot, plus en enkelt Ethereal. Jeg valgte at Deep Strike mine Terminators helt ude i den ene side af hans flanke for på den måde at minimere incomming Fire. Det lykkedes også nogenlunde, men jeg scatterede lige præcis så meget at mine Flamers ikke kunne ramme noget. En enkelt rundes skydning så min Marine enhed tilintetgjort, samt tre døde Terminators. Det lykkedes mig så at få udryddet den ene gruppe af 20 kroot, men kunne desværre ikke blive locked in combat, så de resterende 4 Terminators døde til en lille million kugler i tur 3. Alt i alt rullede vi begge fuldstændigt gennemsnitligt. Der var bare ALT for mange fjender.

Kamp 2: Vs Ultramarines
1 Librarian (m. Iron Arm/Endurance), 5 terminators (4 power fists) og 10 Scouts m. Tellion. Han infilterede og scoutede sine scouts, der fik lov at skyde først på mine 5 marines. Gode saves så heldigvis kun en enkelt casualty. begge vores Terminator grupper startede på bordet, så der ville gå et par runder endnu før hans kom frem. Mine egne var også et par ture væk fra hans scouts, så jeg valgte at kaste Invisibility på mine marines og få dem locked in combat med de 11 scouts, da de helt sikkert ikke ville kunne vinde en skydekamp mod dem. Terminators trillede lige så stille frem mod actionzonen, og det mest afgørende øjeblik var at jeg sendte 4 tilfældig bolterkugler i deres retning, og dræbte 2 Power Fists. Det var afgørende for den efterfølgende nærkamp, og jeg vandt slaget i tur 5.

Kamp 3: Vs Necron
1 Destroyer Lord (m. 2+ armour og Mindshackle Scarabs), en gruppe wraiths og en gruppe Warriors. Vores hære taget i betragtning var det en kamp, der skulle afgøres i nærkamp. Desværre røg der to terminators til warrior ild inden det skulle ske, men jeg fik til gengæld også dræbt en wraith. I nærkampen valgte jeg at challenge med min sorcerer, fordi skulle jeg bukke under for scarabs ville jeg sandsynligvis ikke dræbe mig selv med min Force Stave, hvorimod min champion ville gøre kort process med sin power axe. Efter tre runder lykkedes det at klare scarabs udfordringen og lægge et wound på hans Lord, og jeg havde gemt et Warp Charge til lige denne lejlighed, så et lækkert warlord kill. Til gengæld var mine resterende terminators væk på det tidspunkt, og der var stadig 3 wraiths tilbage, der sagtens kunne afslutte kampen.

Tilbage i dene runde er så bare endnu en kamp mod Ultramarines, før Khornebanditterne blive lagt på hylden. jeg har nemlig lige fået mine Kakaphoni Noise Marines, og de er netop nu ved at blive samlet på mit bord. De er AWESOME fede :) Desværre mangler der en enkelt arm, så jeg har lige skrevet en mail til ForgeWorld og håber de kan hjælpe.

Hvis jeg når at få det malet, så ser næste måneds liste sådan ud:

HQ1: Huron Blackheart (warlord)
HQ2: Lucius the Eternal
Troops1: 10 x Noise Marines; Icon of Excess, 7x Sonic Blaster, 2 x Blastmaster
Troops2: 5 x Noise Marines; 3x Sonic Blaster, 1 x Blastmaster

Sunburst

Lyder til at i hygger for vildt  og Kamp 1 har satme været op ad bakke! men tag da lige nogle billeder af dine lyd svin når de har fået lidt farve :)

Jakob