News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Painting's optional

Started by salun, 23 April, 2013, 22:52:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

salun

Og så lige lidt billeder, som lovet...

Khorne Lord på Jugger

Hjemmebiksede Khorne Marines

Khorne Lord m. venner

Første omgang sprues er sat til tørre - disse var dog ikke fra den nyindkøbte samling, men ting som den ene kat havde løbetids-tisset på... sammen med flere andre ting på mit arbejdsbord... IKKE en populær kat >:(

Anden omgang sprues + baser + diverse er sat i blød i rent vand - lige nu er processen som følger: rodalon bad en lille dags tid, så i vasken for at blive skyllet i rent vand, og sat i blød, mens næste omgang ting bader i rodalon. I morgen skal tørrestativet så tømmes, næste omgang sprues skal sættes om, og alle de løse ting skal over på håndklæder og ligge og tørre. Og sådan kommer det til at fortsætte de næste par dage

Diverse ting som skal ud af kasser og beholdere, og smides i bad...

Klar til rodalon-bad - dværge, Adeptus Arbites, Genestealer Cult, gamle IG og andet

Sprues, klar til at blive sat i blød

Blandede RT Guardsmen:

Blandede Terminators og andre marine-ting:

Og en hel flyttekasse endnu, som også skal tømmes og bades ::)

salun

Det går fremad med vaskeriet, selv om det det har stået lidt stille den sidste uges tid. De fleste sprues er ved at have været igennem, men flere af løsdelene var nødt til at få en tur mere, da katten mente hun skulle tisse på det håndklæde hvor de var lagt til tørre... og så fandt jeg lige endnu en stak ting på bordet, som der også var tisset på - piskat!!
Heldigvis nærmer vi os en ny måned, og så skal hun på besøg hos den rare dyredoktor, og så burde det være slut med løbetids-tisseri, og løbetider i det hele taget... så bliver problemet bare at holde hende nede af mit bord, når hun gerne vil have opmærksomhed, eller lave ulykker ::)

Space Marine hæren overvejes stadig på livet løs - jeg har en ny stak blandede bits og sprues på vej, slut i denne uge, eller i starten af næste, og har en aftale om at hente et codex til dem på fredag.
Status er p.t. ca. 100 marines, fordelt på Tacticals og Devastators, 6-8 Rhinos, ca. 5 af hver at Sternguards og Vanguards i metal, og så lidt blandet alt muligt, bl.a. en metal Terminator Captain og lidt andre metal-figurer. Der ligger også 5+ Scouts og gemmer sig i samlingen.
Og så er der 3 Dreadnoughts - en i plast, vist fra et grundsæt, med en Fist og en Multi-Melta, og to fra Forge World, sammen med to Missile Launchers, en Assault Cannon og en Twin Autocannon.

Jeg mener at have bits til at kunne få en, måske to, Razobacks ud af mine Rhinos, og håber også at jeg faktisk kan klare et tårn til en Predator, da jeg allerede har resten liggende... så der skal leges med magneter der :)
Ligeledes regner jeg også med at mine marines får smidt magneter på, især Devastators.

Så er det jo bare hvad der ellers skal købes? Drop Pods vil jeg i hvert fald gerne have, og nok lidt flere køretøjer.
Bikes, Terminators og Assault Marines skal der også til, og mon ikke der skulle snige sig en boks eller tre med plastik Sternguards og et par Centurions ind i samlingen også? ;)

Hvilket chapter jeg skal vælge bliver så det næste store spørgsmål... Der er flere idéer der kredser i hovedet på mig, lige fra nogle af de store kendte, til at lave mit eget med tie-ins til fluffen til min Chaos hær, til nogle af de mindre kendte... Her håber jeg også at codexet kan hjælpe med at pege mig i den rigtige retning.

Jeg havde egentlig tænkt i at vælge et Codex-chapter, og lave dem som 4th el. 5th Company (hhv. grøn el. sort markering), men da jeg jo også gerne vil have Terminators og Van-/Sternguards med, så holder den plan jo ikke helt i længden. Jeg må lige se, hvad jeg så finder på.

Hæren får dog på ingen måde førsteprioritet, da der bliver en del arbejde med magneter, og så VIL jeg have min airbrush klar, når jeg skal til at male 100+ Space Marines i de samme farver - ellers går jeg død efter ca. 20 marines ;)
I mit stille sind håber jeg selvfølgelig også på, at der lander et Codex Deathwatch snart (i løbet af i år), og i så fald kaster jeg mig selvfølgelig over det ;D

Chaos hæren er ikke røget helt ud, bare fordi der er dukket en flok loyalister op, og der har da også været lidt forstærkninger til dem i samlingen :)
En Lucius (som jo også er lidt fedt, da jeg i skrivend stund mangler ~50 sider i Fulgrim bogen i Horus Heresy serien), en Defiler (som jeg håber har alle delene), 2 Obliterators, og lidt andet stads hist og pist. Jeg overvejer også, at 1-2 af de Rhinos jeg har til Marine hæren bliver annekteret af Chaos guderne, da jeg virkelig mangler noget mobilitet i hæren...
Der er sikkert mere, men med så mange stumper har jeg lidt mistet overblikket lige nu, og skal også have fundet plads til alle tingene i skabet, så jeg kan komme til at rydde bordet for ting som katten kan lege med :P

Og så er der en masse godbidder i samlingen, som skal fotograferes, lægges udenfor kattens rækkevidde, og gøres klar til salg.
Enkelte udvalgte ting har jeg allerede kontaktet folk om, som jeg mener kunne have interesse i dem, og ellers bliver det noget auktions-sjov vi skal ud i. Satser på, at jeg kan nå så vidt i løbet af denne uge - det ville i hvert fald være rart, hvis jeg kunne være færdig med at besætte det meste af køkkenet snart, og begynde at få ting ud af døren igen ;)

salun

Så er jeg endelig næsten færdig med alt vaskeriet, selv om det sidste fik lov at stå ret længe - meget af det var ting katten havde løbetids-tisset på, men da hun nu er steriliseret burde det problem være ude af verden...

Marine-hæren har fået lidt forstærkninger - en Whirlwind/Razorback, nogle Terminators, en Thunderfire Cannon (uden tracks...), og en Hunter/Stalker der er på vej med posten.
Der er et par ting mere der står ret højt på ønskelisten til dem, men det kommer nok til at vente til efter det nye codex.

Chaos hæren har ikke fået så meget kærlighed, men jeg vil stadig se om ikke jeg kan få lidt vehicles til hæren, ud over den delvis samlede Defiler jeg fandt iblandt stumperne. Og så må jeg lige se hvad der ellers er blandt alle bitsene som kan bruges ;)

Næste ting jeg regner med at købe stort ind af bliver dog til Scion hæren.
Planen er, lige nu, 80 Scions, 4 Taurox Primes, 4 Valkyries, 2 Knights og ca. 2 Commisars.
Den ene halvdel af Scions'ne bliver Crimson Lions of Lannister, og får de 4 Taurox'er - disse bliver nok navngivet efter nogle af de skibe der bliver bygget efter 'Battle at Blackwater'.
Den anden halvdel bliver The Unsullied, med de 4 Valkyrier Drogon, Rhaegon, Viserion og enten Khalessi, Stormborn eller Balerion ;)
De to Knights bliver hhv. The Kingslayer (med en gylden hånd, hvis jeg kan finde en højrehånd der passer til en Knight) og The Mountain the Walks.
Ambitiøst, men det er for sjov en ide til at lade være :P

Det største problem ved den hær bliver dog prisen - Scions med vehicles vil koste mig 4500-5000 kroner, og 2000 oveni til Knights. Der skal sælges MANGE ting, og spares op, før jeg får råd til alt det :(

Og nu vil jeg til noget jeg har udskudt længe, nemlig tage billeder af figurer der skal sælges, så der kan komme lidt penge i kassen igen...

Når der er lidt bedre overblik, så kommer der også billeder af noget af alt mit vaskede loot.

Kapersfingeren

Billederne mangler altså  ;)

salun

Quote from: Kapersfingeren on 19 May, 2015, 15:30:23
Billederne mangler altså  ;)
Billeder er overvurderet :P

Men min Khorne Lord ligger og brummer, og vil gerne vises bedre frem, så det sker nok ;)

salun

Khorne Lord in all his g(l)ory :)

"Get in mah BELLY!!"

Berserkers, 7 af et unit på 20. Gutten bagerst, med horn på hjelmen, skal have et banner, men først når jeg har fundet mine brass rods (passende når nu det er Khorne ;) )

Leading the charge. De tydeligste BA vinger skal lige have en tur med filen, men det gik lidt hurtigt da de blev samlet...

King_Cuttuk

Skulle lige til at sige at de der vinger ikke et specielt kornish :D

salun

Vil prøve om jeg kan file dem til, så de bliver noget flagermuse-agtige vinger i stedet, men nu må vi se...
Jeg har prøvet det på plasmapistolen på deres Champ - prøver lige at tage et billede af ham ved lejlighed :)

salun

Har netop fået mit Scion Codex ind ad døren, så den er nu lidt nærmere... Så mangler der kun de fleste af figurerne ::)

Chaos hæren har også fået lidt forstærkninger, i form af endnu en gang Dark Vengeance Chaos (så er nu på 3 Helbrutes :P ), en Vindicator og en flok Thousand Sons Marines.

Vil prøve at få ryddet lidt mere op i tingene de næste par dage, og så kommer der billeder af hvad jeg har liggende...

salun

Nu skal der til at ske noget!
Der er rykket rundt i lejligheden, så soveværelset er blevet til kontor, og sengen er kommet ind i stuen. Så er der plads til en baby, hvis ikke vi får tilbudt en større bolig inden januar...

Der er kommet lidt bedre overblik over figurerne, og på sigt er planen at få rykket rundt i mit skab, så hver hær får sin egen skuffe til opbevaring.

Der var lige noget ferie som skulle bruges, så 30/9-30/10 er kalenderen mere eller mindre tømt. Jeg vil så se, om ikke jeg kan få samlet en god stak modeller til Chaos Marine hære, så den bliver spilbar.
Og ind i mellem skal der arbejdes på nogle Inquisitors til Sarke - det skal nok blive sjovt :)

Planen for den næste måneds tid må derfor være, at få sat min Defiler sammen, så jeg kan skifte dems våben, bygge 6+ Inquisitors, færdig-konvertere et CSM squad, lave et Havoc squad med missiler og prøve at lave 3 Obliterators og 3 Mutilators ud af 6 metal oblits...
Og hvis så der kan snige sig en Rhino eller to ind også, så vil det ikke skade ;)

salun

Den der måneds ferie, som skulle bruges på at rode med figurer? Den kom der absolut INTET ud af ::)

Chaos Marine hæren er røget i skabet, indtil der kommer et nyt codex til dem og lysten forhåbentligt blomstrer op igen.

Men jeg fik lov at bygge Betrayal at Calth sættet for Dragons Lair Odense, så de kunne have det klar til udgivelsesdagen, og NØJ det er et fedt sæt ;D
Det er klart på ønskelisten, da der er masser af fede figurer og bits i det :)
Jeg har desværre glemt alt om at tage billeder af dem, da det skulle gå lidt hurtigt, men kan være jeg skal se om jeg kan nå det en af dagene.

Og så var der en fra rollespilsforeningen som gerne ville have noget hjælp til at samle et Blood Bowl hold, så med et par hurtige indkøb og en aftens conversion arbejde kunne jeg levere et Vampire hold med 16 Thralls og 4 Vampyrer til hende.
Så snart hun har fået malet det, så skal der tages nogle billeder :)

Det har også fået mig hooked på at komme videre med mit eget Dark Elf hold, så det bliver der arbejdet på - dog mangler jeg stadig nogle bitz, men jeg jagter videre efter dem...
Og så er jeg blevet lidt inspireret til at lave et Vampire: The Masquerade Clan Tzimisce inspireret Vampire hold til BB, med udgangspunkt i Dark Eldar Wracks ;)
Og måske et Bretonnian hold også, da vi har dem med som forsøg i næste sæson af Ratt League :)

Ift. 40K er planen for i år, at jeg vil fokusere på min Militarum Tempestus hær. Og så måske med et par afstikkere til Space Marines og Chaos Marines ind i mellem...

Rollespilssystemet SLA Industries, som jeg har været kæmpe fan af i flere år, er begyndt at blive vækket lidt mere til live, med planer om et skirmish figurspil i løbet af i år. Beta regler forventes i starten af i år.
Som del af det har de lavet det de kalder The Progressive Line, hvor de hver måned udgiver et sæt med en figur og en t-shirt. P.t. har de udgivet 2 figurer, den 3. er på vej, og deres første unit af 5 modeller er også næsten klar.
Deres første model, en Scav Marauder, med en Marine for at se størrelsen - de er store :)

Eneste minus for mig, er at det er Prodos der laver figurerne, og dem ville jeg måske ikke så gerne smide penge efter, pga. deres AvP KS fuck-up, men figurerne er lækre, og det er SLA Industries ;D

Her d. 26/12 fik vi vores ventede familie forøgelse, en lille pige. Så p.t. er der gået i baby i alt, og jeg må derfor undvære bræt- og rollespil i en periode, så det er jo godt jeg har masser af figurer at samle, og en forholdsvis billedløs blog ;)
Det sidste må der rettes op på i år!
Heldigvis er hun meget stille, så det er vi glade for, og det burde også give mig noget mulighed for at arbejde lidt :)

Sean

Stort tillykke med forøgelsen  :)
Og ja, ens sociale liv forsvinder i en periode men så nyder man det så meget desto mere senere hen  ;)

salun

Quote from: Sean on 16 January, 2016, 23:03:34
Stort tillykke med forøgelsen  :)
Og ja, ens sociale liv forsvinder i en periode men så nyder man det så meget desto mere senere hen  ;)
Tak tak :)

Og ja - havde lige en 'fri aften' torsdag, og det var rigtig rart at være inde og nørde med kammeraterne ;D

salun

Jeg har bygget dukker - og taget BILLEDER!! ;D

En af de lokale spillere spurgte efter et par War Priests til sin AM hær, og jeg tilbød at jeg da godt kunne smide 2 sammen til ham. Her er resultatet :)

Først den ene vej...

og så den anden vej...

og ryggen med...

Ham her ser jeg selv som en ret fanatisk præst, der skyder/brænder/hugger først, og så gør han det igen før han går videre. Var han ikke blevet præst, så havde han været en dygtig Commisar.
Rygsækkens højtaler, og hans servoskull (som jeg syntes jeg er sluppet ret godt fra ;) ), hjælper ham med at sprede Kejserens hellige ord, når præsten indtager slagmarken med sine brandprædikener (pun intended).

Den lidt mere moderate præst. Han har en fortid som soldat, så han kan relatere til de mænd han kæmper sammen med. Men tag ikke fejl - han og hans flammekaster diskriminerer ikke, når det kommer til kættere!

Jeg ser om ikke jeg kan få et par billeder når den nye ejer har fået malet dem ;)

salun

De to præster er afleveret, og jeg har allerede modtaget billeder af den med maling på ;D

Og så har jeg været produktiv :D

Først en mock-up tribute model af en gammel Reiklander Captain fra Mordheim. Han er p.t. kun samlet med white-tack, da han bare er en for sjov model. Og ja, jeg ved godt at originalen har våbnene omvendt...
Hvis nogen kan bruge ham, så sig til ;)

Dernæst blev det til de første 2 Inquisitors til Sarke:

Fun fact - hammerhovedet på ham til højre er en bog, fordi Inquisitor ;D

2 nede, 4+ endnu... ;)
Krydser fingre for, at jeg kan nå et par mere i morgen.

Jakob

Way cool :) og fed detalje med bogen!
Maler lidt for mig selv og lidt til andre. Kig med- Maleblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=742.0
https://www.facebook.com/pinklabelstudio/

salun

Quote from: Jakob on 21 January, 2016, 07:42:44
Og bogen var det jeg lige syntes passede bedst i form, og havde Inquisitons I, så det var bare at gøre forsøget, og så kan man altid forklare det med noget fluff senere ;)

Jakob

Quote from: salun on 21 January, 2016, 10:53:28
Quote from: Jakob on 21 January, 2016, 07:42:44
Og bogen var det jeg lige syntes passede bedst i form, og havde Inquisitons I, så det var bare at gøre forsøget, og så kan man altid forklare det med noget fluff senere ;)
Altså at få banket religionen ind fysisk med bogen, det understreger da pointen. :)
Maler lidt for mig selv og lidt til andre. Kig med- Maleblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=742.0
https://www.facebook.com/pinklabelstudio/

salun

De næste par projekter bliver en Libby på cykel, og 2 Psykers til AM hæren der også fik de to præster. Jeg må lige i tænkeboks med hvordan de skal se ud :)
Og så mangler der jo også stadig en stak Inquisitors... de er bare lidt mere tricky, dem i mindre rustninger...

Har også lige fået en aftale i hus om nogle vinger, så jeg vil i gang med et af de hygge-projekter jeg har haft stumper liggende til længe - en Living Saint til Sisters of Battle. Bare fordi jeg har lyst, og har nogle fede bitz til det ;D

Billeder følger, nok søndag/mandag :)

salun

Har lige leget lidt med nogle farver til mit Space Marine Chapter, og de her to muligheder syntes jeg ser ret fornuftige ud...

Og da det jo er et Codex Chapter, så kommer de også til at følge farverne, hvilket jeg lige skal lege lidt mere med.

Planen er et Ultramarine Successor Chapter, og tænker et navn i retning af Emperors Sentinels eller Emperors Sentries.
Resten af fluff'en til dem har jeg stort set styr på, det er bare navnet...

salun

Muahahaa!!
Jeg har været produktiv i aftes/nat :)

2 Inqisitors + de sidste detaljer på en tredje.
2 AM Psykers
1 World Eater 30K Captain/40K Lord

Billeder følger.

Og så er jeg i gang med en Khorne Lord på Juggernaut, som burde blive færdig i denne uge.

Så mangler der 1-2 Inquisitors, og så har jeg vist alle projekter for andre ude ad døren for nu...
Derefter skal bordet ryddes, og så står den nok på Space Marines....

salun

Billeder:
Ordo Malleus Inquisitor

Ordo Malleus Inquisitor i Terminator Armour

Ordo Malleus Inquisitor i Terminator Armour

Ordo Hereticus Inquisitor

Ordo Xenos Inquisitor

30K/40K World Eater

AM Psyker

AM Psyker

Og bare fordi jeg nu havde Foldio'en sat op, så kaprede jeg lige en A-Wing der alligevel var død i X-Wing spillet ved siden af, og snuppede et enkelt billede med Nokia'en ;D

salun

Jeg syntes selv, at Hereticus Inquisitoren og nummer 2 AM Psyker er de dårligste af modellerne, og ubetinget dem jeg er mindst tilfreds med...

AM Psykeren lider lidt af, at jeg syntes hans arme er lidt for små, og hans hoved lidt for stort... ville gerne have lavet ham som en kvinde, men syntes ikke rigtig de hoveder jeg havde passede - Dark Eldar hele banden...

Hereticus'en lider af at være baseret på en ret lille/spinkel Privateer Press model, og GW hovederne, især Space Marines, passer bare ikke rigtig... kan være jeg roder lidt videre rundt med ham, og ser hvad jeg kan finde på.

Og nu, videre med en Juggerlord og se om jeg kan smide en Inquisitor eller to mere sammen ;D

King_Cuttuk

Mht. dine figurer har jeg lige nogle pointers som du selvfølgelig kan tage til dig eller lade være.

1) De der inquisitors i terminatorarmor, de virker lidt overplastret til med tingeltangel. Jeg er klar over at inquisitorer ofte er nogle hoarders, det virker bare til lidt for mere.

2) Jeg synes ikke det er en god ide at take en kæmpe hammer, og slet ikke et kendt våben om Gal'mahraz, og give det til en inquisitor. Mindre våben passer som regel bedst til den slags.

3) Psykers med kæmpe økser?... en stab eller en symbolsk dagger ville passe bedre.

4) på den Ordo Xenos Inquisitor, er det en spacemarine powerfist du har givet ham? Han ser ud som om den vil vælte ham hvis hanforsøger at løfte armen.

Bare lidt tanker. Du går 10 point for indsatsen!

rosenaa

Jeg syntes de ser perfekte ud - især dem med mange ting på som hænger allevejne.

Og jo større våben desto bedre til Præster og des lige  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby