News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Host - Filmanmeldelse

Started by zKoTTe, 27 April, 2013, 22:07:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zKoTTe

Dette er en lidt forsinkede anmeldelse, men nu er den her! Skrevet uden hjælp fra Wiki eller andre sources, den er skrevet rent og skær ud fra det jeg kan huske af filmen.

Jeg har været inde og se Stephanie Meyers nye værk "The Host"

Filmen er så sær, at jeg stadig ikke helt har fattet hvad det hele gik ud på, så for min egen skyld, så sætter jeg denne tråd op som den første Twilight tråd, nemlig en forståelse af universet og derefter filmen.

The Host foregår i fremtiden, hvor en pacifistisk sjælerace har overtaget jorden og lavet det til et Diktatur hvor kun Apple åbenbart laver arkitekturen. Sjæledyrene er fra en parasit race der lever gennem andre racer og overtager deres personlighed, de kender ikke til løgn og vold men har alligevel præsteret at overtage det meste af universet.

Der er 2 befolkninger, de besatte og menneskene der lever i undergrunden, det er basisk set "Demolition Man" fortalt for teenage-tøser. Og det er her det går galt.

Vores heltinde Bella, som nu har fået lidt rebelsk personlighed og ansigts muskulatur bliver slynget ind i plottet, takket være hendes uduelighed.

Hun er en forfærdelig personlighed, og hendes eneste formål er at passe på sin bror som hun så fejler inden for de første 5 minutter af filmen.

Hun får en sjæl i sig, der bliver kaldt Wandere, fordi den har været på 12 andre planeter før, så navngivning har nok ikke været deres største force. Wandere har sin egen identitet og det kotymen at den overtager sin Host inden for 7 dage. (Tror jeg)

Diane Kruger er The Seer, og er skurken som er sur på Bella fordi hun er heltinden.

Og her starter vores anmeldelse så:

Bella bliver fanget og besat, hun flygter selvfølgelig fra opholdsstedet fordi hun overtaler sin parasit til at indse at den lever forkert. Hun bliver jagtet osv, men der sker ikke rigtig noget, indtil at Bella ender ude i ørkenen og fare vild.

Hun bliver selvfølgelig fundet af sin onkel der bor ude i en kæmpe udhulet sten, lige i området! Og så ligner og lyder han som Herschel fra Walking Dead.

De plejer at slå parasitter og deres Host ihjel, men fordi han kender hende, så får hun lov til at overleve, han kan ikke håndtere at hun Wandere så han døber hende Wanda!

Bella og Wanda bliver introduceret til 2 Douchebags som jeg personligt aldrig kunne kende forskel på, den ene er Bella's X og den anden kan Wanda godt lide.

For nemhedens skyld lad os kalde dem D1 og D2.

D1

D2

Det er så på dette tidspunkt at tingene blev så crazy, at jeg stoppede med at følge med.

Bella vil have D1, men hun vil ikke dele ham med Wanda
Wanda vil have D2, men Bella vil ikke have hendes krop besudlet af D2
D2 vil have Wanda, men D1 er jaloux så det sker ikke.
D1 Vil have Bella, men Bella vil ikke have ham fordi han har flirtet med Wanda.

Og sådan fortsætter det hele vejen igennem filmen, og det ender da også ud i meget bizarre situationer, som da Wanda vil have D2 til at kysse Bella, så hun kan komme tilbage igen af ren arrigskab. Da det ikke virker så beder hun D1 om at slå hende, så hun kan vækkes og derefter også lidt kysseri så vidt jeg husker.

Det var ærlig talt meget kaotisk at følge med i, forestil jer en indre Twilight krydret med noget Walking Dead sæson 2 tågesnak. Og når det ikke awkward drama der kører på skærmen, så er det bare dagligdagen i den der sten der fylder spilletiden ud

Resten af filmen handler om Diane Kruger og hendes anger issues, og så massere af panorama shots af landskabet, præcis som i Twilight.

Og nå ja Diane Kruger bliver stoppet, og man finder ud af der findes flere "celler" af parasitter og mennesker der lever sammen.

Konklusionen på filmen er ganske simpel: WTF!? Somebody please explain to me what happend!

Den er bedre end Twilight sagaen, men Meyers har virkelig meget at lære endnu før hun tillade sig at kalde sig forfatter :)
Morten Juel Søndergaard