News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Brainstorming og de få retningsliner.

Started by zKoTTe, 03 May, 2013, 20:31:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zKoTTe

Wonder Wars - Wonderland Scenics Game Development Experiment.

Her kan i brainstorme og komme med alle de ideer som du syntes ville lave det perfekte spil.

Der vil komme andre tråde med mere konkret indhold, men i er helt og aldeles fri til at lave de tråde i har lyst til på boardet.

Her er retningslinierne:

1. Belial er MOD'en og har meget erfaring med spil design, så han bliver den ledende skikkelse her på boardet.

2. Det er et pulp univers hvor alle referencer og muligheder er inden for rimelighedens grænser, undgå dog standard fantasy som primitive orker med skjold der kæmper mod lyse elvere der er god til magi.

3. Vi har et krav til kaos-teorien og det er at man skal kunne styre sit held og ikke være afhænig af hvad udfaldet ligger.

4. Grund reglerne skal være så simple at man skal kunne lære reglerne i løbet af 3 ture, dybden skal komme i de forskellige bander og deres personligheder.

Foruden det, så er alt input velkommen.

Der vil være belønninger til alle folk der bidrager med stuff til det endelige produkt, som vil blive trykt og udgivet som en officiel regelbog, den vil samtidig ligge gratis tilgængeligt på vores hjemmeside og alle vil blive nævnt i skabelsen af universet.
Morten Juel Søndergaard

elThyge

Spændende. Ender verdenen med at have en god baggrund, så vil jeg se på, om det vil være muligt at lave en ReX-version. Indflydelse på held kan være baseret på et kortspil: Ups til egne styrker, Downs til modstanderens og Nullifiers som forsvar til begge parter.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

zKoTTe

Nogle spil mekaniker som vi rigtig godt kunne tænke os at have til spillet:

1. En offensiv flygte mekanik til Frygtløs.
2. Altering sizes til Alice banden.
Morten Juel Søndergaard

-Filip-

lyder som et sjov ide :)
Men syns der mangler lidt mer info...
Fx. hvilken skala snakker vi om? 32mm 54mm 30mm???

Er det sci-fi, fantasy eller steampunk? Eller er det semi baseret på gamle eventyr som Alice in wonderland osv.
Hvis jeg skulle komme med råd så ville jeg først ligge et par grundrammer for "verdenen", så der er i det mindste lidt sammenhæng mellem div. spillefigurer/bander/hære og ik ender med et total rod som League of Legends (selvom det er pisse populært), men mere som helldorado, SMOG figurerne fra smartmax eller bare som zombiewars.

Summa summarum

lyder det som et sjovt projekt som jeg muligvis gerne vil bidrage med nogle af mine egne projekter (tegninger/sculpts) :)
+++Er trættere end Josef Fritzel's højere testikel+++

zKoTTe

Det er 32mm og selve stilen er en blanding af hvad man har lyst til, det kan være samtlige genre som du nævner. Det handler om at få skabt den fedeste hybrid af et spil som man kan drømme om.

Dog vil Sci-fi ikke være så udbredt som de andre genre.

Kyte22 er skulptør og folk her på powerfist der kunne tænke sig at få udgivet dukker, vil kunne gøre det gennem os og tjene penge på royalties.

Grunden til de manglende detaljer er at vi ikke har de nærmere detaljer :)

Alt hvad du ser indtil videre er det vi har tænkt på op til nu, dette er spil som i skal være med til at skabe, og det er jer der sætter standarden for spillet :)
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Hvis nogen af jer har spillet "SLA industries" så er jeg meget i den retning. Der er både forskellige slags mennesker og også aliens. Design og teknologi er meget steampunk, dog nok ikke så meget som det vi sigter efter her.

Det tiltaler dog mig meget at der er så mange valgmuligheder som muligt så man sjældent møder en anden "karakter" som er som ens egen.

Jeg har lige brug for lidt clarification:

1) Er hensigten med projektet her et figurspil, rollespil eller brædtspil?

2) Hvilke aspekter af spillet er der planer om at "producerer" ?

3) Vil der blive fokuseret på ét spil eller måske flere?

zKoTTe

Hensigten er at lave et fuldt turneringsdygtigt figurspil, vi sigter efter at udgive regelbøger og figurer der bliver skabt gennem dette projekt.

Om der kommer flere spil må tiden vise, det er allerede en ret så stor kamel at sluge at skabe det første spil, samt starte virksomhed op :) så vi tager en dag af gangen og der hvad der sker.

Håber det var fyldestgørende nok :)

Kyte22 (Jonas) vil blive den ledende skikkelse herinde på boardet, vi har at besluttet at han tager sig af grundpillerne til Wonder Wars og jeg tager mig ligeledes af Wonderland Scenics. Når man kun er 2 til at drive virksomhed, så kræver det jo noget prioritering  :)

Han har rigtig mange lækre ting at vise frem i den kommende uge, så glæd jer :)
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Takker

Bare lige en spcifikation fordi jeg er langsom i den øverste etage :)

Er hensigten et spil hvor man skal bruge en hel hær som i warhammer, eller bare en gruppe eller bande som i necromunda?

og, er planen i selv vil skulptere alle figurerne?

takker :)

Så har jeg heller ikke flere spg i ærmet.

zKoTTe

Det er hensigten at lave et Skirmish spil med mellem 5 og 12 figurer, det er den størrelse hvor man kan nyde figurene mest.

Planen er at Jonas vil skulptere en del af projekterne, men vores vision er at få skabt det her spil igennem jer og vores community.

Så hvis folk har lyst til at dele nogle koncept tegninger, eller har en sculpt de gerne vil have udgivet, så kommer de med i projektet uden tøven.

Vi vil arbejde alle veje for at finde resultater, ment på den måde at hvis du har en ide til en spil mekanik, så vil vi igennem miljøet skabe både figuren og fluffet til din ide og udvikle den til et færdigt produkt. Det gælder så selvfølgelig også hvis man "kun" har en sculpt eller fluff.

Jeg vil da gerne tilstå at vi er lidt nogle fanboys, og ville elske at have dukker i rangen der er skabt af blandt andet Tue, Sonny, Bent og hvad de nu ellers hedder allesammen :)

Der vil komme en nærmere uddybning af sculpt- og støbningsprocessen, men det er som sagt Kyte22 der bliver mesteren inden for det, og han skal nok få sat nogle gode solide retningslinier op :)

Håber det besvaret dit spørgsmål :)
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Jonas og jeg har snakket meget om at smide dette projekt på Indiegogo når det er kommet i BETA-fasen.

Som en to-mands virksomhed ville det være for stor en mundfuld at finansiere og støbe det hele af os selv, og så finder vi det dejlig symbolsk at funde et Crowdsourced projekt med Crowdsourcing :)

Jeg håber folk er forståelige med denne beslutning, for vi vil gøre alt hvad der står i vores magt for at skabe jeres spil.

Vi vil sørge for at lave den mest tænkelige transparente forretningsmodel, der vil gavne så mange folk som muligt, vi har mange visioner med vores virksomhed, vi tager dog altid kun et realistisk lille skridt af gangen.

Jeg er glad for at se jeres support for vores projekt, og håber på at lave en masse i fremtiden.
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Sad faktisk selv lige og tænke på hvordan det kunne financieres og at jeg måske gerne selv ville investere i sådan et projekt. Just for the lols :D

zKoTTe

Jeg har nu allieret mig med et sjovt community.

Min nabo er ejer af http://sabrinasblog.dk/ og skriver mange anmeldelser af alle mulige forskellige genre, hun har foragt for Twilight og har en sans for hvordan små creepy historier skal fortælles.

Hun vil snakke med sit Boganmelder-netværk og se om der folk der er interesseret i at lege forfattere til Wonder Wars.

Alting vil foregå gennem dette board, så i kan stadig være med til at forme universet efter jeres smag :).
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Jeg vil lige "advare" jer lidt om min adfærd det næste stykke tid.

Jeg er ovenud fokuseret på at gøre denne virksomhed til en realitet som jeg kan leve af i fremtiden, dette er nok mit største livs projekt nogensinde, fordi min fremtid netop afhænger af det, jeg har ikke nogen decideret uddannelse at falde tilbage på, og mine arbejds metoder er langt væk fra normen på en normal arbejdsplads.

Hele mit liv op til Januar i år har jeg ikke haft nogen fremtidsvisioner for mig selv, jeg kunne simpelthen ikke forestille mig i noget som helst erhverv 20 år ude i fremtiden som jeg ville kunne se mig selv i spejlet og være tilfreds med mig selv.

Powerfist har altid været min foretrukne side på nettet i al den tid jeg kan huske at have haft internet, alle mine bedste minder er sket gennem dette community og jeg har kun gode ord til overs for jer, i er det mest fantastiske community jeg nogensinde har været en del af.

I har altid givet mig glæde og håb, og føler at vi er kommet til punkt hvor vi kan udrette store ting hvis vi samarbejder rigtigt.

Når i nu har dette i perspektiv, så håber jeg at i lidt bedre forstår min entusiasme for dette projekt og alt hvad Wonderland Scenics står for.

Jeg har altid været en ildsjæl, og det er nu blevet mange doblelet fordi min fremtid afhænger af det. 
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Jeg synes det er rigtig flot at du satser så stort på dette, jeg har selv i mange år gerne ville arbejde med denne hobby, jeg har bare aldrig turde tage springet, mest fordi jeg ikke har synes jeg har haft en tilstrækkelig unik ide.

Jeg sidder selv i et 08 - 16 job som jeg har det rigtig godt med men som langt fra er min ønskeposition. Det giver mig dog penge til at udføre min hobby uden at skulle vende hver en krone.

Belial

Jeg tror personligt ikke, at jeg kunne nyde min hobby, hvis mit liv afhang af det som indkomst.

Aqwe

Næh, så ville det jo ikke være din hobby, men dit erhverv  ;)
I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

zKoTTe

Figurspil har altid været mere end en hobby for mig, men jeg forstår din holdning 100% og tænker selv ekstremt meget over det, derfor at jeg tager så varsomme trin hele tiden :)

Der ligger nogle hårde år forude, men jeg håber kun på det bedste :)
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Lige en hurtig tanke som i ikke skal tage for alvorligt (endnu)

Kunne det være interessant at lave et sportsspil til Wonder Wars, hvor fodbold er fokusset?

Jeg tænker at det kunne være ret fedt at have figurer fra universet der laver saksespark eller andre badass fodbold-posés.

Det skal lige siges at jeg aner ikke en kæft om fodbold, har aldrig fundet det sjovt eller spændende før lige nu og her, nu hvor man kan smide crazyness, blod og død ind i det.

Jeg tænker lidt at der skal være forskellige klasser som Løber og Målscorer (kan i se, jeg er fuldkommen inhabil), snyd, dommeren spiller en fysisk rolle og en mekanik for at "filme".

Hvis dette fanger nogle interesse, så skal jeg nok kigge nærmere på det :)
Morten Juel Søndergaard