News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Figurdesign - tips, tricks, forslag

Started by Belial, 03 May, 2013, 20:51:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

Til green-stuff-folket.

Flere retningslinjer tilgår.

zKoTTe

Jeg har lidt et Mad Hatter design i tankerne:

Mad Hatter skal have et ansigt som H C Andersen, og han skal sidde på en svævende tekop der har et tebord hvor i han sidder i en stol med et Mr. Burns "Exellent" - Moment.

Det er et lidt omfattende projekt, men jeg personligt selv ser en masse potentiale i designet :)

Hvad syntes i om det?
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

God ide med din mad hatter. Jeg foreslår noget lignende harlequin farveskema.

Kyte22

Ok folkens.

Zkotte, en fyr der hedder Christian (Sigismund), og mig selv havde i går en lang idé-udviklings session.

Vi tænker at spillet Wonder Wars foregår i et Alice In Wonderland baseret univers, der foregår ca. et halvt århundrede efter bøgerne.
På en eller anden måde er Wonderland på daværende tidspunkt en alment kendt ting og verden er splittet mellem forskellige faktioner, der bekriger hinanden over herredømmet i henholdsvis Wonderland og den virkelige verden. Vi tænker bestemt at dette univers skal være pulp-stil, med så mange popkulturreferencer som muligt.

Spillet bliver 28-32mm et skirmish-spil med runde baser, der kommer til at inkorporere kort i stedet for terninger. Dog på en noget anden måde end Malifaux.

Hvis du derude går med en Greenstuff skulptør i maven, kan du i denne tråd uploade billeder af sculpts, og vi vil sammen afgøre om de skal støbes og udgives eller ej.

Helt præcis hvordan vi gør med støbning er endnu uvist. Muligvis vil vi støbe selv, muligvis vil vi få et andet firma til at støbe for os.

Vores umiddelbare idé med hensyn til betaling er at vi dækker udgifter i forbindelse med støbning, og deler overskuddet half/half mellem os og skulptøren. Jeg har været glad for samme deal hos Troll Forged Miniatures, om end de tager sin tid med hensyn til støbning.

Den første Warband, jeg personligt er gået i gang med er en warband af grisehovedet orker. Disse bliver skov-stamme inspirerede og får en del Heroes of Might and Magic flavour. Arbejder blandt andet på en Behemoth som deres store svin. Her er de første billeder, af henholdsvis en Orc Witch og et Wraith (en noieren skov-ånd, der kan summonnes af Ork heksene):

Jeg vil forsøge at lægge nogle flere billeder og noget concept art op på siden i løbet af de næste par uger.

Så som sagt, kontakt os, hvis du har nogle sculpts, du gerne vil have udgivet, og som du tror kan passe ind i dette tema (PRETTY MUCH EVERYTHING GOES). Jeg vil dog helst ikke til at udgive ting, der er blatante ripoffs af GW designs m.m. Lad os hellere lave noget originalt.

Et par ideer til warbands, jeg forestiller mig at indkorporere:

Orker: Med grisehoveder som I ser. De kommer til at køre meget på ritualer og witchcraft, og have en semi-tribal feel.

Wonderland Classics: Forskellige Karakterer og væsener der findes i selve Wonderland bogen. Da spillet kommer til at foregå ca. 50 år efter bøgerne, er Alice selv en gammel kone, og jeg tænker at de andre figurer bliver rimelig gritty og realistiske.

Den britiske royale hær: Efter wonderland blev opdaget, begyndte det britiske imperium at eksperimentere med magi, og er efterhånden blevet eksperter i golembygning. De her er the bad guys, og kører meget på at høste sjæle, de kan bruge til at animere forskellige constructs. Deres Golems bliver meget høje og lidt Slenderman statue agtige.

Rebels: Mennesker, der er stukket af og har koloniseret wonderland. efter at have opdaget hvordan man kan leve simpelt i en fuldstændig whack verden er de fleste gået mere eller mindre feral.

Wonderlands royale hær: Kortsoldater, Hjerter-dame og dets lignende.

Nedenfor er Concept Art lavet af min ven Albert Bruun. Det forestiller en Rebel Avatar (et af de få mennesker, der kan kontrolere magi), og en britisk Golem skulptør:

Og det er vist alt for denne omgang.

Tordenskjold

Jeg er helt tosset med den sidste tegning, særligt Golem-skulptøren rammer lige i hjertet på mig. Esker de fede renæssance-inspirerede puf-ærmer, meget anakronistisk men samtidig fedt.

En strøtanke: Måske er skulptøren medlem af et gammelt broderskab, á la frimurerne, der har holdt live i den gamle Rabbi Loews golem-skulptør evner? De sjove uniformer kunne forklares som en del af ordenens hellige traditioner. Og så giver det en indgangsvinkel til alt muligt fantastisk jødiske kabbala, golem og mysticisme sjov :D

Kyte22

Et slags Jødisk illuminati, måske? Det ville være et fedt koncept. Meget federe end den engelske hær. Lad os sige det. Hans navn er for øvrigt Claes Kyte.

zKoTTe

I like how this is going :)

Som vi snakkede om igår, så har i fuldstændig kunsterisk frihed til at bidrage med hvad i føler for, og sådan som det har gået indtil videre, så har jeg store forhåbninger med dette projekt.

Jeg er stille og roligt begyndt at plante frøene for selve firmaet Wonderland Scenics, så forvent at opleve rigtig meget aktivitet det næste ½år, mens vi forbereder os til Giant Fanatic hvor vores Launch er officiel :)
Morten Juel Søndergaard

Kyte22

Jeg tænker i første omgang at lægge ideen med frygtløs den frygtsomme hund på hylden for ny og fokusere på orkerne og jøderne. Muligvis få heksen og Behemoth støbt som noget af det første.

Jeg har snakket med Albert (verdens fedeste concept artist). Han joiner forummet snarligt og jeg har lovet ham en artwork-tråd.

zKoTTe

Fedt og fornuftig ide med at fokusere andre steder end frygtløs :)
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Fra Kyte's projekter:

Orc Heks

Trolde-ting

Jeg håber dette link virker, men det er ihvertfald mit fotoalbum, hvis der er nogle der føler sig fristet til at kigge på flere billeder :)

http://s872.photobucket.com/user/zkotte/library/?sort=3&page=1
Morten Juel Søndergaard

baever

hvilken størrelse har bassen trolden står på.....?

zKoTTe

Morten Juel Søndergaard