News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Abilities

Started by zKoTTe, 08 May, 2013, 15:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zKoTTe

Kom med alle mulige seje abilities og hvad der ellers høre til, jo flere i kommer med, jo større chance har vi for at kunne tweake det og indpasse det i spillet.
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Noget jeg synes er vigtigt er mobilitet. Der skal dermed helst være mulighed for at bevæge sig i forskellige hastigheder. Jeg synes eks godt man lige kan krybe et kort stykke og så stadig skyde præcist. Hvor i mod hvis man spurgter så lang man kan og springer i sikkerhed så kan man ikke skyde.

Det bringer mig så til en ability som måske kan gøre en i stand til at skyde selv om man spurter, bare med minus til at ramme eks.

Et spg jeg gerne vil stille er hvad folk synes om "negative abilities" Eks som i necromunda hvor man kunne få krigsskader som gjorde en ukampdygtig i en runde eller lign?

zKoTTe

Kampagne regler (skader, exp osv) er en farlig vej at gå når det gælder et kompetent skirmish spil, balancen kan væltes aldeles hurtigt :)

Man kunne eventuelt finde på noget al'a Eden, hvor skaden sker direkte i spillet og hvor det er en integreret del af gameplayet :)

Nogle standard abilities vi nok kommer til at se uanset hvad:

Flying
Ignore Terrain
Morten Juel Søndergaard

Kyte22

Jeg så gerne at de forskellige faktioner havde visse ting de var virkelig gode til og visse tig de virkelig stank til, eller slet ikke kunne.

Lidt ligesom Warhammer for en 10 års tid siden før de begyndte at streamline hærene til en grad hvor det mildest talt er småting, der adskiller sig gameplaymæssigt.

For eksempel en faktion, der er mobile og gode til at skyde, men ikke har skyggen af rustning og knækker som tændstikker, hvis de rammer kamp, og modsat en faktion, der slet ikke har skydevåben i deres arsenal, men er langsomme, plastret ind i rustning og slår alt midt over i kamp. (bare et eksempel. Det skal selvfølgelig ikke være Wood Elves og Chaos).

Så synes jeg også at basisvåben skal have mere at skulle have sagt. Et strømlignede arsenal, der forefindes i regelbogen, hvor visse faktioner har adgang til visse dele af arsenalet. Og så måske en mekanik der gør det muligt at loote gear fra faldne modeller? Det har jeg altid lidt savnet. Det ville da også være komplet urealistisk, hvis en fyr der kun er bevæbnet med en dolk gik forbi et lig, med en Gatling Gun og et magisk sværd liggende ved siden af sig uden at tænke "Jeg hugger lortet". Eller hvad med "Jeg har lige dræbt en medusa... Jeg hugger hovedet af, bruger det som våben og overtager medusaens petrify-ability" Fuck Yeah!

Kyte22

standard abilities?

Ting der findes i næsten alle figurspil er vel noget i retning af:

Fearless - Ignorer psychology/flygter kun hvis man vælger at flygte af taktiske årsager?

Nogle der for bonusser/minusser alt efter hvilket terræn de kæmper i. Yetier i isterræn, ildmagi i nærheden af en vulkan, og omvendt etc.

horn eller bannere, der kan booste morale. Måske med area of effect, da der ikke er units i et skirmish spil? Hvordan fungerer Command i Lord of the Rings og Arcworlde?

meget basic stuff...