News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Racer, Factions og gulerødder

Started by zKoTTe, 08 May, 2013, 15:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zKoTTe

Her kan der luftes ideer om de forskellige troop types, factions og andet i den kategori.
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Jeg er stor fortaler for at vi har mere end 1 race med, men inden jeg begyndte at brainstorme om alle mulige alience skal vi vle lige finde ud af om off-planet overhovedet er med i konceptet?

Belial

Det er jo Wonder World. Teknisk set kan alt vel eksistere.

zKoTTe

En Konspirations- eller Area 51 Bande ville være ultra sejt!

Brainstorm endelig videre på den ide :D
Morten Juel Søndergaard

Belial

Hvordan hænger det sammen med 1800-tallet?

zKoTTe

God pointe :)

Jeg strikkede bare videre på hans oprindelige ide, man ved jo aldrig på længere sigt hvad det kan ende ud i :)
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Og nåja, hvis man har set Ancient Aliens, så er Aliens i fortiden ganske muligt ;)
Morten Juel Søndergaard

Bartholdy

Hejsa, jeg melder lige mit engagement her. Jeg synes der er mange fede ideer i spil her, og jeg synes at det er en sjovt koncept at lave et pulp univers med referencer til diverse forskellige universer.

Efter en kort snak med zkotte kom mine små grå i gear, og med udgangspunkt i en ide nogle andre er kommet med her, ville jeg gerne udvikle koncepter til noget fluff for en 1800-talsk britisk/amerikansk fraktion der leger med golemkonstruktion.

Grunden til at jeg ville have amerikanerne med ind over er, at jeg vill blande referencer til Oz ind. Så tanken er at vi har en mindre trop enhed af golems der hedder tin-men. Der skal være en halv golem, halv menneske kommandør/'solo' som hedder Scarecrow, en leder der hedder noget i stil med Lionel, og en ledertype/solo der hedder Dorothy. Jeg har flere ideer som jeg lige pusler lidt videre med, inden jeg smider det op her. Jeg vil også arbejde på nogle koncept tegninger jeg lægger op i løbet af weekenden.

Jeg synes det virker meget naturligt at amerikanerne vil medvirke i en invasion af Wonderland, og at de evt kan trække på deres eget Wonderland, altså Oz.

Jeg glæder mig til at lege videre med jer og komme op med ideer. :)
Dukkepusher i Faraos Cigarer
Jeg er skulptør - besøg min Facebook side

zKoTTe

Hvor er det fantastisk at læse :D

Glæder mig til at se hvad du kommer frem med, sjovt nok så i tidernes morgen så snakkede mig og Daxtor om at lave et figurspil, hvor temaet netop var en borgerkrig mellem Oz og Wonderland :)

Jeg ser virkelig frem til dine tegninger og designs :)
Morten Juel Søndergaard

Belial

Nu husker folk at undersøge copyright og interlectual property ikke?

Bartholdy

Jeps, det skal vi huske. Jeg har faktisk muligvis en jurist bekendt som kan hjælpe projektet på vej hvad dét angår. Jeg skal lige tale med hende om det.
Dukkepusher i Faraos Cigarer
Jeg er skulptør - besøg min Facebook side

Tordenskjold

Oz som amerikanernes svar på en en 1800-tals area 51? Et sted i Kansas har videnskabsmænd fra Arkhams Miscatonic University ved hjælp af bizarre maskiner og ældgamle bøger der gør hån mod guds skaberværk fundet en metode til at holde en inerdimensionel tornado konstant igang, og i tornadoens øje findes så indgangen til en alternativ dimension hvor naturens love fungerer helt anderledes end i vores virkelighed. Herfra har man rekrutteret (fanget) en række væsner, der enten har bidraget til den amerikanske hærs styrker ved at blive trænet (tvunget) til at deltage i kamp eller til at bidrage til videnskabelige forsøg (altså blive obduceret). Endeløse eksperimenter, det meste trial-and-error, har gjort det muligt for forskerne at genskabe de forhold der gør det muligt for den alternative virkeligheds beboere at bryde naturens love, og brugt denne viden til at skabe nye våben der flittigt bruges af den amerikanske hær til at kæmpe den gode kamp mod de imperialistiske englændere.   

Bevingede aber er jo et must i denne sammenhæng. Hekse kunne jo også være et bud. Eller hvad med en lille pige ved navn Daisy og hendes muterede superhund Todo?

Nu har jeg selv lige spillet det fantastiske "Bioshock Infinite" der gør brug af en hel del forskellige steam-punk inspirerede væsner som kunne være fede at se som inspiration for nye troppetyper. Hvad med en evigt brændende menneskekrop, kun lige akkurat lang nok fra vanviddet til at kende forskel på venner og fjender, indkapslet i en rustning af smedejern og flammeresistent materiale der kaster ild og forbandelser ned over alle der kommer indenfor dens rækkevidde?

Og godt at se dig med på projektet Peder :)

zKoTTe

Copyright er selvfølgelig et issue man skal tage højde for, men samtidig skal man huske at der forskel på at direkte kopiere et værk og blive inspireret af et værk.

Dorothy i vores univers er jo ikke Dorothy fra L. Frank Baums univers, og hvis der på noget tidspunkt kommer nogle og brokker sig over at vi har en lille pige med rottehaler som en del af vores sortiment, så skal vi nok tage den derfra.

Så please folkens, lad vær med at bekymre jer for meget om dette emne, det er ret så svært at lave et pulp-univers uden at måtte trække inspiration fra andre universer :)

Og efter at GW lige har tabt retssagen omkring Space Marine, så tror jeg liiige at vi overlever her på boardet :)
Morten Juel Søndergaard

Belial

Jeg havde faktisk undersøgt muligeden:

men slog det hen som copyrigt-stridigt, men måske...

-Filip-

jeg tænker lidt i the mad hatters ven haren og den hvide kanin.... hvorfor ik lave en steampunk-kanin/hare-skaven insp. tema.
tænker på lidt på krieg-tøjstil med steampunk weapons/flammekastere osv.... tænk på en læderklædt humanoid kanin med gasmaske og flammekaster insp. weapon :)
+++Er trættere end Josef Fritzel's højere testikel+++

zKoTTe

Det lyder som en super fed ide!
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Jeg har en ide til en bande/fraktion hvor temaet er "rum bumser" Dvs. hoboes fra rummet. Aliens i laset tøj med dårligt udstyr og nusset udseende.

Smider nogle tegninger når jeg kan.

zKoTTe

District 9-style eller :)?

Det lyder som en rigtig fed ide!
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Quote from: zKoTTe on 16 May, 2013, 13:05:45
District 9-style eller :)?

Det lyder som en rigtig fed ide!

tja det havde jeg faktisk ikke tænkt på men ja, noget i den retning. Dvs de er rimeligt snuskede, men har potentielt noget kick-arse gear de smadre folk med. Nogle af dem også bare store køller :D

Kyte22

Skryre Kaniner! Fuck yeah! Passer også godt med Clockwork, da den hvide kanin render rundt med et ur.

Ancient aliens er jeg også helt vild med... Hvorfor skulle rumvæsener ikke komme og crashe festen på en planet, der har opdaget interdimentional travel?

Andreas 2.0

Jeg vil lige sige +1 på horrors og lovecraft.
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

MKRasmussen

Personligt erjeg super dårlig til at tegne, så jeg kan ikke smide illustraioner efter jer. Men jeg er vold-forelsket i tanken om at kunne kontrollere lyn, torden, vind og vejr.

Derfor synes jeg det kunne være fedt at tage en faktion, der er inspireret fra de gamle hedenske druider, der har fundet en måde at tøjle vejret. De rider i kamp i stridsvogne sammen med elementar-ånder (elementals fra D&D)
Dét synes jeg kunne være fedt!
What Whiskey will not cure there is no cure for - Irish Proverb