News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hvordan skal spillet spilles?

Started by zKoTTe, 08 May, 2013, 15:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zKoTTe

Her tænkes der på om i er til Statcards eller foretrækker at have det hele i en enkelt bog og bruge den som opslagsværk.

Selv er jeg kæmpe tilhænger af Statcards og vil til hver en tid foretrække dem over en Armybook, men det er kun en personlig præference :)
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Jeg er mere til en army bog, synes kort er irriterende at sidde og fnidre med :D

zKoTTe

Der er dog et par kæmpe hager ved army books til et skirmish spil, de er dyre og det kræver ekstremt meget content for overhovedet at give mening :)

Jeg afviser ikke ideen fuldkommen, men det ender nok ud i en form for PP/Malifaux-metode, hvor der kommer en bog ud om året.
Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Du har nok ret, jeg har det bare bedre med en army bog, hvor man også ofte finder lidt fluff og historier.

Andreas 2.0

Stat-kort er fede som quick-reference sheets, men er nederen til at holde styr på skade osv. Så hvad med at have dem med som huskere, men ikke-essentielle for spillet?
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

zKoTTe

Altså du mener at modeller ikke har mere end feks 12 wounds, så man kan holde styr på dem med terninger? :)
Morten Juel Søndergaard

Andreas 2.0

Der findes 100 sidede terninger... Jeg siger bare at det er noget forfærdeligt rod når bordet flyder med kort, og det er nederen at skulle være afhængig af tuschpenne og cardsleeves for at holde styr på sine dukkers liv. + det giver et dårligere overbliv når man er nødt til at spørge modstanderen, hvor mange wounds hans puddelhund har tilbage i sit scrotum. Jeg synes personligt, det er dårligt spildesign.
Læs mere på min blog Bitter Old Painters