News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Brockdorff's Grey Knights

Started by M. Brockdorff, 06 September, 2013, 10:43:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M. Brockdorff

Hej alle!

Jeg hedder Mathias Brockdorff og er en 24 årig fyr, og netop vendt tilbage fra en lang pause. Førhen spillede jeg primært WHF, men i takt med ny ed. og lang række regler og spilændringer som jeg i bund og grund ikke brød mig om fordi jeg dengang var meget konservativ;) Nu er jeg så tilbage og vil i første omgang give mig lidt i kast med Grey Knights og 40K, primært fordi jeg godt kan lide at kæle lidt for mine figurer og personligt godt kan lide at spille mindre units. Jeg elsker og male og nusse med de små, så det var blot et spørgsmål om tid førend "the pit" trak mig ned igen. Har tidl. deltaget i større og mindre turneringer med blandet udfald;) Jeg holdt tidligere ud i Warzone Horsens, men er i dag bosat i Aarhus (dog uden kontakt til det lokale figurmiljø, andet end det lokale figurpusher;)).

Efter lidt søgen kan jeg ligeledes se af DE til Fantasy gerne skulle få ny bog næste måned, og da jeg er en sucker for DE, bliver der nok en yderligere blok med dem.

Efter 3 års pause (salg af alt hvad der havde med Warhammer at gøre inkl pensler, maling osv.), har jeg taget hobbyen op igen som et afbræk i en travl hverdag. Jeg kunne ikke finde mine gamle tråde med DE og lidt blandet, så ny account grundet ny mail, og generelt "starting from scratch".

Denne blok er tiltænkt at vise min vej frem/tilbage, når man som jeg skal starte på ny og ikke har de økonomiske midler til at bruge flere tusinde på nye malinger, pensler osv. Det vil også gøre at der evt. er nogle toninger af farve, der kan gå hen at ligne hinanden en smule, da det er de samme farver jeg lejer med og kombinationen/blendingen heraf. For mig har det været det at male en "flot" hær og så få lov at spille den derefter der har været det primære gennem min tid som figurmaler/spiller. Vægtningen vil i denne omgang ligge lidt højere på selve maledelen, og jeg vil forhåbentligt undervejs give mig i kast med paintbrush.

Jeg har som sagt ikke rørt en pensel i 3 år, og jeg håber ligeledes at denne blok kan give lidt ping pong med feedback men ligeledes give noget tilbage. Jeg har som udgangspunkt en lidt dyster/mørk tone i mit malearbejde og det første arbejde vil bære præg af at der skal afprøves noget farvevalg, teknikker osv. Og i det hele taget lige få tag på spray, maling (hvordan den arbejder da jeg ikke før har malet med Vallejo før).

Hele tanken med projektet omkring Grey Knights er at stille en spilleklar hær i god tabletop standard, få dygtiggjort mit malearbejde, lært nye teknikker gennem inputs mm. samt udviklet mig som maler overordnet set.

Her min absolut første figur i 3 år. Mangler stadig 3x magnetiserede våben, og få enkelte detaljer/justeringer

M. Brockdorff

Skal beklage at min Army Painter spray er elendig og jeg ligeså - hvilket resulterede i udviskning af enkelte detaljer - ærgerligt! Men har købt mig en ny spray fra anden producent.

Jeg kunne godt bruge noget inspiration til baser;) jeg havde umiddelbart tænkt en Arktisk tema, således kulden er det gennemgående, hvor enkelte elementer kan få det varme frem (lamper, evt våben features osv). sidder selv og kigger lidt på forums osv.

P.S skal man forresten skrive verification hver eneste gang?

M. Brockdorff

Så er der tilføjet de sidste detaljer og arbejdet mere med lyset og forsøgt mig med lidt let osl - kan evt få endnu mere gas?. Base samt våben og så er den første termi kørende;)

Fortsat god dag til alle

M. Brockdorff

Fik lige gennemgået nogle posts omkring upload af billeder, og kunne se der anbefales 300-400. Jeg sidder selv med en stor skærm, så for mig er de fine, men sig endelig til hvis billederne skal skaleres ned!

/Brockdorff

affun

Din OSL ser da helt fin ud her. Tror faktisk det ville være en skam at tone det op - Det fungerer meget bedre, efter min mening, som den fine detalje det er her. Ellers kan det hurtigt gå hen og blive ekstremt dominerende for figuren.

Ud over det, så ser det lækkert ud med det lidt mudrede look du får frem. Det skal da nok blive et fedt projekt. :) (Får helt lyst til selv at male nogle Grey Knights.. )

((Billederne ser fine ud for mig, og jeg sidder på en lille bitte studie-bærbar))
Bolters er røde, og chainswords har advarselsstriber på.
Maleblog

M. Brockdorff

Jamen så er det tekniske mht til billederne da på plads;)! og tak for feedback.

Jeg har set en lang række OSL med paintbrush, og det  ser super lækkert ud (omend meget markant) - Men er heller ikke umiddelbart den stil jeg forsøger at ramme.

Lars Hesselberg

Rigtig fedt look du har fået dig, det er ikke bare den typiske kliniske rene metal man ellers ser så ofte med Grey Knights.

M. Brockdorff

Det tager jeg som et kompliment;)!

Nu mangler der blot base på den første terminator. Jeg tænker ikke at gøre mere ved ham. Jeg har taget et drastisk valg om at skrue op for osl, da jeg som god tabletop standard gerne vil give figurerne noget mere pondus når de skulle ses på afstand. Jeg er selv lidt usikker på om det fik en tand for meget? Eller om den i bund og grund lige skal have en tand mere med enkelte lysere highligts - det sidste tror jeg bare bliver for meget?

Kan se på billeder der lige skal lave små tilrettelser, bla med osl'en

M. Brockdorff

Vil lige have et billed ind på lidt mere afstand - giver et bedre helhedsudtryk;)

Tore Bolhøj

Jeg synes det ser tæskegodt ud! Man får virkelig det indtryk at hans våben gløder med nasty hurty energy.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Lars Hesselberg

Ja fordælen, det sidste billede viser det rigtig flot.
Er det airbrush eller bare virkelig omhyggelig godt drybrush? :)

På de andre billeder (altså før det sidste) er dit fokus punkt ikke dit force weapon, men resten af modellen. Det kunne være fint med et closeup af våbnet i fokus således man rigtig kan se OSLen :).

M. Brockdorff

Det er "omhyggeligt" arbejde - det er nu ikke som sådan drybrush alene, men lidt blandet; vandet opløsning med tilført hvidt, lag på lag, lidt drybrush og mere rent wash og highlights

Her er et par billeder POV af powerweapon med forskelligt fokus

Rent view messigt, får man det bedre hvor man kan se overgangen fra osl'en til det resterende og kontrasten imellem disse

M. Brockdorff

Lidt brugt, men kunne ikke dy mig for lige at give den et final touch.

M. Brockdorff

Her en lille update - har haft lidt travlt på det seneste.

Og startet på en ny;)

I dag har jeg dog været nede ifbm de nye DE, og jeg er som udgangspunkt solgt det de sexede hekse!

Så der kommer nok en ny tråd eller også bliver det en hybridtråd med DE og GK

King_Cuttuk

Ser rigtig godt ud. 2 ting: 1) lyser han ud af røven eller hvad sker der? 2) billeder er lidt uskarpe som du nok godt ved. Enten brug macro funktionen på dit kamera ellers skal du nok finde nogen med et andet kamera til at tage billeder :)

M. Brockdorff

tak for indputs

1) ja han lyser self ikke ud af røven - ved ikke om du hentyder til de 2 lamper der sidder bag på (jeg ved ikke om det er lamper/knapper/lign, men det er hvad jeg forestiller mig) - eller hvad tænker du på?

2) Mht til kamera er det skam meget bevidst - jeg bruger digitalt spejlrefleks kamera som jeg også bruger i mit virke som arkitekt til modelbilleder mm, så det fejler ikke noget. Jeg er dog ikke uddannet fotograf eller noget, men jeg stiller skarpt på det ting jeg gerne vil fokusere på i billedet - der skulle også gerne være billeder med fuld fokus imellem. Det er nu engang den måde jeg har valgt at vise mine modeller på;)

Erkender gerne at billedet til basen er l.o.r.t - gad ikke lige tage det om;)

Når det er sagt, skal jeg nok lige tænke over at sætte den på auto fremover;) hehe

mvh Mathias

salun

Eneste lille bitte øf herfra er løbene på deres våben - de ville se SÅ meget bedre ud, hvis de lige fik en fræk date med et bor :)
For ellers ser det jo rigtig godt ud ;D

King_Cuttuk

Det var skam ikke for at nedgøre dit arbejde, jeg synes bare billederne var for meget ude af fokus til jeg kunne bedømme hele figuren. Hvis ideen er at en speciel del af figuren skulle være fremhævet kan det sagtens bruges, personligt ville jeg foretrække en større dybteskarphed.

Mht. lyset så kunne jeg simpelt ikke se at der var en lygte/spot der nede. Jeg tænkte nok det var en lampe af en art, lyset faldt bare et mærkeligt sted og det var meget mere skarpt end alt dit andet OSL.

M. Brockdorff

Salun: Det er jeg faktisk helt enig i;) mon ikke det bliver gjort i den nærmeste fremtid på din opfordring;)

King-C: Det ved jeg skam godt, og kan godt se din pointe - jeg sidder jo selv med hele figuren, og kan godt fornemme at man måske kan miste lidt overblikket i mængden af detaljebilleder;)
Har faktisk ikke lagt så stor vægt på OSL'en på bagsiden, så det er nok bare lidt generel sjusk fra min side at der ikke er ensretning på OSL'en. Og tak for indputs!

MaRV

Det ser sgu godt ud, det er godt du er kommet i gang igen. Jeg kan kun være enig med at få boret huler i de våben. Som bonus info, så plejer jeg at spore boret for med en prik fra en nål, bare så boret rammer midten  :)

Men jeg har fundet en stor fejl, de hekseduller skulle have været konverteret til GK henchmen og ikke til det der Fantasy pjat  ;)

Men velkommen tilbage til hobbyen.

Mvh Uffe

M. Brockdorff

Haha - Mange tak og er glad for at være tilbage selvom jeg savner alt min maling, pensler osv. - har været en dyr omgang at starte op fra bunden med de ting. Dog har jeg haft muligheden for at prøve Vallejo - super lækre at arbejde med når man alligevel blander rundt i det på bordet.

Jeg har fyret noget tape på boret, så jeg ikke borer helt igennem;)

Nej jeg er nu tilfreds med at kunne spille både WHFB og WF40K denne gang. Syntes begge spil har sine gode og dårlige sider;) Men det kræver self at jeg har lidt mere end mine 5 GK Termies og 10 Hekse:P - Men håber da at jeg med tiden kan blive lært lidt op i 40k - nu har jeg dog lige 9 mdr i Shanghai (fra d. 11/11/13) inden jeg kommer tilbage til Danmark. Så der blive tid til at få malet lidt dernede;)