News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Gamle dværge. Nu med Chaos! Og Malifaux!!

Started by JustSimonsen, 26 May, 2013, 17:29:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JustSimonsen

Hej. Jeg er så småt igang med at stable en dværgehær på benene, og her kan man følge processen. Først lidt fluff:

Den engang så mægtige dværgekonge Dumin Ironbeard har, efter 7 års konstant belejring fra bjergenes mørke goblinstammer, måttet sande at hans elskede hjem Karak Grimbaraz er tabt. Få hundrede dværge er tilbage i hulerne og specielt den royale garde har lidt grusomme tab, således at kun hans nærmeste livvagt Ulrik Oakheart og hans bannerbærer Jorah the Fat endnu står trofast ved hans side. Via oldgamle minegange lykkes det Dumin og resterne af Grimbaraz-folket at flygte, mens Ulrik alene besejrer goblinkongen Snog the Haunch. Horder af gobliner ser til mens deres hersker falder livløs til jorden og den efterfølgende panik vinder dværgene tid nok til, at sprænge minegangene bag dem og begrave goblinerne i forfædrenes stolte bygningsværker.
Nu leder Dumin bjergene tyndt efter et sted hvor hans folk kan komme til kræfter og planlægge generobringen af Karak Grimbaraz. Flyvende krigsmaskiner, spejdere og minefolk assisterer Dumin i hans søgen, og Snogs stamme skal ikke finde sig for godt til rette i deres midlertidige bolig.

Just out.

JustSimonsen

Jeg fik figurene ind ad døren igår og kastede mig straks frådende over Dumin Ironbeard. Han er en pre-slotta GW dværg fra 1982 og jeg er dybt imponeret over figurens skarpe detaljer og karismatiske udtryk - "Sådan laver de dem ikke mere!" ville en long beard nok sige. Det var en fonøjelse at male ham, og jeg fik endelig sat gang i en hær med gul. Det har jeg længe haft lyst til at prøve. Jeg har brugt GWs base paint Jokaero orange som gul base og den dækkede sort rigtig fint. Figuren bliver nok en unit-filler da han ikke er i krigsgear, så kan han istedet fokusere på at skrive grudges ned i kampens hede.

Jeg har sikret mig en ordentlig spand out of production dværge som stort set kan males op til en færdig hær, og hele projektet bliver en hyldest til GWs gamle, hyggelige look som ikke rigtig er at finde på hylderne længere.

Dalamar

mere, Mere, MERE, MEEEERRRREEEE! NU!

Golf

Super fedt at se de gamle figurer. De gamle figurer er altid 100% federe end det nye klyt GW spytter ud på samlebånd IMO.

King_Cuttuk

Virkelige seje gamle figurer. Lidt ærgerligt dog at han står på den der "stenpude" :/

JustSimonsen

Mange tak for de positive tilbagemeldinger - jeg må sige at Dumin Ironbeard ligger nr. 1 på min liste over de fedeste modeller jeg nogensinde har malet. Den figur har bare x-faktor!

Quote from: King_Cuttuk on 04 June, 2013, 20:42:20
Virkelige seje gamle figurer. Lidt ærgerligt dog at han står på den der "stenpude" :/

Ja du har ret, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at klippe i en 32 år gammel figur :). Jeg må istedet prøve at få ham sænket ned i pyntebarken.

Så har jeg malet Ulrik Oakheart som jeg kalder ham (det er en champion fra Prince Ulther's imperial dwarfs fra 1987, hvor jeg også har sikret mig standard bæreren). Han har desværre en dims på rykken som vist er til et skjold som jeg ikke ejer så dimsen er bare sort indtil videre.

Jeg beskriver lige hvordan han er malet, for den eventuelle interesserede, og for at jeg selv kan huske det :):

Base: bestial brown, snakebite leather, bubonic brown, bleached bone.

Rustning: Boltgun metal, vask af fortyndet abaddon black, fortyndet mithril silver.

Gul: Jokaero orange, yriel yellow, bad moon yellow, 50/50 badmoon yellow/skull white.

Rød: Khorne red, blood red, troll slayer orange.

Hud: bestial brown, dwarf flesh, ogryn flesh, elf flesh.

Dullmohawk

Fremragende malet, du gør de gamle figurer den ære de (i min optik) fortjener. Fortsæt det gode arbejde!

salun

Knoppen på ryggen er ganske rigtigt bare deres standard-dims til skjolde, og tror ikke det var stort med specifikke skjolde til bestemte modeller på det tidspunkt.

Så det er jo bare et finde nogle af de gamle skjolde med hul i midten, og vælge et du syntes godt om, eller hitte et du allerede har liggende :)
Hvis du vil have et af de gamle, så kan jeg lige se om jeg stadig har dem liggende jeg opbevarede for min bror, og hvis ikke, så kan jeg høre ham ad, om han vil af med et eller flere af dem.
Hvis du bor i Kbh. så kan I måske ligefrem mødes, så du kan se på hvad han har :)

Nåh ja - og så er de rigtig fedt malet, begge to ;D

JustSimonsen

Quote from: Dullmohawk on 05 June, 2013, 13:01:02
Fremragende malet, du gør de gamle figurer den ære de (i min optik) fortjener. Fortsæt det gode arbejde!

Tak! Det skal jeg gøre :)

Quote from: salun on 05 June, 2013, 13:36:31
Knoppen på ryggen er ganske rigtigt bare deres standard-dims til skjolde, og tror ikke det var stort med specifikke skjolde til bestemte modeller på det tidspunkt.

Så det er jo bare et finde nogle af de gamle skjolde med hul i midten, og vælge et du syntes godt om, eller hitte et du allerede har liggende :)
Hvis du vil have et af de gamle, så kan jeg lige se om jeg stadig har dem liggende jeg opbevarede for min bror, og hvis ikke, så kan jeg høre ham ad, om han vil af med et eller flere af dem.
Hvis du bor i Kbh. så kan I måske ligefrem mødes, så du kan se på hvad han har :)

Nåh ja - og så er de rigtig fedt malet, begge to ;D

Det lyder rigtig spændende med et originalt skjold! Hvis du har et af dem (eller flere!) kunne jeg godt være interesseret. Jeg bor dog i Aarhus :)

salun

Jeg får lige min bror til at snuppe nogle billeder, og sender dem til dig :)

FatherNurgle

Rigtig fedt projekt. Gotta love the oldies.

Ifht. skjolde synes jeg dog du skal finde på noget andet. De gamle skjolde (dem med hul i) er bare ikke fede. Jeg har selv brugt nye skjolde på gamle figurer, og det har fungeret rigtig fint. Du klipper bare peg'en af, og så limer du bare det nye skjold på istedet.

Sadomator

Det ser fedt ud.

Mht gamle vs nye skjolde. De gamle med hul i er fine nok, man kan altid lige glatte det hele ud med lidt greenstuff, men ellers tror jeg mest, at de var beregnet til de modeller, som havde en afrundet knop til skjold, så de har sådan en metal bule midt i skjoldet.

De nye skjolde ser finde nok ud til de gamle dværge. Jeg bruger selv både nye og gamle skjolde til mine gamle dværge.

JustSimonsen

Jeg takker for input omkring skjolde og overvejer sagen :)

Jorah the Fat er nu færdig - jeg er særligt godt tilfreds med hudtonen og øjnene som jeg synes er blevet helt rigtig:

Flarg

Ser godt ud!
Og helt enig i at øjnene er blevet rigtig gode
Only the insane have strength enough to prosper.
Only those who prosper may truly judge what is sane.

JustSimonsen

Quote from: Flarg on 08 June, 2013, 19:49:20
Ser godt ud!
Og helt enig i at øjnene er blevet rigtig gode

Jeg prøvede tricket med at sætte 2 hvide pletter i hvert øje, istedet for at male det helt hvidt og så sætte en sort plet. Ret genialt imo :)

Næste skridt bliver nok at få samlet og malet nogle warriors med great weapons. Det er 6th edition plastic warriors, og jeg har omkring 90 at gå igang med! Derudover har jeg en hulens masse warmachines, slayers, miners, gyrocopter og characters - der er nok at lave, men jeg nyder virkelig at male de fantastiske dværgefigurer så er slet ikke bekymret ::).

JustSimonsen

Jeg bliver lige nødt til at linke til denne fantatiske dværgehær:

http://www.coolminiornot.com/browse/browseid/5678279

Der er satme noget at leve op til!

chrjensen

Den pool er jo bare en crowd pleaser
Selvom man er diagnosticeret paranoid skitzofren, kan man stadig godt være forfulgt!

Min blog

Player1

Quote from: JustSimonsen on 08 June, 2013, 21:10:40Næste skridt bliver nok at få samlet og malet nogle warriors med great weapons. Det er 6th edition plastic warriors, og jeg har omkring 90 at gå igang med!
Kætter!

Er baserne færdige? En lille mørkegrøn tot græs ville give en god kontrast til resten af figuren. Ellers ser det jo bare lækkert ud, med mere lækkerhed oven på.

JustSimonsen

Quote from: Player1 on 10 June, 2013, 15:16:44
Quote from: JustSimonsen on 08 June, 2013, 21:10:40Næste skridt bliver nok at få samlet og malet nogle warriors med great weapons. Det er 6th edition plastic warriors, og jeg har omkring 90 at gå igang med!
Kætter!

Er baserne færdige? En lille mørkegrøn tot græs ville give en god kontrast til resten af figuren. Ellers ser det jo bare lækkert ud, med mere lækkerhed oven på.

Haha du har ramt det ømme punkt! Indtil der vokser pengesedler istedet for blade på min bøgehæk må jeg dog nøjes...

Jeg har godt tænkt på noget græs og jeg bruger det normalt også. Dværgene er bare så små at jeg tænkte det ville ligne en busk, men du har nok ret :). Tak for ris og ros!

Egrimm

Det ser godt ud! Hyggeligt at se figurer der er lige så gamle som en selv

Player1

Quote from: JustSimonsen on 10 June, 2013, 15:29:28Haha du har ramt det ømme punkt! Indtil der vokser pengesedler istedet for blade på min bøgehæk må jeg dog nøjes...
Her er 1, 2, 3 forskellige muligheder for at få nogle billige gamle dværge. :)

JustSimonsen

WIP 5th edition Gyrocopter:

-

King_Cuttuk

Den "rigtige" gyrocopter. Ikke den der oppustede fjolleting der kom bag efter :D

JustSimonsen

Quote from: King_Cuttuk on 12 June, 2013, 22:37:19
Den "rigtige" gyrocopter. Ikke den der oppustede fjolleting der kom bag efter :D

Den er super fed :). Vil også herre gerne have fingrene i 4th edition udgaven - den er mindst ligeså fed!