Kamprapport torsdag

Started by Bartok, 06 June, 2013, 23:06:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Henrik og jeg tørnede sammen tre gange her til aften i hans fine kontorlokale. Fotos kommer senere, foreløbig lidt om slagene.

Match 1, 400 point: Infinity Watch (Henrik) vs. Sinister Syndicate (Per):
Kampen blev udspillet af et map, jeg ikke kender, som havde tre elevations. Thanos (150 point), Gamora (GG) og Adam Warlock (165 point) kom på overarbejde mod Vulture, Aloysha Kraven, Rhino (128 point), Dr. Octopus (SI) og Shocker (65 point). Henriks terningeslag var rådne, mens Syndikatet lykkedes med næsten alt - jeg tror ikke, at de blev ramt én eneste gang.

Match 2, 600 point: Fantastic Four vs. Trigon (& underlings):
Trigon (500 point) er næsten umulig at ramme på sit startclick: 20 DV, Impervious, Shape Change. Dertil starter han med 13 i attack og gør 6 i dmg med Psychic Blast! Plus at han hver runde gratis kan lægge to blocking terrain markers ud. Henrik havde lavet et udmærket hold, men havde ikke en chance, manglede noget perplex og PC for at kunne ramme, og Dr. Dooms outwit kunne ikke bruges, da Trigon har Quintessense TA. Doomie blev også hurtigt one-shot'et! Henriks FF bestod af: Thing (140 point), Mr. Fixit, Medusa, Dr. Doom (GG 169 point) og GG Spider-Man, og manglede ud over PC/Perplex også noget range.

Match 3, 800 point: Asgardians vs. Justice League:
Efter to nederlag kogte Henrik indvendig (bilder jeg mig ind, haha), så Odin og hans krigere fra Asgård marcherede mod Justice League anført af Enchantress (250 point) og Batman (200 point!).

Denne kamp blev langstrakt og udfaldet ikke til at gætte. Batman gjorde hele JLA undtagen Enchantress stealthed, men jeg ved ikke, hvor afgørende det blev. Odin viste sig sejlivet med sine "morfarer", han tog sig fra tid til anden - det var faktisk ret powerful. Enchantress' vilde SP med en slags penetrating poison og quake fik aldrig rigtig en chance for at skinne, tværtimod var den 11 click lange figur meget af tiden på pumperne for at regenerere og ramme ved siden af.

Superman (telefonboks) fik nogle gode slag ind, og Henrik mistede da sin Spider-Man, tre Valkyrier og Loki (80 point), men Odin var næsten fuldt oppe, da JLA måtte se nederlaget i øjnene. En fed kamp med masser af spænding. Mine figurer var i øvrigt: Oracle (50 point), Green Lantern (100 point) og Black Canary (62 point). Resten af Henriks var: Heimdall (135 point), Thor (FCBD 150 point).

Kloen

Jeg er meget spændt på at høre nærmere om hvorfor/hvordan den Odinsleep fungerer - på papiret virker den ikke så god.
Og selvfølgelig har du allerede Trigon, Per  8)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Odin har jo svær at såre, når han sover (DV 19), så der er gode chancer for, at han healer. Han fik Mystics skade flere gange, men det var lidt lige meget, når han bare healede op. Jeg fik ham tidligt ned på click 9, men woof, så healede en Valkyrie ham lidt op og så klarede han selv resten og var lige pludselig oppe på click 2! Det er da muligt, at Odinsleep i nogle tilfælde kan være mindre powerful, men i aftes var den ret afgørende for kampens udfald, tror jeg.

Og ja, Trigon er lige en fyr efter min smag  8) Jeg glæder mig dog til at få afprøvet ham noget mere.

Kloen

Jeg tror min GG047 chase mr. Fantastic havde hjulpet mod Trigon. Plus Chaos War Mr. Fantastic og evt. Newer Fantastic Four ATA på alle  :P
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Måske, svært at sige. Det KUNNE jo være, at Trigon havde udset Reed som sit første offer ;O) Trigon har også Pulse Wave på fire clicks. Men den der alternative FF TA, Future Foundation, ser da vild ud, har endnu ikke mødt et hold med den. Måske har vi en udfordring her?

Sporh

Søren, min Odin har da givet dig klø et par gange. Bl.a. da han tog wonder woman og Hawkman ud pga Odin Sleep.

I de to første spil tror jeg jeg gav under 3 dmg samlet. Aldrig har HeroClix været et værre spil

Kloen

Quote from: Sporh on 07 June, 2013, 12:28:36
Søren, min Odin har da givet dig klø et par gange. Bl.a. da han tog wonder woman og Hawkman ud pga Odin Sleep.

I de to første spil tror jeg jeg gav under 3 dmg samlet. Aldrig har HeroClix været et værre spil

Max LOL

Bartok

Nu med fotos i rapporten!