Battle Report 10. juli

Started by Kloen, 11 July, 2013, 16:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Både Per og Henrik kom hjem til mig for et par spil - vi havde aftalt 300-, 400-, og 600SA. Og vi lagde ud med 300SA

Henrik stillede sine nyanskaffede minispilsfigurer:
Tilsammen gav de et ret præcist Arkham Asylum-tema
GC002 The Joker 99
gc003 Two-Face  49
GC004 Killer Croc 82
GC005 The Penguin 70
300
Per stillede sine forbistrede lejesoldater flankeret af en flyvende kvinde og et par mappedyr:

IM3005 Extremis Soldier 30
SOG035 Void 70
IM3103 Killian 75
DKR003 Bruce Wayne 60
295

Mens jeg stillede et "The Hand"-hold:

ASM041b Hobgoblin 94
GX009 Wolverine 103
IH031 Daredevil 93
Secret Avengers ATA 5
295
(glemte selvfølgelig alt om ATAen på Wolverine)

Henrik vandt map roll og sendte os til Small Town USA:

Jeg endte som en lunken skive pastrami lige i midten mellem Henrik og Per, men da Per var lidt tilbageholdende fordi han gerne ville have sine lejesvende pushet til click 2, besluttede jeg mig for at søge mod Henriks tosser

Daredevil hoppede til et andet tag for at pushe, mens Wolverine stillede sig et sted hvor han ville undgå at blive ramt af det running shot med pulse wave, som Per udemærket kunne se jeg pønsede på

Her er billedet taget lige efter Hobgoblin er swoopet ned og pulse wavet, mens Wolverine har charget ind for at skære i The Joker

..Og det var jo super at jeg stod der og tyggede Henriks figurer, men som altid med den Wolverine er han hurtigt slagtet, og han blev dræbt af Two-Face, Joker og Penguin. Per kedede sig ovre i Langbortistan, og rykkede nu frem mod slagmarken:

Undervejs måtte de dog lige tage sig af Daredevil der lurede på taget, og fik mindcontrol'et en af dem uden det hjalp det store, og snart var der blodbad i de buske hvor mine og Henriks tropper først stødte på hinanden

Henrik og jeg forsøgte at holde stand så længe vi kunne, men blev hurtigt out-actioned, og Per endte som last man standing.

Vi gik hurtigt videre til 400SA

Hvor Henrik stillede et Batman Family-hold:

GC001 Batman 115
D10a008 Catwoman 35
BM100 Nightwing and Batgirl 176
BM031 Alfred Pennyworth 42
368

Efter lidt forvirring om hvilket hold jeg havde planlagtstillede jeg en blandet omgang bolcher:

ASM040 Blackheart 213
JL52019 John Constantine 59
FFBM003 Nightwing 100
AW029 Ghost 28
400

Mens Per stillede med et Asgardian-hold:
FI022 Nerkkod 215
AVM005 Frost Giant 80
HA012 Valkyrie 38
HA014 Asgardian Warrior 37
4 x Asgardian ATA 20
390

Per vandt map roll, tror jeg, og vi endte på Institute Grounds

Per valgte pga. Nerkkod at starte tæt på den sparsomme mængde vand, hvilket mere eller mindre sendte Henrik og mig i totterne på hinanden

Som det ses gik Per ovenom, så jeg åndede lettet op og kunne koncentrere mig om Henriks tropper, som Per var flink nok til lige at tygge lidt først ved at plaffe Nightwing og Batgirl ned på deres sidste click. Jeg sendte en blå gargoyle op for at poison dem, hvilket betød Henrik måtte bruge sin action på den, istedet for at positionere sig

Med det resultat at min Blackheart kunne plaffe dem ned og lave et gedigent killsteal fra Per.
Nightwing fungerede pissegodt ved i stealth bare at stå og Leadership'e tokens af Blackheart der samlede på Soul Corrupt-markører mens han sendte gargoyles ud.
Nerkkod kom ned til Henriks og mine tropper for at pulse wave alt (inklusive sine egne holdkammerater til døde, men jeg ihærdigt forsøgte at få den blå gargoyle på plads til at lave penetrating poison.

Nerkkod fik givet Blackheart et par click skade, men til sidst faldt han for Blackhearts skud, der blev godt bakket op af Constantines probability rolls.

Og jeg skulle nu "blot" rydde bordet for Henriks småkravl, hvilket jeg gjorde - så sejr mig, og det stod nu 1-1-0, mens vi snakkede om søløver fra San Diego og gjorde klar til vores 600-spil

Her stillede jeg

IM3102 Iron Patriot 225
DR006 Storm 40
DR006 Storm 40
TT001 Robin 75
JL52019 John Constantine 59
ASM037 Ancient One 78
ASM049r Spider-Man 2099 80
597

Henrik stillede et Society-hold:
SOG040 Deathstroke 147
D10a020e Lex Luthor 100
SM029 Silver Banshee 153
SM054e Black Adam 200
600

Per stillede
ASM017b Brother Voodoo 79
ASM004 Blade 85
M10a021r Dark Phoenix 100
CW058 Dr. Doom and Kang 300
594

Jeg husker ikke hvem der vandt map roll, men vi endte på samme map igen, bare drejet rundt så vi havde nye starting areas.

Per sang en lille glædessang da han endnu engang så sin nye bedste ven John Constantine på bordet, og satte sig straks for at få outwit'et hans probability nerfing SP.
Imens fløj mine 2xStorm op på et lille tag i stealth, for at kunne tage mod Henriks tropper.

Men som så mange gange før glemte jeg at man jo bare kan skyde objectet der giver hindering i stykker, så det gjorde Henrik, og med et velplaceret skud fra Deathstroke, uddelte Henrik med Energy Explosion 12 skade til mine tropper på taget.
Jeg rykkede min Iron Patriot frem, og langsomt men sikkert erkendte Per og Henrik frustrationen over combo'en Constantine+Ancient One, og Phoenix kom tættere og tættere på, mens kampens dyreste figur, doom og Kang stod og pillede ved sig selv og hinanden oppe på en afsats, ude af stand til at Probability control'e og uden reel grund til at komme ned.

Brother Voodoo løb forvirret rundt og ramte ikke rigtigt noget

Robin hoppede ned for at hjælpe Constantine og Ancient One, mens Spider-Man basede Voodoo og Extremis taberen. Imens blev Iron Patriot fanget mellem den fremadstormende Black Adam + hans Society-hjælpere, og så Pers tropper i den anden ende

Her ses spillepladen fra Doom og Kangs synsvinkel inden de besluttede sig for at flyve ned og gøre rent bord:

Men ned fløj de, og tilsidst manglede de bare Deathstroke, der ellers holdt godt stand

Men også ham nakkede de, og dermed ente aftenen med 2 sejre til Per, 1 til mig og 1 spiloplevelse til Henrik, hvis glædelige søløvenyheder dog må overtrumfe nederlagsfølelsen...
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Sporh

Hey, jeg fik da tre 2. pladser! Jeg er en stabil spiller. Sindssyg dårlig - men stabilt dårlig :)

Kloen

Hvis man får point svarende til sin placering, endte du på 2 i snit, og jeg på kun 1,7, mens Per sluttede på 2,7. Så du har ret. Sort of.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Sporh

Nej, i første spil blev du slået ud først og så mig. I 2. Spil blev Per slået ud først og så mig. 3. Spil røg du igen ud som den første og så mig. Når vi ikke spiller på tid er det last man stranding. Og jeg var næstsidst man standing i alle tre spil :)

Kloen

Jeg har jo givet dig ret.
Du klarede dig statistisk bedre.

Sporh

Og hvad man ikke har på brættet må man have i tekniske udtalelser, der lyder pænt!  8)

Kloen

Quote from: Sporh on 12 July, 2013, 10:04:17
Og hvad man ikke har på brættet må man have i tekniske udtalelser, der lyder pænt!  8)

Them be fightin' words!!!