News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

40k-turneringer i DK

Started by Ni, 18 July, 2013, 17:45:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ni

Der er lige en debat (http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=63018.0) kørende om hvordan holdet til ETC 2014 skal stilles og et sidespor af debatten gik på at der ikke bliver afholdt nok turneringer i Danmark. Jeg tænkte jeg ville starte med at spørge folk herinde hvad det er i går og savner og samtidigt høre lidt om hvad der er af hjælp og materiel at hente ude i det danske land. Hvis i vil svare på den her: http://freeonlinesurveys.com/s.asp?sid=ortna9c4z9gr9x3300810 så kan i hjælpe både mig, jer selv og hele den danske 40k-hobby.

Undersøgelsen tager "kun" op til 50 besvarelser, så skynd jer før der er udsolgt ;)
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Egnarts

Done! Og jeg vil meget gerne hjælpe med at få flere turneringer op og stå i Jylland, men problemet er at finde lokaler og terrain til det.
Eyes closed, head first, can't lose.

Krøldrup

Problemet er at de fleste "turneringer" er mindre.

For at være helt ærlig så anser jeg ikke et arrangement med under 24 deltagere som en turnering.
Og al ære og respekt for dem der afholder de mindre arrangementer. MEn jeg gider ikke rejse til den anden ende af landet for et 12 personers arrangement.

mvh
/Jens
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Kaltenberg

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Levarion

Ville gerne stille terræn til rådighed hvis jeg selv skal med. Dog gider jeg ikke med til de turneringer hvor alle listerne er for stærke og vinder 20-0 hver gang. Det er der sku ikke noget sjovt i. Syntes jeg i hvert fald :)

Ghostdog

Så er det gjort. Men der manglede 1 spørgsmål om hvor man helst så turneringen afholdt. :-D
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

duckdive

Tjek min blog Projekt 40K

Psykomamba

Så er der svaret.
Jeg vil også gerne være med til at få noget mere turnering i midtjylland op og stå. Savner selv det gamle Comequest i Viborg og noget større i Århus.
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Jugsta

Ni

Det er sgu cool gutter, der er kun plads til 4 svar mere :)

Caruncula

Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

Landbooster

Så fik jeg også svaret

jdstejskal

Ni

Så er svarene inde: http://voresmail.dk/report-7461A80273584919A28A0B8588093F0F.jpg

Jeg skal lige have gravet lidt mere og tænkt lidt mere over hvad i har svaret, men indtil videre vil jeg da opsummere således:

1. 52 svar på under et døgn midt i ferien - der er i hvert fald lyst til at spille warhammer derude!
2. Der er kun 16% der vil have et hårdt AS
3. Der er pæn tilslutning til et ville afholde en holdturnering - det er godt nyt for ETC-folkene
4. Over 70% svarede at de helst ser det som en lørdag-søndag-turnering
5. 2 ud af 3 vil have forplejning
6. Nordjylland og til dels sønderjylland slår ud som steder en del ikke vil rejse til, Fyn ligner derimod et godt kompromis
7. En slags mentorordning, masterclass eller lignende er der bestemt også interesse for, der må lige designes noget smart
8. Der var mange positive tilbagemeldinger om at vil hjælpe med at udføre det praktiske omkring en turnering
9. Der er også mange der vil stille borde og terræn til rådighed, der skal dog graves i det for at finde ud af præcis hvor meget materiel der gemmer sig rundt omkring så vi ved hvor mange borde man vil kunne klare uden at skulle spille med bøger, sokker og tante Odas gebis ude på en våd græsplæne... Det må til dels tilskrives dårligt stillet spørgsmål, beklager.

Hjarl

Mht punkt 2. Ja kun 16% ønsker et hårdt AS. Men samtidig syntes jeg det er værd at bemærke at der kun er 24% der ønsker at spille helt uden AS...

MaRV

Hej,

godt initiativ...

Der mangler fredag til lørdag, den blev meget populær i de gamle Comequest dage, hvor man så stadig havde søndag til familien.

Angående AS, så synes jeg, at man ikke burde havde AS på de første 3-4 turneringer. Derefter kunne man så kigge listerne igennem og slå ned på nogle enheder/codices. Jeg ved godt at vi allerede nu har ETC listerne, vi kan støtte os lidt til. Men hvis der skal mange nye spiller til, så kan de også lære Power niveauet og Metaen som den bør læres, på den hårde måde ;)

Hvis jeg skulle deltage med AS, hvilket jeg gerne vil, så bør det være et Choice baseret AS system og ikke f.eks våben. Jeg husker kun alt for godt gamle låste systemer, hvor man skulle fjerne våben fra vehicles for at de kunne komme med i listen.

Hvor er spørgsmålet om man gerne vil deltage i enten en turnering- eller Hygge/kampagne- Weekend? Tror også mange er med på det sidste, specielt de nye og os gamle 40k hippier ;)

Generelt så jeg gerne en godt mix af både Hygge/kampagner, Turneringer og Holdturneringer med og uden AS.

2 vs 2 turneringer kunne også være en god ide, f.eks 20 borde til 80 mennesker. Dette kunne ordnes på en dag, hvor man så med 1500pts kunne oplære nye folk.

Lige nogle hurtige tanker, jeg håber det giver mening :)

Mvh Uffe 

Hjarl

En anden ting jeg kom til at tænke på mht AS//NAS. Om en turnering er det ene eller det andet siger jo intet om hvor hårdt der gås til biddet ved den givne turnering. Tag nu f.eks VikingCon og dets årlige 40k event (Danmarks hyggeligste ?). Det er i princippet et NAS 40k event, men samtidig spilles der med alt andet end hårde lister. Det handler jo mere om oplægget og hvilken type turnering man vil afvikle, end om AS eller ikke AS :)

Waaargh

Der er over 50 som har svaret i undersøgelsen. Anyways here goes:

Som relativ ny i 40k miljøet og familiefar er der et par ting jeg lægger vægt på. For det første at datoen bliver meldt ud i god tid. Jeg besluttede mig for at deltage i en turnering her i løbet af i år, men den officielle 40k kalender var spejl blank, så jeg regende med at turneringsmiljøet var ret dødt. Jeg vil gerne kunne forberede mig i god tid og det er svært når turnering bliver slået op med ret kort varsel. For det andet, ja så har WFB miljøet rigtig godt fat i turneringsdelen, med nogle solide arrangementer (tidsplan, bespisning, terræn, mv.). Om man så er til AS eller NAS er en anden historie, og indtil at spilletsystemet har spillet fallit kan man lige så godt køre med skiftesvis det ene og det andet. GW sprøjter codex'er ud hvor spillet får sin egen balance mellem allies og flyers og hvad ved jeg.

Jeg har endnu min første 40k turnering til gode.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Belial

Hvilke større 40K turneringer er der overhovedet tilbage?

Med større tænker jeg 24+ deltagere. Der er ETC-kval og EP andre?

Personligt er jeg mere til de mindre, som er tæt på hvor jeg bor. 12-16 spillere og det hele er overstået på en dag (lørdag helst).

Kaltenberg

Waargh:

De fleste tuneringer lige nu er små 1 dages events. De er noget nemmer at afholde.
Se efter Clash, Crux terminatus, eller se under dine lokale tråd. der kommer nok ting der i løbet af efteråret.
Meget tyder på at der også kommer en ECT kval eller i hvert fald en holdturnering til vinter, men jeg melder først noget ud når dato og lokaler er på plads.

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Ni

Bare lige for at runde af så håber jeg der vil ske noget i det midtjyske kort tid efter ETC - i er ikke glemt, vi har bare travlt med at rulle terninger :D

Vindicare

Hej.

Jeg er ikke længere så aktiv i WH40K/WHFB miljøet, men har et ønske om på en eller anden måde at blive det igen i en eller anden form. Jeg kan læse og forstå på folk at der ønskes at organisere flere turneringer, og jeg tænkte det var en måde at "give noget tilbage" på. Jeg har blandt andet været med til at hjælpe med en større del af de lavpraktiske opgaver i forbindelse af comequest tilbage i 2004-2006, og har en megen erfaring med planlægning og 'organizing'. Ydermere har jeg stor erfaring med skriftlig dækning af større arrangementer (jeg er freelance "journalist" for DAFFs (Dansk Amerikansk Fodbold Forbund) bedste række).

Det vil primært være oplagt at jeg hjalp til med turneringer i øst-/midtjylland da jeg bor i Aarhus. Kontakt mig meget gerne pr. email hvis der skulle være nogle der ønsker at gøre brug af mit tilbud eller har blot har brug for mere info. (Jonhaugaardmeineche@gmail.com).

Mvh.
Jon

Troels S

God ide med en lille undersøgelse Michael - havde gerne svaret, da flere 40k turneringer bestemt ville være ønskværdigt. Man bliver til tider helt misundelig på fantasy drengene.

Kan se at der ikke er noget spørgsmål om malekrav. Vil gerne tilføje, at det for mig er afgørende, at der er krav til fuldt malede hære, hvis jeg skal deltage i turneringer. Tror det er en dealbreaker for mange og noget det samtidig deler vandene lidt.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Ni

Du har ret Troels, det er en forglemmelse. Jeg er dog af den opfattelse at malekrav er en helt indbygget del af at tage til turnering, hæren SKAL være malet hvis det står til mig. Der skal også være point for malet hær.

Nazh

Quote from: Ni on 21 July, 2013, 09:01:42
Du har ret Troels, det er en forglemmelse. Jeg er dog af den opfattelse at malekrav er en helt indbygget del af at tage til turnering, hæren SKAL være malet hvis det står til mig. Der skal også være point for malet hær.

Sådan skal det lyde nogle ville nogle sigde +1 til det men, jeg giver +3
Hvad er foreskellen på en eldar og en dark eldar ??..Eldar er vegatar....Dark Eldar spiser kød..