Battle report Henrik mod Søren 30/7

Started by Kloen, 31 July, 2013, 11:07:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Henrik og jeg skulle have et aftenspil på hans kontor, og besluttede os for at prøve noget nyt - så det endte med formaterne 150-, 300-, og 600SA.

150 gav 1 theme team reroll og 2 actions per tur, og vi havde begge overvejet om den sikre sejr ville være SM001r Superman, men var begge endt med at vælge noget sjovere:

Henrik stillede

dkr103 Bane 100
dkr008b Mercenary 45
145

Mod mine Spy-tropper

av050 Winter Soldier 70
bb007 Checkmate Knight (White) 29
bb007 Checkmate Knight (White) 29
aw028 Ghost 22
150

Jeg vandt map roll, og besluttede mig for at tage noget range-venligt, så vi røg en tur i arenaen:

Jeg stillede hurtigt op i det hindering der var tættest på, men glemte at Bane kunne løbe ret langt og pludselig var jeg i close combat og min alpha strike-strategi var skamskudt

Da mine figurer var for gamle til fancy ting som sharpshooter og for billige til move&attack-powers, og da jeg flere gange fejlprioriterede som følge af at jeg havde glemt der kun var 2 actions per tur, kunne jeg hurtigt se hvilken vej vinden blæste, men prøvede alligevel at få et par hits ind, via omrokering:

Men lidt var ikke nok for grådige Henrik, der absolut MÅTTE bringe sin mercenary med ned i kampen

Det kunne kun gåe én vej nu, og det gjorde det da også. Dog fik jeg nakket Mercenary inden min Checkmate knight blev pushet til døde, og undgik således et æg:

Sejr Henrik og 1-0 til ham

Vi rykkede videre til 300, hvor jeg blot udbyggede mit hold med

si051 Nick Fury 100
ffcw005 Mockingbird 50

og holdt altså stadig mit spy-tema, og endte på 300 præcis

Henrik stillede sit nyerhvervede Assassin-hold

sog038 David Cain 76
sog039 Lady Shiva 67
sog040 Deathstroke 147
290

Jeg vandt map roll og sendte os en tur på Tamarata

Jeg forsøgte, dumt nok, samme strategi som sidste spil, og Henrik fik hurtigt positioneret sin Cain og sin Deathstroke

Med de nye Energy Explosion-regler fik Henrik med sin Deathstroke lavet et skud der uddelte 12(!) damage, og pludselig så det således ud:

Det stod nu klart at jeg måtte ændre taktik, så jeg spredte mig ud

Jeg fik givet Lady Shiva lidt skade, men det hjalp ikke meget, for Cain og Deathstroke dræbte alle andre end min Nick Fury:

Og da han fik nok skade brugte han sin Life Model Decoy til at rykke op i hjørnet:

Herfra prøvede han ihærdigt at dræbe Shiva, men blev hurtigt til et elevated skydetelt for Deathstroke, og holdt ikke mere end én tur.
Sejr Henrik og 2-0 til ham.

Videre til 600, hvor jeg udbyggede med
bb019 Talia 86
cr104 Roy Harper 53
ca031 Steve Rogers 99
jl032 Bronze Tiger 60

og endte på 598
Jeg synes det så godt ud, på trods af mine to nederlag... ...lige indtil Henrik viste det Kryptonian-hold han stillede:
mos101 Superman 200
mos012 Lara Lor-Van 31
mos102 Jor-El 100
mos105 Faora 100
mos106r General Zod 100
mos103e Kryptonian Warrior 50
581

Ikke overraskende vandt jeg map roll, og besluttede mig for et noget mindre åbent landskab, så vi røg en tur i The Garden:

Jeg lagde ud med samme strategi som de andre gange, da jeg denne gang havde mere back-up og bedre sekundære attackers

Krypton-tropperne kom hurtigt frem, og selvom Superman gemte sig bag blocking, fik Talia med lidt enhancement smadret det, og med sin outwit var der nu open season på Superman, som lagde ud med at blive blastet for 5 damage. Henrik så ikke fornøjet ud, men jeg kunne endelig smile (læs: grine)

Henrik burde måske nok bare have holdt sine tropper væk fra det skydetelt jeg efterhånden havde fået indrettet - med masser af enhancement, outwit og perplex - men han ville jo gerne komme Superman til undsætning, så hans resterende tropper krøb langsomt frem, og hvis man kigger efter kan man se den turkisgrønne Kryptonian Warrior der faktisk nåede helt frem til mine tropper inden han blev skudt nok i smadder til at Winter Soldier kunne daske ham i hovedet med et heavy object:

Herefter kom Bronze Tiger ind direkte ind fra startfeltet som clean-up. Først på Kryptonian Warrior:

og derefter over at hjælpe Mockingbird med at gøre kål på Superman

Og nu kunne mit skydetelt med en gennemsnitsrange på 9(!) så i ro og mag tage sig af Henriks resterende tropper:

Sejr mig,og samlet 2-1 til Henrik - men jeg har en anelse om at han helst ville have vundet med sine kryptonians  ;D
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Tak for spændende rapport, altid en fornøjelse at læse. Og en tørst efter at spil får sig et ektsra nyk opad!

Kloen

Tak, Per - men jeg synes faltisk det er helt hyggeligt at skrive rapporter. Giver mig mulighed for at få trænet min hukommelse og for at få visualiseret mine taktiske fejl. Det hjælper.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/