Battle report 5. august, del 3

Started by Bartok, 09 August, 2013, 00:16:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

KAMP 3

HENRIK (JUSTICE LEAGUE OF AMERICA theme team)
Phantom Stranger 171
ffsm001r Superman 150
Green Arrow 104
Batman 75
cj222 The Atom 50
Gypsy 44
= 594

PER (MASTERS OF EVIL TT)
Skirn 150 + Infinity Gauntlet 10 w/ Soul Gem 5 + Asgardian ATA 5
Greithoth 150 + ATA 5
Enchantress 141 + ATA 5
Klaw 60
Shocker 65
= 596

JESPER (THUNDERBOLTS TT)
Man-Thing 200 + ATA 8 (Avengers Initiative)
Bullseye 117 + ATA 8
Baron Zemo 95 + ATA 8
Santanna Hellstrom 82 + ATA 8
Norman Osborn 66 + ATA 8
= 600

Tredje kamp endte i det rene slagtehus. Det udspillede sig på et map med tre elevations, Henrik havde vandt mapchoice og startede matchen med at rykke JLA anført af Superman stille og roligt frem. JLA havde hele to figurer med Defend, og sidst på sin dial kunne Gypsy også komme op på Defend 18; dertil havde Henrik også den vilde Atom på 20 i DV og Perplex og Stealth for sølle 50 point. Phantom Stranger havde jeg ikke tidligere mødt, men havde hørt DC-fans omtale dens dial med hånord. Jeg stillede mine lede Masters of Evil-tropper i position til at kunne TK'e Skirn frem til et Pulse Wave. Hun er nemlig så hård en nitte, at hun kan lave, hvad Nova Blast-feat'en kunne, men feat'en var et engangsknald, hvorimod Skirn kan knalde runde efter runde...

HAMMER COLLISION: If Skirn is adjacent to a friendly character with the keyword The Worthy, she can use Pulse Wave as if she had a range of 8. If that character is named Greithoth, her Pulse Wave deals 3 damage instead of 1 when targeting more than one character. Adjacent friendly characters with the keyword The Worthy ignore this use of Pulse Wave.

Så... i runde 2 hvilede JLA, og Enchantress perplexede Skirns attack value op og TK'ede hende op i synet på JLA, kæmpen Greithoth hoppede efter hende og perplexede hende yderligere op. Skirn ruller dobbelt fire og rammer hele JLA for 3 i damage, selv den på papiret "urammelige" Atom. Batman røg væk fra sine outwit-clicks, Green Arrow er ligeledes bedst uden for mange skrammer, og fra en del HCOnline-kampe ved jeg, at man aldrig skal pushe smFF Superman på hans click 1.
Jespers Thunderbolt havde noget transporttid fra sit starthjørne, men skød løs på Greithoth, der ragede godt op i vejret selv på et kort med flere elevations. Men selvom Bullseye praler med aldrig at misse, havde han trods høj attack value ikke held til at ramme. Skirn og Greithoth gentog deres heftige "Hammer collision", der var ikke meget beskytter over Superman, der skyndte ned på en anden elevation og nåede lige at komme væk fra pulse wave nummer to.

Det slimede og giftbefængte (?) monster Man-Thing teleportede sig selv og Santanna Hellstrom over i min lejr, dvs. der hvor mine tre andre figurer var. Man-Things gift (se SP nedenfor) var noget af det på brættet, jeg frygtede særligt. Men Enchantress hjernekontrollede utysket til at flytte sig ned til Superman, som så blev forgiftet, men dog ikke sat ud af spillet.

WHATEVER KNOWS FEAR...: Man-Thing can use Poison. When he does, instead of dealing normal damage, roll a d6 that can't be rerolled for each adjacent opposing character. On a result of 1-3 deal that character 1 damage. On a result of 4-5, deal that character 2 damage. On a result of 6, deal that character 3 damage.

Green Arrow var, ligesom sine teammates, knocked back pga. Skirns dobbelt firer, Green Arrow tilmed ud i det fri, så stort set alle kunne target'e ham. Men han fik mulighed for at skyde 3-5 runder, uden at ilden blev besvaret. Terningeslagene var generelt med mig og mod Henrik og Jesper, faktisk husker jeg ikke, at tingene før har flasket sig sådan for mig i den grad - alt lykkedes hele tiden.

Selv Man-Thing, der har mange clicks med damage reducers, Mystics TA, regeneration og en lang dial, fik jeg ned relativt let. Til sidst havde Skirn fået sin Infinity Gauntlet på et tretal, dvs. +2 på alle sine stats, Steal Energy og kunne vælge hvilken som helst power hver runde. Min Shocker måtte lide døden, da jeg havde glemt, at han stod inde i Skirns pulse wave-range.

Jesped

Du udnyttede dine figurer godt, men man må sige at heldet også var med dig.

Første skud med Bullseye, skulle jeg slå 6 tror jeg og slår 3 5ere.

Man alt i alt en god spil aften. En sejr hver og personligt, så fik jeg taget 2 af de store figurer ud i spillene. Noget jeg tit har kæmpet med.

Kloen

sej læsning. Glæder mig til at lufte figurer på onsdag, Per
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Bullseye slog meget dårligt, ja. Men Greithoth var ikke gået ned, selvom han var blevet ramt af Bullseyes 3 dmg.