News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

De gule og grønne Empire

Started by meller, 10 August, 2013, 18:31:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

meller

Fandes også, så kom der et nyt projekt... jeg har fået min lillebrors empier, han havde det gamle start sæt med Empire og Orkere, også har jeg selv 8 ponyer. Men det er ikke lige meningen jeg vil lave ret meget (det kommer nu nok sikkert til at ske alligevel). men jeg skulle lige prøve at male en enkelt figur, som så blev til to.... nå men her er lige nogle billeder, hvad syntes i om dem? er der go grund til at fortsætte, eller er farvekombinationen helt død :)




Ilithien

Farvekombinationen er super cool, dog skal du nok have lidt mere gang i den grønne.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

meller

Hvordan mere gang i? bare mere highlight eller en anden farve highlight eller hvordan :)

Ilithien

Mere pang, altså bare flere highlights.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

meller

Okay, tak for det, det vil jeg prøve :)
Er der andre ting jeg kan forbedre? :) jeg skal nok se om jeg kan få taget nogle bedre billeder :)
hvad bruger folk til at lave hud effekter? :) mit er meget fladt, har sort mellem fingerne, men det er jo alt :) 

raimbiebam

Først og fremmest tillykke med din nye hær:) Kender du hæren, eller tror du kun den kunne være sjovt at male?

Jeg tror jeg ville prøve at dæmpe den grønne farve lidt, personligt synes jeg den er lidt for mørk i forhold til d. gule.

meller

Jeg fik bare lyst til at male Empire :) spillet er ikke det jeg går mest op i :) spears and shields er generelt ikke så godt, men de figure jeg nu har, måske ender det også med jeg rykker skjoldende af og laver spyd hovedet om til en hellebard, så er de vidst lidt bedre spil mæssigt :p
hmm ja den grønne er måske meget mørk, men ved ikke om det gør så meget, det giver en stærk kontrast, hvilket jeg syntes er lidt fedt, så der er noget meget lyst og noget mørkt, således det ikke bare bliver lys med lys på, eller mørk med endnu mørke skygger :) men jeg er helt enig med der skal lidt mere highlight på det grønne ihvertfald :)
Syntes måske bare det bliver for kunstigt hvis den grønne bliver meget lys :) men vil snart lige få arbejdet lidt mere med den grønne, så skal jeg nok smide nye billeder ind, specielt handgunneren skal der arbejdes med :)

meller

Så er jeg endelig kommet igang med at male igen, det var kun meningen jeg skulle havde malet en lille smugle igår, men så glemte jeg helt tiden og ja, så er der en næsten færdig Knight, der mangler stædig noget arbejde på hesten osv. hesten ser rimelig ond ud, fordi rustningen er så sort, men gør det så meget? vil gerne beholde det der med der er en del sort, man kan ikke finde en måde så der er mindre sort og stædig ser godt ud :-)
Desuden burde jeg få fat i noget nyt maling, mit det er ved at tørre helt ind :-/




meller

Endnu en rider malet :-) så skal det bare fortsætte i det tempo her, så jeg jo snart færdig med det regiment :-)





meller

så er vi på 6 ponyer  :P

mit mål er ca. følgende til den 23/7

1 mounted priest
1 wizard
16 spearmen
14 handgunners
8 knights
1 great canon




Guldfisk

Hvad bruger du til hudfarve? er det elf flesh?

Jeg ville nok droppe de sorte farver mellem fingerne og så smide en wash på i stedet.
Jeg bruger selv Orgryn flesh, vallejo laver en der hedder fleshtone shade. Har den. Men har ikke prøvet den endnu.

Måske bruge dwarf flesh først, så wash, så elf flesh som highlight (hvis du bruger gw selvfølglig)

skal lige siges jeg ved ikke hvad de nye malinger hedder derfor gamle navne. Men sad lidt og kiggede på de nye

Cadian flesh, wash med Reikland fleshshade, highlight med Kislev flesh
Men du kan altid bare highlight med samme base farve huden er. efter du har lagt wash

meller

Jeg bruger elf flesh, ja jeg burde nok arbejde noget mere med hudfarven.
angående mit brug af sort maling, så har jeg en sort ink, ikke helt det samme som wash, den fungere self ikke rigtigt til det, det bliver meget mørkt. på den anden side kan jeg lidt godt lide det sorte, jeg bruger lidt forskellige malle metoder på mine hære imellem, og ved godt jeg ikke opnår det mest realistiske look med den fremgangsmåde jeg har her, og heller ikke den hurtigste, men jeg syntes faktisk lidt det har et fedt karakteristisk look :-) men jeg har selv leget med tanken, så måske det bliver ændret senere, men lige nu tror jeg at jeg prøver at holde det hvor det er :-) jeg har heller ikke flere hårdt armeter figure, mine heste er færdige nu, så nu mangler der en warpriest, wizard, canon og ellers bare nogle spearmen og handgunners :-)

her er den første enhed som er færdig :D (sådan da, der mangler basing, kan ikke helt bestemme mig)








meller

nu hestene er færdig skal der laves lidt fodtusser, spearmen med skjolde er måske ikke lige det mest omptimale, men de figure jeg har, og formålet med hæren er sådanset også kun introspil på 800 point til nybegyndere :-)




meller

Det går stærkt fremad :-)
der er nu lavet yderligere:
10 handgunners
1 wizzard
1 warrior priest på barded warhorse (han mangler dog lige hovede og de sidste detaljer)

så det der mangler er:
1 great canon
9 spearmen
4 handgunners








meller

Så er der sket en del mere, nu mangler der ikke meget :-)
det har virkeligt taget noget tid at male banneret til min spearmen unit, jeg burde måske havde brugt noget tape eller noget for at holde lige linjer, men syntes godt det må havde lidt upræcis look, så det er lavet i fri hånd :-p ser det godt nok ud? :-)








meller

Har helt glemt at komme med et billede af den "færdige" Empire hær, jeg nåede at få malet de 800 point der var meningen, ved ikke helt om jeg vil gøre hæren færdig eller jeg skal satse på de andre hære jeg har, så hvis nogle vil købe dem, ryger de nok afsted :-)