Rapport: HYDRA vs. The Brutes

Started by Bartok, 14 August, 2013, 01:08:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

HYDRA theme team (Lars)
Skadi 200
Spider-Woman 82
Richard Fisk 62
Hydra Technician 19
Hydra Technician 19
Hydra Footsoldier 14
= 396

vs.

BISSEHOLDET (Per)
Kuurth 199
Colossus 200
= 399

Hydra med Skadi som leder valgte et åbent map med sporadisk hindering og blocking terrain. Begge mine figurer kunne smadre igennnem blocking, så den slags terrain var mere end velkomment set fra min side. Det blocking, der var, befandt sig dog primært ude i siderne af kortet.
Skadi var min hovedbekymring: en led kriger med attack value 12, Flurry, dmg 4, Indomitable, og så Charge og Exploit Weakness som trait. Hun havde Richard Fisk i ryggen, som med sin SP "Supreme Hydra, for now" ville gøre det til en langvarig affære at få hul på hendes panser.

SUPREME HYDRA, FOR NOW: Once during your turn as a free action, choose the highest point friendly character with the HYDRA keyword. The chosen character can use Mastermind until your next turn, but only to deal damage to characters with the HYDRA keyword or team ability.

Skadi kunne charge fem felter, det samme kunne Colossus, Kuurth endda seks. Ingen af os havde travlt med at slå først. Men så fik jeg en idé, der overraskede Hydra. Mine bisser løb mod bagerste geled i en stor bue uden om Skadi & kampaner, og så hen og mandsopdække Richard Fisk. Skadi havde uheldigvis stillet sig i hindering og skulle starte med halveret speed, så jeg havde mere end rigeligt med tid til at eliminere den potentielt meget irriterende Mastermind.

Skadi førte sine tropper væk og tog sig en god tænkepause.

Mine bøller fulgte efter på afstand, men så jeg fik regnet forkert og placeret mig ét felt for tæt på Skadi, der chargede Kuurth og dealede ham 4 penetrating dmg. Assisteret af Spider-Womans SP, som jeg klart har undervurderet, skulle Skadi kun slå en sølle firer for at ramme bøllerne. Alligevel missede hun med follow-up-slag med to 3-rul i træk, hvis jeg husker rigtigt.

PHEROMONES: Give Spider-Woman a free action. She may modify the attack value of an adjacent friendly character by +1 and she may modify the defense value of an adjacent opposing character by -1 until your next turn.

Med et dybt hammerslag og med Hydra-goons ved sin side virkede det pludselig ikke håbløst, at Skadi havde charget de to brutes. Hydra havde også fire team rerolls, bøllerne havde ingen, og det forsinkede mine slag en smule, men pludselig gik det løs: Kuurth tog bogstaveligt talt Skadi over skulderen og brugte hende som rambuk igennem blocking terrain, så hun først blev charget af ham og derefter tog 4 i "rambuk"-skade (- det havde jeg fanme glædet mig til!).

GRAB AND SMASH: Kuurth breaks away automatically. When Kuurth is given an action to use Charge, he can use the Carry ability to carry an opposing character as if it were a friendly character. When he does, after actions resolve, deal damage to the carried character equal to the total number of walls and squares of blocking terrain destroyed during that action, maximum 4.

Colossus fulgte efter de to turtelduer og smaskede en mavepuster på den arme kvinde. Skadi fik et Exploit Weakness-hug for 3 dmg ind på Kuurth, som nu var på sit ottende ud af 10 clicks. Så blev hun ramt skiftevis af de to bøller, som slæbte hende igennem blocking og jeg ved ikke hvad. Hun kom på et Regeneration og healede fire clicks, men røg hurtigt ned igen, og det samme gjorde Hydra-goons'ne bagefter.

Kloen

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Boyer

Kuurth er direkte spille ødelæggende synes jeg. Den kan give skade uden af skulle lave et angreb. Den burde i det mindste skulle slå for at ramme en for at lave den vilde SP.

Det bedste kort hvis man er imod den er vist The Great Arena. Mener ikke at der er noget blocking på det kort.

Bartok

Den skal starte adjacent til den figur, den vil carry'e. Og den kan ikke carry giants eller multibasefigurer. Jeg har spillet Kuurth tre gange, og kun mod dig fik jeg brugt dens SP. Den koster 199 point, jeg synes ikke, den er overpowered på nogen måde.

Kloen

Jeg rundbarberede den i hvert fald  ;D
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/