Rapport: IRON MAN & droner vs. MASTER MOLD

Started by Bartok, 14 August, 2013, 01:54:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

IRON MAN & DRONER (Lars)
FCBD Iron Man 156
Iron Patriot 225
Iron Man Drone 70
Iron Man Drone 70
Iron Man Drone 70
= 591

vs.

MASTER MOLD (Per)
Master Mold 600
= 600

Lars havde fortalt lidt om sine gode erfaringer med Iron Man Drones og deres free move actions.

MINION: REMOTE COMMAND: When a friendly character named Iron Man, Tony Stark, or Ultron is within 8 squares, Iron Man Drone can be given a move action as a free action, but modifies its speed value by -2.

Han gøs dog, da jeg satte Master Mold på bordet. Og jeg tænkte umiddelbart, at et så ranged-baseret hold ville få store problemer imod den robothær, jeg havde planer om at launche. Lars nævnte selv, før vi gik i gang, hvilken taktik man skulle bruge for at besejre Master Mold, og jeg var helt enig: gå efter Master Mold og ignorér så vidt muligt de robotter, han bygger. Men Lars glemte vist det, han havde sagt højt, for Iron Man og hans venner hoppede glad og gerne på mine Omega Prime Sentinels, jeg gik bygget i de første to runder.

Iron Man & co. havde ellers gode våben til at gennemtrænge tykke rustninger på afstand: Iron Man og Iron Patriot med Penetrating/Psychic Blast og de tre Drones med Ranged Combat Expert. Men Master Mold var immun overfor Penetrating, og mine Omega Prime Sentinels undslap på den ene eller anden måde hele tiden at blive ramt. Lars' droner blev vist trætte af de små robotter og breakede away for at skyde på deres herre. Og pludselig kom der nogle salver i træk, der lykkedes - på trods af at Master Mold havde 18, 19 eller 20 i defense mod ranged attacks. Ingen af holdene havde rerolls, befriende nok egentlig.

SENTINEL MANUFACTURER: Give Master Mold a power action. If your force on the map except for Master Mold is less then 300 points, you may place a character on the map adjacent to Master Mold. The placed character's name must include "Sentinel", it must possess the Robot keyword, and the placed character's point value must be less than or equal to the current number on the Factory Dial.

Så fik Master Molds robotfabrik endelig dampen op i et seriøs niveau: Ud af fabrikken kommer en Sentinel Mark II til 100 point, som prompte dealer 5 penetrating dmg til Iron Patriot. Robottens forsvar er dog til at tale med, og den bliver hurtigt til skrot. Men så starter man jo bare fabrikken igen! Sideløbende bliver Master Mold ramt igen og igen, og kommer helt ned på click nummer 16 (ud af 20). Men er i stand til at lave tårnende robotter, der giver hinanden synergi (lidt svært at hitte rede på alle de traits og SPs, de har til sammen)

COORDINATED CAPTURE: When an opposing character with zero action tokens is within 8 squares of Sentinel Mark II and is hit by another friendly character with the Robot keyword, you may place an action token on the opposing character after actions resolve.

COORDINATED ASSAULT: Once per turn, when another friendly character with the Robot keyword hits an opposing character, Sentinel Mark V may make a close or ranged combat attack against the hit character as a free action after actions resolve.

Jeg troede ellers, at Master Mold ville gå ned, men da jeg har to store Sentinels fremme, og de to Omega Prime Sentinels røg aldrig ned, lykkedes pludselig en række rul for mine robotter, og en stærkt såret Master Mold kan række næven i vejret.

Jeg har ikke selv prøvet at spille de der Iron Man Drones, men de er ret effektive og ser ud til at være underholdende at spille.

Boyer

Planen gik da også et godt stykke tid, men da du begyndte at stille de små Omega Prime Sentinel op ved siden af mine droner, så blev jeg nød til at gøre noget ved dem. Da de helt store robotter kom på banen, kunne jeg ikke lade dem stå og skyde mig helt af pommeren til.

Som sagt er det ret svært at tage Master Mold ned. Man skal nok have en Superman på banen der kan fange ham enten med skud eller en omgang bølleslag sammen med noget der tager sig af alt det robotgøjl den frembringer.

Boyer

Det var nu et godt spil, og fuck de store Sentinels. De er godt nok vilde med alle deres SP'er.

Jeg regnede ikke med at hverken Iron Man Eller Iron Patriot havde holdt så godt og  så længe ud som de faktisk gjort. Skulle nok have taget Doomday med som jeg snakkede om, men valgte at lave et godt tegneserietematisk hold istedet.

Bartok