Min vej til at blive hardcore turnering spiller (Det gode selskab)

Started by Koller, 14 August, 2013, 13:43:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skovtrold

Jeg venter i spænding, selvom jeg godt kan huske udfaldet af kampen..

Koller

Det er over et år siden jeg skrev denne tråd om vejen, til at blive hardcore turnerings spiller.

Der er en mulighed for at det er noget vrøvl, det jeg skriver, men ikke desto mindre, er det nogle erfaringer, jeg har fået.

Hvad er der så sket, er jeg blevet hardcore turnerings spiller?
Svaret er simpelt, nej, jeg føler jeg kun har fået taget min første skridt, men en pokkers masse tanker og erfaringer har jeg fået med i posen.
Det er sku en hård en rejse, med en pokkers masse nederlag.
Men alt er ikke helt forfærdeligt, for jeg føler, jeg er blevet en langt bedre spiller, end jeg var for et år siden, jeg laver stadig masse rookie mistakes, men sådan er det jo.

Ting jeg skal blive bedre til:

1. Spille stil
Efter at have prøvet Nygrens liste til dragon factory open, fandt jeg ud af at min spillestil er meget agressiv, jeg vil sku gerne op og true i første tur. Hvor Nygrens liste er meget afventene, som skal danse lidt rundt og finde huller og fejl modstanderens hær. Men det kan også være jeg skal være parat til at skfite spillestil alt efter restriktionerne?

2. Analysere restriktionerne
Jeg skal forsøge at får det maksimale ud af min hær, med de restriktioner der nu er.
F.eks, er få warmachines tilladt, ville en drage eventuelt være oplagt eller eller som det er meget lige p.t maks 2 chars mounted.
Alt det her skal tænkes over, så man kan lave en liste der vil give en fordele, samtidig, som passer til ens spillestil.

3. Deployment
Deployment synes jeg er en svær kunst at lære, som jeg skal blive bedre til, en god deployment, er så utrolig vigtigt, da det kan give en stor fordel.

4. Analyse af en situation, f.eks. charge
Endnu en svær kunst at lære, af og til giver det sig selv, andre gange kan jeg bruge 10 min på at tnæke voer et chage eller flere charges, hvordan jeg det er det rigtige tidspunkt at chage? Hvad bliver efterspillet efter charget, det handler om at tænke 3 skridt frem.

5. Movement
Jeg kan ikke gentage nok overfor mig selv, hvor vigtigt det er, vinkler, vinkler og atter vinkler, det gælder om at vinkle sine regimenter, helte, lords osv. rigtigt og helst perfekt hver gang, så de ikke kan komme ud af charge act, eller de ikke skal kunne se en.

6. Kontroller din modstander
Mit ynglings øjeblik er, at når jeg tvinger min modstander til, at tage et træk, som han ikke har lyst til, og han skal helst fortage flere af dem på samme tid.

7. Magi
Magi er en lækkerheds bonus, den skal ikke være afgørende for din hær, citat Apetri via Asger.
Mener det var nogenlunde det han sagde.

Det var lige nogle tanker jeg ville dele med jer, nogen tænker sikkert, det er der intet nyt i, fandt du først ud af det nu? Og andre tænker sikkert, gud det har jeg aldrig tænkt over.

Uanset hvad, er det sku en fornøjelse tilh hver turnering, det gør ondt at tabe 20-0, men de er spil jeg tænker mest over.
F.eks. var det fedt at være nummer 5 til krigsmaskinens turnering, oppe hos de tunge drenge. Men tilgengæld fik jeg også et slag i ansigtet, som kunne mærkes, men det gjorde kun, at jeg ville blive bedre til spillet, så slowly but steady bliver jeg bedre og bedre, Jeg nyder stadig at spille min Dark elves og det bliver sku sjovere og sjovere hver gang.

Det var lige en opdatering fra min side af, hvordan det gik med mit mål.
men nu vil jeg klikke på turnerings tråden, for at se om der er en ny en, man kan deltage til ;)
The Drunken Commander

Jeg er dværgen fra helvede - Marcus Kerns personlige lapdog.

Joakim

Hvor mange spil har du (ca) fået spillet det sidste år?

kristoffer lotr

Jeg byder gerne op til spil  :) er friske på alle typer restriktioner, kan stille med 6 forskellige hære og du skylder også at drikke en øl eller flere med mig.
Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen

Koller

Quote from: Joakim on 02 December, 2014, 18:42:07
Hvor mange spil har du (ca) fået spillet det sidste år?

Jeg vil vove at påstår jeg har spillet omkring 50-70 spil, hvis ikke mere, jeg har virkelig prøvet at få så mange spil ind, som muligt, for at lære min hær godt at kende.
The Drunken Commander

Koller

Quote from: kristoffer lotr on 03 December, 2014, 09:05:11
Jeg byder gerne op til spil  :) er friske på alle typer restriktioner, kan stille med 6 forskellige hære og du skylder også at drikke en øl eller flere med mig.

Det lyder sku godt kristoffer, Ja jeg skylder sku et spil og en omgang, så det synes jeg vi skal finde ud af :)
The Drunken Commander

kristoffer lotr

du skal bare nævne et restriktionsystem, så begynder jeg at kigge på lister  :)
Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen

Koller

The Drunken Commander