News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

tema hjælp

Started by kagemanden, 25 August, 2013, 22:12:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kagemanden

Hvad tænker i når jeg siger hvide savage orcs med mørke blå krigsmalling.

TheMuffinMan

Jeg tænker Smølfer?!
Og det er måske ikke helt den effekt du er ude efter :P... Prøv at male et par forskellige prøvemodeller, så er det lettere at komme med råd og/eller kritik.

Venlig hilsen
TheMuffin
You're all SLUTS!!!
- Conan

Hesse

Ide:

Savage Orc tribe der bor op af en aktiv vulkan. De er selvfølgelig helt askegrå pga. alt det sod, og du får mulighed for at lave nogle lækre lava-baser. De bruger selvfølgelig fjer fra de lokale ørne der også bor der, i meget farverige varianter. Deres tatoveringer og tribal markings er selvfølgelig inspireret af lavaen, så de fremstår flammende orange ovenpå det grå hud.

Og nå ja, så kan du lave fede conversions hvor de er hovedjægere, kannibaler eller noget.

Dine Night Goblins bor selvf. inde i nogle tunnelsystemer i vulkanen, og udnytter egentlig mest dine Savage Orcs primitive tilgang til at fremme deres egne mål. De er evt. albino pga. de mange år i mørket, ellers er de også askegrå pga. alt soden. Deres kåber er flammende, for igen at symbolisere vulkanens vrede.

zKoTTe

Ej nu må i da lige....

Hvorfor skal det være tabu at lave en anderledes hær, hvorfor skal vi i figurverdenen være så røvhellige?

Nazisme og KKK er nogle forfærdelige ting der skete i fortiden, men hvorfor helvede må vi ikke bruge det som inspiration til et fiktionelt univers?

Har i også ondt i røven over at Quentin Tarantino har lavet Inglourious Basterds og Django Unchained?

Jeg har personligt lavet 3 Hitler dukker gennem tiden, men det gør mig da hverken til anti-semitisk eller nazist, og uanset hvordan i vender eller drejer det, så er store dele af blandt andet 40k universet inspireret af netop denne slemme tid.

Hvis man laver sådanne projekter så er det jo netop altid med et glimt i øjet, jeg fandt på et tidspunkt en Afro-amerikaner der havde lavet en KKK-hær, gør det ham til en tilhænger? Ved mindre at man er Nazist, man hader x slags befolkning og laver en hær af omtalte emne, så har jeg et problem.

Men come on, er vi virkelig ikke modne nok herinde til at kunne håndtere lidt anderledes projekter?

Jeg forventer at dette indlæg ikke falder i god jord hos mange, men jeg er ikke ude efter at starte flame war og dets lige, så venligst sørg for at komme sagelige argumenter for hvorfor vi ikke må gøre som det passer os, når vi laver en hær.

Morten Juel Søndergaard

King_Cuttuk

Zkotte du har ret, personligt ville jeg ikke blive fornærmet over en nazi hær på spillebordet, men det er altså nogen derude som har en anden baggrund og derfor vil blive fornærmet over for sådan noget og det slår ikke skår af mig at jeg skal holde mig fra at lave KKK og nazi hære, bare for at gøre andre mennesker glade. Jeg kan godt finde på et andet tema til min hær.

zKoTTe

Så for at undgå at støde et par enkelte mennesker, så vil du gå med til at censurer dig selv? :)

GW har glorificeret horrible perioder gennem hele deres karrierer, allesammen perioder hvor jeg nok var en af de første der røg til regimet.

Inquisition - Tortur og forfølgelse af alle der ikke var kristne og/eller intellektuelle.

Imperial Guard - Nazi/USSR/ og andre ligeså forfærdelige regimer.

Space Marines - Nazismen Arier ligger meget tæt op af. - Min viden om disse super mennesker er begrænset, men symbolikken er der, så venligst ikke hæng mig op på dette citat :)

Og listen kan helt sikkert blive ved, men det gør da ikke 40k mindre awesome gør det? Om man vil det eller ej, så er de førnævnte emner ekstremt ikoniske og det vil de altid være.

Det er 70 år siden at disse uhyrligheder skete, er det ikke efterhånden på tide at vi kan tage lidt gas på det uden at brænde nallerne, det tog kun South Park 20 år at gøre grin med AIDS.
Morten Juel Søndergaard

The Wise Mans Fear

+ 1 til zKoTTe

Humor er en god ting  :)

De eneste der vil blive stødt er da nazister, der vil blive sure over at der bliver taget pis på deres ideologi.

Vi snakker om en fantasy hær  ;D

Kexplosion

Det er vel også ligemeget hvad man gør i sin kælder - men der er iht. til den indledende post tale om en turneringshær.

Det bør vel også indgå i overvejelserne?

Hvis det var en "Jeg skal lave en hær, jeg er ligeglad med, om den kan blive bortvist til turneringer" skal man da bare give den max gas med hvad end tema, man nu har lyst til, men det er det bare ikke.

Der er tale om en hær, der skal kunne præsenteres og accepteres i offentlig regi, uden at den kan skabe problemer for spilleren ift. at få lov til at deltage eller folk ved "uheld" taber deres ting på figurerene, fordi de hader dem og ejeren.  :P
"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!

zKoTTe

Om det er turnering eller ej gør da ingen forskel, er der virkelig turneringer i Danmark der har disse restriktioner?

Min pointe er jo netop at folk skal spænde hjelmen og lade folk lave hvad de har lyst til.

"Accepteres i offentlig regi" er nok den værste ting at sigte efter når man laver en hær, hvis man kan blive stødt over en figur, så har jeg virkelig ondt af personen.

Og hvis der virkelig findes den slags folk der smider andres figurer på gulvet, på grund af at de har ondt i røven over en hær de ikke bryder sig om, så burde det da være netop disse personer der blev bandlyst fra turneringen og ikke omvendt.

Hvis ens håndværk er godt nok, så kan man slippe afsted med det meste.

Og uanset hvad så vil jeg hellere se en KKK-Gobbo hær end en standard Direkte-Ud-af-boksen Orc hær med brunt tøj og metal våben.

Men jeg vil gerne hører fra jer arrangører på forummet, ville i forbyde mig adgang til en af jeres turneringer hvis jeg kom med en converteret Nazi/Negerbøsse/Eller-andet-lige-så-dumt hær?
Morten Juel Søndergaard

Kyte22

jeg holder med zKoTTe. Voksne, der leger med legetøj må kunne acceptere at legetøjet er inspireret af voksne emner. Man er jo heller ikke Sadomasochist fordi man har en slaanesh hær, eller fucked up i hovedet hvis man ejer en clan moulder skaven hær.

Det er jo fiktion, og selvom nogle conversions minder om historiske onskabsfulde ting, er det jo bare legetøj. I Flames of War kan man jo for eksempel spille som tyskerne. Gør det en til mere nazi, selv at converte noget der minder om nazister end at købe dem i forretningen? Jeg havde sgu da en Red Skull action figur som jeg legede meget med da jeg var barn. Det gør da heller ikke mig til nazist. Hvad folk på internettet har ondt i rumpetten over disse dage...

Kexplosion

Det er jo overhovedet ikke et spørgsmål om "at man bliver til" det ene eller det andet, fordi man har nogle dukker malet eller modelleret på den ene eller anden måde.

Hvis man synes, skal man da bare give den fuld skrald med racistiske temaer, incestdukker eller penistematiserede goblins i hære - bare husk at de måske skal stilles overfor en fremmed person, i hvad der skal forestille et "hyggeligt" regi.

Hvad Flames of War og Nazister angår, er det en retarderet pointe, at Nazisme IKKE skulle være repræsenteret. Flames of War er et historisk krigsspil og Nazisterne var en del af den historie, derfor er de ikke malplaceret på samme måde - medmindre man spiller i Tyskland, hvor Nazisme og brug af Nazistisk ikonografi er noget i retning af strafbart.

Warhammer er derimod ikke et historisk spil og KKK eller Nazisterne er ikke en del af den verden. Den absolut eneste grund til at vælge det som udtrykt tema til en hær, blandt de millioner af andre kreative muligheder, er for at provokere, hvilket også kan være et formål i sig selv.

Man skal bare være klar over, at det også kan få konsekvenser, hvis det er stærke emner det drejer sig om (Nisser med kæmpepikke hører ikke den kategori).

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

zKoTTe

Der er mange ting der ikke er en del af Fantasy verdenen, men det betyder da ikke at de elementer ikke dukker op i diverse hære, og hvorfor skal en Army Book diktere hvordan jeg skal male og samle mine egne figurer?

Jeg vil mægtig gerne se et eksempel på disse konsekvenser som at du nævner, for jeg har aldrig selv oplevet nogle i min 15 år lange "karriere" inden for dukkeleg.

Hvis min modstander ikke kan tåle synet af noget stødende og brokker sig derefter, så er det da ham der er en klaphat og ikke mig.

Hvad er der helt præcist galt med at lave en hær der er provokerende? I et turnerings miljø så er man sikret på at folk husker ens hær meget bedre end de fleste Master Painted hære, og det er som regel et godt samtale emne gennem sådan et event.

Folk er forskellige i know, men at føle sig truffet over en dukke der ligner Hitler er altså fjollet.

Morten Juel Søndergaard

kagemanden

Wow zkotte det gav jo helt nye overvejelser, der er en pointe i det. Jeg kan kun sige wow.

Ablabab

Quote from: zKoTTe on 29 August, 2013, 15:28:40
(...)

Men come on, er vi virkelig ikke modne nok herinde til at kunne håndtere lidt anderledes projekter?

(...)

Eller også er "vi" modne nok herinde til ikke at behøve "lidt anderledes" (dagens underdrivelse) projekter. Ting bliver ikke federe bare fordi man prøver at gøre dem "edgy", provokerende, afmystificerende eller hvilken undskyldning man bruger for at montere en kæmpe diller på en havenisse. Nogle gange er havenissen fin nok uden at være blotter.

Derudover er din hensynløse attitude faktisk også ret provokerende. Det virker som om du holder på retten til at være irriterende/stødende med dine maleprojekter, og hvis folk ikke ser på dem på samme måde som du, så er det fordi de er nogle hønserøve der skal lære at se tingene på samme måde som dig. Den holdning kommer man sjældent særligt langt med, uanset hvordan man prøver at pakke den ind.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

chrjensen

Wow, sikke en debat jeg fik skabt  :D

(just for the record; jeg er hverken racist, nazist, djævletilbeder eller pædofil)

Jeg tror lige som zkotte, at der er meget få som ikke vil kunne se det som den (grovkornede) joke det er. Der er naturligvis en sandsynlighed for, at du kan få det røde kort til nogle turneringer - og det må du tage som en kalkuleret risiko.

Selvom jeg helt sikkert er enig med Powerfists princip om, at politisk debat ikke skal finde sted, synes jeg det ville være synd, hvis der går så meget censur i den, at vi ikke kan poste billeder af KKK og nazi inspirerede dukkehære.
Selvom man er diagnosticeret paranoid skitzofren, kan man stadig godt være forfulgt!

Min blog

Tordenskjold

Jeg er principielt enig med Zkotte-fløjen. Dette er et voksent forum hvor voksne mennesker mødes for at snakke om figurer. Man kna være uenig i eller blive frastødt af andres ideer og udtrykke sine følelser frit, det er der ikke noget galt ved, sådan skal det være. Men at kræve af andre at de censurerer sig selv for at undgå muligheden for at støde folks følelser virker for mig helt fjollet. Det er den samme slags negativ ytringsfrihed som vi ser når folk ikke vil tillade at mødre ammer deres børn offentligt fordi det går ud over deres fine fornemmelser - "min frihed betyder at du skal begrænse din frihed". 

Det ville være noget andet i tilfælde af injurier eller opfordringer til had. Hvis medlem X f.eks. regelmæssigt udtrykte at han/hun afskyr jøder og mener at de burde udryddes så ville jeg se en pointe i at censurer medlem Xs posts og evt. overveje et Ban. Det er der ingen der gør i denne tråd, den bunder i humor - grovkornet humor, jovist, men dog humor.
Meget af både Warhammer og WH40Ks baggrund og setting bunder i nogle grotesk overdrevne fantasi versioner af rigtige, grusomme begivenheder. Man kan ikke benægte at Death Korps of Krieg og Armageddon Steel Legion begge er delvist inspireret af tyske tropper fra den 2. verdenskrig, med alt hvad det indebær af voldsfascination, fascistiske overtoner og krigsforbrydelser, eller at Space Marines og inkvisitorer regelmæssigt benytter sig af metoder der i bedste fald kan kaldes krigsforbrydelser. At gøre denne tydelige inspiration eksplicit ved at lave en nazihær er da groft, men om det er moralsk uforsvarligt ved jeg ikke.

Når det være sagt så er Powerfist.dk i sidste ende et privatejet forum, og som medlem må man vil også respektere de regler og begrænsninger der nu nedsættes af forummet. Hvis moderatorgruppen tager en beslutning om denne eller andre tråde på forummet mener jeg at det skal respekteres, lige meget om man er enig eller ej.

kagemanden

Ja utroligt hvad et simpelt spørgsmål kan gøre, men det er vel i sidste ende ens fantasy der sætter grænserne og hvis nu jeg evt valgte at lave kkk hæren og det så fik det røde kort så er det vel bare at tage sin anden hær med.
Det er vel en løsning :D.

King_Cuttuk

Quote from: zKoTTe on 29 August, 2013, 16:01:31
Så for at undgå at støde et par enkelte mennesker, så vil du gå med til at censurer dig selv? :)

Til en hvis grad ja. Hvis jeg bare skal lade være med at lave nazi og KKK hære. Der kommer selvfølgelig en grænse hvor jeg ikke ville kunne tage deres fornærmelse alvorlig (hvis de brokker sig over jeg laver en nisse hær fordi de ikke tror på jul eks)

Quote from: Tordenskjold on 30 August, 2013, 10:02:26
Jeg er principielt enig med Zkotte-fløjen. Dette er et voksent forum hvor voksne mennesker mødes for at snakke om figurer. Man kna være uenig i eller blive frastødt af andres ideer og udtrykke sine følelser frit, det er der ikke noget galt ved, sådan skal det være. Men at kræve af andre at de censurerer sig selv for at undgå muligheden for at støde folks følelser virker for mig helt fjollet. Det er den samme slags negativ ytringsfrihed som vi ser når folk ikke vil tillade at mødre ammer deres børn offentligt fordi det går ud over deres fine fornemmelser - "min frihed betyder at du skal begrænse din frihed". 

........

Jeg er også principielt enig med zkotte, jeg mener bare ikke det er fjollet at tage hensyn til andre folks følelser. Ellers ville jeg også være ligeglad med hvad folk synes om at jeg går nøgen op og nede at strøget.

Min pointe er ikke at man for alt i verden aldrig må lave en hær med et anderledes tema. Dog er der selvfølgelig grænser. Jeg kunne aldrig finde på at lave en hær med temaet "pædofili" og der tror jeg heller ikke du kan.

Det handler ikke om at jeg lægger ekstra vægt på hvad andre synes jeg må og ikke må, det handler om hvad jeg selv mener jeg kan være bekendt og der er nogle ting jeg ikke selv mener jeg kan være bekendt og der sætter jeg grænsen. Jeg mener sagtens jeg kunne lave en lille hitler dukke og male den. Jeg mener dog det ville være over the top med en nazist hær og derfor laver jeg ikke sådan en. Jeg er godt klar over der allerede er hære der har referencer, som Zkotte nævner nazister, USSR, inquisitionen osv det er bare ikke det samme som at lave en hær hvor ens dreadnought gar kæmpe nazitegn og propaganda på malet.

Jeg synes altså ikke man skal lave en kontroversiel hær bare for at være kontroversiel. Jeg mener dog heller ikke man skal holde sig tilbage så længe man lige skænker sine medmennesker en tanke inden man laver dioramaer omhandlende mishandling af slaver osv.

Kexplosion

Quote from: King_Cuttuk on 30 August, 2013, 10:14:02
Jeg synes altså ikke man skal lave en kontroversiel hær bare for at være kontroversiel. Jeg mener dog heller ikke man skal holde sig tilbage så længe man lige skænker sine medmennesker en tanke inden man laver dioramaer omhandlende mishandling af slaver osv.

Jeg er for så vidt enig.

Man kan sagtens anvende provokerende referencer og man kan også gå i et ærinde med sine figurers tema, hvis ellers man har en pointe med det og kan gøre det på en veludført måde.

Men hvis man bare bruger kraftige temaer som "cheap thrills" for at støde andre, bør man måske lige stoppe op og tænke "hvorfor gør jeg det her?". Det er der skillelinjen går mellem modent at behandle et tema i sin kunst og infantil brug for af det for at gøre opmærksom på sig selv eller sælge sit arbejde (hvilket også er en mulighed som har en hvis konkret værdi).

King_Cuttuk

Quote from: Kexplosion on 30 August, 2013, 10:43:55

Jeg er for så vidt enig.

Man kan sagtens anvende provokerende referencer og man kan også gå i et ærinde med sine figurers tema, hvis ellers man har en pointe med det og kan gøre det på en veludført måde.

Men hvis man bare bruger kraftige temaer som "cheap thrills" for at støde andre, bør man måske lige stoppe op og tænke "hvorfor gør jeg det her?". Det er der skillelinjen går mellem modent at behandle et tema i sin kunst og infantil brug for af det for at gøre opmærksom på sig selv eller sælge sit arbejde (hvilket også er en mulighed som har en hvis konkret værdi).

Enig.

Se vi kan sagtens finde ud af det her på powerfist uden mudderkast :D

Hvilket beviser at folk der leger med dukker er bedre mennesker.

Tordenskjold

Jeg er også principielt enig med zkotte, jeg mener bare ikke det er fjollet at tage hensyn til andre folks følelser. Ellers ville jeg også være ligeglad med hvad folk synes om at jeg går nøgen op og nede at strøget.

Min pointe er ikke at man for alt i verden aldrig må lave en hær med et anderledes tema. Dog er der selvfølgelig grænser. Jeg kunne aldrig finde på at lave en hær med temaet "pædofili" og der tror jeg heller ikke du kan.

Nu er både pædofili, som volder direkte fysisk og følelsesmæssig skade på andre mennesker, og blufærdighedskrænkelse ulovligt. Man kan selvfølgelig være uenig i de love, i så fald kan man f.eks. stemme på et parti der vil lovliggøre offentlig nøgenhed. Hvad der provokere dig provokere ikke nødvendigvis andre. Det er på den baggrund jeg basere mit argument, nemlig at hvis du mener et tema er krænkende overfor dig så kan du lade være med at se på det eller beskæftige dig med det tema, evt. kommentere at du finder temaet frastødende og det sandsynligvis vil blive afvist ved turneringer eller arrangementer, som du allerede, ganske fornuftigt, har gjort - det var også min første tanke da jeg så hvilken retningen temaet var ved at tage.

Der hvor kæden hopper af for mig er når man siger "jeg finder dette tema krænkende, det er åbenlyst at jeg og andre vil finde dette tema krænkende, derfor bør temaet ikke diskuteres overhovedet". Hvad vi finder krænkende eller sjovt er vel individuelt. Hvis en figurmaler finder det morsomt at lave provokerende temaer hvad er så problemet  i det? Lars Von Trier har gjort det til en kunstart at provokere alle hele tiden på den dummest mulige måde. Det kan man, som mig, finde ganske frastødende men kan man fratage Von Trier retten til at lave film eller at udtale sig om noget som helst i det offentlige rum? Uden videre sammenligning med Von Trier kan man så fratage andre retten til at lave provokationer som man ikke selv bryder sig om? Jeg mener nej, du mener ja, pointen er at vi aldrig vil kunne blive enige om hvad der går eller ikke går over stregen. Derfor bygger den danske ytringsfrihed på det princip at man ikke kan dømmme om hvad der er god eller dårlig smag, passende eller upassende. Man må acceptere at andre kan sige og gøre ting man er uenig i og så varme sig ved tanken om at man har lov til at være uenig og kritisere den holdning man finder stødende.

zKoTTe

Quote from: Ablabab on 30 August, 2013, 09:02:26
Quote from: zKoTTe on 29 August, 2013, 15:28:40
(...)

(...)

Eller også er "vi" modne nok herinde til ikke at behøve "lidt anderledes" (dagens underdrivelse) projekter. Ting bliver ikke federe bare fordi man prøver at gøre dem "edgy", provokerende, afmystificerende eller hvilken undskyldning man bruger for at montere en kæmpe diller på en havenisse. Nogle gange er havenissen fin nok uden at være blotter.

Derudover er din hensynløse attitude faktisk også ret provokerende. Det virker som om du holder på retten til at være irriterende/stødende med dine maleprojekter, og hvis folk ikke ser på dem på samme måde som du, så er det fordi de er nogle hønserøve der skal lære at se tingene på samme måde som dig. Den holdning kommer man sjældent særligt langt med, uanset hvordan man prøver at pakke den ind.

Og være modne nok til ikke at have behov for "anderledes ting" er da nok det sjoveste argument som at jeg har læst idag :)

Jeg er meget provokerende i min måde at skabe nye ting på, det er jeg fuldt ud indforstået med, men det har været min personlige stil siden Smølfe Hæren, det blev simpelthen bare sjovere og mere motiverende for mig at lave projekter hvis at jeg havde en anderledes indgangsvinkel til projektet.

Jeg har aldrig haft behov for at tænke "Din Hønserøv" til en modstander der ikke kunne lide mit projekt, for det har aldrig været tilfældet.

Og kalde min projekter for Cheap Thrills ville være underdrivelse af dimensioner, det kræver altid ekstra arbejde og omtanke for at kunne fører sine edgy visioner ud i livet, de fleste af tingene skal man scratchbuilde eller harveste bits fra alle mulige steder for at nå sit mål.

Og somme tider kan en stor penis redde selv de mest hæslige dukker, bare se denne Goliath fra Necromunda.

Men dette er en fantastisk diskussion, vi har ikke set noget lignende i lang tid, så bliv endelig ved :D
Morten Juel Søndergaard

kristoffer lotr

Zkotte du har mit ord som jøde på at dine hitler figure er fine  :)

Jeg ville på ingen måde have noget imod at spille mod dig, i min optik er intet helligt man skal kunne tage pis på alt og alle.
Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen

princelarming

Jeg vil da også lige smide en mening ind i mængden af personlige holdninger i denne tråd...

Jeg synes man skal gøre hvad man vil, så længe man ikke bare gør tingene fordi man kan... Underforstået at man må gøre tingene...

Der er ingen grund til at være kontroversiel bare for at være kontroversiel - så med mindre man har en bedre grund end det, så burde man måske holde lidt igen.

Samtidig er frihed vs. frihed altid problematisk, som også nævnt tidligere i tråden: min frihed til at udtrykke mig skal tage højde for din frihed til at slippe for at modtage de selv samme udtryk...

Endnu en ting er så "ret" til at være provokerende: Jøder har ikke mere ret til at lave jøde-vittigheder end andre har, ej heller sorte, bøsser eller andre opstillede, faktiske eller opfundne grupperinger, der kunne tænkes gjort til objekt for andres gengivelser - hvad enten de er humoristiske, sarkastiske, ondsindede eller bare dumme...

Jeg er for "kunstnerisk frihed" men dukke-leg er ikke kunst...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

King_Cuttuk

Quote from: princelarming on 30 August, 2013, 13:11:10
Jeg vil da også lige smide en mening ind i mængden af personlige holdninger i denne tråd...

Jeg synes man skal gøre hvad man vil, så længe man ikke bare gør tingene fordi man kan... Underforstået at man må gøre tingene...

Der er ingen grund til at være kontroversiel bare for at være kontroversiel - så med mindre man har en bedre grund end det, så burde man måske holde lidt igen.

Samtidig er frihed vs. frihed altid problematisk, som også nævnt tidligere i tråden: min frihed til at udtrykke mig skal tage højde for din frihed til at slippe for at modtage de selv samme udtryk...

Endnu en ting er så "ret" til at være provokerende: Jøder har ikke mere ret til at lave jøde-vittigheder end andre har, ej heller sorte, bøsser eller andre opstillede, faktiske eller opfundne grupperinger, der kunne tænkes gjort til objekt for andres gengivelser - hvad enten de er humoristiske, sarkastiske, ondsindede eller bare dumme...

Jeg er for "kunstnerisk frihed" men dukke-leg er ikke kunst...

Godt sagt!