News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Clash IV 2013

Started by Septimus, 02 September, 2013, 13:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Hello puny mortals, I'm back! ..........collecting souls at a Warp rift near you.............!

Så har jeg efterhånden fået samlet de figurer der skal til for at kunne stille en 6e værdig hær, og fået nok erfaring med det nye daemon dex til at kunne dele ud af mine erfaringer igen.

Min egen liste bestod af:

Kairos Fateweaver

Slaanesh daemon Prince: 2x greater, armour, wings (den ene greater bliver skiftet ud med lash of submission)

10 Horrors
10 Horrors

10 Daemonettes: Alluress

15 Flesh hounds

Tzeentch Prince: 1x exalted, 1x greater, armour, wings (exalted bliver som regel til grimoire, eller grimoire + staff of change, hvis jeg ruller en 1'er, det er tzeentch prinsern der er grimoire carry, fordi han er bedst til at overleve pga. re-roll 1'ere på alle saves)

1500

Jeg kunne godt stille et pure flying Circus, ved at droppe flæsk hundene, men jeg foretrækker at have en stor beast/cavalry unit med, så derfor blev det woof'erne. Woofs fremfor Screamers, Seekers og Plague drones, fordi deres scout move bliver ved med at komme bag på folk, fordi de har WS5, og generelt bare er en pain in the ass når de har et buff eller 2 kørende.

Screamers er en værdig overvejelse som erstatning, og tillader mig at opgraderer de 2 horror units med en iridescent horror hver (ch, og derfor sniper 6'ere), men færre wounds er jeg måske lige knap så meget til i et 1500 point spil.
Selvom 2++ med re-roll af 1'ere er rather awesome, så har de deres egne svagheder, som ironisk nok også er deres egen største styrke, de er mega gode til at tar-pitte, nok den bedste unit til det i spillet når de har deres buff ... men de kan også relativt nemt selv tar-pittes, eller låses længe nok til at de ikke får udrettet noget nævneværdigt.

Seekers, cool nok - men jeg har kun 10 af dem.

Plague drones, har jeg ikke prøvet endnu, primært fordi de ikke er samlet - busy busy...

Ville egentlig hellere have haft en enkelt Horror unit, og 2x 10 Daemonettes som troops, men igen, har ikke figurerne. Endnu.

Clash IV first game: Septimus vs. Klaus Landbooster og hans most unfluffy alliance af udøde robotter (som dog stadig kan blive bange!), og de væmmelige grå riddere...

Klaus' liste var vist noget i retning af det her

150   Phaeron overlord: sempiternal weave, warscythe, mss
80     Catacomb command barge

65     5 Necron warriors
100   Night scythe

65     5 Necron warriors
100   Night scythe

90     Annihilation barge

105   Corteaz

90     6 Henchmen: 2x crusader, 4x assassin - alle med power axes (i storm raven med Corteaz)

32     5 Henchmen: 4x stormbolter
55     Chimera: hull-mounted HB

255   Stormraven: psybolt ammo, hurricane bolters, TL-MM 

135   Psyfle-dread

1497

Deployment: hammer and anvil

First turn: Klaus

Night fight: det var der vist ikke...

Traits: Corteaz rullede divination, men kan ikke huske hvad han fik - og heller ikke hvilken trait, så den har nok været et non-issue.

Heavy: scoring (og giver 1 kp)

Klaus vandt start rullet, og jeg måler op at jeg er mere end 30" fra hans anni-barges - de behøver jo ikke skyde med fuld gaddaffi uden konsekvenser - vel?

Daemon deployment:

Den ene horror unit, og daemonettes er i DS reserve.

Monstrene er placeret så de får hard cover, slaanesh prinsen tager føringen, og shielder tzeentch prinsen så godt den kan.

Her har jeg for resten lavet en fejl, jeg har ikke glemt at scoute, men tænkte at det nok var bedst at holde mig uden for 30+" ... men, kunne nemt have scoutet op til højre for de store sten, og fuldstændigt undgået 2 anni-barges og en psyfle dread... flot Chris  ::)

Det objective der ligger i centrum, lige oven for de store sten, er iøvrigt 3 point hver, de resterende er 2 point hver stykket.

Attaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack!

Efter at 5 woofs blev sendt tilbage til the warp, lugter de resterende flæsk hunde blod, motor olie, eller robot juice - eller hvad fanden en udød robot ellers bruger for at holde sig igang - løber en 12'er, og charger 10" lige i fjæset på en anni-barge, der vovede sig for langt frem.

Ka-ching, Septimus inkasserer First blood! 400 guld! Ja tak.

Jeg har lykkeligt glemt alt om hvilke powers og rewards jeg havde - det eneste jeg lige mindes er at Slaanesh prinsessen fik den reward, der giver armour/fleshbane i cc, og at begge prinser rullede forewarning. Jeg tager gerne et rul på biomancy, 1 på divination og 1 på telepathy.

Flæskhundene har selvfølgelig fået en tur med grimoiren.

Fateweaver tanker venstre flanke.

Ramte ikke med hans shooty powerz. Pffff....

Necrons tur 2:

Eller gør han? Her har han lige taget 3 wounds fra Command bargen, 1 scythe og en stor fed stormraven.

Han faldt gudskelov ikke ned, har ikke lige brug for at han bliver charged af overlord'en lige med det samme.

Necrons/GK tur 2:

Anni-barges og psyfle-dread shooter woofs, men er ikke så bekymret så længe jeg har mit 2++ save kørende, selvom psyfle-dreaden kan instant-gibbe dem.

Den anden scythe kom også ind, og deltog i woof-shooting

Chimera'en beep'er længere og længere bagud.

Necrons tur 3, har vist misset at tage lidt billeder

Mine horrors nederst i billedet er på vej frem, rimelig risky, da de nu står i open terrain - skulle bare have DS'ed dem. For nu dør de.

Har fået en horror unit ind, som er DS'ed ned på center obj.

Command bargen er helt nede i min DZ nu. Kairos er fløjet af bordet for at kunne komme i sikkerhed for alle flyene, og for at kunne skyde på et af dem, eller command bargen når han kommer ind igen.

Tzeentch prinsen er landet - han er ude efter dread'en.

Necrons/GK tur 3:

Flæskhundene, gennemfører endnu et long range charge (thank you Chaos! Og fleet...!!!), og smadrer chimera'en.

Daemonettes kom også ind, og med et lille run move +3" ekstra, står de fint i cover i skoven. Ingen døde til terrain tests. 
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Daemons tur 4:

Slaanesh prinsessen swiper den ene scythe, og snatcher 1 hp, skyder efter den anden og napper også 1 hp fra den.

Øverst i billedet er Fatey kommet ind igen, og kan stadig ikke finde ud af at skyde noget i stykker.

Fatey kunne være gået efter bargen:

Men selv hvis jeg nakkede den, risikerer jeg at få mss i hovedet, og stå at se på at min warlord tæver sig selv ihjel (det føles ret så dumt!).

Tzeentch prinsen failer igen igen:

I Randers failede han et SINDSYGT vigtigt 5" charge gennem terrain. Selv med re-roll.

I et friendly game før Clash, failede han ligeledes et vigtigt rul, gennem terrain, med re-roll.

Og nu gør han det så igen! Mongol.

Nå, men pigerne nåede da ind og kradsede lidt i dreaden - de er iøvrigt buffed af grimoiren, da jeg ikke har råd til at miste flere troops da begge mine horror units er skudt til atomer.

Nom nom nom

Flæskhundene har nu snafled 1 anni-bargi, 1 chimera og 1 henchmen unit og tankede 10.000 milliarder skud  8)

Den store stygge stormraven går i noob-mode!

Og unloader Corteaz og henchmen.

King of the hill?

Flæskhundene på vej mod midten:

Og en unit plague bearers poppede sørme lige ud af the Warp, thank you Chaos!  :P

Poof!

Sagde jo den store klamme storm raven var i noob-mode.

Åh ja, Fatey, stadig øverst - han kunne stadig ikke rigtig finde ud af det med at skyde ting ned, jo han tog vist 1 hp fra en anni-barge - og måtte så gå i cc for at gøre arbejdet færdigt. Sjældent man rammer på 4+ i cc med ham....  :)

Den udødelige dread:

Prinsen fortsatte sit fail.

Tur 5'ish?

Så poppede Slaanesh prinsessen ... blev charged af Henchmen, som tankede alle de 4 wounds de tog i cc, selvom de 2 crusader døde på overwatch. Mine 4++ (forewarning) saves gik lige knap så godt...

Tzeentch prinsen og pigerne har endeligt gjort det af med den dread, prinsen er i fly-mode.

De to necron warriors øverst i billedet er på flugt  :P

Line-breaking dickhead

Fatey kunne være gået efter ham, men chancen for at skyde ham ned er minimal.

Så Fatey gik efter at deny'e objectives.

Det her er lige hvor de er drevet på flugt væk fra obj.

Spillet sluttede med at Tzeentch prinsen fløj hen og tog det objective som ses på ovenstående billede.

Daemonettes og hounds åd Corteaz og henchmen, og nappede center obj.

20-0 til Daemons.

Tak for spillet Klaus.

Kom lige i tanke om at den ene warrior unit nok har været en immortal unit, for kan huske at hounds åd 5 immortals, der kom ind med en scythe fra ongoing reserve - ved egentlig heller ikke hvorfor den overlord skulle have haft en phaeron upgrade, så de point er nok gået til immortals i stedet for.

Man of the match: flæskhounds! De nakkede ialt: 1 anni-barge, 1 chimera, 2 henchmen units, 1 immortal unit - 332 point, hvis jeg tæller Corteaz's henchmen for halv da de fik hjælp af daemonettes til dem. Samt tankede de føromtalte 10.000 milliarder skud  :)

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Landbooster

Selv tak Chris.
De var godt nok på speed de hunde.

Septimus

Game 2: Septimus vs. Nickolaj med Tau

Tau listen:

55     Ethereal: blacksun filter

119   Crisis bodyguard: 2x plasma rifle, 2x shield drone

193   Riptide: ion accelerator, advanced targeting system, early warning override
193   Riptide: ion accelerator, advanced targeting system, early warning override

60     10 Kroot
60     10 Kroot

90     10 Fire warriors
90     10 Fire warriors

81     9 Fire warriors

55     5 Pathfinders
55     5 Pathfinders

116   Skyray gunship: tl missile system, blacksun filter

279   3x Broadside: 2x missile drone, tl high yield missile, advanced targeting system

50     Defence line

1496 point.

Well, something like that, jeg har ikke sindsygt godt styr på hvilke upgrades de enkelte enheder rent faktisk havde, så har gættet mig frem til det her.

Det her er måske ikke lige den mest action prægede battle report, men den illustrere meget godt at dæmonerne både kan spille aggresivt og defensivt, og at screamers i lige netop sådan et match som dette, tau i en kp mission, havde været at foretrække.

Daemons deployment:

Dæmonerne vinder start rullet, og efter at have overvejet om jeg skal spille defensivt for at gå efter en late game sejr - eller om jeg skal prøve at tage chancen og gå all in, blev det til all in.

Flæsk hundene er sat op så langt fremme som muligt (vanguard deployment), og Tzeentch prinsen og Kairos står i læ bag klippen. Slaanesh prinsessen hænger ud i skoven, uden for LOS.

Plaenen er at grimoire hundene, og smide dem ind i tau linierne - forudsat at nok overlever.

Tau deployment:

Fort Tau klar til at modtage dæmonerne.

Daemons tur 1:

Hounds efter scout og move, så må der bare ikke dø for mange inden jeg kan charge, de har ganske vist deres 2++ save kørende (forewarning + grimoire), men de skal igennem en hel tau hær's shooting phase gange 1.5 før de kan komme til fadet.

Daemons tur 1:

Tzeentch prinsen og Kairos uden for los bag skoven.

Slaanesh prinsessen fløj jeg af bordet, i en forhåbning om at tau hæren snart er travlt optaget af en flok bidske hunde.

Daemons tur 2:

Nej, den gik ikke - tau hæren skød ret godt i tur 1 (og fortsatte med det i tur 2), og mine 2+ saves var ikke hotte nok til at redde dem, og der døde for mange til at gennemføre et charge.

Så de trækker sig tilbage, for at gå efter line breaker i end game (giver 3 point), hvis de da når i sikkerhed...

Daemons tur 2:

Mine horrors lunter ind fra reserve, og gemmer sig bag bakken.

Tau tur 2:

Og her er Tau hærens (i hvert fald dette build) problem - jeg kan ikke komme ind i Fort tau, og de kan ikke komme ud af det.

Efter der blev mejet for mange hounds ned, gik jeg over til at håbe på at Nickolaj mistede tålmodigheden og kom ud af Fort tau, og til at warp storm tabellen forhåbentlig ville give shooty resultater i resten af spillet.

En riptide våger sig uden for fæstningen, for at se om den kan få los på horrors og monstrene bag skoven.

Daemons tur 3:

Horrors charger riptide'n efter den kom lidt for tæt på, og den tog endda et wound, rhaaawr!  :)

Daemonettes kom også ind, men er uden for billedet.

Tau tur 3:

Skyray kommer ud, for at få bedre los til monstrene.

Daemons tur 4:

Med lidt hjælp fra daemonettes render horrors riptide'n ned, og score first blood  :P

Kairos prøver at skyde skyray'en ned, men failer.

Tau tur 4:

Fort tau er stadig uindtageligt. Meh.

Daemons tur 5:

Kun 3 hounds overlevede tau shooting i tur 2, og har gemt sig her siden - de overlevede kun fordi de var out of weapon range.

Den anden unit horrors har stået der i skoven siden tur 2, men har intet udrettet hele spillet.

Tzeentch prinsen gemmer sig det bedste han har lært.

Som man måske lige kan ane yderst til højre i billedet, står der en lille unit plague bearers. Warp storm tabellen spawnede 2 units plague bearers i løbet af spillet, og ingen "shooting" - genialt Chaos! Det er et fuckin' kp game det her ... mongoler  ::)

Min Slaanesh prinsesse er ikke død, hun har bare fløjet rundt helt nede i den anden ende hele spillet.

Har ikke flere billeder fra dette game, men der er heller ikke meget mere at fortælle.

Jeg fik 1 kp, og first blood.

Nickolaj fik 1 kp ved at nakke de sidste horrors, der havde været i cc med riptide'n, da de løb for langsomt på massacre til at komme i sikkerhed.

Screamers havde været rigtig gode til at tanke tau hæren shooting, og eventuelt til at slash attacke alt efter hvilke powers kairos og prinserne havde fået.

Så det endelige resultat blev til 10-10  :)

Next time, så er det all-in - jeg vil se tau blod! Skulle nok have smidt hundene i hovedet af dem alligevel, til at suge overwatch, selvom jeg var ret sikker på at de ville blive mejet ned - og så charge monstrene ind, i værste fald havde tau hæren været tvunget til at overveje hvor der skulle overwatches...

Min næste bekymring var at mine monstre så havde stået på jorden efter at have nakket et par chaff units, lige foran en unit broadsides, riptides og skyray.
Havde igen lykkeligt glemt alt om at jeg nok kunne være blevet i cc ved at sænke mit antal af attacks ved at smashe...

Ps. Jeg savnede en manticore  :P

Septimus

Game 3: Septimus vs. Peter Tønnesen's Tyranids

Jeg er ikke helt sikker på upgrades, men nid listen bestod af:

Flyrant
Flyrant

Doom of Malantai
3x Hive guard
8x Ymgarl stealers

Tervigon
Tervigon

Termagants
Termagants

Daemons tur 1:

Jeg vandt start rullet, og efter at have rullet iron arm på slaanesh princess, fyrede hun lige 12 S9 skud i den ene tervigon ... 1 wound tilbage  :)

Monstrene er bubble-wrapped af hounds, så flyrants ikke kan vector strike dem.

Daemons tur 1:

Alle mine horrors er klar til at true midfield, og afventer ymgarls.

Tyranids tur 1:

Flyrants flanker.

Tyranids tur 1:

Flyrant no. 2 tættere på midfield - den her har iron arm kørende med S/T 9.

Tyranids tur 3:

Flyrant flyver rundt og prøver at ødelægge mine horrors, men det er ikke noget horrors ikke kan klare, de skød igen og ramte 2-3 gange på 6'ere, lavede 2 wounds som Peter var så flink at faile sine saves på - hvorefter den crashede og tog endnu 1 wound. 1 tilbage... fik jeg sagt at den havde T9? :)

Tyranids tur 3:

Ymgarls lige før de charger ind i mine horrors.

Daemons tur 3:

Et stort ongoing multiple combat er stadig kørende i midfield mellem hounds, daemonettes og mængder af termagants.

Kairos har næsten aflivet hive guarderne, mens min slaanesh princess jager flyrants.

Jeg fik ikke taget flere billeder af dette game.

Jeg kom godt fra start, rigtig godt - 12 S9 skud, sådan! Men mine horrors var også heldige at få en flyrant ned på 1 wound (den regenerede dog 1, og holdt sig i live til tur 5, hvor jeg endelig fik skudt bæstet ned).

Peter var ret uheldig, hans ene tervigon som havde iron arm failede poweren 2 ture i træk.

Doom of malantai kom først i tur 4, og var lige ved at få ram på både mine hounds og daemonettes - reddede dem kun ved at løbe alt hvad de kunne for at komme uden for dens life leech radius. Derved røg de desværre også uden for range af objectives... (Fast var scoring i denne mission).

Fik instant gibbed Doom i min tur 5, og så var det desværre game over. Bare en tur mere, og der havde været tid til at table og tage flere objectives, og derved score en 20-0 sejr.

Daemons måtte nøjes med 14-6  :)

Honsou

2 manticores burde obligatorisk følge med hæren, hvis modstanderen stiller et Tau fort som det der. :)

QuoteMonstrene er bubble-wrapped af hounds, så flyrants ikke kan vector strike dem.
Så der ikke var plads til at lande på den anden side af monstre?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Det burde der nemlig  :)

Lige præcis, der var mere end 24" for at lande på den anden side af mine monstre. Ingen grund til at give sin modstander gratis hits.