News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Eldar ETC army

Started by random_hero, 18 September, 2013, 00:30:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

random_hero

HQ: Farseer, bike, spear 120

Troop: 6 * 5 dire avengers, serpent laser/cannon 1170

Heavy 2 * wraith knight 480

Skysheild landing platform 75

1840

Virker sindsygt hårdt, kaster dobbelt reroll to hit (farseer vælger 2 runes of faith, 1 divination) på wraithknight, serpent skyder derudaf!, fucking nice. savner lidt mantle på farseer, men udover det fucking nice.

HQ: Farseer, bike 115

Troop: 5 * 5 dire avengers, serpent laser/cannon 975

Fast: 10 warp spyders, exarch 200

Heavy 2 * wraith knight 480

Skysheild landing platform 75

1850

I den her liste joiner farseer warpspyder, og vælger to powers fra divination, og håber på noget lækkert til dem. (og en power fra runes of faith)
Ammertime Podcast! Rasmus Koldby

Ariakas

I den sidste liste får du vel lidt problemer med movement, idet Farseeren ikke har jet pack? Ellers ser begge lister fandme hårde ud :)

Hvorfor tager du ikke Holofields til dine Serpents, og hvorfor loader du dem med Lasers/Cannons?

random_hero

er ikke så svært, du rykker bare op alt hvad de skal, og så flyver farseer op og joiner.

Laser er fucking platte, hvis du rammer er alt andet twinlinked (shuriken cannon/ serpent sheild). syntes klart, og uden konkurrence at det er det bedste setup på en serpent.

Imarco

Fede lister!  :)
Har kun to spørgsmål.

Er du ikke bange for at miste din Farseer i liste 1 fordi han er alene, og derved opgive slay the warlord?

Hvordan kan det være du har en gruppe 10 warspiders i stedet for 2x5 i liste 2?
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

random_hero

tænker at han kan gemme sig, og hvis ikke må han jo joine et eller andet.

Kunne godt overveje 2*5 tænkte bare det var bedre have 10 hvis man skal skyde fly ned (reroll to hit power)

Roald

Et par specifikke kommentarer og nogen mere generelle spørgsmål.

• Farseeren er ikke et problem, det er jo tydeligvis Wraithknight A der er warlord! (dog tror jeg ikke man skal se Farseeren som meget mere end en army tax, selvom mantle ville hjælpe meget)
  • 10 warp spiders giver go menning da man så kun behøver slå en gang for deres jump. (og derved minimere tab) dog ville jeg være lidt skeptisk over for hvor lang tid de overlever når de er det eneste mål der kan skades af small arms fire.
  • Hvad er planen med sky shield? er det for at give 4+ invul, eller har du også tænkt dig at udnytte 3+ cover? Hvis det er for coveret så
    skal du helt klart overveje Holo-fields da det vil give dig en fordobling I overlevesesevne.

Nu skriver du at det skal være en ETC army, har du så gjort dig nogen overvejelse om hvilken rolle den skal spille? Er det en attacker, defender, wild card? Hvilke hårde matchups kan den nemt tage ud, hvilke vil give den problemer? Det er jo som udgangspunkt væsentligt vigtiger at den passer ind I hold planen, end at den er selvstående fantastisk. (Ikke at den ikke kan være begge dele :) )

• Kan den f.eks håndtere En screamer star, Seerstar, Farsight gatebomb, White scars grav spam, Necron A13 mur, et
  • Hvordan vil den håndtere 210 zombier, kan den fjerne 60 marines der er gtg fra objectives, kan den håndtere flere guard blobs, med fearless og sikkert 4+ inv. 

random_hero

sky sheild er no brainer fordi den giver alt det du nævner. jeg har kun haft et par spil med listen, det er vel og mærket en sødere version der skal til "slaget på heden".

Jeg glæder mig til at finde ud af hvilke hære den kan tage, og hvilke den ikke kan. Men så vidt jeg har kunne læse mig frem og til og kunne regne på, har den er overall god chance imod alle hære.

Jeg har været til etc 2 gange, hvor den ene lavede jeg parrings, så har en god ide om hvordan det fungerer. Især i forhold til at få alle hære på holdet til at spille i et samspil.

Har ikke set en liste med 210 zombier, men skal spille imod 120 zombier 9 oblits 3 drager fredag så det finder jeg ud af. 60 mariner er jo til grin, det tror jeg alle top hære kører over. necron/tau er draw machtes, ca lige gode, og skyder ca lige meget. gaurd blob regner jeg med at skyde i stykker. Marinerne må vi jo vente og se hvordan det går, det jo stadig en rimelig ny bog, men det knepper mine wraithknights ihverftald.

random_hero

forresten tak for indput :)

Roald

Aye, alt hvad jeg skriver er rent teoretisk, så nogen af tingene kan højest sandsynligt smides direkte ud igen. :) Med hensyn til 60 mariner så nævner jeg dem da wave serpents er relativt* dårlige til at fjerne standard marines, og der kommer trods alt til at være 1000ps backup til at holde dig beskæftiget. Tanken er selvfølgelig baseret på at marine spilleren går efter et draw,** er helt sikker på at den aldrig ville kunne vinde.

*de er jo aldrig dårlige, det er bare noget af det de er dårligere til :) 
** og spiller DA, da jeg stærkt regner med at det almindelige marine codex har bedre ting at gøre

random_hero

Jeg tænker eldar hæren som defender, så de attaker hære der kommer skal helst kunne lave mere end draw.

Kaltenberg

Hvilke hold skal du med på til ETC kval random_hero? Kender ikke lige dit nick
Hvis du spiller efter Draw, så er en landing pad nok egentlig en god ide.
Men spiller du efter at vinde, så synes jeg en landing pad hæmmer dig.
-shuriken canons har kun range 24, hvis wave serpents sidder hjemme på en landing pad, kommer de til at miste en del af deres ildkraft du har betalt for.
-Wraithknigths gør sig efter min mening bedst hvis de bevæger sig frem mod fjenden. Gerne helt op til f.esk broadsides eller riptides hvor måske kan låse dem i nærkamp. Der har de ikke meget glæde af en landding pad. Hvis jeg så dine wraithknigthstå tilbage ville jeg koncentrere mig 100% om dine wave serpents.
-Fart, wave serpents er fast skimmers med mulighed for at flytte sig og udmanøvrere fjenden. Hele den dimension går tabt hvis du står stille og skyder ud fra en landding pad.

En landing pad giver naturligvis en bedre mulighed end ellers for at overleve ikke at have første tur. :D Problemet lige nu med Eldar vs Eldar og til dels Eldar vs Tau er at den der får første tur vinder som regel...
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Roald

Hvor mange Serpents kan der stå på den landing pad? det 4+ inv ville give en massiv fordel i eldar vs eldar. (eller andre ignore cover baseret hære) Herud over er det helt sikkert værd at få tested den mod en White scars biker hær, med grav spam. Da det er en hær der på papiret godt kunne være en hard counter til serpent spam, og som helt sikkert kommer til at være en attacker da den står alt for svagt overfor deamons*. Så vil jeg da også lige slå et slag til for Holo-fields og muligheden for at få 2+ cover bag en Landing pad. :)

*igen på papiret ;)

Egnarts

Øh, hvordan vil du få 2+ cover bag en landing pad? 5+ fra landing pad, +1 fra holo, +2 fra ??
Eyes closed, head first, can't lose.

random_hero

tak for de mange ideer, og spørgsmål.

landing pad giver +3 cover fordi det er en fortification. +1 for holo

jeg syntes holo er fint, men virker ikke tur 1, men vil klart være en af de ting jeg overvejer at inkluderer i listen.

jeg skal spille sammen med gade (omalley), benjamin, ulrik og kristoffer. en flok faraos drenge fra kbh.

Egnarts

Vidste sgu ikke det gav et 3+ cover også, det er da lidt brækket o.O
Eyes closed, head first, can't lose.

random_hero

Omalley69

Quote from: Kaltenberg on 18 September, 2013, 20:37:35
Hvilket hold skal du med på til ETC kval random_hero? Kender ikke lige dit nick

Rasmus har været afsted 2 gange med Færøerne.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

NBR

Jeg kan heller ikke lige gennemskue, hvorfor Skyshield skulle være 3+ cover. Fortifications er umiddelbart ikke lig med én bestemt type cover eller terræn. Aegis Defence Lines er f.eks. 4+, fordi den tæller som 'battelfield debris'

Skyshield's terrain type er 'unique' og 'top surface' tæller som 'open terrain'.

Ligeledes skal vehicles jo være 25% dækket for at være 'obscured', så jeg kan heller ikke forestille mig, hvordan Eldar skimmers skulle kunne få andet end 4+ inv. save ved at stå på toppen - og så en 5+ ved obscured fra landing pad'ens ben eller lignende.

Eller er der noget, jeg fuldstændig har misforstået?  ;D

gertinc

Regelbogens side 18, "Cover Chart". Fortifications giver 3+ cover.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

NBR

Quote from: gertinc on 19 September, 2013, 11:14:29
Regelbogens side 18, "Cover Chart". Fortifications giver 3+ cover.

mvh
Jens

Syntes også han lød så sikker i sin sag ;)

Men hvad så med vehicles og 25% for obscured?

gertinc

Jeg tror også eldar skimmers får svært ved at stå oppe foran på skyshielden og få 3+ cover, men så kan de gemme sig bag benene, eller trække ind mod midten.

Generelt kan man fedte et 3+ cover ud af det hvis man gør dig lidt umage.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Omalley69

Skimmerne står bagved og skyder deres skjolde under platformen, mens titanerne kan stå og skue ud over feltet oppe på platformene. Det ser tosset broken ud på bordet, men er rigtigt nok.
(????)?????*(???

NBR

Hvordan fungerer opsætningen af fortifications egentlig til turneringer, når nu terrænet er placeret i forvejen? Placerer man dem bare sammen med sin hær som en unit?

Omalley69

Så længe de ikke bliver stillet i terræn, så giver du den abre gas. Landing pad må endda godt stå ind over terræn, bare den ikke rør det.
(????)?????*(???

random_hero

nu har haft spillet en hær der minder lidt om, den er bare ramt af res. (slaget på heden).

Har spillet slaget på heden mission;

1. spil imod tau, mission nr 3, kæmpe draw han skyder mest, men jeg er stadig den eneste af os der kunne have vundet.

2. spil imod necron, mission nr 2 (mener jeg), jeg skyder ham i smadder, og han gir op i tur 2 da hans 2 fly ikke kommer ind og jeg dræbt begge hans lord og wraiths.

3. spil imod deamons, mission nr 5. Han rykker frem med hunde, den fantiske onkel, 2 nurgle princer, screamers, og så skød jeg det hele.

så 2-1-0