News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Spartansk inspireret Space Marine Chapter

Started by SMF, 21 September, 2013, 10:22:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SMF

2 stk Vindicators samlet og grundet!

Regner med at kaste en bronze grundfarve på dem i aften, så der går forhåbentlig ikke for mange dage før de er færdige :)

Så mangler jeg bare nummer 3.., Host Peter......

SMF

Så kom der lidt grundfarver på de 2 Vindicators, der mangler at blive malet hjul og bælter, og så selvfølgelig at blive rettet til med bronze over det hele.

Laranor

De ser fine ud allerede nu, de to Terminator dræbere.
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

Doktorevil

PEW PEW!! Forresten Søren! Så kører jeg vist over Viborg fredag!

Havde du stadigvæk problemer med fugle? Eller er de væk?

SMF

Tak Laranor :) og det var da et meget sigende øgenavn til de 2 nye, hehe.. Lur mig om de ikke også kommer til at blive brugt til det :)

Lyder dælme godt Peter!
Kunne du hoppe forbi DL også, hvis du så min besked...?
Og nej ingen fugleproblemer mere :) ellers tak du

SMF

Så fik jeg givet de 2 Vindicators en gang brun wash igår aftes og var tørre her til morgen. Gav dem rigeligt, for at få den til at se lidt ekstra beskidte, og har så her efterfølgende drybrushet dem på de flade arealer.

Har ikke limet skjoldet på, kan ikke finde ud af om jeg gør det eller om det bare bliver klikket af og på ved lejlighed...

Her er et nærbillede af den ene, blitzen går lige rigeligt i, så den brune wash ser lidt spøjs ud og lyser lidt forkert op. Ser mere fornuftig ud i virkeligheden.

Eller er det godt at få dem færdiggjort, så nu kan de spilles med snart forhåbentligt. Så skal jeg bare have tid, familie- og arbejdsmæssigt :)

SMF

Så er jeg også kommet med på Knight vognen!

Og nøj hvor jeg glæder mig til at komme igang med at male bæstet... :)

Men jeg går og er vældig i tvivl om valg af farver til den.
Jeg har kigget på instruktionsvideoen som GW har lavet, så min indledende tanke er at giver skelettet Leadbelcher, med 2 x Nuln Oil for at gøre den ekstra dunkel, efterfulgt af en omgang drybrush med Leadbelcher igen.
Men har også fået en anden god opskrift, så går lidt og leger med de 2 sølvfarver til selve skelettet.

Mit lille dilemma går mere på selve panser-/rustningspladerne.
Jeg leger med tanken om at give dem en messing farve med Nihilakh Oxide. Ikke den Bronze jeg bruger til mine marines, men den messing-/guldfarve som jeg bruger på våbnene til mit Chapter.
Jeg har meget pænt fået at vide at det vil være en meget anderledes måde at male den på ;D men kan ikke helt slippe idéen. Den vil jo så også bliver helt metallisk i farvevalget, og messingfarven vil nok også bliver mere grønlig/turkis, så der vil komme lidt farvespil der.
Alternativt skulle man jo så smide en farve en på pladerne (de store "shoulder pads") og så holde messingfarven med irring på aller kanterne dertil, men hvilken farve kunne så passe...?

Det skal siges jeg (siger jeg nu) kun er ude på at lave denne ene som et Allied Choice.

Min gyldne irrede farve ide vil blive a la dette:

Hvis du læser dette er du meget velkommen til at byde ind med en god farve ide, for intet er fast besluttet endnu..! :)

SMF

Så må jeg vist til at poste lidt herinde igen.

Jeg er desværre ikke kommet videre med min Knight, men har fået den retur fra JP som var så venlig at magnetisere den for mig, så jeg ikke behøver at låse mig fast på et slags våben til den. Så snart står den på samling af den og så en gang sort grunder inden jeg må igang med farvelægningen.

Ellers har det været godt travlt hen over julen, så det har også været svært at få sat sig ned og gjort noget færdigt, men i denne ug tog jeg hul på maleriet igen, langt om længe.

Jeg fik endelig taget mig sammen til at få de sidste 2 Plasmacannons jeg havde liggende, lavet færdig.
3 stk marines med 1 melta og 2 flamers, der er magnetiseret, samt den sidste Devastator Sergeant med signum link.
Så kun seks små modeller, men det var fint lige at få dem færdiggjort, da de havde ligget og skumlet længe...

Også godt spilmæssigt at kunne lave en 100% WYSIWYG hær. Med de  sidste modeller her gør også at jeg kan stille med 2 Devastator Squads med fx 4 x Lascannon eller 4 x Plasmacannons :-) Har også 4 x Multi-Meltas, men de plejer nu at ryge i Tac Squads.
Det er sjældent jeg spil med Devastators, men nu har jeg da muligheden for det.

Billede fra aftenens arbejde:

Posen på Sergeant med Signum Link er så godt som magen til den anden, men blev lidt pjattet med den.. Hans våben er også magnetiseret, så den kan skiftes ud med et evt combi weapon.

SMF

Så har har jeg langt om længe fået taget hul på min Knight.
Det har også taget sin tid, men har sgu været sådan i tvivl om farvevalget, og det sidste endte med metal skellet og messing panser.

WIP

Skellettet er Leadbelcher med 2 gange black wash over, efterfulgt af drybrush med Leadbelcher igen.
Panseret er fra Vallejo model colour og hedder bronze, men har altså denne fine gyldne farve.

Intet er limet på den endnu og torso, ben og våben er magnetiseret, så kan skille det ad.
Messing farven har så siden fået 2x Agorax Earthshade . Både for at downe det gyldne ned og så som skygger til kanterne.

Her er jeg så nået til nu og den har fået oxidering hist og pist.
Nu mangler jeg at få lavet noget rød farve på dens skjold med mit chapter logo på, det er jo en Freeblade... ;) Og purity seals i vildskab...

Belial

Og alle våbnene vender den rigtige vej. :)

Den bliver Awesome.

Vi må have en ridderturnering i logen på et tidspunkt.

Jousting Super Heavy Style. ;)

SMF

Quote from: Belial on 20 February, 2015, 20:26:58
Og alle våbnene vender den rigtige vej. :)

Jeps, sådan en kummefryser blev bare min bedste ven lige pludselig ;)

Cool ide med et Knight event, tror desværre vi får tæv af JP ;) hehe..

Er så småt ved at bane nerveveje til Apoc, har yderligere en Razorback og en Ironclad grundet sort. Hvilket får mig op på 4 regulære Dreads og en enkelt Ironclad, så pønser på at skaffe mig en almindelig mere, så er der dømt walkers til en gang Apocalypse snart :) Tak for det Master of the Forge....  :P

SMF

Så kom jeg lidt videre med Knægten.

Er tæt på at være færdig med den som sådan, minus purity seals og lignende, men er kommet til et mindre dilemma med den eventuelle hjelm.
Kan ikke lige helt finde ud af om den skal være med eller uden hjelm..

Med hjelm

Hælder nok selv mest til at den har hjelm på, men dens robothoved i sig selv er bare mega fed synes jeg! Kunne være man skulle have overvejet for magneter inden man malede hele molevitten...
Tænke tænke...

Topper

8) det er sku blevet godt, og det røde og hvide du har lavet ser også fed nok ud....

vejby

Uden hjelm eller i hvert fald kun med halvt smadret hjem. Det robothoved er for fint til at gemme væk. Og hvorfor har du ellers malet det ;)
Maling 2023: 28/41 modeller

SMF

Quote from: vejby on 22 February, 2015, 10:06:33
Uden hjelm eller i hvert fald kun med halvt smadret hjem. Det robothoved er for fint til at gemme væk. Og hvorfor har du ellers malet det ;)

For det første havde jeg udset mig at det bare skulle være robothovedet til at starte med, så det blev jo malet af den grund. Men havde dog tænkt at det kunne være den skulle have en hjelm, så havde håbet på at man kunne se lidt igennem. Men så skal man vist ret tæt på med en lommelygte, hehe ;)
For det andet var det nok blevet malet alligevel, kan slet ikke have at det er noget som ikke er malet indenunder nogle andre dele. Hvilket er ret fjollet, da det bliver dækket til af andre dele. Er det bare mig der har det sådan, hehe :) Man kan ikke se det, men jeg ved at det ikke er malet..... ;)

Men fed ide med at at lave en smadret hjelm, den vil jeg brygge videre på! Er dog helt pjattet med netop den hjelm jeg har malet, så skal se om jeg kan støve sådan en op. Og molestrere for hårdt ;)

Tore Bolhøj

"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

SMF

Mange tak da :)

Tænkte godt nok om det ville blive lidt knald eller fald med mit farvevalg. men er selv blevet rigtig glad for det.
Den er nok pænest på spillebordet, man bliver lidt straffet når man tager billeder og efterfølgende zoomer ind  :o

Det "værste" er, at den var så super nemt at male på den måde jeg har gjort det, så kunne sgu nemt finde på at male en mere. Blev faktisk så glad for messingfarven med det brune wash, at jeg næsten fortrød at det blev "ødelagt" af irringen, men havde sagt til mig selv at den skulle irres, så den netop ser ekstra ancient ud.

Har en lille aftale med en kammerat om at han giver et nap med med et par transfers, dem skal jeg simpelthen ikke komme til at spolere for mig selv..! Så tænker at det bliver et par sorte imperial eagles, der bliver drybrushed med lidt messing farve for at der ser lidt gennemslidte ud.

Næste krise igen bliver så basen..!
Samme farver som resten af min hær, eller må den få sine egne farver måske..??

vejby

Quote from: SMF on 22 February, 2015, 21:50:38
For det andet var det nok blevet malet alligevel, kan slet ikke have at det er noget som ikke er malet indenunder nogle andre dele. Hvilket er ret fjollet, da det bliver dækket til af andre dele. Er det bare mig der har det sådan, hehe :) Man kan ikke se det, men jeg ved at det ikke er malet..... ;)

Øhh, nej! Måske er det på tide at lave en støttegruppe: Painters of Nonvisible Parts Anonymous (PoNPA).

Quote from: SMF on 22 February, 2015, 21:50:38
Men fed ide med at at lave en smadret hjelm, den vil jeg brygge videre på! Er dog helt pjattet med netop den hjelm jeg har malet, så skal se om jeg kan støve sådan en op. Og molestrere for hårdt ;)
GO, GO, GO, GO!
Maling 2023: 28/41 modeller

TeiHar

Quote from: vejby on 24 February, 2015, 10:24:03

Øhh, nej! Måske er det på tide at lave en støttegruppe: Painters of Nonvisible Parts Anonymous (PoNPA).

Hvor tilmelder jeg mig
- hej jeg hedder Teis, og jeg maler ting man ikke kan se -
Grimfostre, Ulvemætter og Ravneføder - 12.145 pts SpaceWolves

Min traderprofil - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70953.0

SMF

Så er vi tre i PoNPA, det skal nok blive stort ;)

Min Knight er stadig ude af huset til sit transfers job, så jeg fik syslet min nyindkøbte Ironclad. Noget skal der jo males, og jeg pønser på et lille Walker tema til sommer apocalypse.

Her er den før QS

Her har den fået QS, matt varnish og kommet på base

Her har den lige fået lidt flok og mangler kun græstotter

Jeg valgte at samle den med DCCW/Powerfist og så Chainfist og hertil 1 x HF og 1 x Meltagun. Tanken er at den (sjovt nok/selvfølgelig) skal i en Pod og herefter lave ravage/true de mere pansrede sager hos modstanderen.

Det er en fed figur på flere måder synes jeg.
Skulle man anskaffe sig en Dreadnought mere, hvilken en burde det så måske være? Pt har jeg 4 almindelige med 2x twin autocannons, som kan udskiftes yderligere med 3 MM, 3 Assault Cannons og 3 PF med HF.
En Ironclad mere kunne godt tænkes, ellers så mangler jeg jo godt nok den Venerable udgave, men ved simpelthen ikke om jeg vil spille med den som sådan  :-\

Levarion

Flot arbejde igen, jeg syntes dog at dens højre arm bliver abnormt stor/tung at se på?!

Jeg ved godt det er modellen der bare ser sådan ud, men jeg syntes det ser lidt grotesk ud. Jeg har set nogen der istedet tager heavy-flameren og montere den på undersiden af selve sarkofagen, så ser armen ikke så bulky ud. Bare en tanke.

mvh

Kristian

SMF

Det havde jeg faktisk ikke skænket en tanke, at den rent faktisk ser mega grande ud. Synes måske at det også ser "værre" ud på billeder, og ikke sååå galt i virkeligheden. Men den ser da noget stor ud, det kan jeg da kun give dig ret i.

Det er en rigtig fed idé du kommer med, at smide HF  over på torso delen! Det må blive under den dims jeg lige har malet gul, ikke?
Nu har jeg magnetiseret våbnene, så det kunne lade sig gøre, men den er til gengæld limet noget så godt fast på basen, så kan sgu nok ikke bore ud ind under den.
Det slår mig at jeg slet ikke har overvejet for at konvertere mine Dreads særlig meget, højst nogle andre knee pads... Det kan jeg næsten ærgre mig over, har nok bare desværre for meget fokus på at få ting gjort færdige så det kan spilles med, da det godt kan knibe med male-tiden generelt.

Topper

den er sku blive god, bliver sjovt at se hvad den kan på bordet?? jeg har en klar plan til hvad jeg skal gøre ved den i vores næste spil  ;)

SMF

Min kære knight nærmer sig en færdiggørelse, det er ikke meget der mangler og de sidste par aftener, hver gang jeg har haft 10 ledige minutter, så har den lige fået lidt tilføjelser.

Det kniber med maletid for tiden, men det har vist sig at være effektivt lige at gøre bare 1-2 ting ved den hver aften.

Basen indtil videre

Havde ikke den store fantasi, og kan desværre ikke hamle op med havarerede køretøjer eller lignende fede ting jeg har set, så det blev til lidt øde ørken med vandhuller, ammo dumps og lignende.

Nu bliver de ben snart limet på!

SMF

:oSå fik jeg taget mig sammen med Knighten og fik limet ham limet på basen og syslet det sidste med den.

Beklager billedet, blev lige taget hurtigt med min telefon..

Det er næsten svært at finde på næste projekt, har malet alt hvad jeg faktisk har liggende  :-\
Mens jeg har malet min Knight har jeg også fået malet en Razorback med twin Lascannon, hvilket har fået mig op på 4 Rhino/Razorbacks i alt. Tror jeg skal have mig 1-2 mere, så vil jeg få muligheden for at få det meste i Rhinos eller afprøve en lille Razorback spam. En lille vel og mærke.
Har nemlig også stumper på vej fra Puppetwar: 3 turrets  og 6 Assault Cannons! Så lige så snart det kommet ind af døren får det 1. prioritet på malebåndet, såfrem jeg skulle have fået fingrene i en Razorback først.

Sidder pt og leger en del med diverse lister som jeg tænker jeg vil smide op i min blog her. Niveauet vil være en slags mellemklasse tænker jeg; ikke low-power, men vil (desværre) ikke kunne lege med de rigtig tweakede lister heller.

EDIT:
Sidste liste jeg spillede Vs Tyrranids
QuoteSpace Marines (Iron Hands):

MotF, Combi flamer
Techmarine, servo-harness + combi flamer

6 Tactical Marines, combi plasma, plasma gun
Razorback TL Lascannon

6 Tactical Marines, combi plasma, plasma gun
Razorback HB

8 Tactical Marines, combi flamer, flamer
Rhino

10 Tactical Marines, combi melta, meltagun, missile launcher

6 Tactical Marines, combi melta, plasma cannon

Dreadnought, 2x twin autocannon

Dreadnought, 2 x twin autocannon

Dreadnought, assault cannon, DCCW with HF

Stormtalon, skyhammer

Dreadnought, twin autocannon, assault cannon

Vindicator

Thunderfire cannon

Lidt en blød mellem ting synes jeg selv, men prøvede at lave en lidt allround hær der havde lidt af det hele med.
Da jeg selv følte jeg at kunne have taget andre ting med, spillede jeg den nok ikke helt optimalt selv.
Tur 3 så det ret fornuftig ud til mit favør, men endte med at jeg blev rendte over i tur 4, så der var ikke mere at rafle om der. Personlig sejr var at jeg skød 3 Carnefix'er af banen, hehe. Meget hyggeligt spil, og var vist endda min debut med Nidderne siden jeg har startet op på 40k igen! :)