Markante ændringer til nyere meta-figurer

Started by Bartok, 24 October, 2013, 02:32:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

SÅ kom listen med ændringer til teambases, Utility Belt, Heroes for Hire ATA'en, vehicles, Spiral og Shatterstar m.m.

http://www.hcrealms.com/forum/showthread.php?t=484615

Jeg synes umiddelbart, at det ser rigtig fornuftigt ud. Glæder mig til at sige hej til Trinity of Sin igen ;O)

Kloen

Jeg kunne ikke helt gennemskue ændringerne.
MHT. Team Bases, så ved flere angreb på 1 tur bliver der -1damage per attack efter det første, ik'?Dette rammer både duo attack og multiattack, men ikke Flurry.
HfH kan nu kun bruges til at lave et en ranged eller close combat action, ik'? Shatterstar medbragte goon kan ikke lave non-free actions og Spiral bliver double power action, ik'?
Utility Belt SKAL slå D6 efter enhver form for action, både free og power, og må med Prep Time ikke rykkes til et felt med en power fremme, ik'?
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

TB og Shatterstar: Jep.

Spiral: Hendes trait var også en DPA før. Det nye er, at det er mere omstændeligt, mindre alpha-strikish med trait'en. Først skal hun lave et portal med indgang (A) og udgang (B), så skal en figur stille sig på A, og først runden efter kan den figur så teleporteres, hvis den altså står på A i starten af den runde. Så man kan ikke TK'e en figur hen og så få den hen på B i samme runde; derimod er Sidestep en free action og kan bruges til at komme hen på A (gad vide, om det bliver errataet?). Uanset hvad så bliver en matchs runde 1 anderledes nu, hvis man møder et Spiral-hold.

HfH: Ja, så ikke noget med at bruge ATA'en til et ekstra Charge, Running Shot, HSS, TK eller lignende, der kræver en power action.

UB: Man skal vist kun rulle terning efter non-free actions. Og ja, Prep Time kun til felter uden powers. Nyt er også, at dial'en også skal drejes "At the end of your turn, if the assigned character was given a non-free action or made an attack, roll a d6"

Quote from: Kloen on 24 October, 2013, 09:24:52
Jeg kunne ikke helt gennemskue ændringerne.
MHT. Team Bases, så ved flere angreb på 1 tur bliver der -1damage per attack efter det første, ik'?Dette rammer både duo attack og multiattack, men ikke Flurry.
HfH kan nu kun bruges til at lave et en ranged eller close combat action, ik'? Shatterstar medbragte goon kan ikke lave non-free actions og Spiral bliver double power action, ik'?
Utility Belt SKAL slå D6 efter enhver form for action, både free og power, og må med Prep Time ikke rykkes til et felt med en power fremme, ik'?

Kloen

Pludselig bliver tingene i bæltet interessante, omend stealth, indomitable og TA-cancelling også er sejt nok i sig selv
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

ja, UB er stadig mega mega sej. Gæt, hvad jeg lige har fået inden af døren?  8) Sammen med en masse andet "snolder".
Ahhh: trykstart lige overstået, og en pakke goodies er hentet fra posthuset. Nu skal jeg dæleme holde lidt fri, være sammen med mine unger, kysse kæresten, gå nogle ture, se noget Broen II og Gift ved første blik - og spille noget Heroclix!

Kloen

Quote from: Bartok on 24 October, 2013, 13:40:56
ja, UB er stadig mega mega sej. Gæt, hvad jeg lige har fået inden af døren?  8) Sammen med en masse andet "snolder".
Ahhh: trykstart lige overstået, og en pakke goodies er hentet fra posthuset. Nu skal jeg dæleme holde lidt fri, være sammen med mine unger, kysse kæresten, gå nogle ture, se noget Broen II og Gift ved første blik - og spille noget Heroclix!

Vi er også på Broen II, omend jeg synes de har formularen lige tydeligt nok direkte fra "24 Timer"-serien. Håber du kan komme på mandag, 4-mands er længe siden

Kloen

@Per, det går også udover Galactus' Herald, som også vil blive ramt af -1 modifieren ved flere attacks  ;D

Bartok

Jeg er bagud med to afsnit af sæson 2. Broen 1 synes jeg er en klasse bedre indtil videre. I de tre første afsnit er det, som om plottet er lidt uengagerende i forhold til fortællingen om de to hovedpersoner, så den krimi-magi, der var i sæson 1, mangler. Men kan være, at sæson 2 bliver bedre senere (?)

Bartok

ja, selvfølgelig, men det kan jeg godt leve med. Jeg skal faktisk til at sælge min Galactus.

Quote from: Kloen on 24 October, 2013, 14:28:44
@Per, det går også udover Galactus' Herald, som også vil blive ramt af -1 modifieren ved flere attacks  ;D

Kloen

Quote from: Bartok on 24 October, 2013, 14:40:11
ja, selvfølgelig, men det kan jeg godt leve med. Jeg skal faktisk til at sælge min Galactus.

Tror du de vil have en ToS med i købet?  ;)

Bartok

Hahaha. Trinity of Sin (og teambases i det hele taget) er da nerfet kraftigt, men ToS kan sagtens spilles stadig.

At jeg vil sælge Galactus, er ikke pga. regelændringen, men fordi jeg efterhånden har spillet den nogle gange, og fordi jeg har brugt så stjernemange penge på clix i år, at jeg bliver nødt til at få dækket udgifterne på en eller anden måde. Jeg fik nogle ekstra hænderne mellem hænderne i sommer, hvor jeg fik nogle freelancehonorarer - og så mine clix-indkøb gik lidt over gevind de efterfølgende måneder

Kloen

Quote from: Bartok on 24 October, 2013, 15:23:17
At jeg vil sælge Galactus, er ikke pga. regelændringen, men fordi jeg efterhånden har spillet den nogle gange, og fordi jeg har brugt så stjernemange penge på clix i år, at jeg bliver nødt til at få dækket udgifterne på en eller anden måde. Jeg fik nogle ekstra hænderne mellem hænderne i sommer, hvor jeg fik nogle freelancehonorarer - og så mine clix-indkøb gik lidt over gevind de efterfølgende måneder

I feel you!

Bartok

Desuden har jeg kun oplevet Galactus blive ramt i ét spil (mod CR105 Superman og SR Thanos), i resten af kampene blev han ikke ramt, og derfor har det ikke været aktuelt med de ekstra actions, som heralden kunne have fået

Kloen

Quote from: Bartok on 24 October, 2013, 15:51:01
Desuden har jeg kun oplevet Galactus blive ramt i ét spil (mod CR105 Superman og SR Thanos), i resten af kampene blev han ikke ramt, og derfor har det ikke været aktuelt med de ekstra actions, som heralden kunne have fået

Det var et smukt, smukt spil.  8) 8)